No niin, elikkäs nyt on palstaa tullut seurailtua sivusilmällä noin puolisen vuotta "vakituisesti" ja vihdoinkin ajattelin postata ensimmäisen viestini.
Saliharjoittelun aloitin tarkalleen n. 3 kk sitten, aluksi tuli kokeiltua erilaisia ohjelmia mutta nykyisellään se näyttää seuraavalta:
Maanantai: Ns. Core-päivä jolloin yllätys yllätys treenataan vatsa, kyljet ja alaselkä.
Yhden käden mave, 4x10(2x10 kummallekin puolelle).
Saxon Side Bend, 2x8
Woodchopper, 4x10 ja 2x10(2x10 kummallekin sivulle ja lopuksi kummallekin vielä yksi raskaampi setti)
Selänojennus, 3x10 "vaikeustasoa" sarjojen jälkeen nostaen
Jalkojennostot penkillä, 3x15
Rutistukset vatsakoneessa, 3x15
Istumaannousut "vatsalaudalla", 3x15 paino niskan takana
Lopuksi hieman Elbow Plankkia. Myös voimapyörä löytyy kotoa jolla tulee silloin tällöin rullailtua.
Yhden käden mave ja Saxon Side Bend on lainattu T-Nationin artikkelista ja Pavel Tsatsoulinen oppaasta. Jo näiden jälkeen hiki alkaa olemaan melkoisesti pinnassa. Tiedä sitten meneekö vähän liian hifistelyksi. Teen tämän treenin myös perjantaina. Aiemmin tuli tehtyä myös keskiviikkona, mutta nykyisten työkiirein takia ei tahdo potku enää riittää sille päivälle
Tiistai: Päivä jolloinka olen pyrkinyt tekemään koko kropan, lukuunottamatta vatsoja ja alueita jotka tein edellisenä päivänä.
Kyykky, 3x10
Pohkeet seisten, 2x10
Reidenojennukset koneessa, 3x8
Maastaveto, 2x10
Ylätalja, 2x10
Kulmasoutu, 4x10(2x10 kumpikin sivu)
Penkki, 3x6
Pullover, 3x6
Hauiskääntö käsipainoilla, 2x10
Hauiskääntö kulmatangolla, 2x10
Upright row, 2x10
Shrug(olankohautus? kulmatangolla), 2x10
Tämä tiistain lisäksi torstaina ja lauantaina. Sunnuntaina on täysi lepo keskiviikon lisäksi. Aiemmin tuli tehtyä myös cardiota mutta sen jätin koska työmatkat tulee juostua.
Siispä tälläinen sillisalaatti

Joku aika sitten saliohjaaja kyseli itseltäni millaista treenia teen ja kun kerroin tästä hänelle, mainitsi hän kyseessä olevan varsin kuluttavan treenin ja suositteli monijakoista. Itse olen kuitenkin enemmän 1-2 jakoisen puolella. Kommentteja ja kritiikkiä otetaan mielellään vastaan. Toistopituuksia olen vaihdellut 8-12, mutta nykyisellään se on jämähtänyt tuohon 10 kohdalle yleensä.