Punttitreeniä Boris Sheikon ohjelmien mukaan, kannattaako?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kaiser
  • Aloitettu Aloitettu
Terve,

Ajattelin alkaa treenaamaan Sheikon ohjelmien mukaan. Rankalta näyttää, mutta on noissa oma logiikkansa. Sen verran on positiivista palautetta tullu, et on pakko kokeilla.

Lopetan WSB:n mukaan treenaamisen ja alotan Sheikon metodeilla. WSB:llä ehin treenaa about 2 viikkoo, kunnes löysin tän ja nyt menee ohjelmat taas ihan uusiks.

Muutenki mua kiinnostaa ehkä enemmän tollanen volyymipainotteinen treenaus, kun nopeus/maksimivoima.

Eihän tota ohjelmaa voi olla kokeilematta, kun se noin älyttömältä näyttää. Mut kyl noi toistot on ihan mahdollisia ottaa vaikka palautuminen jääkin olemattomaksi. Kai siihenkin tottuu.

Sulautan Sheikon penkkitreenin ja ton toisen treenin missä on kyykyt ja vedot mukana penkkiä silmälläpitäen. Eli teen kaikki penkkitreenit ja lisään niihin sit noi kyykyt ja maastavedot.

Tarkotus olis tehdä samana päivänä vaan yks treeni ja vetää siinä sit esim. kaks penkkiä ja kaks kyykkyä.

Palautukset sarjojen välissä ajattelin pitää siin 2 minsan paikkeilla ja apuliikkeissä puoltoist minsaa ja joskus ehkä minuutti. Palautus liikkeiden välissä sellanen 3-5 minuuttia.

Lähtökohdat:

Penkki 160 kg
Kyykky 145kg
Maastaveto 180kg

Kyykkyy ja vetoo en oo oikeestaa hirveesti treenannu. Oon panostanu penkkiin enemmän. Kyykkyy teen ihan syvästä, ilman vyötä ja siteitä. Maastavedossa sama juttu, ilman vyötä ja siteitä. Oon treenannu n. 4,5 vuotta ja ikää kohta 20v

Oon 179cm pitkä ja painan n. 83kg

Alotan treenaamisen sunnuntaina 2.11. Alotan kahella penkillä ja kahella kyykyllä.
Maanantaina otan vinopenkin, dippejä ja vähän yläselkää.
Ti 2maastavetoo ja piiiitkät sarjat penkkiä.
Ke Lepo
To Kyykkyä, penkkiä ja haukkaa.
Pe 2Maastavetoo korokkeen päältä ja korokkeilta, niskan takaa punnerrusta ja dippejä
La Lepo

5 treenii viikossa. Tuntuu aika kovalta. Aikasemmin oon treenannu penkkii ja ojentajia 2 kertaa viikossa, joista toinen treeni on ollut kevyempi.

Oon ymmärtäny niin et deadlift off boxes tarkottaa maastavetoo bokseilta ja deadlift standing on boxes, et on ite korokkeella ja deadlift standing et otetaan mv suorin jaloin. Mut tarkottaaks deadlift up to knees et otetaan maastaveto polviin asti vai polvien yläpuolelta? Et voiko ottaa vaikka voimatelineessä? Korjatkaa, jos joku tietää paremmin mitä noi termit tarkottaa.

Tavotteena on saada kaikkiin lisää maksimivoimaa, mut eniten panostan kuitenkin penkkiin.

Palautumisen tehostamiseksi otan aamulla All Starsin Zell Tech II:ta, treenin jälkeen Evolutionin Immediate Actionia ja Zell Techia. Ja sit tietysti hyvät safkat päälle.

Onks joku muu treenannu Sheikon ohjelmilla?
Kommentteja, tuloksia?

Ehdotuksia, parannuksia treeniin?

Kiitos kaikista mielipiteistä!

Onhan nuo ohjelmat käsittääkseni todella hyviä varsinkin jos on roippeet mukana kuvioissa. Natuna kannattaa sitten viimisen päälle tarkkailla tilannetta, ettei ylikunto pääse yllättämään. On noissa ohjelmissa niin hullut työmäärät että oksat pois :thumbs:

muuten en osaa kommentoida mutta veto ja kyykky ovat Hieman penkkiä jäljessä...tosin siinähän se sun pääpaino tais ollakkin.
PS. noista voimaohjelmista en paljoa tiedä mutta oon kuullut että wsb:llä tulisi tulosta mutta se ei tulos ei tule 2 viikossa...no kunnon reeniagrella kuitenkin kohti uusia haasteita
:wall:

Mulla ois tässä tämmönen aika näppärä sisäänajotreeni tolle Sheikolle:

viikko 1
su:
pp 5x3x80%
pp 4x4x75%

ma:
jk 5x5x70%

ke:
pp 2x3x75% , 2x2x80% , 2x1x85% , 2x2x80% , 2x3x75% , 4x70% , 5x65% , 6x60% , 7x55% , 8x50%

pe:
mn 2x4x70% , 4x3x75%
mn korokkeilta 2x4x70% , 4x3x80%

viikko 2
su:
pp 2x3x70% , 2x2x80% , 3x1x90%
pp 3x70% , 5x2x80%

ma:
jk 2x4x70% , 5x2x80%
jk 3x75%

ke:
pp 2x3x75% , 4x2x85%

pe:
mn polviin 4x50% , 2x4x60% , 4x4x70%
mn 4x50% , 4x60% , 2x3x70% , 5x3x75%

viikko 3
su:
pp 2x3x70% , 5x3x75%
pp 5x5x70%

ma:
jk 2x3x70% , 5x3x80%
jk 5x50% , 5x60% , 5x5x70%

ke:
pp 2x4x70% , 2x3x75% , 2x2x80% , 4x70% , 6x65% , 8x60% , 10x55% , 12x50%

pe:
mn polviin 2x4x70% , 4x4x75%
mn korokkeilta 2x5x70% , 4x4x80%

viikko 4
su:
pp 2x4x70% , 5x2x80%

ma:
jk 2x3x70% , 2x3x80% , 3x2x85%
jk 2x3x70% , 4x2x80%

ke:
pp 2x3x70% , 2x2x75% , 3x1x80% , 2x2x75% , 4x70% , 6x60% , 8x50%

pe:
mn 2x3x80% , 3x2x85%

Viikko 5

ma:
kevyesti kyykkyä, penkkiä ja vetoa
vatsaa,yläselkää

Loppuviikosta maksimit.

Eihän se tietysti pakko ole tuota systeemiä tehdä, mutta jos heti hyppäät oikean Sheikon pariin ja vielä natuna, niin olet ylikunnossa alta aikayksikön..

Tuolla ylläolevalla ohjelmalla tuli 10% lisää yhteistulokseen.

Jalkakyykkyyn +10%
Penkkipunnerrukseen +10%
Maastanostoon +5%

Originally posted by Kraftwerk n

Tuolla ylläolevalla ohjelmalla tuli 10% lisää yhteistulokseen.

Jalkakyykkyyn +10%
Penkkipunnerrukseen +10%
Maastanostoon +5%

Aika hyvin toiminut noinkin lyhyessä ajassa:thumbs:

Millainen lähtötaso sulla oli ja oliko roinat kehissä?:eek:

Originally posted by rsturbo
Aika hyvin toiminut noinkin lyhyessä ajassa:thumbs:

Millainen lähtötaso sulla oli ja oliko roinat kehissä?:eek:

Ihan naturaali olin...öhöm..siis olen. :D

Tulostaso? Tuloksia en laita kiloissa palstalle koskaan, mutta sanotaanko niin, että SM-tasolla romuja kolistelen.:)

Originally posted by Kraftwerk n
Ihan naturaali olin...öhöm..siis olen. :D

Tulostaso? Tuloksia en laita kiloissa palstalle koskaan, mutta sanotaanko niin, että SM-tasolla romuja kolistelen.:)

Juu muistelinkin, että SM-tasolla kisaat. Ajattelin vain kysyä ihan siksi, että voisin itekin tuota testata. Ehkäpä se sitten toimii mullakin jos itsekin *natuna* oot saanut tulosta aikaiseksi:lol2:

Apuliikkeitä oli jonkinverran, mutta vain tuntuman mukaan. Reverse hyperiä, Glute Ham Raisea, ojentajia ja yläselkää. Monesti tosin jätin apuliikkeet tekemättä.

Tuo ohjelma tosiaan on juuri natu-treeniä silmälläpitäen suunniteltu.

Toimiihan toi joo...

3 viikon treenin tuloksena penkki noussu 15kg eli 175kg:aan ja kyykky 20kg 165kg:aan

maastavetoo en oo viel kokeillu.

Täytyy jatkaa treenaamista. Lasken kilot uudestaan competition periodille, koska tuntuu niin kevyeltä

Tekniikka on myös kehittyny ihan hitosti

Kyl kuuluu voimailupuolelle, joten siirränpä. :)

Kiitos Kraftwerk n mielenkiintoisen näköisestä ohjelmasta! Tuota voisi kokeilla joulun jälkeen.

Originally posted by iivili
Kiitos Kraftwerk n mielenkiintoisen näköisestä ohjelmasta! Tuota voisi kokeilla joulun jälkeen.

Oleppas hyvä, mutta muista sitten kirjoitella tuloksia tänne.:whip:

Juu tämä on aika hyvä ohjelma itse olen kokeillut :whip: aloitin kun olin kuurilla ja jatkoin sen jälkeenkin ja hyvin on vieläkin toiminut. Mutta kannattaa olla tosi tarkkana ku natuna vetelee ja olla ruokinta kunnossa ja varmaa lepoa niin pysyy ylikunnon peikko pois. Jotta :thumbs: ja paljo itse kuria :whip:

Tyhmä kysymys: mistä on kyse tuossa mn polviin liikkeessä? Siis todellako vedetään vain polviin asti, vajaa maastanosto? Miksi? Entä minkä korkuista koroketta on järkevä käyttää korokkeelta maastanostettaessa?

Tyhmä kysymys: mistä on kyse tuossa mn polviin liikkeessä? Siis todellako vedetään vain polviin asti, vajaa maastanosto? Miksi? Entä minkä korkuista koroketta on järkevä käyttää korokkeelta maastanostettaessa?

Joo, vedetään polviin, pysäytetään hetkeksi ja alas. Tarkoitus on ilmeisesti lisätä sitä volyymia ja hioa vedon alun tekniikkaa. Nuo voi tulla tehtyä vähän heittelemällä, mutta se ei liene tarkoitus.
Tuosta korokkeesta en sen paremmin tiedä, mutta veikkaisin, että yhden fat-Leokon paksuudesta voisi lähteä liikkeelle.

Polviin asti vedossa saadaan kuormitettua sitä lähtöä ja jätetään turha loppu rutistus pois. Laitoin mun treenattavani tekemään tuota välillä ja jopas alkoi painot irtoamaan maasta paremmin. Ei mikään ihme liike, mutta auttoi hieman hänellä, kun oli vaikeuksia raskaimmissa painoissa irroitus maasta.
Korokeen korkeutta kannattaa vaihdella, mutta aika hyvä korkeus on sellainen, että tanko ei ihan kosketa jalkapöytää.

Jeps, eli tuo maastanosto tehdään vain polviin asti. Ja sitä tehdään, koska se parantaa lähtöä.

Korokkeilta nostettaessa ei kannata käyttää liian matalia korokkeita, sillä se ei välttämättä palvele tarkoitusta. Korokkeet olisi hyvä olla sen korkuiset, että nosto lähtee siitä raskaimmasta kohdasta nostoa tai hieman sen alta.

Maastanosto jalat kapealla on molemmissa osa-liikkeissä suositeltavaa.

Siis, onko tuossa yllä olevassa ohjelmassa tarkoitus tehdä kaksi treeniä päivässä, vai yhdellä kertaa esim tuo jk 2x3x70% , 2x3x80% , 3x2x85% jk 2x3x70% , 4x2x80%?

Originally posted by RikHard
Siis, onko tuossa yllä olevassa ohjelmassa tarkoitus tehdä kaksi treeniä päivässä, vai yhdellä kertaa esim tuo jk 2x3x70% , 2x3x80% , 3x2x85% jk 2x3x70% , 4x2x80%?

Kaksi treeniä päivässä.

Back
Ylös Bottom