Palkkasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Jeah, sain puun takaa ~30% palkankorotuksen vuoden alusta ja ilmeisesti kesällä tarkistetaan uudestaan. Kumma juttu, sillä kyselin itse varovaisesti asiasta pari kuukautta sitten ja vastaus oli "ei tipu".

Itellä 1750e/kk, mutta vero-% 10 (opiskelija). Kahdes viikos tuli 810e about(jotai lisiä tais olla). Määräaikainen, kohta valmistun inssiks ja palkka toivottavasti myös.

PS. Jos tämä on "palkkasi?" nimellä ketju niin yleensä kerrotaan ne summat.

Ja hei voitteko pistää saman taulokon n000kie82@yahoo.com

Tuskimpa maksat tuolla prosentilla tuota palkkaa.
riippuu kuinka pitkään tuota palkkaa on nostanut, mutta jos tammikuusta asti on nostanut, ois jo kuukaus pari sitten pitänyt hilata veroprosentti yli 30%:n (olettaen että ollaan töissä suomessa suomen verotuksen piirissä) t. nimim. vero% 35

riippuu kuinka pitkään tuota palkkaa on nostanut, mutta jos tammikuusta asti on nostanut, ois jo kuukaus pari sitten pitänyt hilata veroprosentti yli 30%:n (olettaen että ollaan töissä suomessa suomen verotuksen piirissä) t. nimim. vero% 35
Nykyään jos nostaa pelkkää opintotukea, niin siitäkin menee 20% ennakonpidätys.

Nykyään jos nostaa pelkkää opintotukea, niin siitäkin menee 20% ennakonpidätys.

Itselläni riitti viimevuonna veroprosentti 13.

Tienasin osan vuotta 1600e/kk ja nostin opintotukea. Palautuksiakin tulee reilut 400€

PS. Jos tämä on "palkkasi?" nimellä ketju niin yleensä kerrotaan ne summat.

Korotuksen jälkeen palkka on ~12,5€/h. Tradenomiopiskelija, koulua jäljellä vuoden verran. Helpohkoja asiantuntijahommia IT-alalla.

ennen sulla olikin aika heikko palkka. Onnea korotuksesta:kippis1:

Juu, olin työharjoittelussa. Kieltämättä pikkaisen alkoi keljuttaa kun näytti siltä että samalla palkalla pitäisi painaa harjoittelun jälkeenkin.

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Mulle tarjottiin edellisissä palkkaneuvotteluissa ~5% korotusta. Sanoin vaan että ihan kiva, mutta itse olin ajatellut 35% korotusta. Pientä nikottelua oli havaittavissa, mutta parin päivän pohdinnan jälkeen tarjous oli kuitenkin ~27%. Toisaalta olin kyllä IMO alipalkattu, vaikka kaikki on tietysti suhteellista.

Itseä on vaan alkanut jo tässä iässä häiritsemään palkkatyön tietty tylsyys ja heikko tulotaso. Palkkatulot ei kuitenkaan ikinä nouse kovin ihmeelliselle tasolle, ellei sitten pääse jonkin suuren pörssiyhtiön johtoon (mitä ei kyllä tule koskaan tapahtumaan). Kiinnostus on kova päästä oravanpyörästä eroon ja rakentamaan jotain omaa, mutta vaikka ideoita onkin, niin eipä sitä koskaan tiedä, tuleeko niistä mikään todella menestymään.

Itse valmistun kohta (toivottavasti) tietotekniikan insinörtiksi. Nyt työllistyin pitkälti oman työkokemukseni perusteella hieman eri alan huoltoinsinööriksi.
Aluksi nyt kärvistellään 2450€/kk + päivärahat yms. ja kesällä tuota kuulemma "tarkistetaan".

Olen ihan tyytyväinen, vaikka perusduuneissakin taitaa päästä parempaan tietyilla aloilla. Ompahan mielenkiintoista ja pääsee mahdollisesti tutustumaan muailmaan.

Tällä ideologialla ja työhistorialla olen päässyt nykyiseen noin 7,5 KEur/kk perusbruttoansioon (ei siis tartte vääntää ylitöitä tms.).

Tuota... näkisin tässä tapauksessa nämä vaihtoehdot.
a) voitit juuri tämän kusemiskilpailun suurin kalavale -palkinnon
b) olet yrittäjä
b) olet töissä "oikeassa firmassa" ja aika helvetin hyvässä asemassa

Viimeksi kun tsekkasin, niin tuollaiseen 100ke vuosiansioon pääsi "meillä" allekirjoittaneen esimiehen esimies. Ja äijä vetää sentään parin sadan insinöörin tuotekehityskoneistoa.

Ai niin, tuo ei ylitöitä poistaa vaihtoehdoista kohdat b ja c. Vai tarkoittaako "ei ylitöitä" sitä ettei niistä makseta korvausta? ;)

Tuota... näkisin tässä tapauksessa nämä vaihtoehdot.
a) voitit juuri tämän kusemiskilpailun suurin kalavale -palkinnon
b) olet yrittäjä
b) olet töissä "oikeassa firmassa" ja aika helvetin hyvässä asemassa

Viimeksi kun tsekkasin, niin tuollaiseen 100ke vuosiansioon pääsi "meillä" allekirjoittaneen esimiehen esimies. Ja äijä vetää sentään parin sadan insinöörin tuotekehityskoneistoa.

Ai niin, tuo ei ylitöitä poistaa vaihtoehdoista kohdat b ja c. Vai tarkoittaako "ei ylitöitä" sitä ettei niistä makseta korvausta? ;)

En jaksanu vanhempia posteja lukea, mutta 7,5 ke on ihan realistinen myyntipuolella. Oliko tässä sitten kyse inssistä, mutta myynnissä esim. key account manager tai kova kenttäratsu pystyy ton tekemään varmasti. Joskus jopa puhelinmyynnissä.

Hyvin näyttää porukka tienaavan. Itse olen alipalkattu ja ylityöllistetty. Uusi paikka haussa oikeastaan koko ajan. Viime syksynä heitin keikan, jonka palkkaan olin ihan tyytyväinen, mutta se ei sitten kestänyt kuin muutaman kuukauden. Nyt tienaan kuukaudessa sen, mitä tuon keikan aikana kahdessa viikossa. Eli alle kolme tonnia.

En jaksanu vanhempia posteja lukea, mutta 7,5 ke on ihan realistinen myyntipuolella. Oliko tässä sitten kyse inssistä, mutta myynnissä esim. key account manager tai kova kenttäratsu pystyy ton tekemään varmasti. Joskus jopa puhelinmyynnissä.
Ei ole myyntiduuni eikä kalavale. Noin 10 v. takana samassa organisaatiossa (tulin suoraan positioon, johon opiskeluaikainen työkokemukseni ja koulutukseni sopivat paremmin kuin nenä päähän), nykyisin erittäin vaativissa tuotekehityshommissa eli yhden softatuoteperheen johtavana tuokehitysinssinä. Työtehtävät hoidetaan edelleen editorilla, kääntäjällä, debuggerilla/syscall-tracerilla, protokolla-analysaattoreilla, profiloijilla jne. eikä powerpointilla/skrakalla. Siis uber-nörde duunia, niinkuin jossain toisessa ketjussa kommentoinkin aikoinaan. Meillä on aika omaperäinen organisaatio ja tapa toimia, mutta se on suht. toimivaksi havaittu. Matkan varrella on toki tehty helvetisti ylitöitä ilman korvausta, mutta nykyisin ei onneksi hirveästi tarvitse. Menemättä yksityiskohtiin niin organisaatiota, jonka osana nykyisin olemme joku voisi varmaan myös kutsua ihan "oikeaksi firmaksi"...

Edit: Tarkistimpa huvikseni liiton eli TEK:in tilastot ja kyllä siellä yksityisellä puolella tilastojenkin mukaan (sori, linkki puuttuu kun nuo tilastot ovat jäsenpalveluissa eli loginin takana) top-10% "erittäin vaativissa asiantijatehtävissä" saman tienaa. Tosin työvuosissa olen hiukan kirinyt kokeneempia kiinni, mutta tämä lienee ymmärrettävää kun tuli tuossa joku 5 v. tehtyä vähintään 6 pv/vko varmaan keskimäärin 10 h / päivä...

On hienoa nähdä että jossain vielä maksetaan rehellisestä työstäkin.

On hienoa nähdä että jossain vielä maksetaan rehellisestä työstäkin.
No joo, siis koko alkuperäinen kirjoitukseni lähti liikkeellä tästä nuorempien (siis työuraltaan) softakehittäjäjamppojen varsin yleisestä web/java-ee vs. scriptikielet keskustelusta, jota ollaan monesti kollegoiden kanssa ihmetelty. Vaikka välineet jne. IT-alalla kehittyy vauhdilla niin sille perustason syvälliselle osaamiselle on aina kysyntää ja sieltä voi ponnistaa "ylöspäin" mihin tahansa tehtävään/kehitysympäristöön/työkaluihin, alaspäin (esim. application servereistä lähemmäs laitetasoa) on paljon vaikeampi liikkua. Meni taas vähän nörtismiksi, mutta ainakin IT-alaa opiskelleet tajunnevat jotain ;)

Yksi frendi joka toimii aivan eri alalla sanoi eräästä DI-alaisestaan jotakuinkin seuraavaa: "ei kertakaikkiaan minkäänlaisia sosiaalisia kykyjä, mutta aivan käsittämätön one-of-the-kind-velho blaahblaah-laskelmissa ja siksi enemmän kuin painonsa arvoinen kullassa". Nörteillä on tilauksensa jossain paikoissa :D

Huh, ihan mielettömiä lukuja tässä threadissa. :eek:
Itellä tekee tiukkaa saada 2k€ kuussa. siihen hintaa joutuu olemaan reissuhommissa päivärahoilla ja tekeen vielä pitkää päivää. Toimenkuvana rakennustyömään työnjohtotehtävät

Itse ymmärsin jo ajat sitten, että IT-alalla ei yksinkertaisesti pysty tienaamaan hyvin, ellei kehitä jotain omaa. Uuden kehittämisessä taas harvemmin nörttihenkisellä ajatusmaailmalla pärjää, vaan pitää selvästi painottaa sitä business puolta. Tietysti jos pystyt kehittämään jotain oikeasti kovaa teknologiaa googlen tyyliin niin mikäs siinä, hyvinhän ne googlen nörttiperustajat tuntuu pärjäävän. :P

Eipä sinänsä, onhan tuo vässyn 7.5ke erittäin kova palkka Suomessa ja ilmeisesti vässy tekee työtä mistä pitää, mikä on ehdottomasti oleellisinta, oli sitten ala tai palkka mikä tahansa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom