Alavatsan reeniliikkeitä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja J_J
  • Aloitettu Aloitettu

J_J

Elikkäs oisko mitään hyviä liikkeitä tohon navan ympärille olevaan alavatsaan? Muuten on vatsalihakset kunnossa, mutta en oikee tiiä hyviä liikkeitä alavatsaa, niin ne on huonommassa kunnossa kuin nuo "ylemmät vatsalihakset"

Kiitos jo etukäteen.

ne palat on yksittäinen lihas eikä voi supistua paikallisesti. eli kaikki suorilla vatsoilla menevät liikkeet rasittaa koko settiä, ei pelkkää ylä tai ala osaa.

Miksihän mun vatsalihakset näyttävät hevon vitulta kun tein 3 kk pelkkiä rutistuksia, ja nyt kun tajusin tilanteen ja aloin tekemään myöskin jalkojen nostoa niin nyt 4kk salin alottamisen jälkeen alavatsatkin näyttää edes joltain? Siis tilanne alkaa tasottumaan.

Ei oo provo, vaan kysymys :)

Miksihän mun vatsalihakset näyttävät hevon vitulta kun tein 3 kk pelkkiä rutistuksia, ja nyt kun tajusin tilanteen ja aloin tekemään myöskin jalkojen nostoa niin nyt 4kk salin alottamisen jälkeen alavatsatkin näyttää edes joltain

No treenasit niitä vatsoja kuukauden pidempään, niin alkoi näkyä jotain kehitystäkin? Rasvat ja nesteet liikahti muista syistä johtuen alaspäin? Sait tuon liikkeen avulla vatsapalan supistumaan paremmin ja tuli kehitystä?

No treenasit niitä vatsoja kuukauden pidempään, niin alkoi näkyä jotain kehitystäkin? Rasvat ja nesteet liikahti muista syistä johtuen alaspäin? Sait tuon liikkeen avulla vatsapalan supistumaan paremmin ja tuli kehitystä?
Tai sitten jalkojen nostot nyt sattuu vaan olemaan hivenen raskaampi liike kun tavan istumaannousut...

Alavattalle aivan loistava liike on juuri edellämainittu jalkojennosto. Yhdistäisin tähän vielä pienen rutistuksen. Näin liikkeestä tulee raskaampi, muttei tartte tehdä aina sitä 100000 toistoa.

Eli: - makaamaan selälleen penkille niin että vain selkä on kiinni penkissä (perse siis ulkona), jalat suorana vaakatasossa ilmassa. Nostat jalkoja rauhallisesti suorana kohti kattoa jonka jälkeen nostat persettä ilmaan (koitat saada siis jalat nousemaan kiinni kattoon). Tämän jälkeen lasket vielä rauhallisemmin jalat aloitusasentoon, jonka jälkeen uutta toistoa koneeseen.

Miksihän mun vatsalihakset näyttävät hevon vitulta kun tein 3 kk pelkkiä rutistuksia, ja nyt kun tajusin tilanteen ja aloin tekemään myöskin jalkojen nostoa niin nyt 4kk salin alottamisen jälkeen alavatsatkin näyttää edes joltain? Siis tilanne alkaa tasottumaan.

Ei oo provo, vaan kysymys :)

Vaihtelua treeneihin hyvä mies! Vaikka rutistukset hyvä liike onkin niin kyllä niitä muitakin liikkeitä kannattaa tehdä ja varmasti valikoimaa löytyy riittävästi. Otat vaikka jalkojen nostojen päälle pari sarjaa voimapyörää ja on ihme jos ei vatsat huuda hoosiannaa. ;) Kylkiä treenaisin kyllä myös. :anssi: minun mielestä semmoiset, että lisäpainovatsat ja sivutaivutukset tekee keskivartalosta pökkelön. Itsellä ainakin paljon paremman näköinen kuin vuosi sitten. :kippis1:

jalkojennostot leuanveto tangosta roikkuen on minun mielestäni ehdottomasti yksi tehokkaimmista vatsalihas liikkeistä. siinä pitää hallita hyvin koko vartaloa.
liikkeestä saa tehokkaan kun ei anna jalkojen pudota vapaana alas vaan hallitusti laskien.

Back
Ylös Bottom