Tuossa tätä threadia luin, ja tämmöisen ohjelman väsäilin yhden postauksen pohjalta:
MA:
Vatsaliike 3*8-10
Selänojennus selkäpenkissä 3*8-10
Jalkaprässi 3*10-12
Jalkojenkoukistus 3*10-12
Pohjeliike 2*12-15
Vinopenkki 3*8-10
Ylätaljaveto eteen 2*10-12
Alatalja soutu 2*10-12
Hauiskääntö Hauispenkillä 2*8
TI: Kevyt lenkki
KE: sama kuin MA
TO: Lepo
PE: Sama kuin MA ja KE
LA: Kevyt lenkki
SU: Lepo
Eli miltä tämmöinen kuulostaisi, puuttuuko jotain olennaista tai onko jotain liikaa? Kovasti olisi intoa käydä useamminkin salilla, kuin ma, ke ja pe.. Mutta kerkiääkö kunnolla palautumaan, jos siellä ravaa päivittäin? Olen kyllä huomannut, että palaudun nopeasti, ja olenkin käynyt joskus päivittäin siellä ja jaksanut tehdä samanlaiset treenit kuin edellisenäkin päivänä. Mutta onko siitä sitten hyötyä enää?
Edittiä vielä: Onko sillä väliä, mitkä lihakset treenaa ensin? Eli tulisiko yläkroppa tehdä ennen alakroppaa tai päinvastoin?
Tuli minunkin ostettua salikortti ja tarkoitus olisi saada vähän kroppaa kuntoon. Samantyylisellä ohjelmalla olen itsekin vähän aikaa pyöritellyt. Kiinnostaa kuulla mitä kokeneemmat ketut tuosta sanoo.
Lisäksi olen miettinyt noita palautusjuoma-asioita.
Mitä mieltä olette, pitäisikö suosiolla ruveta vetämään joku palautusjuoma treenin jälkeen? Joittenkin "salimiesten" puheista saa vähän sellaisen kuvan, että se on lähes välttämätöntä, jos tavoitteena on lihasmassan lisäys.
Kyllähän maalaisjärki sanoo, että samat proteiinit voi saada myös ruuasta, mutta myönnettäköön että itse kuulun siihen ryhmään, jonka syöminen ei ole kovin säännöllistä/suunnitelmallista. Siksi olen vähän alkanut itsekin miettiä, että kannattaisiko jotain palautusjuomaa ottaa käyttöön.

ja ehkä jotain muutakin mutta pääpointti on se että isoilla liikkeillä ne isot massat tehdään.