Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Kun ostetaan hedelmä-osastolta kaupasta kokonainen ananas, se maistuu niin kovin hyvältä, eli siis onko siinä erilaiset ravinto-arvot mitä purkki ananaksessa?

Tämä on varmasti kysytty ennenkin mutta mihinkä te sekoitatte HERA80? kiitoksia vastauksista näin etukäteen.

Veteen.

Nyt aattelin tilailla pakkikselta laatu mössöä palkkariks kun alkaa ufs herat loppumaan.
Tällä kertaa täysmittasen satsin eikä pelkällä heralla. Nyt koriin eksynyt Fastin 600g kreaatiinipönykkä ja pari pussii Fastin hera80:ä 900g.
Täydennyksiä? :evil:
Ja päätavoitteena voima - ohessa lihasmassaa tietenkin.

Ota vielä pari pussia Maltoa.

Jos ihmisen pitäis saada proteiiniä 2g/per kilo niin eiks joku juomakin ole ihan hyvä, vaikka toi pakkiksen missä ei ole ainuttakaan hiilaria?

http://www.pakkotoisto.com/kauppa/product_info.php?products_id=480

Eiks tollanen käy vaikka jokapäivä vedettäväks, mun tavote on ennemminkin painon nostaminen, mutta sais tosta nyt taas 30g proteiiniä lisää ;L

Toki sä voit lisäravinteilla täydentää ruokavaliota jos et saa normaalista safkasta tarpeeksi prodea.

Nii, pystytkö sanoon ilman mitään grammä määriä, et mitä saa vaikka uunikalasta ja muusista :D Jos syö sellasen vähän runsaamman annoksen.

Sekotatteko palkkarin aina veteen? Kun itellä on ollu vaan tota appelsiinimehua ja heraa(maustamatonta) palkkariin. Saako mehusta miten hiilihydraateja? Kannattaako ottaa joku maullinen liuos vai jatkaa mehuun sekottamista mauttomaan?

Oon aina sekottanut muscle +:n veteen ja tuun varmaan aina sekottaankin.
Noista hiilareista en tiedä, mutta onko siinä niin ratkseva määrä et olis jotenkin parempi vetää mehuun? En tiedä, mä tekisin niinkun paremmalle maistuu, varmaan toi mehu.

Oon aina sekottanut muscle +:n veteen ja tuun varmaan aina sekottaankin.
Noista hiilareista en tiedä, mutta onko siinä niin ratkseva määrä et olis jotenkin parempi vetää mehuun? En tiedä, mä tekisin niinkun paremmalle maistuu, varmaan toi mehu.

Muscle+:ssa on hiilarit valmiina, eli voit ihan rauhassa sekoittaa veteen. Jos haluat hiilaripitoisemman palkkarin, niin maltoa voi aina itse lisätä maun mukaan.

Apua painon nousuun! Olen 180cm/90kg.....olen harrastanut puntin nostoa jo vuosia, mutta paino on juuri ja juuri 90kg. Miten saisin laadukasta lihaa suht´nopeasti.....siis onnisttuko ns. bulkkauksella saamaan myös laatulihaa?

Ruokavalioni: Huono aamupala (pari leipää), norm. päivällinen (esim. kalaa ja perunaa), välipala (Leipää+ protskudrinksu), iltapala....jotenkin noin se päivä aina menee....en oo koskaan laskenut ravintoaineiden määrää päivittäisestä ruuastani, mut nyt taas kun ajattelen pitäis varmaan syödä enemmän!

SBT syöt 4 ateriaa päivässä? Lisääs ainaki pari välipalaa tjsp (maitorahka, tonnikala yms prodepitonen) Järkeväl bulkil pystyy pysymää suht kireenä.

Paljos sitä öljyä pitäis ottaa illalla esim. rahkan/raejuuston kanssa et hidastais sit prodee???Siis sen pelkän hidastumisen kannalta eikä kalorien...

Nonni. Nyt joku karppauksen overlord vois auttaa vastaamalla mieltäni askarruttaneisin kysymyksiin.
1. Säästö liekki. Eli voiko elimistö mennä "säästöliekille" jos suurin osa ravinnosta tulee rasvasta(im.nopeus) ja ruokailen 3:n tunnin välein päivän yhteenlasketun energiamäärän ollessa n.2000 kcal?
2. Olen miinuskaloreilla ja saan <60g hiilareita päivässä. Miten on mahdollista että palautumiseni on ollut ongelmatonta? Saan n.150g prot päivässä joka on yli 2g rasvatonta painokiloa kohden.

Nonni. Nyt joku karppauksen overlord vois auttaa vastaamalla mieltäni askarruttaneisin kysymyksiin.
1. Säästö liekki. Eli voiko elimistö mennä "säästöliekille" jos suurin osa ravinnosta tulee rasvasta(im.nopeus) ja ruokailen 3:n tunnin välein päivän yhteenlasketun energiamäärän ollessa n.2000 kcal?
2. Olen miinuskaloreilla ja saan <60g hiilareita päivässä. Miten on mahdollista että palautumiseni on ollut ongelmatonta? Saan n.150g prot päivässä joka on yli 2g rasvatonta painokiloa kohden.

Tarkentavan tähän väliin, siis tavotteena ei ole ketoosi?

Ratkaiseva juttu ainakin itselläni tuossa "säästöliekissä" on noi kokonaiskalorit. En tiedä kuinka tarkkaa ja pro-henkistä dieettiä vedät, niin en osaa sanoa onko näistä mun jutuista mitään hyötyä, mutta nyrkkisääntönä, mitä enemmän päivittäinen energian saanti alittaa kulutuksen, sitä nopeammin ainaanvaihdunta hidastuu, ja elimistö alkaa säästämään.
Omaa dieettiäni on jatkunut nyt kymmenisen viikkoa, ja itselläni on aineenvaihdunta jopa nopeutunut dieetin aikana, kun olen osittain tarkoituksella ja osittain vahingossa tehnyt aika reipastakin syklitystä tohon, eli 1-2 päivää viikosta on menty hienoisesti plussalla, ja 2-3 päivää on tiukempaa kiristelyä, muut tasaisesti pienellä miinuksella. Mulla tosin on perushidas tukevammanpuoleisen ihmisen aineenvaihdunta luonnostaan, en tiedä miten noi hommat sitten toimii läpipaskojilla yms..:) Mutta pidemmällä dieetillä ehdottomasti(IMO?) hyödyttää cheattipäivät.
Itsellänikään ei palautumisen kanssa juurikaan ongelmia, mutta verrattuna normikaloreihin huomaa kyllä eron. Voi tietenkin olla että treenaat liian kevyesti?:whip: Jos noin vähän hiilareita vedät, kannattaa ajoittaa niiden nauttiminen aamuun ja heti treenin jälkeen, jolloin lihaksisto on jossain missä lie herkimmässä tilassa.:david: En nyt termistöä muista, mutta siis silloin lihakset täyttävät parhaiten jotain varastojaan.

mikähän voisi olla sopiva määrä hiilaria+protskua palautusjuomassa? olen 171cm/74kg. painoa tarkoitus lisätä edelleen (+4-5kg tullut reilussa parissa kuukaudessa).

tällä hetkellä laitan heraprotskua 1dl(30g) + maltoa n.1,5dl(75g) + kreatiinia n. 5g.

miltä kuulostaa tämä määrä? hiilihydraattien määrää olen lisännyt, aiemmin laitoin desin verran.

Back
Ylös Bottom