Palkkasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 PALKKASI? – ANSIOTASOT, URAT JA TODELLISET PALKANVERTAILUT SUOMESSA 💥

Meta description: Keskustelua palkoista: eri alojen ansiot, urakehitys, lisät, kokemukset ja avoin vertailu nimettömästi ja rehellisesti.

Jos työnantaja ajattelee, että hakija on liian fiksu ja kenties ylikoulutettukin, niin todennäköisesti ei viihdy kyseisessä työpaikassa pitkään, vaan hakee nostetta uralleen muualta. Tällöinhän kannattaa valita se "tyhmempi", koska hänen oletetaan viihtyvän pidempään työpaikassa. Valitaan siis sopivin työntekijä haettavaan työpaikkaan.

On muuten enemmän kuin turhauttavaa ja vittumaista olla ylikoulutettu, mutta omata liian vähän/vääränlaista työkokemusta. Peruskoulunsa kesken jättänytkin löytää varmaan helpommin töitä.
Toivon pääseväni tästä loukosta pois, uskon niin ainakin toistaiseksi vaikka usko onkin hiipunut ja melkein joskus melkein loppunutkin.

Omalla kohdalla on työllistymiseen parhaiten auttanut se, että ottaa vastaan ihan minkä vaan oman alan hommia ja hakee heti parempaa. Kun on jotain lappua näyttää, että on jotain käsitystä alalta, pääsee yleensä paremmin niihin haluamiinsa hommiin. Ei ehkä lyhin reitti, mutta ainakin mulla on toiminut.

On muuten enemmän kuin turhauttavaa ja vittumaista olla ylikoulutettu, mutta omata liian vähän/vääränlaista työkokemusta. Peruskoulunsa kesken jättänytkin löytää varmaan helpommin töitä.
Toivon pääseväni tästä loukosta pois, uskon niin ainakin toistaiseksi vaikka usko onkin hiipunut ja melkein joskus melkein loppunutkin.

Itsekin tuli rämmittyä aikanaan reilun kympin tuntipalkalla pimeässä, paskaisessa takomossa ja kuunneltua harvase päivä työkavereiden kuittailua koulutuksen kannattavuudesta. Ainoa työstä saatu tyydytys oli siinä, jos työpäivän päätteeksi kaikki raajat olivat vielä tallella. Tippaakaan en kuitenkaan ollut katkera tai kateellinen niille opiskelukavereille, jotka suhteilla tai "muulla vääryydellä" koulutusta vastaavat työpaikkansa olivat saaneet. Ajattelin vain, että onneksi sentään joillakin menee paremmin, mutta haluan kuitenkin itse "tulla valituksi" omin avuin.
No jooh jottei ihan off-topikiksi mene, niin lopulta hyvin lyhyessä ajassa pääsin harppomaan urakehityksessä muiden kurssi-/ikätovereideni ohi ja palkkakin samalla muuttui yli kolminkertaiseksi lähtötilanteeseen verrattuna.
Tottakai tuuriakin minulla on ollut matkassa, vaikka pari vuotta sitten ei todellakaan siltä tuntunut. Tiesin kuitenkin koko ajan tehneeni jotain väärin, kun ei ollut tärpännyt. Muutaman pienen itsepohdiskelutuokion päätteeksi aloin ymmärtämään miten surkeita hyvinä pitämäni aiemmat työhakemukset oikeastaan olivatkaan ja aloin panostaa niiden laadintaan täysin uudella tavalla - ja se vaikutti suuresti saamieni haastattelukutsujen määrään. Ei kannata aliarvioida kirjoitetun sanan voimaa, vaikka se cv:n laatiminen semmoselta helvetin nysväämiseltä tuntuukin.

Palkka nyt 1700€/kk.
Ensi kuussa n. 2400€/kk
Vuoden päästä n. 2800€/kk
kahden vuoden päästä n. 3200€/kk

kolmen vuoden jälkeen sitten katsellaan uudestaan :kippis1:

Onhan se kiva tietää miten homma tulee menemään seuraavat vuodet. Voi vähän suunnitella asioita eteenpäin. Tuo on tosin nyt varma kehitys. Yritystä vaihtamalla saisin varmasti palkan nousemaan tuosta, mutta viihdyn nykyisessä paikassani hyvin.

Olen tällä hetkellä sitä mieltä, että muutamat kesät hajoillessa 1500€/kk palkalla nykyisessä työpaikassani kannattivat, vaikka silloin palkkapäivät tuntuivat lähinnä vittuilulta.

Pohjapalkka 1450€/kk + siihen provikat, jotka on vähintään sen 400€/kk eli kokonaispalkka on sen 2000€:n kieppeillä tai siitä ylöspäin ihan omasta panoksesta riippuen. Tavoite on tällä hetkellä se 2350€/kk ja tulosten noustessa nousee myös tavoitteet. Liksaa tulee hyvin ja helposti, jos on asennetta ;)

Pohjapalkka 1450€/kk + siihen provikat, jotka on vähintään sen 400€/kk eli kokonaispalkka on sen 2000€:n kieppeillä tai siitä ylöspäin ihan omasta panoksesta riippuen. Tavoite on tällä hetkellä se 2350€/kk ja tulosten noustessa nousee myös tavoitteet. Liksaa tulee hyvin ja helposti, jos on asennetta ;)

Niin jotain puhelinmyyntiä :)

Miten olisi, jos ihmiset ilmoittaisivat KTA:n eli keskituntiansionsa vaikka 3 edeltävän kk ajalta? Oma on 16.38€.

Oiskohan ollu 12,20 en muista tarkemmin.

Ja tuo on lähellä perustuntipalkkaa, ei juuri mitään ihmeempiä lisiä ole kun tekee päivävuoroa.

ShoGun1966 sanoi:
Aika vaatimaton veroprosentti sulla. :wtf:

Oon maksanu (ennakko)veroni tältä vuodelta ulkomaille. Joka oli kaikenkaikkiaan aika erikoinen keissi. Näinpä mun kohdalla tuon bruttotuntiliksan voisi katsoa olevan myös n. 31,70 e ja netto 20,50. Lisä oli asuntoetua ja palkkana maksettua verokompensaatiota.

Back
Ylös Bottom