Paljonko lihasta massakaudella?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Juhna
  • Aloitettu Aloitettu
Eli ihan mielenkiinnosta olisi mukava tietää paljonko ihmiset kerää lihasta omilla massakausillaan ja tietysti kauanko kausi sitten kestää, tämä voi tietysti olla aika vaikea sanoa ellei käy säännöllisesti jossain rasva% mittauksissa tai muissa vastaavissa, aika monella paremman luokan saleilla varmaan pystyy tuon rasvaprosentin mittaamaan kuitenkin...

Edellinen "massakausi" tuotti elopainoa karkeasti 5kg noin kymmenessä viikossa. Paljonko tuosta on ihan lihasta, vaikea sanoa. Lisää sai ainakin rautaa laittaa tankoon ja kuittia kasvamisestakin tuli ihmisiltä joita ei ollut hetkeen nähnyt. Seuraavalla kerralla vähän pienemmällä tahdilla mennään, mutta ei paljoa.

Vedin turhan nopeeta syksyllä noin 10 viikkoa kestävän "sikabulkin". Painoa vajaa 10 kiloo, josta karkeasti vajaa 3 kiloo lihaa. Aloittelijan kehitystä...

Läski ei pysty muuttumaan lihakseksi:david:

itse alotin massakauteni tossa syksylla kun jalan sai pois paketista ja kuntouttamaan kroppaa ni paino oli siina 68 kilon paikkeilla, ja nyt tällä hetkellä paino on 77 kiloa, pituus about 180 atm. ja tota ylimäärästa ei oo tullu oikeastaan yhtikään, ku en oo mitään sikabulkkia vetäny, syöny vaa säännöllisesti, hyvin ja proteiinipitosta mättoa, sekä protskua tietysti lisäravinteena. Tulokset noussu räjähdysmäisesti siitä tähän mennessä.
Muutama esimerkki rinnat vinopenkissä käsipainoilla, ennen kautta vedin niita 14kgx10 ja 16kgx8, ja nykyään saa vetää 20kgx10 ja 24kgx6. Sama juttu olkapäillä vinopenkissä istualteen.
Yhden käden hauiskäänt scottipenkissä ennen 12-14kgx10, ja nykyään 18kgx10. Eli ihan hyvin on tulokset noussu massan määrään mitä on tullu.

Tähän asti olen vetänyt ns. massakautta. Olen 3,5kk treenaillut painoa tullut vajaa 10kg. Painoit nousseet aika mukavasti myös.

Oon tällä kertaa koittanu maltillisemmin ottaa, reilussa kuudessa viikossa 2kg tullut ja rasvat pysynyt oikeestaan samassa

Realistinen lihaskasvun tahti lienee kilo-pari vuodessa, aloittelijalla enemmän jos reenaa ja syö oikein jota harvoin tapahtuu ilman asiantuntevaa opastusta.

Kukaan ei natuna tee parissa kuukaudessa useita, saatikka kymmeniä kiloja lihasta, noi "10-20kg parissa kk:ssa" on lähes tulkoon kokonaan rasvaa ja nesteitä. Pelkkä lisääntynyt syöminen ja mm. kreatiini kerää nesteitä kilokaupalla.

Oma paino on tällä hetkellä ~107kg ja tarvittaessa mentäisiin helisemällä alle satkun kahdessa viikossa rajoittamalla hiilareita, liikkumalla ja kreatiinin käytön lopettamisella.

"Mutta hei.. onhan tuota massaa (= lihasta :rolleyes:) tullut 24kg vuodessa" ... täytyy olla siis tyytyväinen :david:

Jeps. Onhan siitä painosta reilu osa pöhöä, mutta hyvin se motivoi kun paino hyppäsee heti alkuun reilusti ylöspäin:)

No itsellä tässä viimeisen puolenvuoden tuloksia, ekalla massankeräys kaudella joka kesti 2kk sain 2kg lihasta ja 1kg läskiä, sitten tuli dietti kausi joka kesti kanssa 2kk, joka meni sitten vähän enemmän perseilleen ryyppäilyn takia jne, mutta sain kuitenkin lihakset pidettyä ja kaksi kiloa läskiä pois, sitten tuli taas massakausi jolloin sain 1.3kg lihasta ja melkein 3.5kg läskiä (syytän joulua), kiittää näin tarkoista luvuista voin sellasta usean tonnin maksavaa inbody testeriä missä olen onnekseni päässyt käymään, mikä mittaa kaikki mitä keksii kysyä ja vähän päällekkin, ainut vaan että olosuhteiden pitää olla suhkoht identtiset joka mittaus kerralla, ei saa juoda/syödä 4h aikasemmin, pitää paskalla käydä, eikä mitään urheilua 24h ennen testausta.

Ikibulkki :rock: Tällä hetkellä ruokavalio on ollu pizza/kebab+dokaus, noh treenit kulkenu silti ihan ok. Ihan hyvä olla talvella vähän ylimääräistä...varsinkin ku ulkona on niin saatanan kylmä :lol2:

Realistinen lihaskasvun tahti lienee kilo-pari vuodessa, aloittelijalla enemmän jos reenaa ja syö oikein jota harvoin tapahtuu ilman asiantuntevaa opastusta.

QUOTE]

Realistinen ja realistinen. Kyllä varmaan tulee enemmänkin, jos SYÖ, eikä laske kaloreita hirveen tarkkaan. Riippuu myös siitä mitä syö. Tuskin nakeill ja ranskalaisilla tulosta tulee yhtä hyvin kun "puhtaammalla" ruualla. Turha hifistely silti sikseen.

Kymmeniä kiloja ei varmasti tule, siitä olen samaa mieltä.

Ikibulkki :rock: Tällä hetkellä ruokavalio on ollu pizza/kebab+dokaus, noh treenit kulkenu silti ihan ok. Ihan hyvä olla talvella vähän ylimääräistä...varsinkin ku ulkona on niin saatanan kylmä :lol2:
Tosi mukavaa sitten keväällä laihdutella oikein tosissaan, eikö vaan? :whip:

...kiittää näin tarkoista luvuista voin sellasta usean tonnin maksavaa inbody testeriä...

joka mittasi pari vuotta aikaa armeijassa mulle (pöhömasu, ei vatsoista tietoakaan) pari prosenttiyksikköä alemmat rasvat kuin samassa tuvassa olevalle urheilijakaverille joka oli melko ripped.

Realistinen ja realistinen. Kyllä varmaan tulee enemmänkin...

Realistinen lihaskasvun tahti lienee...

Niin, yksilöllistähän tuo on ja riippuu yhdestä ja miljoonasta eri muuttujasta. Toki varmasti lahjakkaat JA oikein harjoittelevat voivat saada reilusti enemmän ensimmäisinä vuosina mut kyl toi 10kg jää saavuttamatta eikä edes kovin lähelle.

Tai hitostako mä tiedän.. kunhan huutelen. Hulkilla vois olla jotain parempaa tietoa aiheesta.

Back
Ylös Bottom