Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Onko lihaksen koko suorassa suhteessa voimaan? Jos Petterillä on 2x isommat rintalihakset kun Ossilla niin nostaako Petteri myös 2x enemmän penkistä kun Ossi?

Väittävät, että isot painot-isot lihakset. Mulla ei vaan voima tartu, eikä mulla nyt sen kummemmiin lihastakaan ole. Tosin, mä tiedän monia jätkiä jotka tekee isommilla painoilla kun minä, mutta sitten koossa jää aika paljonkin. Ainakaan omalla kohdalla tuo ei toimi.

Onko lihaksen koko suorassa suhteessa voimaan? Jos Petterillä on 2x isommat rintalihakset kun Ossilla niin nostaako Petteri myös 2x enemmän penkistä kun Ossi?
Petteri saattaa nostaa puolet vähemmän kuin Ossi. Isot lihakset ei automaattisesti tarkoita paljoa voimaa. Tosin väittävät, että isoista lihaksista saadaan enemmän voimaa kuin pienistä jos treenataan voimapainotteisesti.

Edit: On siis treenityylistä hyvin pitkälti kiinni. Koko ikänsä voimanostoa harrastanut hakkaa kyllä voimissa kehonrakentajan joka on tehnyt puhdasta kehonrakennustreeniä, vaikka eroa lihasmassassa olisi reilustikin.

Hei, en ole löytänyt yhtään mistään tietoa, miten sitoa rannesiteet. Olen nyt kyllä täysi taukki, mutta jokainenhan on aloittelija joskus.. :rolleyes: Kokeilin sitoa ne, miten loogisimmalta tuntui, mutta silti olisi kiva tietää, mikä on se oikeaoppinen tekniikka. :nolo:

Hei, en ole löytänyt yhtään mistään tietoa, miten sitoa rannesiteet. Olen nyt kyllä täysi taukki, mutta jokainenhan on aloittelija joskus.. :rolleyes: Kokeilin sitoa ne, miten loogisimmalta tuntui, mutta silti olisi kiva tietää, mikä on se oikeaoppinen tekniikka. :nolo:

Suora lainaus pakkiksen toisesta tredistä, joka löytyi googlesta hakusanoilla "sitoa rannesiteet"

"http://www.muaythai.fi/

Vasemmalta valitse alin linkki (FAQ). Aukeaa uusi sivu, jossa lista kysymyksiä. Klikkaa alinta (Kuinka käsisiteet sidotaan?), siellä on koko operaatio esitetty kuvien avulla."

E: Oho tuo taisikin olla nyrkkeilyyn :D:D Noh olkoon silti tuossa, jos vaikka joku tarttisi.

Jep suurin osa oli nyrkkeilyyn , huomasin kyllä... :D

Puhutko siis tällaisista tavallisista rannesiteistä, joita salilla treenatessa jotkut käyttävät? Eihän niitä nyt voi laittaa siihen ranteeseen kuin yhdellä tavalla: sen ympäri.:confused:

Puhutko siis tällaisista tavallisista rannesiteistä, joita salilla treenatessa jotkut käyttävät? Eihän niitä nyt voi laittaa siihen ranteeseen kuin yhdellä tavalla: sen ympäri.:confused:
Samaa ihmettelin itsekin, että millaiset rannesiteet sillä oikein on? Tossa on kuvakin ihan tavallisista laitettuna ranteeseen. Eli noin laitetaan. Kierretään vaan tiukasti ranteen ympäri ja laitetaan tarra kiinni.

attachment.php

Edit: Shoppailin siteistä tekstit piiloon, ettei mainosteta erästä pakkiksen entistä yhteistyökumppania.

Liitteet

• Rannesiteet.webp
    Rannesiteet.webp
    12,3 KB · Katsottu: 705
Okei, kiitoksia, näköjään olin laittanut ne ihan oikein, lähinnä nuo peukalolenksut (?) saivat minut hämilleni. Taas astetta viisaampi olen.. :rolleyes:

Okei, kiitoksia, näköjään olin laittanut ne ihan oikein, lähinnä nuo peukalolenksut (?) saivat minut hämilleni. Taas astetta viisaampi olen.. :rolleyes:
Mä en edes käytä niitä peukalolenksuja ikinä. Pidän niistä pikkurillillä kämmentä vasten kiinni samalla kun kierrän siteet paikalleen ja sen jälkeen tungen ne lenkit sinne rannesiteen väliin. Tuntuu jotenkin hölmöltä pitää jotain ihme lenkkejä peukalossa. Häiritsee jotenkin.

Nyt tulee todella jännä kysymys. Ongelmana on se, että lihaksista varsinkin rinta menee todella helposti pumppiin. Esimerkiksi penkkiä tehdessä jo lämmittelypainoilla pumppi iskee ja se vaikuttaa negatiivisesti niihin "oikeisiin" sarjoihin. Treenaan 2-jakosella 3-4 kertaa viikossa ja rinnalle teen neljä sarjaa treenissä. Pitäiskö sarjoja lisätä, vai?

Nyt tulee todella jännä kysymys. Ongelmana on se, että lihaksista varsinkin rinta menee todella helposti pumppiin. Esimerkiksi penkkiä tehdessä jo lämmittelypainoilla pumppi iskee ja se vaikuttaa negatiivisesti niihin "oikeisiin" sarjoihin. Treenaan 2-jakosella 3-4 kertaa viikossa ja rinnalle teen neljä sarjaa treenissä. Pitäiskö sarjoja lisätä, vai?
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=11922
Löysinpäs ketjun! :) Muistelinkin, että jollain oli samaa ongelmaa käsien kanssa. Melkein tarvii sit vaan pitää pidempiä taukoja vaan sarjojen välissä tai sit tehdä rintaliikkeitä vuorotellen jonkun toisen liikkeen kanssa.

Treeniohjelma

Olen lueskellut threadeja paljon, mutta jakoisuuksista ollaan niin paljon erimieltä. Olen kohta 18 vuotias, 168 cm ja painoa löytyy 68kg. Salilla käyny kohta pari vuotta aktiivisesti.

Olisiko tälläinen jako hyvä ?

Maanantai Rinta – Olkapäät + salibandy
Tiistai Jalat
Keskiviikko Lepo + venyttely
Torstai Selkä – Hauis
Perjantai Ojentajat - vatsa
lauantai Lenkki
Sunnuntai Intervalli harjoitus soutulaitteella + uinti

Kiitos jo etukäteen :worship:
Kaikki kritiikki on tervetullutta.

Lapee: tuo perjantain ojentajatreeni on aivan turha. Teet ojentajat rinnan ja olkapäiden kanssa, jolloin sinulla on toimiva 3-jakoinen tai sitten siirrät hauiksen ojentajalle kaveriksi perjantaille, jolloin sinulla on toimiva 4-jakoinen.

Lapee: tuo perjantain ojentajatreeni on aivan turha. Teet ojentajat rinnan ja olkapäiden kanssa, jolloin sinulla on toimiva 3-jakoinen tai sitten siirrät hauiksen ojentajalle kaveriksi perjantaille, jolloin sinulla on toimiva 4-jakoinen.

Ei välttämättä kannata rintaa ja ojentajia reenata samassa treenissä. Saa sitten toivottavasti jonakin toisena päivänä epäsuoraa rasitusta kapean penkin osalta.

Moi. voisiko joku kertoa miten tehdään hauiskääntö ristitaljassa? Kuvaa/Videon pätkää?
Ja onko tuo liike parempi kuin hauiskääntö alataljalla, jossa on suora/hiukan käyrä tanko?

Ei välttämättä kannata rintaa ja ojentajia reenata samassa treenissä. Saa sitten toivottavasti jonakin toisena päivänä epäsuoraa rasitusta kapean penkin osalta.

No eiköhän se ole ihan toimiva systeemi kuitenkin 3-jakoiseen tuo työntävät-vetävät-jalat. Itekki oon siten treenannu. Tottahan se on että siihen jää vain se 1 treeni per lihas viikossa jos käy salilla vain 3 kertaa. Tuolla jaolla kannattaakin ehkä sitä kiertoa lyhentää viikosta lyhemmäksi, niinkuin minäkin tein. Ihan hyvä pointti, jos kysyjä ei oo aikomassa käydä useammin salilla.

Lapeelle vielä yks ehdotus neljään jaetusta ohjelmasta, jossa epäsuora rasitus on otettu hyvin huomioon:

1.Rinta-hauis
2.Jalat
3.Olkapää-ojentaja
4.Selkä

edit: vielä mikasan liike-ehdotusten lisäksi selkäpäivälle mave kapealta niin tulee jaloillekin epäsuoraa.

Olin tuossa viime kuussa varmaan 3 viikkoa kipeä,ja treenaaminen toteutui joko puolikuntoisena tai ei mitenkään,ja nyt olen ollut viikon päivät terveenä ja tänään pääsin jatkamaan treenaamista pitkästä aikaa terveenä.

Huomasin sellaisen asian,että voimat oli pikkaisen kateessa vähän kaikissa liikkeissä.Sarjat,joilla ennen pumppailin helposti,oli tänään todella vaikeita ja tiukkoja.Syynä on varmaankin se,että olen ollut kipeänä ja se näkyy,mutta aika äkkiähän voimat pitäs tulla takas..
Normaalisti teen penkkiä kerran viikossa,jolloin ehtii palautua viikossa hyvin ennen seuraavaa treeniä,mutta olisiko siitä mitään haittaa,jos tekisin seuraavina parina viikkoina penkkiä 2x viikossa,että pääsisi äkkiämmin entiseen kuntoon takasin?Esim.ma ja ke?

Back
Ylös Bottom