Kyllä se nyt vaan on niin, että 1600€ on riistoa vastavalmistuneelle insinöörille. hafanafa onko itselläsi paperit taskussa vai käytkö jotain korkeakoulua?
Meinaan en ainakaan itse sinne kouluun mennyt lähes viideksi vuodeksi kökkimään siksi, että saisin huonomman palkan kuin olisin saanut lukion jälkeen raksamiehenä tai hitsarina.
Tulikin pari kertaa työhaastatteluissa nauraskeltua ääneen, kun tarjosivat alkupalkaksi 1700€ tms. Ja ihan rehdisti sanoin ettei kiinnosta tuolla palkalla, jos se nyt viimeinen tarjouksenne on.
2300€ oli oma lähtö ja 4 kk koe-ajan jälkeen kipusi reiluun 2800€, mikä on jo hyvä... vähäksi aikaa. Eli pitäkää kiinni niistä minimipalkoista ainakin. Isot firmat pystyvät polkemaan palkkoja, kun halukkaita on tulossa. Menkää vaikka jonnekin pienempään keräämään kokemusta ensiksi.
Saaks suomessa inssinä noin tuhottoman hyvää palkkaa, itte oisin 4/5osavalmis tradenomi, joka viimekuussa tienasi niinkin hurjat ku 402euroa, tuntipalkka 7.31. Ei vaa oikee oo tunteja mitä tehdä, ja sillonki ku on, ni vittumaisimpii ja kiireisimpii aikoihi. Sitte se vituttaa, ku periaatteessa mä oon torstai-sunnuntai töissä, tosin epäsäännöllisen säännöllisesti, niin normityöntekijöille annettii vapunpäivältä palkka, ku oli vapunpäivä, eikä töitä, ni mulle ei tietenkää ollu laitettu vuoroa siihe vapunpäivälle, vaa oli nyt sitte iha palkaton, ja se on kuitenki varmaa 10% pudotus kuukausiansiooni. Epistä, mut minkäs teet, ku nuorille ei oo oikein muitakaa töitä ja kun on yhen tunnin viikkosopimus. Onneksi kesällä varmaa se tonni menee puhki kuukaudessa, varsinki ku sunnuntait oon varmaa suunnillee kaikki aina töissä.
Että olkaa nyt siihi tonnikuuteesataa tyytyväisiä, osa-aikaseen mä en saa normisti ku 600/kk. Työkavereissa on tradenomiosastoa, ja alalle opiskelevia, valmis medianomi, medianomiopiskelija ynnämuita amk-taustaisia, joilla kaikilla on iha yhtä hyvät työehdot ja palkat. Kesällä ehkä 1000-1200 tullee. Toivon ainaski.
ex-koulukavereita on mm. tarjoilijana, 020202-vastaajana, puutarhaliikkeen myyjänä ja työttöminä.
siitä tunnin viikkosopimuksesta seuras muute sellanenki kiva ylläri, että pääsiäiseltä sain tulonmenetyksistä arkipyhäkorvausta vittu 24 senttiä;) Ku normityöntekijät saa täyden palkan;) sulaa vittuiluu mun mielestä toi. kuitekki koulujakäyny oon.