Voimaleuanveto SM 2007

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja spp
  • Aloitettu Aloitettu

spp

Voima-Leuanveto SM kisat Järvenpäässä harjulan koulun voimailu salissa 8.12
kilpaan otetaan 20 kilpailijaa ilmoittautumis järjestyksessä. kisa alkaa 14.00, punnitus klo.12.00.

Kysytte kuitenkin, MIKÄ VOIMALEUANVETO.
Vastaus: leuanveto lisäpainoilla missä kilpailijoiden sijoitukset ratkaistaan oma paino + vedetty lisäpaino perusteella. Esim kisailijan paino 85 kg ja onnistunut veto 70 kg lisäpainolla tuo tuloksen 85 + 70 = 155 kg.
Kisan järjestää Rautakoura mies Kimmo Kokko. Kimmon yhteystiedot rautakoura1@luukku.com

rautakoura sm käydään samassa paikassa 12-17 aikana, lajit 75kg, 111kg ja 200kg salkulla, leoko 50kg ja super avoin ja 40v, rautasormi 2x75kg, akseli 33kg.
kahden sormen leuanvetoon tehdään myös ennätykset.
Juha Andersson tulee vetämään leuan yhdellä sormella!!!!!!!!!!!:thumbs:

Pitkään on ollut mielessä osallistua lisäpainokisoihin ja taidanpa ottaa Kimmoon yhteyttä ja ilmoittautua..

Yes, kaikki nostaa alustavan suunnitelman mukaan samassa sarjassa. Laita RR kommenteja Kimmolle tarvittaessa, osoite yllä. Kyseessä on Kimmon ideoima tapahtuma, jossa haetaan tuntumaa onko ko systeemillä kiinnostusta kisailuun. Leuanvedon lisäpaino SM:ssä on ollut tähän saakka kaksi sarjaa + ja - 85 kg.

Ok, minähän laitan jahka kerkiän :).

Vähän hölmöä minun kyllä laitella, en minä vedä paskaakaan leukoja, 115 omapaino ja 40 enkka lisäpainoja. Mutta yleisesti ottaenhan aika mahdoton 70kg kaverin saada samaa YT:tä kuin 120-kiloisen ketä oikeasti vetelee leukoja kovaa. Yli ja alle 100 voisi olla käypä jako.

onpa joku keksiny taas hienon lajin, voimaleuanveto :hyper:. eihän tossa oo mitään järkee. 150 kilonen ukko jos vetää vaikka 40 kiloo lisäpainoo on sillä tulos jo 190. esim. mun pitäis vetää 120 kiloo lisäpainoo et pääsis edes tasoihin, kuulostaako reilulta. MELKO REILUA! :D

kerranki tää homma menee niin kuin pitääkin eli kovin yhteistulos(yhteispaino) voittaa. kerrassaan hyvä homma. tosin 2sarjaa olisi hyvä eli vaikka joku + ja -90kg tjsp.....
onpa joku keksiny taas hienon lajin, voimaleuanveto :hyper:. eihän tossa oo mitään järkee. 150 kilonen ukko jos vetää vaikka 40 kiloo lisäpainoo on sillä tulos jo 190. esim. mun pitäis vetää 120 kiloo lisäpainoo et pääsis edes tasoihin, kuulostaako reilulta. MELKO REILUA! :D
melko todennäköistä että noin tapahtuu:jahas:. aika usein ylipäätänsä näkee 150kilosia ukkoja:) ja jos vahingossa näkeekin niin nehän on aina leuanvetotangon kimpussa;)

Niin just. Eipähän pääse mitkään 70-80kiloset leuanvetäjälahjakkuudet hyppimään silmille :D

siis tämähän on aivan eri kuin leuanveto tai lisäpaino leuanveto. ei uusi laji varmaan keneltäkään ole pois. mun mielestä on ainakin mukava tietää mihin painavat jantterit pystyy ihan vain uteliaisuuden vuoksi. kyllä ne lahjakkaat kaverit voi vetää leukoja samanlain kuin ennenkin. tuolla sitten vetää ne riskeimmät(tosin riippuu tuloksesta). eiköhän se palinperä tuollakin kuitenkin voita jos on terveenä ja osallistuu. eiköhän se semmosen 200kg vedä.

siis tämähän on aivan eri kuin leuanveto tai lisäpaino leuanveto. ei uusi laji varmaan keneltäkään ole pois. mun mielestä on ainakin mukava tietää mihin painavat jantterit pystyy ihan vain uteliaisuuden vuoksi. kyllä ne lahjakkaat kaverit voi vetää leukoja samanlain kuin ennenkin. tuolla sitten vetää ne riskeimmät(tosin riippuu tuloksesta). eiköhän se palinperä tuollakin kuitenkin voita jos on terveenä ja osallistuu. eiköhän se semmosen 200kg vedä.
Sehän tässä Kimmon kisassa on tarkoitus, kuka hinaa suurimman määrän painoa ylös. Yleensä tuo leuanveto on ollut pienten(lue:keveiden) laji, nyt tässä hiukan sekoitetaan tätä pakkaa. Eikös se muutenkin niin mene, että isot nostaa suurimmat painot, pienet suhteuttaa omaan painoonsa.:kippis1:

Huomenna siis tälläistä myös ohjelmassa.
Siellä kuulemma yritetään myös kolmatta virallista Coc #3 sulkua Suomessa.
Edelliset siis Teemut, Pohjola ja Ilvesniemi.:hyvä:

Ja sinusta taitaa tulla seuraava. Toivotan onnea suoritukseen ja ihan VITUNMOISTA puristusta!! Mäkin aion antaa kaikkeni leuanvedossa.

:offtopic:

Voisiko tätä pitää mittarina penkkitulokselle ja jos nämä täsmää suunnilleen niin silloin on vetävät ja työntävät lihakset suht balanssissa? Mielipiteitä?

Ja sinusta taitaa tulla seuraava. Toivotan onnea suoritukseen ja ihan VITUNMOISTA puristusta!! Mäkin aion antaa kaikkeni leuanvedossa.
Siellä sitten nähdään.
Onnea suoritukseen myös sulle, mitä veikkaat voittotulokseksi. Riittääkö 150 kg, vai pitääkö vetää paljon yli?:whip:

Sleep-O: Ei tätä kyllä penkkiin eikä penkin vastaliikkeeks voi verrata mitenkään. En ala perustelemaan ja toivon ettei tarvitsekaan.
Nahkuri: Kiitos, veikkaan että voittotulos on 165kg:D se sopis ainakin mulle ;)

Eikai noin pienillä tuloksilla voiteta. Ehkä tietty nyt ekaa kertaa, mutta varmasti löytyy monia 200 kilonkin vetäjiä Suomesta, jos laji vaan saadaan heidän tietoonsa. Koska eihän esim.. 150 ole kuin 120-kiloisen miehen 30 kilon lisäpainoleuka.

Totta. Täytyy vaan toivoa, että voimamiehet pysyy poissa noista karkeloista.. muuten menee into harrastustoimintaan :D Kyllä varmasti jokainen ukko, joka kiertää voimamieskarkeloita vetää sen 50kg lisäpainoilla ja omaa painoakin löytyy yleensä 110-150kg

:offtopic:

Voisiko tätä pitää mittarina penkkitulokselle ja jos nämä täsmää suunnilleen niin silloin on vetävät ja työntävät lihakset suht balanssissa? Mielipiteitä?

Mutta grippereitäpä voi. Kimmo Koo Kokko julisti Fitness Expossa, että COC #2 puristaminen = yli 200 penkki ja COC #3 = yli 300 penkki, joten eipä vaadi kuin vitusti puristusta ja tanko hyppää takaisin telineisiin.

Ehkä hieman kärjistetty, mutta hyvän julistuksen piti ennen penkkikisaa. Hienoa toimintaa mieheltä.

Mutta grippereitäpä voi. Kimmo Koo Kokko julisti Fitness Expossa, että COC #2 puristaminen = yli 200 penkki ja COC #3 = yli 300 penkki, joten eipä vaadi kuin vitusti puristusta ja tanko hyppää takaisin telineisiin.

Ehkä hieman kärjistetty, mutta hyvän julistuksen piti ennen penkkikisaa. Hienoa toimintaa mieheltä.

:lol2: ei saatana mitä juttua. Ihan tosi. Mullahan on aina ollut ihan susipaska puristusvoima ja silti sulkeutui nro 2 kun sitä tokaa kertaa koitin, penkki oli joku 175 varmaan, ja se on paremmasta päästä liikkeitä mulle.

Ton kakkosenhan sulkee moni mies helposti ketä ei ikinä ole mitään treenannutkaan jos edes vähän miesten töitä tehnyt on.

Sleep-O: Ei tätä kyllä penkkiin eikä penkin vastaliikkeeks voi verrata mitenkään. En ala perustelemaan ja toivon ettei tarvitsekaan.
Nahkuri: Kiitos, veikkaan että voittotulos on 165kg:D se sopis ainakin mulle ;)

Noh perustele nyt jos jaksat?

Penkkihän ottaa työntäviin lihaksiin rinta, ojentajat, olat pääasiassa
Leuanveto ottaa vetäviin selkään ja hauiksiin.

80kg kaveri penkkaa 120kg.
ja vetää leuan 40kg lisäpainoilla.

Tällöin tulos olisi sama ja minä voisin olla sitä mieltä että tasaisen vahva kaveri eikä esim työntävät ole edellä kehityksessä.

Heitäs omasta mielestäsi parempi balanssimittari sitten ;)

Back
Ylös Bottom