Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Tyhmä kysymys koskien titan THP:n rannetukia. Noissa kun on tuollaiset pienet lenksut. Onko niillä mitään merkitystä? Vai kannattaako ne esim. pistää peukalon ympäri?

Kannattaako käydä 4 kertaa viikossa salilla? Aattelin täs vuoden pääst sit jonniimoisii kisoihin nii pitäs kehitys repästä kovaa nousuu. Voimanostossa siis.

e. onko kehityksen kannalta hyvä tehdä viikossa vaikka näin jos 3 kertaa käy niin voimaohjelma läpi 3xviikossa. Eli kyykky kolme kertaa, maastaveto kolme kertaa ja penkki kolme kertaa? Oheisliikkeet vaan vaihtelis..

Kannattaako käydä 4 kertaa viikossa salilla? Aattelin täs vuoden pääst sit jonniimoisii kisoihin nii pitäs kehitys repästä kovaa nousuu. Voimanostossa siis.

e. onko kehityksen kannalta hyvä tehdä viikossa vaikka näin jos 3 kertaa käy niin voimaohjelma läpi 3xviikossa. Eli kyykky kolme kertaa, maastaveto kolme kertaa ja penkki kolme kertaa? Oheisliikkeet vaan vaihtelis..

eikös tuota kannattas kysellä tuolta voimapuolelta?

Kyllähän minä olen kysellyt sieltä vaikka mitä nyt muttei olla vaivauduttu vastaamaan mitään joten katoin ettei sinne ole järkeä kirjoittaa. Mutta en tätä kysynyt vielä - kysynpä silti jos sattuis ihme.

Kannattaisko jalkoja treenata enemmän jollain 5-8 toiston sarjoilla, kun niissä on kokoa ainakin tällä hetkellä enemmän ku tarpeeksi (verrattuna yläkroppaan), mutta voimaa ei paljon yhtään?

Kannattaisko jalkoja treenata enemmän jollain 5-8 toiston sarjoilla, kun niissä on kokoa ainakin tällä hetkellä enemmän ku tarpeeksi (verrattuna yläkroppaan), mutta voimaa ei paljon yhtään?
Eristävissä liikkeissä (esim koneissa tehtävissä reidenojennuksissa ja -koukistuksissa) suosittelisin 6-12 toiston sarjoja ja suurissa perusliikkeissä (kyykky, maastaveto) voisit tehdä sellaista 4-8 toistoa/sarja, mutta voit kokeilla välillä ihan parin kolmen toiston sarjojakin.

Mihin lihaksiin leuanveto vaakatasossa ottaa?? Siis leveällä myötäotteella.

Samoihin kun normaali leuanveto eli enimmäkseen latseihin.

Tyhmä kysymys koskien titan THP:n rannetukia. Noissa kun on tuollaiset pienet lenksut. Onko niillä mitään merkitystä? Vai kannattaako ne esim. pistää peukalon ympäri?

Vedät vaan peukalon ympäri niin on helpompi sitoa ne paikalleen ja ne myös pysyy paremmin paikallaan.

Siis jos oikein olen ymmärtänyt niin +500kcal/vrk on puol kiloo viikossa lisää...
Eli 2kg kuukaudessa niin onko se 2kg pelkkää läskiä ja sit lihat siihen päälle mitkä kasvanut vai onko se 2kg läskit ja lihat (siis yhteensä 2kg)
Kunnon treenillä tietenkin eikä pelkällä mässäämisellä......

Oliko se tätä...?
fatburner_3000.gif

http://www.fatburner.fi/index.htm

Eipä tuossa nyt varsinaisesti muuta ole kuin tuota L-karnitiinia. Senkin tehoa on vähän kyseenalaistettu, mutta sen pitäisi toimia parhaiten kun vetää n. 3000mg jonkin aikaa ennen aerobista suoritusta. Pullossahan siis on 3000mg..

Ja onhan siinä niitä vitamiineja, tuossa ei tarkemmin mainittu määristä (paitsi että 100% päivän suosituksista C -ja B-vitskuja). Kuitenkin L-karnitiini saattaapi aineenvaihduntaa sen verran vilkastuttaa että se vessassakäyntien määrä kasvaa hetkellisesti. Kuumotuksesta taasen veikkaisin että on lähinnä psykosomaattinen oire :)

Älä noita sitten hotki menemään ilman liikuntaa, teho on aika lähellä nollaa. Eli tuskin toimii jos kotona sohvalla suklaan syönnin ohessa vetelee pulloja :) L-karnitiinista löytynee haulla lisää tietoa täältä pakkikselta.

Muistaakseni Prismoissa on ainakin jotain L-karnitiini -juomia, ja varmaan Citymarketit, Euromarketit ja muut isommat kaupat niitä myyvät.

Jeps, just tuo pullo se oli.Mä ite suhtauduin aika epäillen tuohon ennenkuin kokeilin,joten en usko että psykosomaattisesti alkoi tehoja näkymään. Tänäänkin työnsin rattaita pitkän lenkin (8km) pystysuoria mäkiä ylös ja alas ja samalla join puolet pullosta. Salille tai jumppaan mennessäni juon myös puolet pullosta. Suosittelen kyllä muitakin kokeilemaan,ja tänään kysyin lääkäriltäni voiko c- tai b-vitamiinista saada yliannosta kun syön itse monivitamiineja,hän sanoi että ainoastaan b6 on haitallinen liikaa nautittuna.:evil:

Elikkäs, vatsalihaksista pieni kysymys.

Seistessä lihakset erottuvat heikosti, mutta kuitenkin alavatsassa on pienoinen kumpu. Jännittäessä taas vatsalihakset tulevat hyvin esiin ja kumpu katoaa.

Onko vatsan päällä siis rasvaa, vai lihaksia vain reenattu liian vähän, kun jänniettäessä tulevat hyvin esiin?

Elikkäs, vatsalihaksista pieni kysymys.

Seistessä lihakset erottuvat heikosti, mutta kuitenkin alavatsassa on pienoinen kumpu. Jännittäessä taas vatsalihakset tulevat hyvin esiin ja kumpu katoaa.

Onko vatsan päällä siis rasvaa, vai lihaksia vain reenattu liian vähän, kun jänniettäessä tulevat hyvin esiin?
Veikkaan molempia. Monipuolista perustreeniä vaan, ja sit kun on vähän lihakset kasvaneet niin dieettiä, eiköhän se päkki sieltä tuu esiin.

Jos rasvanpolttoa halajat tehostaa, niin kannattanee kokeilla esim. FAST Burneria.
http://www.pakkotoisto.com/kauppa/product_info.php?cPath=58&products_id=484

Siinä on kuitenkin muutakin kun tuota L-karnitiinia, ja ainesosat taitavat olla ihan oikeasti toimivaksi todistettuja aineksia eikä mitään tv-shop/kuponkiuutiset-voodoota.

Kiitti vinkistä,täytyy pistää harkintaan!Aika hyvällä tahdilla nuo entiset linjat ovat alkaneet tulla esiin mutta kieltämättä tuo tuleva kesä houkuttelee hieman nopeuttamaan tahtia... ;) Vaikkakin kyse on elämäntavan muutoksesta eli pysyvä päätös. Mulle kun väärät e-pillerit aikoinaan ja sitten raskaus toivat yhteensä melkein 20kg plussaa joten on vielä matkaa siihen miten laiha olin silloin ennen. Tai haluan hyvännäköisen lihaksiston ja terveen kunnon,en tikkulaihuutta!Nyt on marraskuusta lähtenyt -5kg eli neljäsosa,jihuu! :lol2:

Terve, olen nyt aloitellut salilla ja tässä pari tyhmää kysymystä:
Miten esim. penkissä tehdään kunnon sarja? Maksimini on 55kg, joten millainen sarja minun tulisi tehdä penkillä? Siis, että kuuluuko ensin tehdä jollain 30 kilolla ja pistää sitten aina lisää painoa vai päinvastoin? Ja kuinka pitkiä sarjoja pitäisi tehdä?
Treenaan tällä hetkellä kolmena päivänä viikossa MA TI ja KE, onkos se järkevä ratkaisu, että tulee neljän päivän tauko noiden jälkeen?
Olisin kiitollinen jos joku auttaisi.

Tuo kalorilaskuri.fi antaa tulokseksi 100g:ssa olevat ravintoarvot, kun isken sinne 1dl pikakaurahiutaletta. Eikö kuitenkin 1dl pikakaurahiutaleita ole paljon vähemmän kuin 100g?

Terve, olen nyt aloitellut salilla ja tässä pari tyhmää kysymystä:
Miten esim. penkissä tehdään kunnon sarja? Maksimini on 55kg, joten millainen sarja minun tulisi tehdä penkillä? Siis, että kuuluuko ensin tehdä jollain 30 kilolla ja pistää sitten aina lisää painoa vai päinvastoin? Ja kuinka pitkiä sarjoja pitäisi tehdä?
Treenaan tällä hetkellä kolmena päivänä viikossa MA TI ja KE, onkos se järkevä ratkaisu, että tulee neljän päivän tauko noiden jälkeen?
Olisin kiitollinen jos joku auttaisi.

Etkö pysty treenaa vaikka ma, ke, pe? Lihakset ei oikein palaudu peräkkäisinä päivinä. Tai no riippuu jakoisuudestakin.

Tee penkis vaikka aluks sellasella painolla millä jaksat tehä 3*12(ei ihan loppuun asti, pari toistoa varaa.) ja sitten ku menee helposti se niin painoo lisää tai vaihdat esim. 3*10

oon aika vasta alotellu salilla käynnin ja teen aina 4x10 sarjoja nii tuli tuossa mieleen että kannattaisko ennemmi tehä 3x10 vähä isommilla painoilla vai tuo 4x10 hieman pienemmillä onko mitää suurta eroa? :piis:

3x10 on mielestäni parempi kuin tuo 4x10, koska painavemmat painot kehittää enemmän voimaa ja ei tarvitsi turhaan tehdä neljättä sarjaakaan eli aikaakin säästyy. -_-"

oon aika vasta alotellu salilla käynnin ja teen aina 4x10 sarjoja nii tuli tuossa mieleen että kannattaisko ennemmi tehä 3x10 vähä isommilla painoilla vai tuo 4x10 hieman pienemmillä onko mitää suurta eroa? :piis:

Toihan riippuu ihan täysin siitä mikä liike on kyseessä, montako liikettä teet ylipäänsä kyseiselle lihasryhmälle, moneen jaettu treeniohjelma sulla on ja kuinka usein treenaat kyseisen lihasryhmän (frekvenssi). Eli mahdoton sanoa noilla tiedoilla.

EDIT: Mutta onneksi sait FatalE:ltä asiantuntevan ohjeen. ;)

Back
Ylös Bottom