Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Nyt tarvitaan apua... Mä otin tänään aamulla 3 kpl kalanmaksaöljy kapseleita ja joku puol tuntii sitten n. 10 ml kalanmaksaöljyä, onko mahollista että tuo menee jo lähelle myrkytysrajaa... kalanmaksaöljy nestemäisessä oli 920 mikrogrammaa/1ml ja tableteissa ei nyt kovin kummosesti sitä ollu. nyt on siis kysymyksessä a-vitamiinista

Ei hätää..

Jatkuvat suuret A-vitamiinin annokset voivat ylittää maksan varastointi- ja hajotuskyvyn ja aiheuttaa myrkytyksen.

Kerta-annoksena A-vitamiinimyrkytyksen aikaansaa aikuisilla yli 100- ja lapsilla yli 20 -kertainen annos suosituksiin nähden. Oireina ovat mm. pahoinvointi, päänsärky, huimaus, näkökyvyn heikkeneminen, lihasten toimintahäiriö sekä imeväisikäisillä kallon aukileen suureneminen. Oireet häviävät muutamassa päivässä.

Pitkäaikainen, useista viikoista vuoteen kestävä A-vitamiinin yliannostus, yli 15 mg/vrk aikuisilla ja 6 mg/vrk lapsilla, (alle 10 kertaa RDA) johtaa krooniseen A-vitamiinimyrkytykseen, jossa päänsäryn ja pahoinvoinnin lisäksi esiintyy mm. iho-oireita, lihaskipuja, niveltulehdusta ja maksavaurioita. Alkoholin jatkuva käyttö, vähäinen proteiinien saanti, virushepatiitti ja muut maksan ja munuaisten taudit sekä mahdollisesti tetrasykliinien käyttö edesauttavat A-vitamiinimyrkytystä.

Lähde: http://www.avoin.helsinki.fi/materiaalit/ravitsemustiede/04_vita_avita.shtml

Tuli päivän otsikoista mieleen, kun Euro on nyt kova sana suhteessa dollariin.
Eli, jos vien pankkiin vaikka 1000€ ja sanon, että haluan sen dollareina takaisin. He antavat dollareita ja minä säilytän niitä niin kauan, että jos sattumalta kävisi niin, että dollari vahvistuisi euroa vastaan jonkin verran. Jos kävisin silloin vaihtamassa ne dollarit takaisin euroiksi, minähän saisin silloin enemmän euroja, kuin olin aikoinani dollareiksi vaihtanut.

Eli kysymys: onko näin?

Tuli päivän otsikoista mieleen, kun Euro on nyt kova sana suhteessa dollariin.
Eli, jos vien pankkiin vaikka 1000€ ja sanon, että haluan sen dollareina takaisin. He antavat dollareita ja minä säilytän niitä niin kauan, että jos sattumalta kävisi niin, että dollari vahvistuisi euroa vastaan jonkin verran. Jos kävisin silloin vaihtamassa ne dollarit takaisin euroiksi, minähän saisin silloin enemmän euroja, kuin olin aikoinani dollareiksi vaihtanut.

Eli kysymys: onko näin?

On näin. Pankki vie kyllä vaihtopalkkion. Eli tuskin kannattaa.

Kuinka paljon yleensä vaihtopalkkio sitten on?

Pystyykö valuuttakursseilla jotenkin keinottelemaan? Onko olemassa jotain yhtiötä tai jotain (en nyt oikein osaa sanoa oikeaa sanaa, liian vähän tietämystä), jonka kautta voisi pyrkiä voittihin rahanvaihdoilla?

Toivottavasti ymmärrät, mitä haen takaa. Vaikea aihe.

Pystyykö valuuttakursseilla jotenkin keinottelemaan? Onko olemassa jotain yhtiötä tai jotain (en nyt oikein osaa sanoa oikeaa sanaa, liian vähän tietämystä), jonka kautta voisi pyrkiä voittihin rahanvaihdoilla?

Kannattanee kysellä tuolta talous puolelta tarkemmin, siellä on nämä tän alan asiantuntijat. Mutta mun vastaukseni on että pystyy. Se vaan vaatii hemmetin isoa alkupääomaa, tuuria ja taitoa ennakoida valuuttamarkkinoita.

Nyt tulee lisäkysymys tuohon mun a-vitamiini juttuun eli paljon mä tuota oikein sainkaan

Eli 1ml sain 920 mikrogrammaa ja mä otin sitä 10 ml ja 3:sta tabusta mä sain noin 920 mikrogrammaa

1 milligramma = 1000 mikrogrammaa

(920mikrogrammaa x 10)+ 920 mikrogrammaa
=9200 mikrogrammaa + 920 mikrogrammaa
=11 220 mikrogrammaa

miten vitussa mä muunnan tuon mg:ks?

Vastaus; 11, 220mg

Kannattanee kysellä tuolta talous puolelta tarkemmin, siellä on nämä tän alan asiantuntijat. Mutta mun vastaukseni on että pystyy. Se vaan vaatii hemmetin isoa alkupääomaa, tuuria ja taitoa ennakoida valuuttamarkkinoita.

taitaa vaatia eniten perehtymistä sijoitusmuodoista, pitää koko ajan tietää mitä missäkin tapahtuu 24/7 niin voi ehkä tehdä onnistuneita kauppoja. eli jos ei ole warrantteja pyöritellyt aikaisemmin, niin mun mielestä ei kannata edes harkita valuuttasijoittamista.

Mistä sais ostettua sellasta muovia mitä käytetään fläppitauluissa esim kouluissa? Eli mihin voi tussilla kirjottaa ja sit pyyhkiä sienellä pois. Pelkkä muovi siis kiinnostaa, ei koko taulu.

Tänään törmäsin sattumalta netissä tähän: www.suomensijoitusneuvonta.com

Back
Ylös Bottom