Suuri proteiinikeskustelu

Meta title: 💥 SUURI PROTEIINIKESKUSTELU – SAANNIT, LAADUT, LÄHTEET JA OPTIMAALINEN RAVITSEMUS 💥

Meta description: Keskustelua proteiinista: lähteet, laadut, imeytyminen, määrät, treenaajan tarpeet, ruokavalioiden erot ja käytännön kokemukset.

Offtopikkia, mutta joukkuelajeissa on muitakin ulottuvuuksia kuin se itse tekeminen: sosiaalisuus, ryhmässä toimiminen ja niin edelleen. Ja aivan vitun tyhmää teilata jotain lajeja oikeastaan millään perusteella. Totta, että noinkin vanhana monen pallopelin aloittaminen on jo vähän myöhäistä, mutta sopiva taso löytyy toisaalta kaikille. Oikeastaan vaikka mistä urheilusta saa hyvää pohjaa myöhempää salilla käymistä varten.

Kyllä kuule esimerkiksi painisalilla toimitaan ryhmässä. Ihan yhtä sosiaalista ku joku jalkapallo harrastuksena. Tollanen yhteishenki, ryhmässä toimiminen, sosiaalisuus ei käännä vaakaa kumpaakaan suuntaan yksilöurheilun ja joukkueurheilusta puhuttaessa.
Yksilöurheilua itse vain arvostan enemmän ja rupeaa kismittämään tollanen just jonku p*rk*leen pallopelin tyrkyttäminen varsinkin jos aihe liittyy "voimailuun" ja sitä ennen suositeltaviin harrastuksiin. Tottakai kaikesta urheilusta saat jonkinlaista pohjaa salilla käymistä varten, mutta miksi ei valitse sellaista lajia josta saa reilusti paremman pohjan ? Jos laji muutenkin miellyttää.

Kyllä kuule esimerkiksi painisalilla toimitaan ryhmässä. Ihan yhtä sosiaalista ku joku jalkapallo harrastuksena. Tollanen yhteishenki, ryhmässä toimiminen, sosiaalisuus ei käännä vaakaa kumpaakaan suuntaan yksilöurheilun ja joukkueurheilusta puhuttaessa.
Yksilöurheilua itse vain arvostan enemmän ja rupeaa kismittämään tollanen just jonku p*rk*leen pallopelin tyrkyttäminen varsinkin jos aihe liittyy "voimailuun" ja sitä ennen suositeltaviin harrastuksiin. Tottakai kaikesta urheilusta saat jonkinlaista pohjaa salilla käymistä varten, mutta miksi ei valitse sellaista lajia josta saa reilusti paremman pohjan ? Jos laji muutenkin miellyttää.

Totta kai kannattaa valita se laji josta tykkää. Mitä tulee viestiisi, kommentistasi paistaa ihailtava kypsyys ja asennoituminen. Onnea.

Totta kai kannattaa valita se laji josta tykkää. Mitä tulee viestiisi, kommentistasi paistaa ihailtava kypsyys ja asennoituminen. Onnea.

Onnea. Tekis mieli kyllä kysyä, että mikä mummo siel koittaa päteä.
Sinunkin kommentistasi paistaa kyllä sellanen naurettavan tyhmänlainen viisastelu.

Onnea. Tekis mieli kyllä kysyä, että mikä mummo siel koittaa päteä.
Sinunkin kommentistasi paistaa kyllä sellanen naurettavan tyhmänlainen viisastelu.

:lol2: Mummopa tosiaan hyvinkin. Herkästi sä ainakin provosoidut. Minä toin yhden näkökulman esille joukkueurheilusta, ja totesin sitten että mikä tahansa urheilu luo pohjaa salille.

Leikkeitä omista sanomisistasi:

...Yksilöurheilu kunniaan, joukkueurheilu on pelleilyä, no ei nyt ihan mutta melkeen...

...Sitäpaitsi 12v on jo aika iäkäs alottamaan jonku futispelleilyn ihan alusta...

...Yksilöurheilua itse vain arvostan enemmän ja rupeaa kismittämään tollanen just jonku p*rk*leen pallopelin tyrkyttäminen varsinkin jos aihe liittyy "voimailuun" ja sitä ennen suositeltaviin harrastuksiin. Tottakai kaikesta urheilusta saat jonkinlaista pohjaa salilla käymistä varten, mutta miksi ei valitse sellaista lajia josta saa reilusti paremman pohjan ? Jos laji muutenkin miellyttää...

...Tekis mieli kyllä kysyä, että mikä mummo siel koittaa päteä...

Hienoa tekstiä, boldasin joitain kohtia, joissa ilmaiset mielipiteitäsi värikkääseen ja yksipuoliseen tapaasi. Mistään kohtaa tätä threadia en löytänyt joukkuelajien tyrkyttämistä, josta sinä olet kovin tuohtunut.

Olet kuitenkin ilmeisesti samaa mieltä että kannattaa valita laji joka miellyttää? Mikä sinua siis varsinaisesti risoo? Jos päissäsi kirjoittelet noita viestejäsi tai olet alle 13 -vuotias, kannattaa lopettaa ennen kuin sitten aamulla tai murrosiän jälkeen alkaa tympäisee;)

:piis:

IMO, aiheen alottaja vois tehä niinku parhaaks näkee, joko vetää perseensä salille tai tietokoneen ääreen. Ensimmäisen puolella olen vahvasti, mutta siitäkin painotan, että ottaa salilla käymisen vaan salilla käymisenä. Toisinsanoen kaikki ajatukset kisoista pois ja salilla vain pari-kolme kertaa viikossa _kevyttä reeniä_.

Näin ei ainakaan paikat leivota paskaks ja muukin elämä säilyy, sitä kun tahtoo varsinkin 12v:llä olla. Lisäravinteista sen verran et syöt vaan normi ruokaa kuvun täydeltä:)

Olet kuitenkin ilmeisesti samaa mieltä että kannattaa valita laji joka miellyttää? Mikä sinua siis varsinaisesti risoo? Jos päissäsi kirjoittelet noita viestejäsi tai olet alle 13 -vuotias, kannattaa lopettaa ennen kuin sitten aamulla tai murrosiän jälkeen alkaa tympäisee;)

:piis:

Olen samaa mieltä tuossa asiassa.
En minä kyllä provosoitunut, jos niin teen niin en koe tarvetta esitellä sitä missään foorumeilla. Tykkään vain ilmaista asiani hieman kärjistetysti joskus. En tiedä miksi, joku siinä vaan on, että tekee mieli liiotella vaikka ei itse edes olisi ihan niin jyrkkää mieltä jostain. Pelleilyksi sanoin, pelleilynä en pidä. Haluan vaan rahtusen liiotella jossain asioissa. That's it. Ihan sallittua siitä on vinkua, vinkukaa pois.

Vielä mielestäni perkele-sanan käyttö on ihan sallittua, asutaanhan me sentään Suomessa ja Suomen kulttuurin voi tiivistää yhteen sanaan: Perkele. En itse pidä sitä niin nuijamaisena kuin muita voimasanoja.

Jos nyt loppuis tollanen ihme :david: jookos ? En löytänyt sopivaa sanaa varastoistani.

Kyllä kai se sali jo tossa iässä onnistuu kuhan tekee vaan kevyesti ainakin nuo TOSI rasittavat ja selkärankaan ottavat liikkeet, esim:kyykky ja penkki ois hyvä tehä kevyemmin ku muut... Mutta haukkarin ja ojentajan tyyliset taas voi tehä rankemmin:) hyviä lisäproteiineja vois olla sulle varmaan hera80 ja palkkariks reco2 vaikka... Näin mä sanosin en sitte tiiä menikö aivan vituiksi joittenki mielestä:rolleyes:

Kalorimäärä dieetillä!

Elikkä ikä 40v paino 115,pituus 183cm.
Tarkoitus olis saada vielä 5-10 kg pois.
Mikä olis max kalorimäärä/päivä että paino tippuisi?
Ilman liikuntaa siis...
26 vuotta on treenattu mutta tuo syöntihomma ei ole hanskassa.
Treeniä tulee 2krt/sali,aerobinen 4 krt/viikko.
Löytyykö linkkiä josta voisi vähällä vaivalla suunnitella ruokavalion?

-Kiitos-

Ilman liikuntaa siis...

-Kiitos-

Linkiksi vaikka www.kalorilaskuri.fi :)

Ilman liikuntaa siis...

-Kiitos-

Tähän ei valitettavasti ole olemassa mitään helppoa oikotietä onneen, niinkuin ei oikein missään muussakaan asiassa. Ihmisen kalorinkulutushan riippuu hyvin monesta asiasta; painosta, lihasmassan määrästä, päivittäisestä aktiivisuudesta jne. Koska kysyt max kalorimäärää oletan, että olet kuitenkin jonkin verran perehtynyt eri ruoka-aineiden kaloripitoisuuksiisn ja seuraat jonkin verran syömisiäsi. Ja koskapa sanot, että tarkoitus olisi vielä saada 5-10 kiloa pois, oletan, että olet jo jonkinlaisella dietillä ollutkin?

Ehdotukseni onkin nyt että käyttämällä esim. edellisessä postauksessa mainittua www.kalorilaskuri.fi -palvelua seuraat parin viikon ajan aktiivisesti sitä mitä suuhusi laitat ja painon kehittymistä näillä syömisillä. Kalorilaskuri laskee kyllä viitteellisen arvon päivittäisestä kulutuksesta, mutta kuten jo edellä mainitisin ihmisten aineenvaihdunta/energiankulutus on yksilöllistä ja esim. suuren lihasmassan omaava henkilö kuluttaa varmasti enemmän kuin mitä kalorilaskurin antama viitteellinen arvo antaisi ymmärtää. Seuraamalla parin viikon ajan syömisiä ja sen vaikutusta painoon onkin sitten helppo todeta keskimääräinen päivittäinen energian saanti. Jos paino on tällä energiamäärällä laskenut, olet syönyt vähemmän kuin kulutat. Vastaavasti jos paino nousee on syömisiä vähennettävä.

Searchia käyttämällä näiltäkin sivuilta löytyy suuri määrä erilaisia bodyruokavalioita, mutta fiksuinta on kuitenkin ehkäpä kuitenkin itse suunnitella itselle sopiva rytmitys/ruokavalio.

Tulipas taas tekstiä, toovottavasti on edes jotain apua.

Voisko joku sanoa jotain hyvää proteiini merkkiä? Kaikenlaista protskua löytyy melkein joka marketista ym. mut onko ne hyviä, Lähellä olisi kyllä liike josta saisi ties minkä merkkistä proteiini jauhetta. Mut ootellaan hetki vielä jos joku sanois mikä ois hyvä merkki.:)

Voisko joku sanoa jotain hyvää proteiini merkkiä? Kaikenlaista protskua löytyy melkein joka marketista ym. mut onko ne hyviä, Lähellä olisi kyllä liike josta saisi ties minkä merkkistä proteiini jauhetta. Mut ootellaan hetki vielä jos joku sanois mikä ois hyvä merkki.:)

erot on hyvinkin minimaalisia, aloittelijana pärjäät varmasti halvimmalla.

Ei taida merkillä olla mitään väliä. Samasta tehtaasta ne taitaa tulla. Itse ostan halvinta heraa mitä löydän, joka tällä hetkellä on UFS Hera.

Olen käyttänyt tähän asti Tai Kanen proteiineja, reenin jälkeen olen ottanut Protein No. 1 ja aina välipäivinä ja ennen nukkumaan menoa Whey Lemon Superin.
Joten kertokaas kokeneemmat jokin hyvä proteiini valmiste näiden tilalle. Jokin sellainen mikä on tarkoitettu juuri heti reenin jälkeen otettavaksi ja sitten myös hieman hitaammin imeytyvä kuten tämä Whey Lemon Super jonka voi ottaa nukkumaan mennessä.

Onko näillä mitään merkittävää eroa, UFS Wheyllä ja UFS Ion92??
Tietenkin proteiiniä sisältää UFS Ion92 enemmän mutta onko rahan tuhlausta ostaessaan tätä kuin UFS Wheytä?

Onko näillä mitään merkittävää eroa, UFS Wheyllä ja UFS Ion92??
Tietenkin proteiiniä sisältää UFS Ion92 enemmän mutta onko rahan tuhlausta ostaessaan tätä kuin UFS Wheytä?
Erilaiset suodatusmenetelmät.
Ei niillä mitään kovin merkittävää eroa ole.

Saanko tarpeeksi protskua jos syön pari ehrmannin maitorahkaa ja purkin tonnikalaa normiruokien lisäks päivässä? painoa 66kg ja rasvaprosentista ei tietoa, tuskin kovinkaan suuri kun pituutta 175 ja painoa vain tuo 66kg?

Toiseksi näinkin hassu kysymys, kuin että mikä tuon proteiinin suoranainen tarkoitus on, mitä se kehossa tekee ja missä se näkyy, lihasten kasvussa? kaikki kun höpöttää protskun vetämisestä niin vallan tälläkin foorumilla, mutta edes searchilla en saanut vastausta siihen että mihin se näkyvästi vaikuttaa, lihaskasvuun, jaksamiseen salille vai?

EDIT. niin ja oishan tän tosiaan voinu postata johonkin vanhaanki protskuketjuun, tyhmäku on :( no voipi joku admini siirtää tai linkittää suoraan toisen ketjun tähän alle jos sieltä kunnolliset vastaukset löytyy. sori.

Proteiinia päivässä 2g/rasvaton painokilo, sun tapauksessa noin 150g arvioisin, ellet hirvee potu ole.

Back
Ylös Bottom