Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Hidastaako maito tarpeeksi heraproteiinin imeytymistä, jotta sitä voisi juoda välipalajuomana? Siis jos veden sijaan sekoittaa tuon proteiinin maitoon.

Tämä on kai vähän mielipidekysymys, mutta itse sanoisin että maito ja hera ovat ihan hyvä välipala.

oon samoilla linjoilla. Mistähän neki jutut on alkujaan peräisin , että esim suklaa tai juusto aiheuttaisi finnejä. Tota suklaan vaikutusta akneen on kuulemma oikeen tutkittukin..eli syötetty teineille kilokaupalla suklaata ja tarkkailtu talirauhasia ja talin erittymistä eikä huomattu mitään poikkeavuutta normaaliin verrattuna. :D

Jos on oikeasti Akne (joka siis nykyään lasketaan sairaudeksi) ei siihen vaikuta mitkään syömiset ja juomiset.

Sen verran sairaus että KELA antaa lääkkeistä korvausta.

Onko joku kokeillut tehdä ns. massblast-kaakaota eli lämmintä maitoa ja massblastia sekaisin. Haittaakohan tämä jotenkin imeytymistä?

Noniin vielä häiritään:) Onko kreatiini vaarallista munuaisille minun (15) ikäisenä? Jos ottaisin 2-5 gramman annoksia.:hyper: Joo sori kun kyslen tämmösiä vammasuuksia:( :( :david:

Noniin vielä häiritään:) Onko kreatiini vaarallista munuaisille minun (15) ikäisenä? Jos ottaisin 2-5 gramman annoksia.:hyper: Joo sori kun kyslen tämmösiä vammasuuksia:( :( :david:

Ei sen vaarallisempaa, kuin vanhemmillekaan. Eli vedä vaan.

Jos on oikeasti Akne (joka siis nykyään lasketaan sairaudeksi) ei siihen vaikuta mitkään syömiset ja juomiset.

Sen verran sairaus että KELA antaa lääkkeistä korvausta.

Ja _suurin osa_ niistä joilla on akne _tai_ lievempi ongelma finnien kanssa, tietää että ruokavalio vaikuttaa helvetisti siihen miltä se naama näyttää ja miten helposti tulehtuu. Jos haluat tehdä aiheesta tutkimuksen niin olen vapaaehtoinen. Jos et 2 päivää sipsipussin syömisen jälkeen näe miten naama räjähtää ja tulehtuu saatanan kipeeksi, niin tarvit myös optikkoa.

Maitotuotteet, juustot (maitopohjaiset, mitä rasvaisempi sen pahempi), sipsit, suklaa (liekkö se rasva siinäkin), grilliruoka/pitza .. taatusti näkyy ja tuntuu. Voin passittaa myös useamman sisaruksen tai kaverin todistamaan samaa asiaa. Mikä se iho on sen erilaisempi elin kuin muutkaan, ettei syöminen siihen mitenkään vaikuttaisi?

*hmpfffffffffffffffff*

Ei ole akne ainoa sairaus jota hoidetaan _myös_ ruokavaliolla.

Nim. kohta 15 vuotta asian kanssa tapellut.

Onko pelkkä heraproteiini riittämätön palkkari?
Täällä kun katellu nii kauheet koktailit näil; soijaa, heraa, maltoo ja sit viel otetaa kreaakin.

Onko pelkkä heraproteiini riittämätön palkkari?
Täällä kun katellu nii kauheet koktailit näil; soijaa, heraa, maltoo ja sit viel otetaa kreaakin.

Ois ihan hyvä saada myös hiilareit palkkaris, malto ja heraa toimii hyvin ja sit jos haluu vähä hifistellä hommaa kreatiinii ja saa ehkä vähä lisää puhtii reeniin...

En jaksa lukea kaikki sivut tässä tredissä läpi. Joten kysyn seuraavaa;

Miten kannattaa syödä kun tekee 3-vuoro työtä, ei minkäänlaista rutiinia. Eli tänään heräsin klo 14 (olin yön töissä) ja söin aamupalaa (leipää, rahkaa, kahvia) klo 14.30. Salille menin klo 15.15, kova jalkatreeni, palkkari tämän jälkeen, kotoana ruokaa klo 17, klo 20.30 taidan syödä kunnon aterian lasagnea ja klo 22 töihin. Töissä sitten jossain vaiheessa rahkaa ja leipää...

Eli voisiko tehdä tämän jollain tavalla paremmin vai onko tämä ainoa vaihtoehto ku tekee 3-vuoro työtä. Kiitos ja kumarrus!!!

Edit: Joskus herättyäni päivällä olen jättänyt "aamupalan" väliin ja syönny ruoan samantien, jonka jälkeen salille...

Mitä lihasmassan kasvattajaa suosittelisitte?

Itse luin joiltain sivuilta että American Mass Blast olisi hyvä, mutta olisi kiva kuulla mitä muut käyttävät. Kiitos!

kanttaako syödä ennen treeniä kunnolla vai vasta treenin jälkeen?oon 180cm/65kg ja aamulla syön jotaki leipää sitte seuraavana koulussa ateria ja sitte kotona syön toisen kunnon aterian ja illalla leipää ja jotaki muuta.nii kannattako tuo kotona syötävä kunnon annos ottaa vasta reenin jälkeen vai enne sitä?

kanttaako syödä ennen treeniä kunnolla vai vasta treenin jälkeen?oon 180cm/65kg ja aamulla syön jotaki leipää sitte seuraavana koulussa ateria ja sitte kotona syön toisen kunnon aterian ja illalla leipää ja jotaki muuta.nii kannattako tuo kotona syötävä kunnon annos ottaa vasta reenin jälkeen vai enne sitä?

Tääkin on osiltaan preferenssikysymys, mutta mieluummin syö kunnon aterian vasta treenin jälkeen. Ennen treeniä (1-1½h) voi ottaa jonkinlaisen välipalan, rahkaa esim., ettei nyt mahassa kurni treenatessa muttei mitään kovin raskasta. Kulkee treenikin paljon paremmin kun ei oo täysi olo.

Aamuisin kannattaa laittaa suuhunsa vähän enemmän kuin vaan nuo pari leipää. Jos et puuroa viitsi tehdä niin pikkukulhoon jugurttia ja päälle mysliä.

Itse luin joiltain sivuilta että American Mass Blast olisi hyvä, mutta olisi kiva kuulla mitä muut käyttävät. Kiitos!

paras lihasmassan_kasvattaja on kunnon ruoka, kova treeni ja sopivasti lepoa
Itse käytän tuota mitä kirjotinkin

itse käytän Fastin MASS2... mitä mieltä olette masskahdesta...

ja yks kyssäri. sitä on vielä 450 grammaa jäljellä ja american wheytä vielä koko pussi.. mitä jos sekoitan ne. tai sitten jos en sekoita niin otanko vaan wheytä päivällä ruuan kanssa ja massaa treenin jälkeen.

Laitan lepopäivän ruokailut tänne:

aamupala klo 7:ruis/kaurapuuro, 2-3 palaa ruisleipää päällä juustoa,kinkkua,meetwurstia, kananmuna keltuaisenkera ja paljon maitoa

lämminruoka klo 11:perunaa,pastaa,lihaa tai jotain keittoa(mitä koulussa nyt sattuu olemaan) 2 näkkäriä ja 2 lasia vettä.

Välipala klo 13: mansikkarahka, heradrinkki, banaani ja maitoa

Lämminruoka klo 16: samakuin yllä

Välipala klo 18: leipää kinkun ja juuston kera, lautasellinen salaattia, maitoa

Iltapala klo 21: 250g rahkaa, purkki ananasta, 1 rkl rypsiöljyä, kananmuna keltuaisenkera, kaakaota.

Mitään kaloreita tai mitään en ole laskenut, reenipäivänä mukaan tulee palkkari. Onko noi ruoat päin helvettiä vai suunnilleen hyvät? ikää löytyy 15 ja painan 70kg

kuinka monta lämmintä ateriaa kannataa syödä päivässä jos tarkoituksena on nostaa painoa?

Eipähän se siitä ruoan lämmöstä ole kiinni. :) Tosin yleensä lämpimät ateriat on reilumman kokosia ja sisältää enempi kaloreita kun välipalat yms. Koita nyt ainakin se 2 lämmintä ateriaa syödä päivässä eli (koulussa?) ja sitten kotona. Itse syön juurikin 2 lämmintä ateriaa yleensä päivässä. Yhteensä sitten noin 6 ateriaa päivässä eli esim. aamupala, lämmin ruoka, välipala, lämmin ruoka, välipala, iltapala.

Nyt aattelin tilailla pakkikselta laatu mössöä palkkariks kun alkaa ufs herat loppumaan.
Tällä kertaa täysmittasen satsin eikä pelkällä heralla. Nyt koriin eksynyt Fastin 600g kreaatiinipönykkä ja pari pussii Fastin hera80:ä 900g.
Täydennyksiä? :evil:
Ja päätavoitteena voima - ohessa lihasmassaa tietenkin.

Back
Ylös Bottom