Moottoripyörä?

No nyt on voimaa. Edellisen omistajan hitsaama paikka pakosatsissa tipahti kesken ajon tielle, nyt siinä huutaa miehekkäästi 5cm x 3cm reikä.

Pitää keksiä joku mesta missä hitsailee umpeen sen, pää räjähtää ajaessa. :curs:

Alkaa näin ajokauden alussa pyöräpyreksia olemaan luokkaa hengenvaarallinen ja joku pyörä on kesäksi saatava. Onko porukoilla kokemuksia 600 Hornetista? On tullut joskus aikoinaan kevarilla päristeltyä ja nyt viime kesänä isän matkabemulla, eli täysin aloittelija en ole. Miinuksia ja plussia Hornestista? Loppuvatko tehot kesken 2kk jälkeen, eli pitäisikö säästää ja katsella vaikka 900cc Hornetia loppukesästä? 600cc ovat Nettimotossa 4000€+ ja 900cc 7000e+?

Reilu 20tonnia tullu suhattua vuoden 98 hornetilla. Oli mulle ensimmäinen "iso" pyörä ja aivan mahtava kapistus.

+ Aloittelijalle hyvä suht koht rauhallinen luonne koneessa sekä ajokäytöksessä
+ Honda, eli voi ostaa vähän vanhemmankin eikä aina tartte olla perstaskussa konerempan verran euroja säästössä. Omalle kohdalle ei mitään vikoja sattunut, 34tkm ajettuna siirtyi eteenpäin
+ Neutraali ajoasento ja suht koht värinätön laitos. Kävin Ranskassa asti pyörälläni ja hyvin sujui
+/- Ei tarvitse aja niin hiton kovaa että saa ajamisesta nautintoa. Kyykyllä ajetteassa ainakin mun täytyy ajaa naru aika kireällä että siitä saa muuta kuin niskakipuja
- <2000 malleissa 16" etuvanne kaventaa rengasvalikoimaa
- Jousitus on veltto, jarrut vaisut ja runko myös veltto. Nämä ongelmat eivät haittaa normaaliajossa, jos olet vähänkin rauhallisempi kaveri
- 98 mallissa kulutus. Pääsin normaaliajossa pienimmillään alle 6 litran, mutta silloin ajoin kyllä todella rauhallisesti. Normaaliajossa yleensä 7-8litran haarukkaan osui kulutus, radalla sain 13litraa menemään satkulla

Aika paljon miinuksia tuli suhteessa nopeassa kasauksessani, mutta hyvin pieniä miinuksia ovat. Ei nyt nopeasti mietittynä tule oikein mitään erikoista pyörästä mieleen, se oli niin huoletonta ajoa.

Honda CBR 600 vai Suzuki GSX 600f ? Hintaluokassa 3000-4000e.

Ainakin vanhemmat (mihin nuo 3-4ke vehkeet menee) suzuki 600äffät tunnetaan tietääkseni pommin kestävästä koneesta, pitäs olla melko turvallisia hankintoja sen puolesta.

Tunnistustehtävä, minkä merkkisiä ja malleja nuo nakupyörät on jo jotka näkee bemun tuulilasin molemmilla puolin?

http://i14.ebayimg.com/01/m/000/8e/71/1e70_27.JPG

1e70_27.JPG

Ainakin vanhemmat (mihin nuo 3-4ke vehkeet menee) suzuki 600äffät tunnetaan tietääkseni pommin kestävästä koneesta, pitäs olla melko turvallisia hankintoja sen puolesta.

Sama pätee kyllä myös CBR:ään. Malli on kestävyydestään kuuluisa. Ja tuo muotoilupuolikin on karvan verran fiksumpi kuin f suitsassa. Vastaan tulee kyllä sitten monia samanlaisia, kovin on ollut suosittu malli. Ehkäpä juuri tuon kestävyytensä takia.

Kesäduunista pitäs lohketa rahat kevariin. Ja loppukesästä suorittelee A1 kortin tunteja. Loistoa:rock:
kevyt moottoripyörän korttia kun saa alkaa suorittaa 15 1/2 ikäinen. Hankkia varmaan täytyy joku vanha 125cc ruoska jolla treenailla niksit kuntoon. Jotta pääsis vähillä ajotunneilla, ettei tartte ottaa uusintoja.

Sama pätee kyllä myös CBR:ään. Malli on kestävyydestään kuuluisa. Ja tuo muotoilupuolikin on karvan verran fiksumpi kuin f suitsassa. Vastaan tulee kyllä sitten monia samanlaisia, kovin on ollut suosittu malli. Ehkäpä juuri tuon kestävyytensä takia.
Tohon hintaluokkaan melkein kantsii ettiä hyvä rc36-runkoinen Vfr750f, jos ulkonäkö ei pelota. Väitän että paljon mukavampi kone kuin nuo 600cc. Ja ei tartte ees nokkaketjusta vielä puhua.

vfr:
76.49 Nm (7.8 kgf-m or 56.4 ft.lbs) @ 9000 RPM

cbr:
62.76 Nm (6.4 kgf-m or 46.3 ft.lbs) @ 10500 RPM

Luulen että samaa luokkaa suskakin on. Luvut ei ole välttis ihan oikein mutta käytännössä ero on päivänselvä alakierroksilta asti.

Tietty jos tälle linjalle lähetään niin aina vaan isompaa :)

Tohon hintaluokkaan melkein kantsii ettiä hyvä rc36-runkoinen Vfr750f, jos ulkonäkö ei pelota. Väitän että paljon mukavampi kone kuin nuo 600cc. Ja ei tartte ees nokkaketjusta vielä puhua.

vfr:
76.49 Nm (7.8 kgf-m or 56.4 ft.lbs) @ 9000 RPM

cbr:
62.76 Nm (6.4 kgf-m or 46.3 ft.lbs) @ 10500 RPM

Luulen että samaa luokkaa suskakin on. Luvut ei ole välttis ihan oikein mutta käytännössä ero on päivänselvä alakierroksilta asti.

Tietty jos tälle linjalle lähetään niin aina vaan isompaa :)

Se on vähän mitä pyörältä hakee, vfr ei välttämättä kestä yhtä hyvin vie enemmän bensaa ja saattaa hajota keuliessa...

Normaaliajoon taas voi olla ihan jees valinta, mutta mä en ainakaan halua ajaa jatkuvasti "normaalisti".

Hyvin todennäköistä. Itse en vain koskaan ole tutustunut CBRään, niin en voi kommentoida sitä..

Onko kellään pahaa sanottavaa Triumph Daytona 675:sta ? Ensimmäistä pyörää hankkimassa ja Daytona kiinnostaa eniten tällä hetkellä. Omaan silmään vielä jopa paremman näköinenkin kuin japanilaisten supersportit.

Onko kellään pahaa sanottavaa Triumph Daytona 675:sta ? Ensimmäistä pyörää hankkimassa ja Daytona kiinnostaa eniten tällä hetkellä. Omaan silmään vielä jopa paremman näköinenkin kuin japanilaisten supersportit.

Mä vaihdoin tuollaiseen viime kesänä ja olen ollut tosi tyytyväinen. Mitään negatiivisia ylläreitä ei ole tullut vastaan. Kulkee tarpeeksi, avaralla vaimentimella mahtavat äänet ja yleinen laatu vaikuttaa hyvältä.

Daytonan kanssa kannattaa tosin muistaa että kyseessä on yksi markkinoiden kyykyimmistä pyöristä. Kuskilla pitää ranteet ja selkä olla kunnossa, ja pyörän korkeus voi tottumattomalle tuntua hankalalta.

Ei mielestäni mikään tunarikuski ollut. Nyt vaan odotellaan tutkintaa. Oliko tiellä sitten jäätä, hiekkaa, puhkesiko rengas vai mitä todellisuudessa tapahtui. Tuntuu niin oudolta että suoralla ja todella leveällä tiellä menettää hallinan ja ajautuu vastaantulevien kaistalle. Nyt on sattunu tähän ihan lähelle niin paljon paskaa, että varmaan rauhoittaa omia ajoja. No oma pyörä on vasta toukokuussa liikkeellä. EI ole mikään hinku tonne pölyyn ja paskaan ajamaan, ainakaan enää.. :(

Back
Ylös Bottom