Palkkasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 PALKKASI? – ANSIOTASOT, URAT JA TODELLISET PALKANVERTAILUT SUOMESSA 💥

Meta description: Keskustelua palkoista: eri alojen ansiot, urakehitys, lisät, kokemukset ja avoin vertailu nimettömästi ja rehellisesti.

Hiukan offtopiccia tähän sekaan (aihepiiriin vahvasti liittyen kuitenkin): tässä kun menestystä tavoittelemme ja ylläpidämme kuka milläkin alalla, niin muistattehan silti nauttia elämästä aina kun siihen on mahdollisuus? Sillä (elämällä) kun on voimakas taipumus mennä ohi lähes huomaamatta.

Näin kolmekymppisenä en vielä koe vanhentuneeni "teiniajoista" juuri yhtään (eihän kukaan meistä) ;) mitä nyt vähän selkä- ja polvikivut vaivaa. Silti jo tässä iässä tulee pysähdyttyä miettimään taaksejäänyttä aikaa, nopeutta, jolla se on kulunut ja sitä kuinka monta saman mittaista jaksoa kenties on edessä jos terveenä saa olla ja muuten elää. Alkaa aueta ne "Time waits for no man" ja "There's no time like the present" lausahdukset. Eli välillä pitää ottaa aikaa itselle, nauttia menestyksestä ja vaivannäön hedelmistä. Tunnen useita itseäni vanhempia ihmisiä, jotka elävät puhtaasti huomista varten, "sitten kun" ja "kunhan tämä ja tämä".. eihän sellaista päivää koskaan tule ellei sitä tästä päivästä tee.

Tsemppiä kaikille elämän tasapainoiluun ja hyvät pääsiäisen ajat!

Täytyy sanoa että pakollisen kurssin koulussa tuota käyneenä, yksi tylsimmistä hommista. Kyllä tuota rahan takia hetken tekis, mutta ei ovis vähempää kiinnostaa tehdä kymmeniä vuosia työtä, joissa huippujutut on joku varastosaldon tarkistus.

Sulla taitaa olla eri käsitys konsultin hommista:hyper: Itse teen mieluummin projektipäällikön, arkkitehdin ja ratkaisukonsultoinnin töitä asiakkaiden parissa kuin koodaisin jotain Javaa pimeässä kopissa tusinan muun pitkätukkanörtin kanssa- taikka leikkisin unix-basistia epäsosiaalisten mörköjen kanssa jossain ikkunattomassa konesalissa... Uravalintoja :kippis1:

Sulla taitaa olla eri käsitys konsultin hommista:hyper: Itse teen mieluummin projektipäällikön, arkkitehdin ja ratkaisukonsultoinnin töitä asiakkaiden parissa kuin koodaisin jotain Javaa pimeässä kopissa tusinan muun pitkätukkanörtin kanssa- taikka leikkisin unix-basistia epäsosiaalisten mörköjen kanssa jossain ikkunattomassa konesalissa... Uravalintoja :kippis1:

Aika moni niistä projektipäälliköistä toivoisi pääsevänsä takas vääntää sitä koodia kammioon :) Riippuen firmasta vääntää muuten proggispäällikötki koodia tarvittaessa.

Joo siis, koodari on toinen mitä minusta ei saa millään, itse asiassa ennemmin tekisin jotain lehden jakoa yöllä 1k€/kk kuin koodaisin päivät. Ei siinä mitään, jos joku tuosta tykkää mutta mulle se olis yhtä myrkkyä.
Ylipäätään mikään tuommoinen yksitoikkoinen työ (missä istutaan päivät paikallaan) ei oikein nappaa pidemmän päälle. Kyllä siinä työssä pitää olla jotain sellaista jonka tuloksen käytännössä näkee, tietokoneella istumisista miettien ehkä 3D-suunnittelija vois olla sellanen mihin olis ainakin hetkeksi intoa ja pieni pintaraapaisu kokemustakin.
Tosin totuushan se on, että alussa on otettava vastaan melkein mikä tahansa homma mitä joskus valmistuvana inssinä vois kuvitella tekevänsä. Mutta pitkän aikaa en vois kuvitella itseäni esim. Sappia vääntämässä. Niin ja tämän siis perustan siihen noin 40h mitä tuota Sappia väännettiin, todella puuduttavaa touhua.

Kova on pohjapalkka myyjäksi. Monessa paikassa taitaa olla, että tulos tai ulos, mutta silloin pitää olla aika hyvät proviikat.

Niin on kai se, mutta organisaatio haluaa palkata koulutettua väkeä ja eihän se onnistu työehtosopimusten mukaisilla palkoilla. Vakituinen työsuhde muuten, mikä kuvastaa sitä ettei yrityksessä ole tuo kuvailemasi "tulos tai ulos" -kulttuuri. Tottakai hommat kuitenkin hoidetaan niin hyvin kuin mahdollista ja tavoitteet on uralla eteenpäin tämän talon leivissä.

Niin.Nimike myyjähän ei vielä kerro mitään tulotasosta. Siinä on pieni ero myykö satamanostureita vai paperiklemmareita.

Eikohan se myyjan tuotaso riipu myyjan vastuualueesta. Jos myy noita nostureita suomeen , ja klemmareita eurooppaan, ja jenkkeihin, niin voipi olla tulotaso aikalailla sama.
Mita tulee tyovaativuuten niin tassa esimerkissa klemmareitten myynti on myos vaativampaa :)

Niin on kai se, mutta organisaatio haluaa palkata koulutettua väkeä ja eihän se onnistu työehtosopimusten mukaisilla palkoilla. Vakituinen työsuhde muuten, mikä kuvastaa sitä ettei yrityksessä ole tuo kuvailemasi "tulos tai ulos" -kulttuuri. Tottakai hommat kuitenkin hoidetaan niin hyvin kuin mahdollista ja tavoitteet on uralla eteenpäin tämän talon leivissä.

Minkä alan firma kyseessä?

Huima 2% korotus napsahti. Pitäis kuulemma olla hiljaa koska suurin osa sai 0%. :jaahas:

Huima 2% korotus napsahti. Pitäis kuulemma olla hiljaa koska suurin osa sai 0%. :jaahas:
hehe :D

kyllä mä ottasin vaikka nollakorotuksen jos kaikilta muilta laskettais palkkaa ;)

itellä realisoitui tän kuun alussa seuraavanlainen korotus "kaikille työntekijöille vähintään 30 euron korotus", eli suomeks varmaan pitää soitella ens palkkapäivänä palkanlaskennan kautta tj:lle ja kysyä että mikä maksaa.. vaikka mulle jopa luvattiin suullisesti että vaikka palkka on pienempi kuin mitä olen kuullut huhuja aikaisempien vuosien rekrytyiltä henkilöiltä niin saan kaikki liiton neuvottelemat palkankorotukset :D oli hyvin avokätinen tarjous ;)

Back
Ylös Bottom