Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Onnistuuko jos keittää viikon kananmunat valmiiksi jääkappiin? Aamulla en rupea keitteleen ja ois kiva vedellä aamulla yks ja sitten töistä tullessa palkkarin kans yks.

Eli kymysyshän on että kärsiikö ravintoarvot jollain tavalla kun seisoo kaapissa ja vielä paistettu VS keitetty VS raakana.

Mulla on jotenki iskostunu päähän semmonen, ettei kyllä viikkoa keitettynä ollutta passais syödä... voin toki olla väärässä, mutta ... näin muistelisin. Kuori voi halkeilla yms. eikä se välttis oo enää kovin hyvässä iskussa. Mutuilua.

Kiinnostaisi tietää kiinalaisten ruokien ravintoarvot? Esim härkä, porsas ja kana chilikastikkeessa? Mistään en ole löytänyt. Vitamiinejä luulisi ainakin olevan kun on paljon vihanneksia noissa ruuissa. Melko rasvaistahan se kuitenkin on. Ja kinkkiä tulee syötyä sitten aika paljon, mutta mitä sitä turhia kiristelemään :)

olisko kellää heittää jotain diettiruokavaliota? sais vähän pohojaa josta rakennella itelle sopivan. oon niin laiska suunnittelemaan tämmösiä:D
...ja pystyisikö joku ystävällisesti siinä samalla remontoida mun keittiön ja siivota kämpän, ku mäkin olen vähän laiskalla päällä?

Ihanko on liian vaikeata avata nuo aloittelijoiden osion pari ekaa sticky-trediä ja lukea ihan itse sieltä, kun niitä ohjelmia ja ruokavalioita on sinne kerätty?

olisko kellää heittää jotain diettiruokavaliota? sais vähän pohojaa josta rakennella itelle sopivan. oon niin laiska suunnittelemaan tämmösiä:D
ei kaikkee saa kultatarjottimella eteensä, ellei ravintolaan mee syömään.

Tälläsen joskus väsäsin. Määrät on tietysti ihan yksilöllisiä.

Ruokailu 1
-250g maitorahkaa
-20g kaurahiutaleita
-10g vehnäleseitä
-10g ruisleseitä
-noin 5dl rasvatonta maitoa
-1 Orionin multivita ja 500mg C-vitamiinia

Ruokailu 2
-1 ruispala kalkkunaleikkeellä ja kurkulla
-40g protskujauhoa
-1 omena tai banaani

Ruokailu 3
-noin 150g kanaa
-noin 50g riisiä

Ruokailu 4: palautusjuoma
-50g UFS Whey
-30g Malto

Ruokailu 5
-200g kanaa
-50g riisiä
-1 hedelmä

Ruokailu 6
-250g maitorahkaa
-2 rkl kylmäpuristettua oliiviöljyä

Ruokailu 7
-140g tonnikalaa
-2 rkl kylmäpuristettua rypsiöljyä
-1tl kalaöljyä

Energia.netin mukaan

Energiaa: 2598 kcal ilman palautusjuomaa 2300 kcal
10875 kJ
Hiili-
hydraatteja: 171 g
Proteiineja: 315 g
Rasvaa:
(josta tyydyttynyttä rasvaa) 69 g
(16 g)
Suolaa: 12.4 g
Kuitua: 20.7 g

Energiaa
hiili-
hydraateista: 26 %
rasvasta:
(tyydyttyneestä rasvasta) 24 %
(5 %)
proteiineista: 49 %
alkoholista: 0 %

Proteiinia tulee tuon laskurin mukaan helvetisti vaikkei sitä mitenkään paljoa edes ahdeta tuossa.

mitkä mestat helsinki-vantaa akselilla myy ABB:n lisäravinteita? En oo pääkaupunkiseudulta mutta kun on sinnepäin asiaa niin vois samalla hakea kyytiin pari lavaa protskujuomia tuliaisiks :)

Go4Fit myymälä on ainoa mikä on tiedossa, mutta onko muita?

Pukki toi Gatorade-jauhetta, ja tais pukki sen verran erehtyä että tämä taitaa olla enemmänkin aerobisen liikunnan jälkeen nautittavaksi kuin punttisalin. Onko muilla kokemuksia tästä tuotteesta? Ainakin oon saanut käsityksen että nuo "valmiit" gatoradejuomat on täynnä kaikkea turhaa pask'kaa, tiiä sitten tästä.

Pukki toi Gatorade-jauhetta, ja tais pukki sen verran erehtyä että tämä taitaa olla enemmänkin aerobisen liikunnan jälkeen nautittavaksi kuin punttisalin. Onko muilla kokemuksia tästä tuotteesta? Ainakin oon saanut käsityksen että nuo "valmiit" gatoradejuomat on täynnä kaikkea turhaa pask'kaa, tiiä sitten tästä.

Gatorade on kyllä ihan toimiva urheilujuoma, mutta ei mikään palautusjuoma, koska urheilujuomissa ei ole proteiinia ollenkaan. Punttitreeniin tuota voisi hyödyntää lähinnä ennen treeniä tankkauksena.

Tuolta infoa.
http://www.gatorade.fi/gatorade/

Tai sit voit käyttää gatoradea tai vast. treenin aikana bcaa:n kanssa.

Tälläsen joskus väsäsin. Määrät on tietysti ihan yksilöllisiä.

Ruokailu 1
-250g maitorahkaa
-20g kaurahiutaleita
-10g vehnäleseitä
-10g ruisleseitä
-noin 5dl rasvatonta maitoa
-1 Orionin multivita ja 500mg C-vitamiinia

Ruokailu 2
-1 ruispala kalkkunaleikkeellä ja kurkulla
-40g protskujauhoa
-1 omena tai banaani

Ruokailu 3
-noin 150g kanaa
-noin 50g riisiä

Ruokailu 4: palautusjuoma
-50g UFS Whey
-30g Malto

Ruokailu 5
-200g kanaa
-50g riisiä
-1 hedelmä

Ruokailu 6
-250g maitorahkaa
-2 rkl kylmäpuristettua oliiviöljyä

Ruokailu 7
-140g tonnikalaa
-2 rkl kylmäpuristettua rypsiöljyä
-1tl kalaöljyä

Energia.netin mukaan

Energiaa: 2598 kcal ilman palautusjuomaa 2300 kcal
10875 kJ
Hiili-
hydraatteja: 171 g
Proteiineja: 315 g
Rasvaa:
(josta tyydyttynyttä rasvaa) 69 g
(16 g)
Suolaa: 12.4 g
Kuitua: 20.7 g

Energiaa
hiili-
hydraateista: 26 %
rasvasta:
(tyydyttyneestä rasvasta) 24 %
(5 %)
proteiineista: 49 %
alkoholista: 0 %

Proteiinia tulee tuon laskurin mukaan helvetisti vaikkei sitä mitenkään paljoa edes ahdeta tuossa.

Kyllä alkaa aina itkettää kun lukee näitä diettiruokailumääriä ja huomaa itse syövänsä vähemmän, vaikka luulee olevinaan (ja myös tuntee :urjo:) mättävänsä saatanasti.

Onkos kehityksen kannalta minkälainen takaisku kun en ole viikkoon pystynyt syömään kunnolla: aamupala, yksi lämmin ateria sekä iltapala parina iltana ja tänään olen pystynyt syömään vain yhden mozzarella 335g pitsan... lakkoa pitäisi jatkaa vielä huomisen, koska sen jälkeen olen voipa taas syömään. Ei kai viikon viturullaan mennyt ruokavalio ole kauheasti haitaksi?

Back
Ylös Bottom