Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

ei tarvi olla kokoaikaa syömäsä :) jos vaikka aamulla syöt 700kcal sit välipala leipää tai jotain pientä 2-300kcal lounas maitoineen 800kcal pari tuntia siitä taas jotain välipalaa n.300kcal edestä. päivällä normi safka 800kcal, siitä taas pari tuntia ja jotain ehkä vähän suurempaa välipalaa 500kcal ja lopuks illalla jotain pienempää protsku pitosta :) no tol esimerkil tulee vähän reilu 3000kcal mut tohon tyyliin kun syö niin hyvä tulee ;)

Mun on vaikee laskee kun en tie tyhtää paljo mun syömisissä on kaloreita nii en oikee tie syönkö tarpeeks :curs:

Mun on vaikee laskee kun en tie tyhtää paljo mun syömisissä on kaloreita nii en oikee tie syönkö tarpeeks :curs:
no aika paljon pystyt laskemaan sillä että katot esim leipäpussista, leikkele paketista yms paljonko niissä on kaloreita. lämmintä ruokaa voi olla paha laskee mut tuntuman mukaan kun ottaa sen verta paljon että tuntuu sopivalta ja maidot päälle (maidosta saat helposti arvot selville) mut pelkkää hifistelyä toi pelkän kalorien laskeminen on . Vaaka näyttää hyvin, että tuleeko sitä ruokaa tarpeeksi :) jos aina kuukaudessa on paino vähän noussu niin sit tietää menevänsä hyvällä suunalla ;)

Mistähän voisi johtua suht kova pulssi? Mulla on välillä ehkä tavallista kovempi pulssi, niin ajattelin kysyä täältä ku porukka tietää sen verra :) Pulssi siis näin yleisesti (ei liikunnasta johtuva).

Terve. Ostin kreatiinisitraattia ja purkissa lukee että 2g ennen reeniä 2g sen jälkeen. Kuitenkin täällä on puhuttu joistain tankkausjaksoista ja siitä, että että määrät olisivat pieniä? Eli mikä on tuo tankkausjakso, paljonko kreatiinisitraattia pitäisi vetää per päivä, ja paljonko normaalilla reenikaudella sitä pitäisi ottaa?

Pituutta on 190 cm, painan vajaa 85kg ja lihaksia/massaa olisi tarkoitus saada lisää. Olen vetänyt purkin ohjeen mukaan tuota kreatiinia ja treenin jälkeen annoksen Fast Whey 3 heraproteiiniä normaalin kotiruoan lisäksi. Onko noi OK vai suositteletteko kenties jotain muuta palautusjuomaa tms? Reenannut olen 3 kertaa viikossa käyttäen Arnoldin kultaista kuusikkoa ohjelmana.

Olen lisännyt maitoproteiinijauheen aamuin ja illoin puuron sekaan ennen lämmitystä mikrossa. Olisko parempi, että lisäravinne sekoitettaisi puuroon vasta lämmityksen jälkeen?

Olen lisännyt maitoproteiinijauheen aamuin ja illoin puuron sekaan ennen lämmitystä mikrossa. Olisko parempi, että lisäravinne sekoitettaisi puuroon vasta lämmityksen jälkeen?

No tuo vaikuttaa vain koostumukseen ja makuun, ei mitään teoreettista eroa, joten tee niin kuin parhaaksi näet.

Mulla ei tuu noi kcal määrät täytee päivittäi, eli mä oon miinuksen puolella oikeestaa kokoaja. Siis vähä sama ku olisin dietillä. Mutta kysymys onki että kasvaako lihas yhtähyvin miinuskaloreilla? Ja mitä suosittelisitte syömään/ottamaan jotta ravintoarvot tulis täytee?

Ota sitten huomioon, että noi prodejauhot on nimenomaan LISÄravinteita eli paljon perussafkaa naamariin, mutta jätät kaikenmaailman pullamössöherkkut vähemmälle. Ootko muuten MaRsY sama heppu, joka kirjottelee tuolla eräällä mp-foorumilla?

E. Hyviä hiilareita on nämä pitkäketjuiset hiilarit, jota on esim. täysjyvätuotteissa, puurossa yms. ja hyvää rasvaa pehmeet rasva eli vaikkapa rypsiöljy, jota sitten käytetään ruuanlaitossa tai sekotetaan just puuroon tai vedetään raakana:D

Ota sitten huomioon, että noi prodejauhot on nimenomaan LISÄravinteita eli paljon perussafkaa naamariin, mutta jätät kaikenmaailman pullamössöherkkut vähemmälle. Ootko muuten MaRsY sama heppu, joka kirjottelee tuolla eräällä mp-foorumilla?
Kyllä voi hyvinkin olla :rock: Kiitoksia sulle myös.

perussapuskaa lähinnä tarkoitin, raikkua, rahkaa, lihaa, maitoa, kananmunia jne. siitä prodea. Rypsäriä vaikka rahkan sekaan. Toki eläin kunnan rasvatkin on tärkeitä mm. kehon omassa hormoonin toiminnassa. Mutta kohtuudella niitäkin.

Mikä on kun heitän johonki laskuriin päivän keskimääräset ruoat, ja vaikka kuinki tinkisin niistä, saan mittariin n. 200g prodee ILMAN palkkariakin, mut vaa korkeintaa 2500 kcal. Painan kuitenki sen 85 kg :S. Kuseeko ne valmislaskurit pahasti yleensä vai miten?:hyper:

No eihän tuohon ole muu ratkaisu kuin vähennät proteiinia vähän.Eihän 200g proteiinia ole kuin 800kcal,toki nuo laskurit ottaa kaikki viljakin proteiinit mukaan.

Mitäs porukka vetää ennen salille menoa? Tai joskus junnuna tullut kuultua, ettei kannata syödä mitään ennen 2-3h ennen harjoituksia ym. Ja itekin oon huomannut ettei kannata tulee jotenkin huono ja ähky olo vaan.
Nyt maanantaina tuli sit kiireessä syötyä vähän jotain ennen salille menoa ja treeni menikin erittäin hyvin. Tästä sit aloin miettii ja taas selaa pakkista, että jotain maltoa voisi vetää ennen salia ja saisi sieltä sit energiaa ja jaksaisi paremmin. Sit löysin myös tommoisen tuotteen jota voisi vetää ennen treeniä http://www.p-store.fi/product_info.php?cPath=63_72&products_id=171
Kumpaa suosittelette?
Ainakin hinnan puolesta tuo Malto vaikuttaa paljon paremmalta :)
Kuinka paljon olette ottaneet noita ja kuinka paljon ennen salille menoa? Tai kenties jotain muuta?

Back
Ylös Bottom