Kunnon muukalaisvihaa huokuvia postauksia. Ja valitettavasti nämä ovat kovaäänisin sakki täällä.
Totta munassa tällaiset ketjut vetävät puoleensa ihan oikeita rasistejakin. Olipa yllätys. Eikä sekään ole ihme että ne ovat kovaäänisimpiä joilla on kovimpia sanoja sanottavanaan. Eikös tuo ole ihan itsestään selvää?
Minä ainakin hyppäsin ketjun kyytiin nöyryyttääkseni ylivertaisella tietämykselläni ja kirkkaalla näkemykselläni rotukiihkoilijat ja sairaiden ideologioiden sekä epätieteellisten hörhöteorioiden äänitorvet. Ja arvaapa mitä? Aika harva on oikeasti rasisti, natsi ja sen sellaista. Toki niitäkin on. Jos haluat heidät pois, droppaa privaa Mikelle. Jokaisella on mielipide, parhailla kaksi. Mitä sitten? Miten maailma paranee jos yhden foorumin yhden ketjun hörhöt hiljennetään? Loppuvatko ikävät uutiset sillä että niiden postaaminen lopetetaan?
Minulle valkeni sittemmin että useimmat kirjoittajat ovat ihan tavallisia tyyppejä, ehkä keskimääräistä "suoraviivaisempia", eikä jokainen viitsi parfymoida mielipiteitään sisäsiisteiksi. Jokunen kirjoittaja tarvitsisi asennekasvatusta, jokunen kasvatusta ylipäätään. Yhteistä on silti huoli maamme ja maailman tilasta: katurikollisuus, huumeet, raiskaukset, väkivalta, sodat, pakolaisuus, julkisen sektorin rahojen riittävyys. Aika harva viitsii syväluodata maahanmuuttokriittisyytensä moraalisia perusteita ja implikaatioita. Oma, oman perheen, oman kotikunnan, oman kotimaan tulevaisuus ja itsen kanssa samankaltaisen ihmisten henki, terveys ja toimeentulo ovat se tärkein pointti, ei universaali oikeudenmukaisuus. Olipa taas suuri ihme ja ylläripylläri.
Mutta mikä SINUN missiosi on? Vakuuttelet että kaikki on niin vitun hyvin, ja että tulee aina olemaankin hyvin. Ihan kuin halveksisit huolestuneita ja huonoihin uutisiin kyllästyneitä.
Ajattele nyt meitä: sinä toimit vartijana tjsp Vantaalla; minä olen julkisessa toimessa ja asun Vantaalla. Me molemmat kohtaamme paljon ulkomaalaisia ja ulkom.taustaisia työssämme. Kokemuksemme heistä ovat suht päinvastaisia. Sinusta asiat menevät (ilmeisesti?) hyvin, joten et välitä noista toisten postaamista jutuistakaan. Ne kun eivät sinusta kerro mitään olennaista mistään. Minun kokemusteni perusteella nuo uutiset muodostavat selvästi havaittavan trendin, ja olen siitä vähän helvetin huolissani. Tämä siitä huolimatta ettei veri virtaa kaduilla eikä meillä hirtetä homoja pekkaniskan nokkaan. Eikä niitä Muhammedejakaan loppujen lopuksi olekaan niin monta.
Varaan itselleni oikeuden olla huolissani nykyisestä kehityskulusta, ja varsinkin suomalaisten poliitikkojen osuudesta siinä. Vedän uutisista omat johtopäätökseni, ja minulle on herttaisen yhdentekevää onko joku samaa mieltä oleva salaa tai avoimesti natsi. Ole sinä mitä mieltä haluat. Sinun kitkerät heittolaukauksesi ovat tässä ketjussa ja maailmankaikkeudessa tasan yhtä arvokkaita kuin jonkun pikkunatsin lapselliset välihuutelut. Ja yhtä helppoja ohittaa.
Sitten niitä ratkaisuja: ei yhtään sellaista yksilöä maahan jonka alkuperää ja henkilöllisyyttä ei voida todentaa. Perusteettomasti maahan saapuneet tai viranomaisia millään tavalla harhauttaneet karkotettava välittömästi viimeisimpään kauttakulkumaahan. Noudatetaan kansainvälisiä sitoumuksia ja Suomen lainsäädäntöä - kaikissa tapauksissa ja kaikille samalla lailla. Maassa oleskelevien ja sosiaaliavustuksista nauttivien todelliset perheolot sekä liikkuminen ulkomailla selvitettävä perusteellisesti. Oikeus asiointi- ja tulkkipalveluihin oltava määräaikainen. Huoltajuuskuviot selviksi. Lapsille ja naisille ne oikeudet ja vapaudet jotka Suomen laki määrää. Ei erivapauksia, ei joustoa kulttuurin, uskonnon tai perinteiden vuoksi.
Kuten huomaat, veli Kaapeli, esittämäni ratkaisut koskisivat joka ikistä maahan saapuvaa sielua. Useimmat toimenpiteet kohdistuisivat kuitenkin tiettyihin etnisiin ryhmiin. Onko se rasismia, onko se minun vikani?
Keskustelu jatkuu.