Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Afrikassa tapahtuu sitä, mitä sielä on tapahtunut aikojen alusta lähtien, eli orjuutusta ja sotia. Mutta mitä muutakaan voi odottaa maapalalta, jota repii rikki tuhannet eri heimot ja kielet. Afrikka ei koskaan ole pystynyt yhtenäistymään, ja tästä vastuuta ei meille voi lykätä. Sori nyt vaan, olet niellyt koko lailla paskaa, niinkuin monet muutkin suvaitsevaiset. Niinkuin itse ilmaisit, kapeakatseista :)

E: Ja ei ole olemassakaan mitään valkoisen miehet kollektiivista vastuuta. Uskomatonta että tämä tulee aina esiin maailmanparantajilta. Ja ei todellakaan suomalaisen tarvitse tuntea vastuuta tai häpeää yhtään mistään. Eli ei tuota tarvitse sen kummemmin perustellakaan kuin "ei tarvitse tuntea syyllisyyttä siitä mitä meidän esi-isämme ovat tehneet". Tai voithan toki sanoa, miten juuri minä olen vastuussa asioista, jotka ovat tapahtuneet vaikkapa 100 vuotta sitten? Miten olen voinut vaikuttaa niihin? Noh? Ai en ole? Katos vaan.

... Mä en kyllä edelleenkään tajua mikä sun missiosi on, Kaapeli.

Näemmä päinvastainen kuin muutamien täällä.

Kovaäänisten, eriväristen vähemmistöjen tekemiset nyt vaan ärsyttävät enemmän kuin ryssien ja sekundasuomalaisten (os. virolaisten) törmäilyt. Tosi ylläripylläri.

Eihän se mikään yllätys olekaan. Mutta toivoisin saavani edes vähäsen puhuttua objektiivisuutta ja suhteellisuudensuudentajua ihmisiin, joille joku hiton britanniassa möykkäävä ääri-imaami, mellakka keniassa tai 50 somalivankia Suomessa on joku aikamme suurin kriisi, jonka takia meidän tulisi kumota perustuslakimme ja aloittaa joku hiton rotusorto.

Antaisit olla.

Sinä ensin. :)
Sitäpaitsi tämä on välillä ihan kivaa.

Tai yritä törmätä työssäsi siihen ensimmäiseen ongelmasomaliin niin saatat nähdä mikä niitä muita tässä ketjussa motivoi.

En minä pidä ongelmasomaleista yhtään sen enempää kuin muistakaan ongelmaihmisistä taikka ongelmamaahanmuuttajista. Mutta ei se saisi minua liittymään mihinkään "rajat kiinni *ihmisryhmältä*" -kuoroon. En minä oikeasti vihaa niitä venäläisiä tai virolaisiakaan taikka olisi heidän kansalaisoikeuksiaan lopettamassa.

Minkäköhänlainen sinun ongelmakohtaamisesi oli somaleiden kanssa? Mahtanut olla melkonen tapaus, kun sai ottamaan asiaksesi kyseisen surkean pienen vähemmistön asiat.

Aivan näin.

Ketään ei kiinnosta pohtia, miksi ollaan siinä pisteessä kuin ollaan, mitä Afrikassa tapahtuu tällä hetkellä ja miksi. Tähänhän minä halusin herättää ihmisiä sillä ensimmäisellä viestillä. Se vaan ohitettiin, "ei tarvitse tuntea syyllisyyttä siitä mitä meidän esi-isämme ovat tehneet". Ei se kyllä ihan niinkään mene, kyllä ne meidän eurooppalaisten tämänhetkiset maatalous- ja kalastustukemme aiheuttavat niitä ongelmia tänä päivänä.

Minä poistun, liian kapeakatseista keskustelua kaikin puolin.
No morjens, on hyvin os sullekkin uponnut päähän tämä "maksamme velkaa" ajatus. On toki hyvä että kehitysmaita tuetaan, mutta edelleen, ei se Afrikan maiden tilanne pakolaisia ottamalla parane. Ja kirjoituksestasi paistaa läpi ajatus siitä että meitä länsimaalaisia saa syyttää kaikista Afrikan ongelmista, joka on osaltaan totta mutta suurelta osin:anssi: Kannattaa siis oikeasti tutustua Afrikan tilanteeseen lähemmin, siellä on paljon suurempiakin ongelmia, toisaalta helppohan Afrikan maiden johtajien on syytellä länsimaita kun ei saada kansaa yhtenäiseksi...

Ja vielä muistutukseksi kaikille, Afrikka ei ole yksi maa, vaan sisältää monia valtioita, kuten kaikki tietää. Se kannattaa pitää mielessä, sinne mahtuu niin monia erilaisia valtioita, kansoja ja tilanteita että ei kannata aina yleistää koko paikkaa yhtenä valtiona, niinkuin välillä joidenkin posteitsta näkyy.

Millä perusteella ja miten? Miten perustuslakia, ihmisoikeuksia, uskonnonvapautta ja tasa-arvon periaatteita heittämättä täysin roskakoriin voit evätä rehelliseltä ihmiseltä tasavertaiset oikeudet Suomessa pelkästään hänen alkuperämaansa tai tunnustamansa uskonnon takia?

Kenelläkään ulkomaalaisella ihmisellä ei ole oikeutta Suomen kansalaisuuteen. Sen voi saada, jos Suomen valtio niin päättää mutta se ei ole oikeus.
Kuten olen ennenkin sanonut niin samaan tulokseen päästään laittamalla maahanmuuttajille äärimmäisen tiukat ehdot ja lopettamalla pakolaisten vastaanottaminen. Kummatkin täysin mahdollisia vaihtoehtoja.

Okei nyt sinä sanot, että Suomeen on jo nyt hyvin vaikea päästä maahanmuuttajana ja minä vastaan siihen, että paskapuhetta.

Eihän se mikään yllätys olekaan. Mutta toivoisin saavani edes vähäsen puhuttua objektiivisuutta ja suhteellisuudensuudentajua ihmisiin, joille joku hiton britanniassa möykkäävä ääri-imaami, mellakka keniassa tai 50 somalivankia Suomessa on joku aikamme suurin kriisi, jonka takia meidän tulisi kumota perustuslakimme ja aloittaa joku hiton rotusorto.

Varmaan sen takia, että nykyinen maahanmuutto on aiheuttanut törkeän määrän ongelmia maissa, jonne on otettu isommalla kädellä näitä sankareita tietyistä maista. Kukaan ei halua samaa Suomeen. Suomella on tällä hetkellä asiat ihan hyvin, ja juuri sen takia asioista pitääkin puhua ajoissa, ettemme mene samaa tietä muiden kanssa.

Ketään ei kiinnosta pohtia, miksi ollaan siinä pisteessä kuin ollaan, mitä Afrikassa tapahtuu tällä hetkellä ja miksi.

Minulle on tärkeintä, että Suomelle ja Euroopalle ei pääse käymään samoin ja siksi kannatan äärimmäisen tiukkaa maahanmuuttopolitiikka. Minun mielestäni Ellilä oli täysin oikeassa sanoessaan, että yhteiskunta koostuu ihmisistä.

.

http://photos1.blogger.com/blogger/4369/685/1600/Rikollisuus.1.jpg

Millä perusteella ja miten? Miten perustuslakia, ihmisoikeuksia, uskonnonvapautta ja tasa-arvon periaatteita heittämättä täysin roskakoriin voit evätä rehelliseltä ihmiseltä tasavertaiset oikeudet Suomessa pelkästään hänen alkuperämaansa tai tunnustamansa uskonnon takia?
Ymmärrätkö, että tuollainen ei yksinkertaisesti ole mahdollista demokraattisessa yhteiskunnassa? Vielä senlisäksi ettei se ole ainakaan minun moraalikäsityksessäni oikein syrjiä ketään.

Ylivoimainen enemmistö virolaisten rikollisuudesta koostuu rajat ylittävästi enemmän tai vähemmän ammattimaisesta rikollisuudesta, mutta joo tämähän asia on käsitelty ajat sitten.

Sitten tämä toinen juttu. Ymmärtääkseni Tanska ei ota enää vastaan pakolaisia tietyistä maista. Tanskassa muutenkin vallitsee ymmärtääkseni konsensus tiukasta ulkomaalaispolitiikasta vasemmiston ja oikeiston kesken.
Ylipäätään jos Suomi päättäisi vaikkapa ihan puhtaasti irtisanoa jopa Geneven pakolais-sopimuksen, niin siitä seuraisi korkeinta joku närkästynyt kannanotto YK pakolaisavun koordinaattorilta tj. Siitä että Suomi päättäisi olla ottamatta tiettyjen maiden pakolaisia seuraisi maksimissaan olan kohautus " Noh Suomi tekee mitä tykkää". Tietysti poislukien vihervasemmiston itkuvirsi, mutta siitä ei niin tarvitse välittää.

Aivan näin.

Moniko täällä on oikeasti koskaan miettinyt millaisessa tilanteessa pakolainen on siellä leirillä? On kulkutauteja, veden- ja ruoanpuutetta, pelkoa, raskaana olevia naisia, vanhuksia.. Kotiin ei voi mennä. Siis ei VOI. Ei siellä ole paljon valinnanvaraa että "Öö mä meen jenkkeihin, ..eikutota .. mä meen sittenkin Suomeen!" Sinne menee suomalainen valtuuskunta ja valitsee, keitä se ottaa mukaansa. Haastatellaan. Rikollistausta tutkitaan jo tässä vaiheessa.

Hämmästyttävän suvaiseviin muslimeihin olen näemmä törmännyt Suomessa. Tunnen monia, eikä ketään haittaa esim. se että olen lesbo. Kyselevät että mitä vaimolle kuuluu, ja ovat muuten paljon hymylevämpää väkeä kuin suomalaiset jässikät. Aika masentavaa luettavaa tämä threadi. Arvelinkin että on, siksi en ollut aikaisemmin aukaissut tätä ollenkaan. Ketään ei kiinnosta pohtia, miksi ollaan siinä pisteessä kuin ollaan, mitä Afrikassa tapahtuu tällä hetkellä ja miksi. Tähänhän minä halusin herättää ihmisiä sillä ensimmäisellä viestillä. Se vaan ohitettiin, "ei tarvitse tuntea syyllisyyttä siitä mitä meidän esi-isämme ovat tehneet". Ei se kyllä ihan niinkään mene, kyllä ne meidän eurooppalaisten tämänhetkiset maatalous- ja kalastustukemme aiheuttavat niitä ongelmia tänä päivänä.

Millaistahan jälkeä tulisi, jos ilmoittaisit olevasi lesbo jossain muslimimaassa? Itse olen aina pitänyt sellaista nyrkkisääntöä, että maltillinen muslimi vastaa suunnilleen länsimaisessa käsityksessä fundamentallisti kristittyä (helluntalaiset jne...).

Afrikan suurin ongelma on minusta erinäiset diktaattorit sekä yksinkertaisesti kyvykkäiden ja koulutettujen ihmisten puute. Mainitsemisen arvoista on varmaan sekin, että afrikkalaisen lojaalisuus harvemmin on valtioita kohtaan vaan kohdistuu omaan heimoon. Vaikea sitä Suomeakin olisi saada toimimaan jos savolaiset, hämäläiset jne.. tappelisivat keskenään.

Pakko vielä tunnustaa, että minulle tuli vähän yllärinä, että olet nainen *nolo* . Omaani lihaksikkaampi selkä hämäsi täysin:D Ei siis millään pahalla.

Viimeksi muokattu:
Aivan näin.

Moniko täällä on oikeasti koskaan miettinyt millaisessa tilanteessa pakolainen on siellä leirillä? On kulkutauteja, veden- ja ruoanpuutetta, pelkoa, raskaana olevia naisia, vanhuksia.. Kotiin ei voi mennä. Siis ei VOI. Ei siellä ole paljon valinnanvaraa että "Öö mä meen jenkkeihin, ..eikutota .. mä meen sittenkin Suomeen!" Sinne menee suomalainen valtuuskunta ja valitsee, keitä se ottaa mukaansa. Haastatellaan. Rikollistausta tutkitaan jo tässä vaiheessa.

Hämmästyttävän suvaiseviin muslimeihin olen näemmä törmännyt Suomessa. Tunnen monia, eikä ketään haittaa esim. se että olen lesbo. Kyselevät että mitä vaimolle kuuluu, ja ovat muuten paljon hymylevämpää väkeä kuin suomalaiset jässikät. Aika masentavaa luettavaa tämä threadi. Arvelinkin että on, siksi en ollut aikaisemmin aukaissut tätä ollenkaan. Ketään ei kiinnosta pohtia, miksi ollaan siinä pisteessä kuin ollaan, mitä Afrikassa tapahtuu tällä hetkellä ja miksi. Tähänhän minä halusin herättää ihmisiä sillä ensimmäisellä viestillä. Se vaan ohitettiin, "ei tarvitse tuntea syyllisyyttä siitä mitä meidän esi-isämme ovat tehneet". Ei se kyllä ihan niinkään mene, kyllä ne meidän eurooppalaisten tämänhetkiset maatalous- ja kalastustukemme aiheuttavat niitä ongelmia tänä päivänä.

Hyvä on jos tutkitaan, mutta kyllä ratkaisu olisi yrittää poistaa ongelmat jo lähtömaissa, niin että, ei tarvitse lähteä.

Siinä mielessä olet oikeassa, että Maailmanpankki ja kansainvälinen valuuttarahasto ovat vain pahentaneet tilannetta huonoilla, olosuhteisiin sopimattomilla neuvoilla ja kehitysapu vie monesti kannattavuuden paikalliselta yriteliäisyydeltä. Samoin kuin Yhdysvaltojen puuvilla- ja sokerituet myös EU:n tuet sokerille) tekevät niiden viljelyn kannattamattomaksi Afrikassa ja Keski-Amerikassa, halvan työvoiman maissa.

Mutta valkoiset eivät ole kollektiivinen ryhmä, suomalaisten ei tarvitse syyllistyä, englantilaisten, ranskalaisten, espanialaisten jne siirtomaavaltojen toimista. Suomi itsekkin oli ensin Ruotsin ja sitten Venäjän "alla".

Ratkaisu ei kuitenkaan ole, että rahdataan kaikki kehitysmaiden ihmiset länteen.

Ymmärtääkseni Tanska ei ota enää vastaan pakolaisia tietyistä maista. Tanskassa muutenkin vallitsee ymmärtääkseni konsensus tiukasta ulkomaalaispolitiikasta vasemmiston ja oikeiston kesken.
Ylipäätään jos Suomi päättäisi vaikkapa ihan puhtaasti irtisanoa jopa Geneven pakolais-sopimuksen, niin siitä seuraisi korkeinta joku närkästynyt kannanotto YK pakolaisavun koordinaattorilta tj. Siitä että Suomi päättäisi olla ottamatta tiettyjen maiden pakolaisia seuraisi maksimissaan olan kohautus " Noh Suomi tekee mitä tykkää".

Japanikaan ei ota vastaan juuri lainkaan pakolaisia, varsinkin suhteessa väestömäärään, mutta siitäkään ei tunnu kukaan välittävän, vaikka Japani on rikkaampi maa kuin Suomi.

Japanilaiset ovat myös aika rasistisia omia Korealaisia ym. muita vähemmistöjään kohtaan, eivätkä ole vielä myöntäneet toisessa maailmansodassa tekemiään rikoksia tai pyytäneet niitä anteeksi.

Japanikaan ei ota vastaan juuri lainkaan pakolaisia, varsinkin suhteessa väestömäärään, mutta siitäkään ei tunnu kukaan välittävän, vaikka Japani on rikkaampi maa kuin Suomi.

Japanilaiset ovat myös aika rasistisia omia Korealaisia ym. muita vähemmistöjään kohtaan, eivätkä ole vielä myöntäneet toisessa maailmansodassa tekemiään rikoksia tai pyytäneet niitä anteeksi.

Asiallista sakkia.Eikä ne ole tunkemassa tänne loisimaan.

Japanilaisilla on tervettä kansallisylpeyttä ja omien etua puoltavat johtajat. :thumbs:

Vrt. meidän tavja ja matti. :urjo:

Oon taustaillut jo pidemmän aikaa tätä(kin) keskustelua. Täällä on ollut aika paljon puhetta median harjoittamassa hyssyttelystä ja sensuurilinjasta koskien "nuorukaisten" rikollisia tekemisiä... Noh, ilokseni havaitsin tämän päivän aamulehteä lukiessani, että tässä kyseisessä pienessä jutussa ei hyssyttelyä ole harjoitettu ja asioista (lue: syntyperästä) on kerrottu avoimesti. Eli juttu lyhykäisyydessään aamulehden paperiversiosta:

Pahoinpitelystä vankeutta kahdelle pojalle

Puukotus. Tampereen käräjäoikeus tuomitsi 15-vuotiaan nokialaispojan törkeästä pahoinpitelystä yhdeksäksi kuukaudeksi ehdolliseen vankeuteen. Hänen kaverinsa, 17-vuotias tamperelasinuorukainen, sai pahoinpitelystä viisi kuukautta ehdollista vankeutta.

Pahoinpitelyn kohteeksi joutuneelle afrikkalaissyntyiselle miehelle nokilaispoika velvoitettiin korvaamaan kivusta, särystä ja henkisistä kärsimyksistä yhteensä 3000 euroa. Toinen tuomittu maksaa korvauksesta 1000 euroa.

Pahoinpitely tapahtuivat vapun aattona kadulla Tampereella. Uhria lyötiin veisellä seitsemän kertaan jalkaan ja katuun kaatunutta potkittiin.

Eihän tuossa mitään hyssyttelyä ole..? Sanotaan ihan suoraan, että mikä syntyperä sai turpaansa ja keneltä ja keitä nuo "nuorukaiset" olivat...:D Asioista puhutaan niiden oikeilla nimillä, kun turpaanottajana on vaan suvaitsevaisuuden kannalta oikeata syntyperää oleva ihminen.:david:

Tuli vaan sellainen asia mieleeni, kun kriittisesti mokuiluun suhtaudun, että olivathan nuo "nuorukaiset" siis varmasti vitivalkoisia natiiveja eivätkä suinkaan jotakin muuta ryhmittymää..? Kun ei kuitenkaan lehtijutussa rasismi-korttia esiinkään vedetty?

Katsopas uudestaan niitä rikostilastoja, niin ei tarvitse elää luulossa. Vaikka tokkopa sinua faktat niin kiinnostavat, kun tärkeintähän on päästä eroon niistä vääränvärisistä, piupaut mitä siitä mitä muut riehuvat ja räyhäävät. Lievät kaksoistandardit ja pientä rasismia havaittavissa?

Muistatko sen Lontoon suurimmat ulkomaalaiset rikollisryhmät Top-20? Näistä 20:stä ulkomaalaisryhmistä 6 oli muslimienemmistöisiä maita. Kolmen kärki kristityistä maista.
Suomen suurimmat ulkomaalaisperäiset rikollisryhmät? Virolaiset, venäläiset ja ruotsalaiset. Yksinomaan jo venäläisiä rikoksista epäiltyjä oli enemmän kuin Suomessa on somaleita yhteensä.
Mutta mitäs siitä, kun meillä on mustavalkoiset lasit päässä, eiks je?
Vaikka virolaiset raiskaavat Suomessa 9x enemmän suhteessa kantaväestöön, niin sitä nyt voidaan katsoa vähän sormienläpikin.

Ainoa ratkaisu on kai sulkea kaikkien maiden rajat ja rakentaa isot aidat maiden välille. Ei nimittäin taida sinun uskontoon pohjautuva siiviläsi riittää pysäyttämään maahanmuuttajien aiheuttamaa rikollisuutta.

Nämähän keskustelut on jo aiemmin käyty läpi, ei näemmä mitään sitten jäänyt päähän. Katsopas suhteessa väkilukuun uudestaan ne rikostilastot. Tätähän tässä toivotaan, etteivät he saakaan totaalirikosten määrää kirittyä kiinni, suhteessa tuntuvat olevan erittäin rikosherkkää porukkaa nuo muslimit.

Kaapeli, jos selailet tätä ketjua noin vuoden taaksepäin, huomaat että minun missioni on antirasismi ja valistus niissä asioissa joissa tietoa ja kokemusta on. Valistus ei ole sitä että inttää jonkun umpirasistin kanssa. Se on vaan ihan turhaa ajanhukkaa.

Mulla nyt sattuu olemaan dataa ja sanomisen tarve asioista joissa kieltämättä aika usein tulee somaleista puhe. Ne mun kohtaamiseni somaleiden kanssa ovat päivittäisiä, tapahtuvat työn merkeissä ja ne ovat antaneet melko jänskin kuvan Suomen somaliyhteisöstä, sen toimijoista ja dynamiikasta.

En erittele sen enempää mutta sen sanon että ei näitä lisää. Päättele siitä mitä haluat. Voit vaikka pelata vuoden vikan rasistikortin.

Kaapeli, jos selailet tätä ketjua noin vuoden taaksepäin, huomaat että minun missioni on antirasismi ja valistus niissä asioissa joissa tietoa ja kokemusta on. Valistus ei ole sitä että inttää jonkun umpirasistin kanssa. Se on vaan ihan turhaa ajanhukkaa.

Mulla nyt sattuu olemaan dataa ja sanomisen tarve asioista joissa kieltämättä aika usein tulee somaleista puhe. Ne mun kohtaamiseni somaleiden kanssa ovat päivittäisiä, tapahtuvat työn merkeissä ja ne ovat antaneet melko jänskin kuvan Suomen somaliyhteisöstä, sen toimijoista ja dynamiikasta.

En erittele sen enempää mutta sen sanon että ei näitä lisää. Päättele siitä mitä haluat. Voit vaikka pelata vuoden vikan rasistikortin.

Viitsitkö kuitenkin vähän valoittaa lisää, olisi kiva kuulla. Somaliyhteisöstä olisi kiva tietää lisää. Eikös sitä niin sanoa, että tutustuminen vähentää rasismia:wtf:

Jos jaksat niin erittelisitkö? Jos päivittäin kohtaat ulkomaalaisia työssäsi, niin ottaisin sun henkilökohtaisen näkemyksen vakavammin kuin ihmisen, joka kohtaa ulkomaalaisia erittäin vähän.

Sori tännekin häröviesteistä. Alettiin ryyppykaverin kanssa tiuhtomaan kasikymppistä Viru Valgea. Olin kliinisesti aivokuollut kolmessa vartissa ja kaverille tuli ilmeisesti aika pitkäksi. Oli sitten käynyt naispuoliset mesetuttavat läpi ehdotellen minun nimiin karkeuksia. Kiva selittely. :jahas:
Tietokoneenkin saa nopeiten kiinni vetämällä pistokkeen irti seinästä. Ihme että toimii vielä.

Asiaan.
LA gang F13 accused of targeting blacks

E. Synttärionnittelut Koipi!

Back
Ylös Bottom