Ei toki, mutta ei se kaipaa sitäkään, että työläistä (hyvääkin) kustaan silmään sen minkä kerkiää."Ku kello lyö 16.00 niin hilti jää seinään ja juustot kattilaan" asenne on juuri sellainen mitä Suomi ei kaipaa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei toki, mutta ei se kaipaa sitäkään, että työläistä (hyvääkin) kustaan silmään sen minkä kerkiää."Ku kello lyö 16.00 niin hilti jää seinään ja juustot kattilaan" asenne on juuri sellainen mitä Suomi ei kaipaa.
Ei toki, mutta ei se kaipaa sitäkään, että työläistä (hyvääkin) kustaan silmään sen minkä kerkiää.
8h/pvä ja 5 pvä/vko?kk n.2600€ käteen (sorvarina)
Toinen asia on saako saldovapaita pitää silloin kun itseä huvittaisi vai silloin kun työnantajalle sopii.
Tietty kaikki eivät saa edes päättää milloin on kesäloma.
Edellinen palkanmaksaja alkoi selittämään mulle, että enää ei voi ylitöitä pitää koko päivän vapaina vaan kaikki ylimääräiset pitää tasia liukuman avulla. Ilmoittelin aika selkeäsanaisesti, että loppuu joustaminen sitten mun puolelta kokonaan. Kone menee tasan neljältä kiinni ja sillä sipuli. Noh, taisivat tulla järkiinsä kun eivät toista kertaa mulle moista tulleet selittämään. Jos joustetaan niin se jousto pitää olla molempiin suuntiin. Miksikään työnsankariksi en ole ryhtymässä.
Ja mä tein näitä tunteja 1:1 eli mistään kamalan suuresta edusta ei puhuta. Toisaalta mulle kyllä vapaapäivä oli riittävä korvaus.
"Ku kello lyö 16.00 niin hilti jää seinään ja juustot kattilaan" asenne on juuri sellainen mitä Suomi ei kaipaa. Onneki aika harvalla oikeasti töissä käyvällä on tuo meininki. Enemmän tuollaista näkee matalapalkkaduunareissa mitkä eivät ikinä pääse elämässään mihinkään, ja itkevät sitä kahvitauoillaan (työajalla). Olen minäkin ollut tehtaalla töissä, missä jengi lopetti hommat 45min aikaisemmin että ehti kunnolla vaihtamaan vaatteet ym. ennen vuoron loppumista. Ja sitten vielä odottamaan 20min kellokoneen äärellä kellokortti vapisten ettei vaan mene ylitöiden puolelle. Muualle on tainneet nekin duunit jo mennä.
Ylityö ja hätätyö ovat kaksi eri asiaa.
http://www.tyosuojelu.fi/fi/hatatyoilmoitus
Eli tuolla voi pakottaa "ylitöihin". Juurikin jos esim. työkaveri ei tule duuniin ja 10min päästä kattilat räjähtää. Työnantajana tosin palkkaisin vain töistä kiinnostuneita henkilöitä, ja pistäisin hommat kesken jättävät takaisin kortistoon. Tai siirtäisin tehtaat motivoituneempiin maihin.
8h/pvä ja 5 pvä/vko?
Minäkin haluaisin ton sorvarin nähdä, jos tohon lisätään vielä että verokortilla.

2600€/kk nappiin (31200€/v) tarkoittaa suomen progressiivisessa verotuksessa hieman enemman kuin 3600€ brutto. www.vero.fi niin voi laskea paljon vaatii. Lisaksi pitaa huomioida se 4.7% tms. TEL maksut veroprossan paalle. Voila ollaan jossain 4500€/kk bruttotuloissa. Kova on palkka (ilman ylitoita ja paivarahoja).![]()
Niitä kuulemma nappaa ja työt sujuu.Olisko tassa kuitenkin perimmaisena syyna se etta heille maksetaan vahemman, ja asennekkin on sen mukaan ?
Tota noin oletko koskaan kuullut sanoja "asuntolaina vähennys" ...
Joku 4000€/kk vois olla lähellä.2600€/kk nappiin (31200€/v) tarkoittaa suomen progressiivisessa verotuksessa hieman enemman kuin 3600€ brutto. www.vero.fi niin voi laskea paljon vaatii. Lisaksi pitaa huomioida se 4.7% tms. TEL maksut veroprossan paalle. Voila ollaan jossain 4500€/kk bruttotuloissa. Kova on palkka (ilman ylitoita ja paivarahoja).![]()
Lisaksi pitaa huomioida se 4.7% tms. TEL maksut veroprossan paalle.Voila ollaan jossain 4500€/kk bruttotuloissa. Kova on palkka (ilman ylitoita ja paivarahoja).
sama
miksi suomessa on sitten paljon eestilaisia rakennusmiehia ??? ovat ne kuitenkin parempia ?
Toiset firmat palkkaa suomalaisia ammattilaisia ja satsaavat enemmän maineeseen ja laatuun. Maine on vain sikäli turha, että yleensä ihmiset rakennuttavat vain yhden talon itselleen -> tieto paskasta firmasta tulee myöhässä kun tölli on jo "pystyssä".
toimin projektinhallintatehtävissä IT-alalla ja palkka on surkeat 2000€. Lisää liksaa tarttis saada, vitutus on melkoinen, kun hommia on enemmän kuin ehtii tehdä, mutta palkankorotuksesta ei tietoakaan!:curs:
Miten niin maine on turha? Totta kai kannatta ottaa etukäteen selvää firmoista ja niiden maineista eikä palkata sutta ja sekundaa tekevää t:mi Reiskan Raksaa joka keltaisilta sivuilta sattui löytymään.