Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

http://www.uusisuomi.fi/ulkomaat/9079-saksassa-poliittinen-kohu-elakelaisen-pahoinpitelysta#comment-12287

Huolestuneen oloinen Hessenin pääministeri, konservatiivi Roland Koch (CDU) kommentoi iltapäivälehtityylistään tunnetulle Bild-lehdelle: ”Meillä on liian paljon ulkomaalaisia rikollisia”. Lainaus yllä olevasta linkistä.

Onneksi me täällä lintukodossa saamme nauttia vielä turvallisesta ja hyvin hoidetusta monikulttuuristamme. Yhdessä kohti monokulttuuria.

... Vaikka tokkopa sinua faktat niin kiinnostavat, kun tärkeintähän on päästä eroon niistä vääränvärisistä, piupaut mitä siitä mitä muut riehuvat ja räyhäävät. Lievät kaksoistandardit ja pientä rasismia havaittavissa?

....

Minä olisin valmis karkoittamaan Suomesta jokaisen ulkomaalaisen rikollisen hänen väritään huolimatta.
Ongelma on mielestäni se, että tavallisen rikollisuuden lisäksi muslimit tulevat muuttamaan meidän yhteiskuntaamme suuntaan joka on huono. Kaikissa Euroopan maissa missä on ollut laajamittaista muslimien maahanmuuttoa on tullut ongelmia siitä, että muslimit tahtovat laajentaa omat moraalisääntönsä koskemaan myös muita ihmisiä. Esimerkiksi jokunen aika sitten olleissa Australian valkoisten ja muslimien mellakoissa levottomuudethan saivat alkuunsa siitä, että muslimit uhkailivat väkivallalla bikiniasuisia tyttöjä ja vaativat heitä pukeutumaan säädyllisesti raiskausten uhalla joita sitten myös toteutettiin.
Virolainen rosvo voi olla kusipää mutta hän tuskin tulee vaatimaan naisten hunnuttamista, alkoholin kieltämistä ja ateistien tappamista. Asioita joita voi odottaa muslimeilta.

Minä olisin valmis karkoittamaan Suomesta jokaisen ulkomaalaisen rikollisen hänen väritään huolimatta.
Ongelma on mielestäni se, että tavallisen rikollisuuden lisäksi muslimit tulevat muuttamaan meidän yhteiskuntaamme suuntaan joka on huono. Kaikissa Euroopan maissa missä on ollut laajamittaista muslimien maahanmuuttoa on tullut ongelmia siitä, että muslimit tahtovat laajentaa omat moraalisääntönsä koskemaan myös muita ihmisiä. Esimerkiksi jokunen aika sitten olleissa Australian valkoisten ja muslimien mellakoissa levottomuudethan saivat alkuunsa siitä, että muslimit uhkailivat väkivallalla bikiniasuisia tyttöjä ja vaativat heitä pukeutumaan säädyllisesti raiskausten uhalla joita sitten myös toteutettiin.
Virolainen rosvo voi olla kusipää mutta hän tuskin tulee vaatimaan naisten hunnuttamista, alkoholin kieltämistä ja ateistien tappamista. Asioita joita voi odottaa muslimeilta.

Amen.

Ja tosiaan, kun tuntemattoman raiskaamista naisista tehdään helpommin ilmoitus poliisille (ja ehkä vielä helpommin jos raiskaaja on ulkomaalainen), niin ei noiden tilastojenkaan valossa päästä edes satoihin.

Niin tai ehkä ulkomaalaisten tekemiä raiskauksia ei ilmoiteta kovinkaan usein, koska pelätään rasistiksi leimaantumista.
Toisekseen en jotenkin usko, että maahanmuuttajat tekevä näitä parisuhderaiskauksia yhtään sen vähempää kuin suomalaisetkaan.

Minä en ole Suomessa havainnut muslimien vaativan yhtikäs mitään tuonsuuntaista (poislukien tämä Suomen islamilainen puolue, joka koostuu suomalaisista käännynnäisistä). Ja täällä on elänyt islaminuskoisia jo lähes parisataa vuotta.
Ulkomaillakin ne ovat lähinnä nämä ääri-imaamit, jotka päästelevät noita aivopierujaan. Keskiverto "muslimi" on maallistunut ja pitää uskontoaan henkilökohtaisena, ei yhteiskunnallisena asiana.

Tietääkseni Australian mellakat alkoivat rantavahtien pahoinpitelyistä. Jotkut libanonilaiset olivat pitäneet rantaa omanaan ja öykkäröineet, kun asiasta huomauttamaan saapuivat rantavahdit, niin lätkivät turpiin. Aika tyypillistä jengiväkivaltaa.
Tuota sinun versiotasi tapahtumista en ole kuullutkaan ja täytyy todeta, että aika vaikea uskoa joidenkin nuorisoraggareiden paskat nakkaavan mistään islamilaisista pukukoodeista samalla kun itse pukeutuvat shortseihin ja vetävät kaljaa.
Minusta hieman hakemalla haettua tehdä nuorisojunttien häiriökäyttäytymisestä uskonnollista ilmiötä, kun samanlaista pelleilyä näkee missätahansa jengien kansoittamassa yhteisössä.

Suomessa on niin vähän vielä niin vähän muslimeja, että heillä ei ole kanttia alkaa esittämään vaatimuksia. Toisekseen en usko, jotkut tataarit ovat edes niin höyrypäisiä kuin tietyiltä suunnilta tulevat muslimit.
Muistan lukeneeni esimerkiksi Englannista mielipidetutkimuksia joiden mukaan aika iso osa sikäläisistä muslimeistä tahtoisi elää Sharian mukaan. Englannissa myös lähes puolet kaikista moskeijoista on äärimuslimien käsissä, joten uhka on aika konkreettinen.
http://www.kansanmedia.fi/uutiset/2007/ulkomaat/Nuoret-brittimuslimit-radikaaleja

Tälläistä en tahdo Suomeen:
http://www.vihreat.fi/fi/node/1911#comment-2319

Minä en ole nähnyt/lukenut/kuullut mitään joka vakuuttaisi minua siitä, että "keskiverto" muslimi olisi yhtään suvaitsevaisempi kuin hardcore natsi.

Nuorten muslimien asenteet aiheuttavat pelkoa Saksassa. Sisäministeri Wolfgang Schäuble kommentoi eilen tuloksia tutkimuksesta, jonka hän oli tilannut yliopistotutkimusryhmältä Hampurissa.

Tutkimuksen mukaan jopa 40 prosenttia nuorista muslimeista Saksassa olisi poliittisesti radikaaleja ja fundamentalistisesti suuntautuneita. Uskonnolla on näiden nuorten elämässä valtava merkitys, ja myös islamilaiseen kulttuuriin kuuluvaa moraalikasvatusta pidetään tärkeänä.

12 prosenttia nuorista edustaa ryhmää, joilla on kriittinen asenne läntisiä tapoja ja moraalia vastaan. Sama ryhmä suosii fyysisiä rankaisuja ja kuolemantuomiota rikoksentekijöille.

--------------------------------------

"Paskakristittyjä"

Berliinin sisäministeriön pitkään julkisuudelta varjeleman tilaston mukaan katuryöstöihin syyllistyneistä nuorista 80 prosenttia on maahanmuuttajaperheistä. Joka kolmas alle 18-vuotias turkkilaispoika on joutunut poliisin kirjoihin.

Berliiniläiset tuomarit kertoivat haastattelussa kouluista, joissa muslimipojat sättivät saksalaisia "sianlihan mässääjiksi" ja "paskakristityiksi" ja joissa saksalaisten koulutovereiden ei sallita käyttää edes sama ulko-ovea muslimien kanssa.

Kaikki jengien rikokset eivät tule tuomareiden mukaan poliisin tietoon koska uhrit pelkäävät kostoa. Jengit varastavat uhreiltaan koululaispassin saadakseen selville uhrinsa kotiosoitteen ja uhkaavat tulla "kotikäynnille", jos tapahtuneesta kerrotaan poliisille

Näin siis Saksassa. Eiköhän kohta meilläkin...

Widow, ei sulla olisi linkkiä tuohon sisäministeriön tilastoon? Täytyy kyllä myöntää, että aika järkyttäviä lukemia, muttei sinänsä yllättävää.

En minäkään niitä pakolaisia tänne lisää kerjää, on vaan selvittävä niiden kanssa parhaan mukaan.
Mutta niin kauan kuin Suomi on pakotettu ottamaan pakolaisia vastaan, on niiden kanssa pärjättävä parhaan mukaan.
Paha nyt enää jälkikäteen jonain vuonna ruveta poistamaan koko kiintiötä, voisi herättää närää. Ja vastustajia riittäisi Suomessa niin paljon, ettei se edes onnistuisi.

edit: jos joku osaa perustella, miksi esim. kielikurssien järjestäminen maahanmuuttajille on turhaa rahanhaaskausta, niin laitapa tekstiä.

Kuulostaa siltä, että tiedostat ongelmien olemassaolon, mutta koet, että kehitys on "väistämätöntä". Kts: http://reinoblog.blogspot.com/2006/12/ihanaa-luonnollista-vistmtnt.html

Ja niitä kiintiöitä voi pienentää seuraavana vuonna. Kuten Tanskan tapauksessa. Siellä ei tultu siihen tulokseen, että kielikurssien järjestäminen on rahanhaaskausta, vaan siellä tultiin siihen tulokseen, että tiettyjen ihmiskönttien (ja se käsittää monta kansalaisuutta) maahanpääsy on rahan haaskausta.

Suomen kiintiöt on sitäpaitsi säälittävän pienet jos vertaa muihin EU-maihin.

Jos muut EU-maat hyppäävät kaivoon, niin...

Mee ittees ja mieti miten vitun helppo elämä sulla on.

Pitäisikö kaikilla olla yhtä vaikeaa? Tai edes pyrkiä siihen, että näin on? Mä oon itsekäs, mä en haluu.

Muutama raiskaus suomessa kun ei paljon paina, jos sillä hinnalla estettäisiin esimerkiksi 10000 joutuminen vaikka Sierra Leonen sisällissodan tai Ruandan kansanmurhan kaltaisten tapahtumien uhreiksi.

Afrikassa on ollut todella pitkään todella hiljaista, mutta jos siellä joku konflikti puhkeaa, niin sinun kaltaisesi avulias ihminen olisi varmaankin parhaiten avuksi paikan päällä. Siellä voi tosin olla vaarallista ja saatat menettää henkesi, mutta se on pieni hinta verrattuna siihen, kuinka monen hengen voit pelastaa ennen sitä.

Enkä nyt tarkoita millään pahalla. Onks pakko auttaa ulkomaalaisia, jos ei haluu?

Suomen suurimmat ulkomaalaisperäiset rikollisryhmät? Virolaiset, venäläiset ja ruotsalaiset.

Suomen suurimmat maahanmuuttajaryhmät? Virolaiset, venäläiset ja ruotsalaiset. Aivan käsittämätön sattuma! :x-files:

Jos virolaisia ei päästetä Suomeen, niin kuka paikkaa huutavan työvoimapulan? Jos somaleita ei päästetä, niin...öh...no se olis varmaan suuri menetys.

Suomen suurimmat maahanmuuttajaryhmät? Virolaiset, venäläiset ja ruotsalaiset. Aivan käsittämätön sattuma! :x-files:

Sekö tekee ongelmasta jotenkin pienemmän?
Miksi 8000 venäläistä rikollista ei ole ongelma, mutta 1000 somalialaista on?
Jos tässä on jotain käsittämätöntä, niin se on tuollainen "logiikka".

Jos virolaisia ei päästetä Suomeen, niin kuka paikkaa huutavan työvoimapulan? Jos somaleita ei päästetä, niin...öh...no se olis varmaan suuri menetys.

Työvoimapulaa ei kuulemma todellisuudessa ole, jos on näihin eräisiin sankareihin tälläkin palstalla uskominen.
(minä en ole sitten tätä mieltä, suom. huom.)

Somalialaiset ovat pakolaisia, eivät työperäisiä maahanmuuttajia. Vähän ontuva vertaus siis sinulta.

Suomessa on niin vähän vielä niin vähän muslimeja, että heillä ei ole kanttia alkaa esittämään vaatimuksia. Toisekseen en usko, jotkut tataarit ovat edes niin höyrypäisiä kuin tietyiltä suunnilta tulevat muslimit.

Tai sitten heitä ei kiinnosta esittää moisia vaatimuksia.
Olisiko mahdollista, että nuo ovat ihan tyytyväisiä oloihinsa täällä.

Muistan lukeneeni esimerkiksi Englannista mielipidetutkimuksia joiden mukaan aika iso osa sikäläisistä muslimeistä tahtoisi elää Sharian mukaan. Englannissa myös lähes puolet kaikista moskeijoista on äärimuslimien käsissä, joten uhka on aika konkreettinen.

Juu ja valtaosa kristityistä tahtoisi elää Raamatun mukaan ja käännyttää koko maailman.
Mitenkäs Brittien ongelmat ovat meidän?

Minä en ole nähnyt/lukenut/kuullut mitään joka vakuuttaisi minua siitä, että "keskiverto" muslimi olisi yhtään suvaitsevaisempi kuin hardcore natsi.

Montako "keskivertomuslimia" tunnet ja monenko kanssa olet keskustellut asiasta?
Suomessa elää parikymmentätuhatta muslimia eikä noista ole kuulunut oikein pihaustakaan uskonasioista. Mitä olen itse joutunut tekemisiin täällä elävien muslimien kanssa, niin ei noita näy kiinnostavan uskonto paskanvertaa tai ei se ainakaan heidän puheessa ja käyttäytymisessä näy.
Enemmän kaltaisesi suomalaiset siitä islamista vaikuttavat pauhaavan kuin nuo Suomessa asuvat uskontoon kuuluvat.

Sekö tekee ongelmasta jotenkin pienemmän?
Miksi 8000 venäläistä rikollista ei ole ongelma, mutta 1000 somalialaista on?
Jos tässä on jotain käsittämätöntä, niin se on tuollainen "logiikka".
Niinpä. Suomen suurin rikollisryhmä on suomalaiset. Pettämätön logiikka tuokin.

Pitäisikö kuitenkin suhteuttaa väkilukuun rikoksia? Ehkä juuri siitä syystä ettei se pieni porukka pilaa koko sakin mainetta? Venäjän kansalaisia on Suomessa esim. tämän mukaan 24 621, eli tuhatta henkeä kohti oli epäilyjä 158. Vertailuna nyt ne somalit 321 epäilyä/1000 kansalaista. Saman lähteen mukaan virolaisia epäiltyjä on 136/1000. :arvi:

Laita ihmeessä lähde virolaisten 9-kertaiseen raiskausaktiivisuuteen.

Itse ottaisin vielä huomioon työllistymisen kun punnitaan onko mistäkin maahanmuuttajaryhmästä Suomelle hyötyä vai haittaa. Jos tietty porukka ei työllisty, mutta tekevät rikoksia moninkertaisesti, niin itse rajoittaisin niiden pääsyä maahan mahdollisimman tehokkaasti. Vai halatako pitäisi?

Kannattaa muistaa, että huomattava osa venäläisistä, virolaisista tai ruotsalaisista, jotka syyllistyvät rikoksiin suomessa, ei kuitenkaan asu suomessa vaan ovat vain "turisteja". Saattaa tilastointitavasta riippuen aiheuttaa hiukan harhaa. Samoin muutoinkin on kai luontevaa , että valtaosan ulkomaalaisten tekemistä rikoksista tekevät lähimpien naapurimaiden kansalaiset. Esim venäläisiä käy suomessa vuoden aikana yli 2 miljoonaa. En tiedä millainen olisi tilasto jos esim somalialaisia vierailisi maassamme yhtä paljon.

Niin ovat ja suomalaisten rikollisuus on toki suuri ongelma sekin.

Pitäisikö kuitenkin suhteuttaa väkilukuun rikoksia? Ehkä juuri siitä syystä ettei se pieni porukka pilaa koko sakin mainetta? Venäjän kansalaisia on Suomessa esim. tämän mukaan 24 621, eli tuhatta henkeä kohti oli epäilyjä 158. Vertailuna nyt ne somalit 321 epäilyä/1000 kansalaista. Saman lähteen mukaan virolaisia epäiltyjä on 136/1000. :arvi:

Tämä ei vieläkään selitä miksi 1600 rikosta on suurempi ongelma kuin 8200. Tai miksi venäläisten rikollisuus ei ylipäätään olisi ongelma.

http://photos1.blogger.com/blogger/4369/685/1600/Rikollisuus.1.jpg

Itse ottaisin vielä huomioon työllistymisen kun punnitaan onko mistäkin maahanmuuttajaryhmästä Suomelle hyötyä vai haittaa. Jos tietty porukka ei työllisty, mutta tekevät rikoksia moninkertaisesti, niin itse rajoittaisin niiden pääsyä maahan mahdollisimman tehokkaasti. Vai halatako pitäisi?

Millä perusteella ja miten? Miten perustuslakia, ihmisoikeuksia, uskonnonvapautta ja tasa-arvon periaatteita heittämättä täysin roskakoriin voit evätä rehelliseltä ihmiseltä tasavertaiset oikeudet Suomessa pelkästään hänen alkuperämaansa tai tunnustamansa uskonnon takia?
Ymmärrätkö, että tuollainen ei yksinkertaisesti ole mahdollista demokraattisessa yhteiskunnassa? Vielä senlisäksi ettei se ole ainakaan minun moraalikäsityksessäni oikein syrjiä ketään.

Niin ovat ja suomalaisten rikollisuus on toki suuri ongelma sekin.

Tämä ei vieläkään selitä miksi 1600 rikosta on suurempi ongelma kuin 8200. Tai miksi venäläisten rikollisuus ei ylipäätään olisi ongelma.

http://photos1.blogger.com/blogger/4369/685/1600/Rikollisuus.1.jpg

Millä perusteella ja miten? Miten perustuslakia, ihmisoikeuksia, uskonnonvapautta ja tasa-arvon periaatteita heittämättä täysin roskakoriin voit evätä rehelliseltä ihmiseltä tasavertaiset oikeudet Suomessa pelkästään hänen alkuperämaansa tai tunnustamansa uskonnon takia?
Ymmärrätkö, että tuollainen ei yksinkertaisesti ole mahdollista demokraattisessa yhteiskunnassa? Vielä senlisäksi ettei se ole ainakaan minun moraalikäsityksessäni oikein syrjiä ketään.

Jos pakolaisuutta lähtee humanitaarisilla syillä perustelemaan niin sitten ollaan kyllä aika suossa :). Jos siis tavoite on se, että ei olisi velvollisuutta ottaa pakolaisia.

Muutama raiskaus suomessa kun ei paljon paina, jos sillä hinnalla estettäisiin esimerkiksi 10000 joutuminen vaikka Sierra Leonen sisällissodan tai Ruandan kansanmurhan kaltaisten tapahtumien uhreiksi.
Jos ajatelaan, että kaikki ihmiset ovat vastuussa kaikista, niin sitten niitä pakolaisia on pakko ottaa. Tätä ei kai kukaan tosin kiistäkkään.
Luulisin, että jos hommaa lähtee jotenkin seurauseettisesti ajattelemaan, niin pakolaisten vastaanottaminen on järkevää vaikka esimerkiksi 30% heistä syyllistyisikin eri asteisiin rikoksiin. Oletetaan vaikka, että tänne oltaisiin otettu se 10000 Ruandalaista ennen kun hommat siellä menivät läskiksi :D. 40% syyllistyy vakavaan henkirikokseen Suomessa. Porukka olisi jäänyt Ruandaan, niin varmasti isompi osa olisi joutunut vakavan henkirikoksen uhriksi :P

Sitten kysymys onkin, missä määrin olemme vastuussa toisistamme ja toistemme hyvinvoinnista. Onko moraali ja eettinen käytös ulotettava myös niihin ihmisiin, joiden pasissa ei lue suomi, tai jotka elävät kokonaan toisella mantereella.

Ruandangin ongelmien perisyy taisi olla liikaväestö, ei riittänyt elinmahdollisuuksia ja ruokaa kaikille. Jos joissakin maissa ei syntyvyyden säännöstely ole "käytössä", miksi meitä pitäisi rangaista siitä? Laittakoon väestönkasvunsa kuriin, jos meillä on osattu se hoitaa niin meitä ei pidä siitä rangaista siirtämällä muualta väestöä tänne. Se ei auta liikakansoitettuja maita kuin hetken ja meilläkin on kohta ahdasta.

Suurin ympäristö ongelma tulee oleman liikaväestö, siis enemmän kuin maapallon kantokyky kestää. Eli suurimmat ongelmat tulee olemaan Kiina, Intia, Pakista, Bangla Desh, Indonesia kun väestö kasvaa niissä niin suureksi, että ei enää pystytä ruokkimaan, mitä sitten tapahtuu?

Uskokaa nyt jo punttipentit suosiolla Kaapelia. Ongelmia ei ole. Ja jos onkin, ei somaleilla eikä muslimeilla ole mitään tekemistä niiden kanssa. Hyväksykää totuus. Resistance is futile.

... Mä en kyllä edelleenkään tajua mikä sun missiosi on, Kaapeli. Etkö ole huomanut että sensitiivisyyden ja ehdottoman objektiivisuuden vaatiminen tässä ketjussa, ja laajemmin tästä aiheesta koko maailmassa on aika turhaa hommaa? Kyllähän joidenkin töräykset toisinaan ansaitsisivat vähän kasvattamista, mutta huomaatko että ali-ihmisen huutelijat saavat aika vähän kannatusta? Kovaäänisten, eriväristen vähemmistöjen tekemiset nyt vaan ärsyttävät enemmän kuin ryssien ja sekundasuomalaisten (os. virolaisten) törmäilyt. Tosi ylläripylläri.

Antaisit olla. Tai yritä törmätä työssäsi siihen ensimmäiseen ongelmasomaliin niin saatat nähdä mikä niitä muita tässä ketjussa motivoi.

Hyvää uutta sulle ja kaikille!

Aivan näin.

Moniko täällä on oikeasti koskaan miettinyt millaisessa tilanteessa pakolainen on siellä leirillä? On kulkutauteja, veden- ja ruoanpuutetta, pelkoa, raskaana olevia naisia, vanhuksia.. Kotiin ei voi mennä. Siis ei VOI. Ei siellä ole paljon valinnanvaraa että "Öö mä meen jenkkeihin, ..eikutota .. mä meen sittenkin Suomeen!" Sinne menee suomalainen valtuuskunta ja valitsee, keitä se ottaa mukaansa. Haastatellaan. Rikollistausta tutkitaan jo tässä vaiheessa.

Hämmästyttävän suvaiseviin muslimeihin olen näemmä törmännyt Suomessa. Tunnen monia, eikä ketään haittaa esim. se että olen lesbo. Kyselevät että mitä vaimolle kuuluu, ja ovat muuten paljon hymylevämpää väkeä kuin suomalaiset jässikät. Aika masentavaa luettavaa tämä threadi. Arvelinkin että on, siksi en ollut aikaisemmin aukaissut tätä ollenkaan. Ketään ei kiinnosta pohtia, miksi ollaan siinä pisteessä kuin ollaan, mitä Afrikassa tapahtuu tällä hetkellä ja miksi. Tähänhän minä halusin herättää ihmisiä sillä ensimmäisellä viestillä. Se vaan ohitettiin, "ei tarvitse tuntea syyllisyyttä siitä mitä meidän esi-isämme ovat tehneet". Ei se kyllä ihan niinkään mene, kyllä ne meidän eurooppalaisten tämänhetkiset maatalous- ja kalastustukemme aiheuttavat niitä ongelmia tänä päivänä.

Minä poistun, liian kapeakatseista keskustelua kaikin puolin.

Back
Ylös Bottom