Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Kyselisin, että onko tässä riittävästi ravintoa yhdelle päivälle vai liian vähän? Tarkoituksena lihasmassan kasvatus (myös keskivartalon kiinteyttäminen -> turha rasvakudos pois). Salilla käyn 4 kertaa viikossa. Mitat 181/70

Aamupala: Ruistäysjyvähiutaleita n.50g-60g + 2dl rasvatonta maitoa, rahkapurkki ja kuppi kahvia.
Lounas: Kanapasta + salaatti, 2 ruisleipäpalaa ja rasvaton maitolasi.
Välipala: 4 ruisleipäpalaa + rasvaton maitolasi.
Välipala 2 (treenin jälkeen): Palautusjuoma (1 desilitra Muscle+ ja 1 desilitra Maltoa).
Illallinen: Kanaa + 4 desilitraa riisiä + salaattia ja rasvaton maitolasi.
Iltapala: 4 leipää + rasvaton maitolasi, rahka sekoitettuna viilikseen.
Kyll toi ihan Ok nayttaa olevan, mutta samaan aikaan tuskin saat lihasmassaa ja turhat rasvat pois:D Kun lihakset kasvaa plussilla ja rasvat lahtee miinuksilla:D

Miten jengi vetää lisäaineproteininsa? Ite oon vetäny jauhoprotskut vaa pelkästään palkkarissa hiilareiden kyytipoikana. Miten muuten noita vois ottaa, ku jää toi ruokavalio muuten välillä puutteelliseks. Esim aamulla/illalla? Tietyn ruokailun yhteydessä? Heittäkää jotai omia mieltymyksiänne :>

Itse otan iltaisin ja aamuisin, MUTTA kun meen salille niin otan heran 30min ennen salii ja heti salil jälkee :P itse vain tykkään tosta tyylistä. Kertokaas viisaammat miten ne "pitäs" ottaa?

hei nyt tarvin oikeesti vastauksen ja mieluusti pian koska pitäs huomenna päivällä ostaa tätä tavaraa jos on oikeesti diettaajan kamaa.. eli siis nämä riisikakut niin mulle on sanottu että laihduttajan ruokaa? voiko olla mahdollista? itellä dietti menossa ja ois kyllä kiva joskus jokunen napsia ja mukavempaa olis se että vois turvallisin mielin syödä :) niitä on nykyään tollee jonku makusiaki ja hyyyyviä oli :P ja tosi halvalla kuulemma lidlistä noita saa ja huomenna ois lidlii reissu ruokaostoksille nii mietin että nappaanko paketin mukaan vaiko en :D

No jos se sinun dieettiä helpottaa että saat napsia riisikakkuja niin ole hyvä.... Itse en nyt ole ihan vakuuttunut niiden mausta. Kaloreita niissä on kai aika vähän, eli lähinnä ne on vatsantäytettä. Siis vähän sama juttu kuin vetää vaikka light-kokista. Tosin yksi huomio vielä: dieetillä(kin) on tärkeää että ruoansulatus toimii, ja tästä syystä en tankkaisi vatsaa täyteen edes mitään 0-kalorista ruokaa/juomaa. Eli jos syöt niin syö niitä kohtuudella!

^^ Ja tosiaan hiilareita tulee aika paljon jos alkaa pakettikaupalla riisikakkuja napsimaan, eli varmaan olis kuitujen kannalta parempi napsia esim. ruisleipää tai hedelmiä. Mutta herkkuna (eli jos syö kohtuudella, kuten Kylli jo ehdottikin) varmasti ok.

Mitä vaikutusta on alhaisella rasvan määrällä ruokavaliossa? En ole nyt muistanu lisätä öljyä iltarahkaan ja muutenkin on ollut vähärascasta ruokaa. Rasvoista tullu varmaan joku 10% päivän energiasta . Ruokana rasvaton maito, raejuusto ja rahka, Lounaaksi ja päivälliseksi kanaa rehujen kanssa ilman hiilareita. Illalla prodee missä rasvaa vajaa vaan pari prossaa.

Mitä vaikutusta on alhaisella rasvan määrällä ruokavaliossa? En ole nyt muistanu lisätä öljyä iltarahkaan ja muutenkin on ollut vähärascasta ruokaa. Rasvoista tullu varmaan joku 10% päivän energiasta . Ruokana rasvaton maito, raejuusto ja rahka, Lounaaksi ja päivälliseksi kanaa rehujen kanssa ilman hiilareita. Illalla prodee missä rasvaa vajaa vaan pari prossaa.

Dieetata voi vähärasvaisella ruokavaliolla, mutta kyllä normiruokavalioon tulee kuulua myös rasvaa. Helsingin avoimen yliopiston sivuilta löytyy hyvin tietoa eri rasvojen tehtävistä elimistössä.

Itse syön yleensä tunnin päästä palkkarista. Eiköhän tollanen puolesta tunnista pariin tuntiin ole ihan passeli.
Minkälaisia aterioita sitten vedätte treenin jälkeen? Mulla on ongelmana se, että treenaan aamulla, enkä jaksa ruveta väsäämään mitään riisi/kana-settiä vaan yleensä se on jotain banaani+tuna tai rahka+kaurahiutale sapuskaa. Tuskin jaksan tulevaisuudessakaan ruveta valmistamaan lämmintäruokaa tohon aikaan, koska en usko sen vaikuttavan kovinkaan radikaalisti mun kehitykseen.

Minkälaisia aterioita sitten vedätte treenin jälkeen? Mulla on ongelmana se, että treenaan aamulla, enkä jaksa ruveta väsäämään mitään riisi/kana-settiä vaan yleensä se on jotain banaani+tuna tai rahka+kaurahiutale sapuskaa. Tuskin jaksan tulevaisuudessakaan ruveta valmistamaan lämmintäruokaa tohon aikaan, koska en usko sen vaikuttavan kovinkaan radikaalisti mun kehitykseen.
Tällä hetkellä näin dieetillä kun menee yleensä vaan yks lämmin ruoka päivässä niin syön sen aina treenin jälkeen. Yleensä joko jauhelihakastike paistijauhelihasta ja tumma spagetti tai sitten kanaa ja kokojyväriisiä.

Viikonloppuna olisi tiedossa turnaus, jossa pitäis pärjätä 12 tuntia omilla eväillä. Jalkapallo on pelinä ja n. 4 tuntia olisi pelattavaa. Mitä evästä olisi hyvä rahdata tuonne? En viitsisi kiloa leipää sinne viedä, vaan jotakin mitä ei tarvitse hirveitä määriä syödä ja sen voimalla kumminkin jaksaisi tovin verran.

Huomasin, että keittämätöntä riisiä saa helposti suuria määriä alas. Onko ihan terveellistä syödä keittämätöntä riisiä?

150 gramaa riisiä humahti alle 3 minuutissa vatsaan, jos keittäisin saman määrän nieleskelisin niitä vielä huomenakin.

Vetääkö muut "raakaa" riisiä?

Huomasin, että keittämätöntä riisiä saa helposti suuria määriä alas. Onko ihan terveellistä syödä keittämätöntä riisiä?

150 gramaa riisiä humahti alle 3 minuutissa vatsaan, jos keittäisin saman määrän nieleskelisin niitä vielä huomenakin.

Vetääkö muut "raakaa" riisiä?

Eikö menny maha mutkalle?

Olin kerran yksissä häissä, joissa heitettiin pariskunnan päälle (en muista nyt tarkkaan mitä), mutta jotain muuta kuin riisiä. Koska kirkon pihan pulut ois kuulemma kuollu ku riisi turpoo niitten mahoissa. Mene tiedä...

Eikö menny maha mutkalle?

Olin kerran yksissä häissä, joissa heitettiin pariskunnan päälle (en muista nyt tarkkaan mitä), mutta jotain muuta kuin riisiä. Koska kirkon pihan pulut ois kuulemma kuollu ku riisi turpoo niitten mahoissa. Mene tiedä...

Ei mennyt maha mutkalle:) Enkä huomannut muutakaan kielteistä. Jatkan kyllä riisin syömistä näin, kohtuudella tietysti.

Tuo riisin heitto kielto ei kyllä johdu siitä, että pulujen vatsat halkeisivat. Riisi on hyvää ravintoa linnuille.

Jotkin kirkot ovat kieltäneet riisin, koska niitä syömään tulevat linnut paskovat paikat sottaisiksi ja pulut (lintujen rotta) levittävät tauteja... esim. salmonellaa

Viikonloppuna olisi tiedossa turnaus, jossa pitäis pärjätä 12 tuntia omilla eväillä. Jalkapallo on pelinä ja n. 4 tuntia olisi pelattavaa. Mitä evästä olisi hyvä rahdata tuonne? En viitsisi kiloa leipää sinne viedä, vaan jotakin mitä ei tarvitse hirveitä määriä syödä ja sen voimalla kumminkin jaksaisi tovin verran.

Banaania, rusinoita, proteiinipatukoita ja toki juotavakin olis suotavaa.;)

Back
Ylös Bottom