Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Mites tossa tonnikalassa menee noi ravintoarvot, esim. tonnikala öljyssä ni onks ne ravintoarvot pelkästään siinä kalassa vai onko siinä nesteessä/öljyssä myös niitä rasva-arvoja mitä siinä purkin kyljessä lukee per/100g. Jos en kaada kaikkia nesteitä pois vaan jätän vähän sitä tavaraa siihen ettei sitä ihan kuivana joudu syömään niin saaks siit sillo enempi rasvaa ku siellä ravintoarvoissa lukee?

Varmaan jostain ois pystyny tähänki löytää itte vastauksen, mutta pieni :david: - fiilis nytte ni oli pakko heittää tänne.

Mites tossa tonnikalassa menee noi ravintoarvot, esim. tonnikala öljyssä ni onks ne ravintoarvot pelkästään siinä kalassa vai onko siinä nesteessä/öljyssä myös niitä rasva-arvoja mitä siinä purkin kyljessä lukee per/100g. Jos en kaada kaikkia nesteitä pois vaan jätän vähän sitä tavaraa siihen ettei sitä ihan kuivana joudu syömään niin saaks siit sillo enempi rasvaa ku siellä ravintoarvoissa lukee?

Varmaan jostain ois pystyny tähänki löytää itte vastauksen, mutta pieni :david: - fiilis nytte ni oli pakko heittää tänne.

Ne ravintoarvot tarkoittavat tietenkin koko purkin sisältöä, öljyineen kaikkineen. Loppuosaa kysymyksestäsi en tajua kyllä yhtään.

Ne ravintoarvot tarkoittavat tietenkin koko purkin sisältöä, öljyineen kaikkineen. Loppuosaa kysymyksestäsi en tajua kyllä yhtään.
No itse asiassa noin minäkin kiven kovaan väitin tässä taannoin...:nolo:

Kyllä ne ainakin yleensä merkitään niin että se ilmoitettu ravintosisältö on nimenomaan tonnikalan kohdalla valutetusta tuotteesta. Eli jos vetää kaikkine öljyineen niin saa enempi rasvaa kuin purkki kertoo.

Moi. olen tässä ajatellut, että alkaisin kreatiinia käyttää palautusjuoman kanssa.
Mitä valmistetta suosittelette?
en mitään 20€ kreatiini pussii viitti ostaa jos ne ei ole paljon parempia noihin "halpoihin" nähden.
antaakos kreatiini paljon lisä tehoa salilla käytiin, kuin pelkkä palkkari, jossa ei ole kreatiinia?

Moi. olen tässä ajatellut, että alkaisin kreatiinia käyttää palautusjuoman kanssa.
Mitä valmistetta suosittelette?
en mitään 20€ kreatiini pussii viitti ostaa jos ne ei ole paljon parempia noihin "halpoihin" nähden.
antaakos kreatiini paljon lisä tehoa salilla käytiin, kuin pelkkä palkkari, jossa ei ole kreatiinia?

Käys kurkkaa p-storesta. Siellä oli muistaakseni mm. evolutionilta, joka on hyvää ainetta. Kyllähän ne väittäis, että kreatiini lisää tehoa treeniin. Se antaa joillekkin 1-2 toistoa lisää sarjoihin.

Jep. Jos nyt vielä hifistellä haluaa, niin kretiini pyruvaatti on ainakin mainosten perusteella vieläkin parempaa. Itellä ei tosin siitä ole kokemusta.

Juu eiköhän mulle tuo halvempikin alkuun riitä. jos alkaa tulosta tulemaan, niin sitten siirrytään evolution CRP:hen :D

Ostin perjantaina Fastin muscle+ 1,3kg pussin, onko kellään kokemuksia tuotteesta? Onko ollut hyötyä? Ite käytän sitä vähän silleen säästeliäästi eli reenin jälkeen otan pelkästään sen 1dl sitä,kun ei oo tuo kukkaro missään paksussa kunnossa. :rolleyes:

Ostin perjantaina Fastin muscle+ 1,3kg pussin, onko kellään kokemuksia tuotteesta? Onko ollut hyötyä? Ite käytän sitä vähän silleen säästeliäästi eli reenin jälkeen otan pelkästään sen 1dl sitä,kun ei oo tuo kukkaro missään paksussa kunnossa. :rolleyes:

Eihän ne mitään ihme ainetta ole, eikä sitä tehoa varmaan kukaan tunne, mutta ei se hyödytöntäkään ole.

Hei. Nyt minulla on alkanut työt varastohommissa ja kulutan about 4500-5000kcal päivässä, mikä tekee kasvamisesta erittäin hankalaa. Mitä te viisaammat suosittelisitte minun vetävän kurkusta alas, että pääsisin kohtuu tehokkaasti tuohon määrään ja voisin kasvaa.

Lisäksi kiinnostaisi tietää teidän mielipiteenne kumpi olisi parempi aika treenaamiselle. Työni kestävät 18-02 ja nykyään käyn päivällä ennen raskaita varastohommia treenaamassa ja olo tuntuu väsyneeltä työn lomassa. Olisiko parempi siirtyä salille, joka on öisinkin auki ja alkaa punttamaan yöllä? Ihan kehittymisen kannalta kysyn.

Mä pitäsin huolen että prodea menee n. 200g/pv. Tohon 5000Kcal voi lisäksi imeä jo ihan huolella hiilareita ja rasvaa.

Paljon vaan hiilareita tästä listasta:

- Tumma leipä
- Riisi
- Makaroni
- Hedelmät
- Kasvikset

Tohon 5000 Kcal voi hiilareita pudottaa jo n. 600g/pv.

Sitten päälle vielä rasvat.. Pähkinöitä ja kasviöljyjä pääasiassa. 200g/ pv.

Treenaamiseen mä ottaisin kantaa siten, että on helpompi vetää kovia treenejä ns. "ihmisten aikaan". Salilla pyörii aina muuta porukkaa, niin on aina joku varmistaja koville sarjoille.

Ei muuta kun vaan mättämään tota safkavuorta ja vääntämään rautaa. Kyllä se siitä lähtee!

Joo BUUSTAA!!

Buustaa korkeintaa veriarvoja. Kyllä tosta rasvamäärästä reilu 25 %, eli n. 60g, voi tulla tyydyttyneistä lähteistä.

Luulis että keho kykenee valmistamaan tarvitsemansa tosta n. 60 grammasta.

Janne tarvitsee näin paljon ravinteita päivässä:

190g proteiinia
250g hiilareita
80g rasvaa

Janne on suunnintellut ruokavalion, jotta saa juuri nuo ravintoaineet. Mutta katsos, hän vetääkin naamaan vielä annoksen makaronia, josta saa 20g hiilareita. Nyt hän on syönyt enemmän hiilareita, mitä tarvitsee!!

Onko tuolla mitään väliä, jos vetää jotain ravintoaineita liikaa, jos vetää kaikkia kuitenkin tarpeeksi?

Back
Ylös Bottom