Afrikassa tapahtuu sitä, mitä sielä on tapahtunut aikojen alusta lähtien, eli orjuutusta ja sotia. Mutta mitä muutakaan voi odottaa maapalalta, jota repii rikki tuhannet eri heimot ja kielet. Afrikka ei koskaan ole pystynyt yhtenäistymään, ja tästä vastuuta ei meille voi lykätä. Sori nyt vaan, olet niellyt koko lailla paskaa, niinkuin monet muutkin suvaitsevaiset. Niinkuin itse ilmaisit, kapeakatseista 
E: Ja ei ole olemassakaan mitään valkoisen miehet kollektiivista vastuuta. Uskomatonta että tämä tulee aina esiin maailmanparantajilta. Ja ei todellakaan suomalaisen tarvitse tuntea vastuuta tai häpeää yhtään mistään. Eli ei tuota tarvitse sen kummemmin perustellakaan kuin "ei tarvitse tuntea syyllisyyttä siitä mitä meidän esi-isämme ovat tehneet". Tai voithan toki sanoa, miten juuri minä olen vastuussa asioista, jotka ovat tapahtuneet vaikkapa 100 vuotta sitten? Miten olen voinut vaikuttaa niihin? Noh? Ai en ole? Katos vaan.

E: Ja ei ole olemassakaan mitään valkoisen miehet kollektiivista vastuuta. Uskomatonta että tämä tulee aina esiin maailmanparantajilta. Ja ei todellakaan suomalaisen tarvitse tuntea vastuuta tai häpeää yhtään mistään. Eli ei tuota tarvitse sen kummemmin perustellakaan kuin "ei tarvitse tuntea syyllisyyttä siitä mitä meidän esi-isämme ovat tehneet". Tai voithan toki sanoa, miten juuri minä olen vastuussa asioista, jotka ovat tapahtuneet vaikkapa 100 vuotta sitten? Miten olen voinut vaikuttaa niihin? Noh? Ai en ole? Katos vaan.
Kannattaa siis oikeasti tutustua Afrikan tilanteeseen lähemmin, siellä on paljon suurempiakin ongelmia, toisaalta helppohan Afrikan maiden johtajien on syytellä länsimaita kun ei saada kansaa yhtenäiseksi...