Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Lisäksi mulla on kysymys kivoille miehille: joku on löytänyt rannekelloni, jonka huomasin hukanneeni. Soitin tälle jampalle että sulla on varmaan mun kello, vaikutti tosi mukavalta, ja tietty oon tosi kiitollinen että joku on ottanut mun kellon talteen. Jos olisitte löytäneet jonkun kellon, haluaisitteko jotain rahaa vai kannattaako leipoa jotain pullaa vai mitä? Viimeksi kun joku nainen löysi mun pankkikortin, oli helppo lähettää kiitokseksi suklaata, mutta en mä miehistä tiedä mistä ne tykkäis.
Onpa mukavaa kun joku löytää kalliin kellon ja poimii talteen! Mitä mä mun kuuluu viedä sille kiitokseksi?
Pikkupojat voivat jättää kirjoittamatta tyypillisen pakkisvastauksen "pillua".

En olettaisi, että saisin rahaa. Tuo on ainakin mulle ihan selvä juttu että kadonnut tavara palautetaan omistajalle. Jokin pieni lahja on hyvä idea ja nätti hymy kaupan päälle.:)

Edellä mainittu viinipullo on hyvä idea. Kai se pullakin on ihan ok. Pieni ele, että löytäjä tietää sinun olevan kiitollinen riittää ihan hyvin.

edit-no täällä olikin muut ihan samaa mieltä.

Molempiin sama vastaus, eli hymy. Mun mielestä sellainen pieni hymy kuvassa on kiva ja positiivinen juttu. Ei siihen mitään älytöntä pepsodent-hymyä silti kannata vetästä. Aiheesta vielä sen verran että monissa isoissa firmoissa jokain haastateltava kuvataan paikan päällä firman toimesta.

Ok, kaverit oli siis ihan oikeassa, en voi laittaa tuota viisumikuvaa CV:hen vaan pitää ottaa iloinen kuva. Kiitti vinkistä!

Itse tosin suuntaan hakemukseni ministeriöihin ylitarkastajan virkoihin, en tiedä valokuvataanko valtion puolella ennenkun on jo saanut paikan ja kuva laitetaan kulkubadgeen. Olen tosin ollut vasta ulkoministeriössä, joten en tiedä millaisia käytäntöjä muissa ministeriöissä on. Olen kyllä huomannut, että ero yksityispuolen rekrytointi käytäntöihin on aivan huima, kaikista taustatarkastuksista ja virkaesityksistä ja muusta vastaavasta lähtien. Oon viihtynyt aivan liian hyvin julkisella puolella, että taidan pysyä niissä. Hassua muuten, että tietyissä kansainvälisissä tehtävissä pitää kertoa hakemuksessa pituuden ja painon. En ymmärrä miksi, jos hakee juristin paikkaa...

Ja kiitti Muska, kiva nainen, vinkistä :D viinipullo oiskin helppo! Ei tulisi itselle kiusausta vetästä naamariin paljon nopeita hiilareita ja rasvaa, hehheh. Oisko viinipullo hyvä, niitä tossa onkin hollilla jo valmiiksi :)

En olettaisi, että saisin rahaa. Tuo on ainakin mulle ihan selvä juttu että kadonnut tavara palautetaan omistajalle. Jokin pieni lahja on hyvä idea ja nätti hymy kaupan päälle.:)

Edellä mainittu viinipullo on hyvä idea. Kai se pullakin on ihan ok. Pieni ele, että löytäjä tietää sinun olevan kiitollinen riittää ihan hyvin.

edit-no täällä olikin muut ihan samaa mieltä.

Joo, viinipullo vie voiton! Kellonlöytäjä saa viinin ja hymyn ja minä saan kelloni takaisin :)

Jooh, nää on näitä mitä miettii hetkensä ja sitte luovuttaa, ku ei jaksa enää miettiä. Aika monet tääl on varmaan Helsingin seudulta tai osaa kertoa muuten tällaselle turkulaiselle ummikolle, että mitä tarkottaa "ei oo midist". Kuulostaa tyhmältä. :jahas:

Jooh, nää on näitä mitä miettii hetkensä ja sitte luovuttaa, ku ei jaksa enää miettiä. Aika monet tääl on varmaan Helsingin seudulta tai osaa kertoa muuten tällaselle turkulaiselle ummikolle, että mitä tarkottaa "ei oo midist". Kuulostaa tyhmältä. :jahas:

- "Mite menee?"

- "Ei täs midii" = eipä täs mitään...

- "Onks sul jotai tänää?"

- "Ei oo midist.."

Midist..= mitään, nada

Lisäksi mulla on kysymys kivoille miehille: joku on löytänyt rannekelloni, jonka huomasin hukanneeni. Soitin tälle jampalle että sulla on varmaan mun kello, vaikutti tosi mukavalta, ja tietty oon tosi kiitollinen että joku on ottanut mun kellon talteen. Jos olisitte löytäneet jonkun kellon, haluaisitteko jotain rahaa vai kannattaako leipoa jotain pullaa vai mitä? Viimeksi kun joku nainen löysi mun pankkikortin, oli helppo lähettää kiitokseksi suklaata, mutta en mä miehistä tiedä mistä ne tykkäis.
Onpa mukavaa kun joku löytää kalliin kellon ja poimii talteen! Mitä mä mun kuuluu viedä sille kiitokseksi?
Henkilökohtaisesti mulle riittäis vaan kiitokset kauniin hymyn kera. Missään tapauksessa rahaa en tuollaisesta ainakaan haluaisi ottaa vastaan, eihän siitä nyt kovasti vaivaa ole.

Vissiin jotain "stadin slangia" ( :D ) kyseessä! Siis jotain käsittämätöntä paskaa, jotain kukaan ei ymmärrä, eikä halua ymmärtää.

Vissiin jotain "stadin slangia" ( :D ) kyseessä! Siis jotain käsittämätöntä paskaa, jotain kukaan ei ymmärrä, eikä halua ymmärtää.

Hesassa 10v asuneeni, näitä keksitään ihan omasta päästä (itekkin pari keksiny :D) ne vaan leviää siten.

Älä nyt viitti hajoilla siellä vaikka asutkin skutsissa :hyper: Kyllä ne erilaiset murteet voittavat stadin slangin epäymmärrettävyydessä 10-0. Viännetään ja kiännetään.

Hesassa 10v asuneeni, näitä keksitään ihan omasta päästä (itekkin pari keksiny :D) ne vaan leviää siten.

jokainen aito stadilainen pitää "hesa" sanaa käyttävää henkilöä täydellisenä maajussina jolla ei ole oikeutta kutsua itseään stadi/helsinkiläiseksi. vähän sama kun turkulainen sanoisi asuvansa perseessä. eikä myöskään sekoteta stadin slangia ja trendisanastoa. mitään tarkkaa rajaa näiden välille ei tietenkään voida vetää mutta iso osa varsinaisista slangisanoista on väännöstä/risteytystä ruotsin kielestä.

jokainen aito stadilainen pitää "hesa" sanaa käyttävää henkilöä täydellisenä maajussina jolla ei ole oikeutta kutsua itseään stadi/helsinkiläiseksi. vähän sama kun turkulainen sanoisi asuvansa perseessä. eikä myöskään sekoteta stadin slangia ja trendisanastoa. mitään tarkkaa rajaa näiden välille ei tietenkään voida vetää mutta iso osa varsinaisista slangisanoista on väännöstä/risteytystä ruotsin kielestä.

Oikein! "Hesa" sanan käyttö on niin junttien touhua ;)

Ite puhun yleensä Helsingistä, mutta keskusta on mulle stadi.

Oikein! "Hesa" sanan käyttö on niin junttien touhua ;)

Mä olen mielelläni juntti enkä edes osaa kutsua itseäni stadilaiseksi, kun en ole täällä syntynyt. Mutta saanhan sanoa olevani helsinkiläinen, kun olen kuitenkin asunut täällä kuitenkin 15 vuotta...? :rolleyes:

Mä sanon mielummin hämäläisenä, että asun tätä nykyä Hesassa (missä mun muuten pitäisi maalaisena sanoa asuvani?) kuin stadissa. Vai pitäiskö mun sanoa asuvani pääkaupunkiseudulla vai missä (Helsingissä?), kun Hesakin on näköjään kiellettyjen listalla...? ;)

Mä en noista taudeista olis huolissani, mutta eikös koirillekin neuvota olemaan antamasta lintujen luita? Voisin kuvitella, että jos ne voivat olla vahingollisia koiran suolistolle, tuskinpa ne ihmisenkään suolistolle välttämättä parhaimpia ovat.

Ei ne luut ittessään, vaan kun koirat hotkii ne pienimättä. Jos pureskelee kunnolla, ihan kokolailla samaa luuta se on kuin naudankin.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Ei ne luut ittessään, vaan kun koirat hotkii ne pienimättä. Jos pureskelee kunnolla, ihan kokolailla samaa luuta se on kuin naudankin.

-k

EIkyl ne tipusien luut ku on nii peiniä ja ONTTOJA ei oikee koiralle kelpaa kun koirat ne pureskelee nii niistä tulee liika pientä sälää.

Voiko kyse olla jostakin vakavammasta?

hmmz siis muistaakseni nuo lintujen luut pirstoutuu niin teräviks että jäävät ruokatorveen kiinni.

tuosta äkkiä löysin tällässeen: ei siis sanota mitään erikseen linnun luista:
Linnun luut.

Luut ja rustot: Suuret määrät voivat aiheuttaa ummetusta tai suolitukoksen, johon voi kuolla. Kypsänä luita ja rustoja ei saa antaa ollenkaan, ovat liian pehmeitä ja koiran purressa niitä, hajoavat teräviksi hengenvaarallisiksi säleiksi. Jos koiraa ei ole pennusta lähtien totutettu raakoihin luihin, voivat ne aiheuttaa aluksi myös ripulia.

Jeps eli kypsytettyjä linnun luita ei saa antaa koiralle, kun niistä voi tulla teräviä kappaleita. Mutta raakana niitä voi antaa, omatkin koirat syö joka päivä kanankoipia raakana, rouske vaan käy kun luut murskaantuu. Tietysti jos ei ole ennen annettu, niin pitää totutella varovasti pienin annoksin niiden syöntiin, muuten menee maha sekaisin.

Terävät luut/sirpaleet voivat vahingoittaa suolistoa. Ne voivat tehdä esim. fisteleitä eli sellaisia onkaloita paikasta toiseen. Tiedän tapauksen (ihmisellä), jossa kananluu teki fistelin suolesta virtsarakkoon. Pissatessa tuli sitten muutakin kamaa kuin pelkkaa virtsaa (ulostetta). Kaikkea voi sattua ja tapahtua.

mistähän mahtais johtua, ja mitä olis tehtävissä, kun toista päivää peräkkäin ukkovarpaat tuntuu tunnottomilta. Tuntuu että veri ei oikein kierrä

Back
Ylös Bottom