Salille ennen aamiaista - järkevää?

Tässä on tullut oltua bulkilla yli puolivuotta ja kroppa on muuten hienossa kunnossa, paitsi tuo vatsa pömpöttää liikaa. Nyt olisi tarkoitus dietata tuo pömppövatsa pois muuttamalla ruokavaliota. Aion karsia hiilihydraattien määrää rankalla kädellä.

Käyn salilla normaalisti aamuisin ja ajattelin että jos menen salille tyhjällä vatsalla ja treenin jälkeen sitten normaalisti otan palkkarin. Onkohan tämä toimiva tapa polttaa tuota läskiä pelkäämättä että kaikki lihakset häviää?

Tuo on ihan päästä kiinni, jos susta tuntuu että tuo on tarpeellista niin tee niin. Jos ei tunnu viisaalta niin älä mene. Kyllä tyhjällä mahalla voi vetäistä lyhyen treenin, mutta itse ainakin mieluumin syön aamiaisen ensin.

Varmaan kannattaa reeniohjelma vaihtaa semmoseksi että toistomäärät liikkuisi 10-20 alueella niin pitäs hienkin virrata paremmin. Jostain diettivinkeistä luin että tyhjään vatsaan vedettävää reeniä/lenkkiä ennen kannattais juoda kuppi tai kaksi vihreää teetä, edistää kai jollain tavalla rasvan palamista.

en kyllä suosittele! Treeneistä et todennäköisesti saa kaikkia irti ja keho on muutenkin tyhä hiilihydraateista, pahimmassa tapauksessa verensokeri voi laskea lähes olemattomiin ja tulee näitä ns. huippauskohtauksia/pyörtymis...

Ite tykkään treenata heti herätyksen jälkeen. Maitoon tehty prodedrinkki huiviin ja jos oikein nälkä on niin omena tai banaani messiin.
Kyllä ne hiilarivarastot ovat kuitenkin edellispäivän syönneistä jonkun verran täynnä.

Itse olen kerran kokeillut aamusalia tyhjällä vatsalla ja siitä hommasta ei tullut suoraan sanottuna yhtikäs mitään! Hirveä heikotus ja huono olo iski kesken kaiken ja treenit jäivät siihen. En kyllä uskaltaisi edes kuvitella, että miten luonnistuisivat raskaat kyykyt heti aamusta tyhjällä vatsalla :eek: .

En ole ikinä kokeillut kunnon salitreeniä ilman aamupalaa, mutta "ironcardio"-tyylisiä kuntopiirihässäköitä kyllä. Toistoja on +10/liike ja liikkeitäkin se 10 kpl. Yksi kierros läpi ilman palautuksia, jonka jälkeen muutaman minuutin tauko. Ja sitten pari kierrosta vielä päälle. Aikaa menee se 25min ja hiki virtaa!!

En ota koskaan aamiaista ennen treeniä. Treeni kulkee paljon terävämmin tyhjällä vatsalla. Jos ohjelmaan kuuluu ensin 9 km pyöräily töihin/salille, niin sitten otan alle proteiinijuoman.

Ite tykkään treenata heti herätyksen jälkeen. Maitoon tehty prodedrinkki huiviin ja jos oikein nälkä on niin omena tai banaani messiin.
Kyllä ne hiilarivarastot ovat kuitenkin edellispäivän syönneistä jonkun verran täynnä.

tietystikään et "syö" ennen treeniä,otat vain lisäravinteita...

SARKASMIA

tuohan on ateria,nestemäisenä ja nopeasti imeytyvänä vaan

Huomioisin tässä threadin aloittajan tilanteen. Eli hiilareita ollaan karsimassa todella paljon.

Reenaaminen aamusta ilman minkäänlaista tankkailua saattaa bulkilla onnistua hyvinkin, koska sillon ylipäänsä hiilareita mätetään naamaan aika huoletta koko aika. On siis todennäköistä, että varastot ovat täynnä. Dieetillä ja vähillä hiilareilla tilanne tuskin on aivan sama, varsinkin jos hiilareita vähennetään iltaa kohden selvästi.

Kuitenkin tuotakin kannattaa varmaan itse kokeilla. Mutta sillä perusteilla aamupalan skippaaminen, että rasvaa palaisia/lihasta säästäisi enemmän , on aika typerää.

Itse pystyn aamulenkin vetelemään tyhjin vatsoin ja niin teenkin, mutta kerran tyhjällä vatsalla aamutuimaan treenaaminen salilla aiheutti pyörtymisen kotiin päästyäni portaissa. Ei paljoa naurattanut mennä skoleen seuraavana päivänä nyrkin kokoisen kuhmun kanssa, joka sijaitsi sopivasti silmien välissä.

Jo pelkkä aamulla treenaaminen on todella vaikeaa minulle.. Jos se pitäis tehdä syömättä, niin kuolisin. Jos en oo syöny parin tunnin sisällä ennen treeniä mitään, ei harjoituksesta tule yhtään mitään oli se sitten aamulla tai illalla. Kokeile pystytkö treenaamaan syömättä aamulla mitään, epäilen että ankeaa on.

Kyllä tyhjällä mahalla voi aivan hyvin treenata tehokkaasti. Monesti saa sellaisen käsityksen hifistelijöiden jutuista (oli kyseessä sitten 6kk salilla käynyt 16v "kaikentietäjä" tai CBB kilpa"urheilija") että kaikki pitää tehdä viimeisen päälle että ylipäätään jaksaa siirtää jalat sangystä lattialle mutta todellisuus ei ole ihan noin mustavalkoinen.

Mikä ois semmonen hyvä aamiainen missä ei olisi näitä hiilareita ja saisi sitten poltettua sitä rasvaa?

Mikä ois semmonen hyvä aamiainen missä ei olisi näitä hiilareita ja saisi sitten poltettua sitä rasvaa?

Ei ihan nollaa, mutta raejuusto+sokeroimaton mehukeitto on melko hiilihydraatitonta.
Ja aika hyvääkin.

Mä muuten itse treenaan, aina kun mahdollista, heti aamulla pelkän kahvin jälkeen. Hyvin toimii.

Ite jos olisin sun tilanteessa niin en tyhjällä vatsalla lähtis reenaamaan, koska siitä ei tuu yhtikäs mitään, ainakaa mulla. Ennen aamupalaa kannattaa ennemmin vaikka vetää aerobista, HIIT on hyvä siihen. Haulla löytyy tosta lisää. Ja sitte salilla käyt vasta myöhemmin, niin että on energiaa varastossa.

Olen treenannut joskus paljonkin aamuisin tyhjällä mahalla salilla. Kyllähän se siinä meni, tosin joskus harvoin tuli hiukkasen paha olo.

Back
Ylös Bottom