Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

aloin miettimään ruokavaliotani nyt kun työt loppui viime viikolla niin jäi yksi lämmin ruoka pois eli nyt joku viisas saisi sanoa miltä ruokavalioni näyttää

Aamupala klo 10-11
(Soija90 25g, 3dl rasvatonta maitoa, 2dl kaurahiutaleita ja 3dl tuoremehua)

Lämmin ruoka klo 13-15
(sitä syödään mitä tarjolla)

klo 17-18
Soija90 35g ja 3dl tuoremehua

20-21
banaani

22-24
Ehrmann maitorahka ja joku hedelmä

Salilla käyn noin 1-2h lämpimän ruoan jälkeen. :wall: Proteiinia tulee joka päivä sen 2x omarasvatonpaino.

aloin miettimään ruokavaliotani nyt kun työt loppui viime viikolla niin jäi yksi lämmin ruoka pois eli nyt joku viisas saisi sanoa miltä ruokavalioni näyttää

Aamupala klo 10-11
(Soija90 25g, 3dl rasvatonta maitoa, 2dl kaurahiutaleita ja 3dl tuoremehua)

Lämmin ruoka klo 13-15
(sitä syödään mitä tarjolla)

klo 17-18

20-21
banaani

22-24

Salilla käyn noin 1-2h lämpimän ruoan jälkeen. :wall: Proteiinia tulee joka päivä sen 2x omarasvatonpaino.

siis paljonko painat koska mun silmään tosta ei näytä oikeesti tulevan hirveesti proteiiniä..?

painan 70 kg mutta katon proteiinit rasvatontapainokiloa kohden. aamupala 40g proteiinia, päivä ruoka riippuu ja roikkuu, klo 17-18 40g iltapala maitorahka+ 2dl jugurttia (30g proteiinia yhteensä siis 110 ja lämpimästä tulee ainakin 20g aina ja vielä tuohon 17-18 mukaan 3dl maitoa. ANTEEKSI SÄHLÄYKSENI

No jos siihen 2g/painokilo tähtäät ni se voi hyvin olla koko painosta katottuna. Eli sun tapauksessa 140g mikä ei vielä hirveesti ole. Itse painan saman verran ja pyrin syömään ainakin 200g proteiinia päivässä. Kaloreita näyttäis tulevan aika vähän kokonaisuudessaan tossa sun ruokavaliossa.

klo 17-18

20-21
banaani

22-24
En oo viisas mut tyhmäki näkee. Et nää välit on vialla 17-18 syöt(aika hintelästi) ja sit vast 22-24 ku ei toi pelkkä banaani kovin huima välipala oo. Kannattas noille ruokailuille kyl lisätä 20-21 jotai leipää ja ehrmanni, pähkinöitä yms. ja myös tolle 17-18 vaik pari leipää ja vaikka pari lasia maitoa. Iltapala iha jees mut jos ostasit jotain halpaa kaseiinia ni saisit siihe vähä lisää prodee( joku 10-15e) ja sit hera antas kans noille välipaloille potkua) mut lisää ruokaa joka aterialle sanon minä jos voimaa ja tuloksia haluut;)

pituus 178cm
paino 75kg
rasvaprosentti 11%

Aamupala
1.5dl kaurahiutaleita
3dl jugurtti
1 viipale ruisleipää+juusto+kinkku+margariini
1 lasi maitoa
1rkl öljy

Lounas
Perunamuusi/riisi
kana (koipi)
maito
banaani

Välipala
2 viipaletta ruisleipää +margariini+juustot+kinkut
1 lasi maitoa
banaani

Päivällinen
pasta/riisi/peruna
liha 300g
salaatti
2 lasia maitoa
1/2 purkkia raejuustoa

Iltapala
1/2 purkkia maitorahkaa ananaksella
4tl sokeria rahkaan
ruisleipä+kinkku

Energia 2942Kcal
Hiilarit 316g/44%
Protsku 156g/22%
Rasva 104g/33% (tyydyttyneitä 9%)
Suola 11,8g
Kuidut 37,9g

Reenipäivinä palautusjuoma, jossa
1dl malto
1dl hera 80
1tl kreatiini

Onko tohon painoon sopiva määrä ruokaa
12km päivässä pyöräilen
2krt viikossa 1 jakoisella punttis
1krt viikossa sähly 1.5h

En kai osaa etsiä, kun en kerran löydäkään. Mutta ostin Hera80 ja nyt ihmetyttää tuon heraproteiinin rasvan koostumus. 11% rasvaa, mutta kuinka suuri osa tuosta on tyydyttyneitä ja mitä loput ovat?

Budjettiluokan palkkaria ollaan hakemassa. Hiilarit on tarkoitus ottaa panimosokerista, mutta proteiinit ja kreatiinit on hukassa. Tarkemmin sanoen, mitä lähempänä nollaa kerta-annoksen hinta on, sitä parempi:P Maunkaan puolesta ei niin väliä, oikeastaan saan helpommin maun mieleisekseni, kun tavara on maustamatonta. Tähän mennessä kaikki on mennyt alas funlightin ja viimeistään candarellin kera. Tähän mennessä lupaavin jauhovaihtoehto on Xtreme Sports Nutrition XTREME WHEY 1800g, joka maksaa 19.7e.
Mainospuhe:
XTREME WHEY:n ominaisuuksia:
· sisältää proteiinilähteenä laadukasta heraproteiinikonsentraattia
· erinomainen aminohapporakenne
· proteiinipitoisuus 80%
· sisältää runsaasti haaraketjuisia aminohappoja (BCAA)
· Tuote on instantoitu eli se sekoittuu hyvin nesteisiin
· maistuu miellyttävän pehmeältä
· sisältää runsaasti glutamiinia
· imeytyy erittäin hyvin
Ravintosisältö / 100 g (maustamaton):

* 1655 kJ / 394 kcal energiaa
* 80 g proteiinia
* <5 g hiilihydraatteja, josta laktoosia 5 g
* <5 g rasvaa

Aminohappoprofiili (g/100 g):

* Alanine 5.0
* Arginine 2.1
* Aspartic acid 11.0
* Cystine 2.2
* Glutamic Acid 18.1
* Glycine 1.4
* Histidine 1.7
* Isoleucine* 6.4
* Leucine* 10.6
* Lysine 9.6
* Methionine 2.2
* Phenylalanine 3.0
* Proline 5.5
* Serine 4.6
* Threonine 6.7
* Tryptophan 1.4
* Tyrosine 2.6
* Valine* 5.9
--------------------
Olisiko tarjota samaan hintaluokkaan kilpailijoita tälle tuotteelle? Myöskin edullista kreatiinimallia saa ehdotella. Etukäteen kiittäen ja kumartaen -wiFFy.

Entisenä leipäholistina oon miettiny tumman pastan/riisin/perunan ja ruisleivän välistä ravintoarvollista eroa. Eli kannattaako suosia mielummin noita ed. mainittuja hiilareita vai voiko yhtä hyvin korvata suurimman osan siitä leivällä? Aina ei jaksais vetää riittävästi riisiä tai pastaa naamariin ja leipä maistuis senkin eestä. Tietty täytyy olla tarkkana, mitä siihen leivän päälle laittaa, mutta mitä mieltä ootte noin yleensä (,jos nyt ei ajatella niitä päällisiä)?

Entisenä leipäholistina oon miettiny tumman pastan/riisin/perunan ja ruisleivän välistä ravintoarvollista eroa. Eli kannattaako suosia mielummin noita ed. mainittuja hiilareita vai voiko yhtä hyvin korvata suurimman osan siitä leivällä? Aina ei jaksais vetää riittävästi riisiä tai pastaa naamariin ja leipä maistuis senkin eestä. Tietty täytyy olla tarkkana, mitä siihen leivän päälle laittaa, mutta mitä mieltä ootte noin yleensä (,jos nyt ei ajatella niitä päällisiä)?

Minä korvaisin ennemmin sillä (kokojyvä)ruisleivällä. Siinä on käsittääkseni enemmän kuituja ja muita terveysvaikutteisia ainesosia kuin noissa muissa hiilihydraatinlähteissä yhteensä:thumbs: Imeytyy myös hitaammin, ja tosiaan päälle saa mättää aika monenlaista tavaraa mieltymysten mukaan.

Ruisleipä on ihan hyvää hiilaria, anna mennä vaan :thumbs:

Minä korvaisin ennemmin sillä (kokojyvä)ruisleivällä. Siinä on käsittääkseni enemmän kuituja ja muita terveysvaikutteisia ainesosia kuin noissa muissa hiilihydraatinlähteissä yhteensä:thumbs: Imeytyy myös hitaammin, ja tosiaan päälle saa mättää aika monenlaista tavaraa mieltymysten mukaan.

Kiitti vinkistä! Tarkoititko jotain tietty kokojyväruisleipää? Mä oon varsin kaikkiruokanen leipien suhteen, joten täytyypä käydä vertailemassa eri merkkejä. :kuola:

Miksi melkein kaikki hyvä on epäterveellistä? Jostain joskus luin, että suurinosa mauista on rasvaliukoisia, mutta eikö makuaistia voisi jotenkin huijata?

Ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä, vain tyhmiä ihmisiä, joten kysynpä seuraavaa:

Onko näistä kolesterolia alentavista jutuista mitään apua treenaajalle? Ostin tuossa noita Pro-Activ-pikkupurkkeja joissa on tuota kasvisterolia. Elän siinä uskossa, että niillä on kolesterolia alentava vaikutus joka auttaa sydäntäni ja tätä kautta myös aerobista kuntoani. Hölynpölyä?

Ja entäs nämä maitohappobakteerit? Onko niistä reenaamisessa mitään hyötyä? Proteiinit imeytyy paremmin tms.?

Kertokaapa?!

Kertokaapa minulle hyviä kuitujen lähteitä?
Olen tällä hetkellä dietillä ja hiilarit aika alhaalla jo ja tarvitsisin hieman kuitua pitämään vatsan toimivana.:D

Olen tällä hetkellä dietillä ja hiilarit aika alhaalla jo ja tarvitsisin hieman kuitua pitämään vatsan toimivana.:D

Sydänystävä vehnälese 100g:
energia:140 kcal
hiilihydraatti: 14g
proteiini: 14g
rasva: 3,4g
ravintokuitu: 48g

Fibrex sokerijuurikaskuitu 100g

energiaa: 60kcal
hiilihydraatti: 17.3g
proteiini: 10g
rasva: 0,3g
ravintokuitu 73g

Back
Ylös Bottom