Moottoripyörä?

Jos kahden pyörän välillä joutuisi valita: Virallisen maahantuojan vai rinnakkaistuojan tuoman pyörän, niin valitsen kyllä epäilemättä tuon ensimmäisen. En ehkä itsekään tuon 2000e verran sitä arvosta, mutta esimerkkitapauksena oma pyöräni on -06 hayabussi jolla ajettu 7000km, virallisen tahon tuoma ja hinta 16900e. Maksoin siitä itse tänä keväänä 13500e, vaikka täysin uuden busan saa jo (LUE: harmaatuontina) 13900e. En ole kyllä katunut hetkeäkään, sillä takuu pelaa kaikkialla ja jälleenmyyntikin on helpompaa. Mitäs teet jos harmaatuontipyörä hajoaa Inarissa ja pyörän (mahdollisesti ainoa) huoltopaikka, jossa takuu pelaa on helsingissä. Puhumattakaan siitä miten kauan huolto/korjaushommissa menee noissa yhden/kahden miehen firmoissa.

Haluisin nähdä sen paikan,mistä tosiaankin saan tänvuotisen 750gixxerin halvemmalla kuin ee-speedistä tai kumitassusta (13900). Mulle se pari tonnia merkkaa niin paljon (ihan periaatteessa jo), ettei vaihtoehtoa ole kun on jo varusteisiinki sijoittanu sen lähes pari tonnia. Ja varsinki,kun noissa paikoissa ei mitään vikaa ole, tosin en asu missään inarissa vaan lähellä kumpaakin rinnakkaistuojaa.

Heh, eipä itellä ainakaa oo suunnitelmissa lähteä tollasella supersportilla minnekään Inariin ajeleen. Mun mielestä on helvetin hyvä että noita rinnakkaismyyjiä on tullut, koska ne pakottavat myös virallista maahantuojaa tarkistamaan myyntikatteitaan. Monien mielestä uusien sporttien hinnat on painuneet reilusti siitä mitä ne jokin aika sitten olivat myös virallisilla maahantuojilla.

Enkä usko että tuollaisen myyminen kovin vaikeaa on, kun voit itse lyödä hintalappuun esim. 10000 euroa muutaman vuoden ajon jälkeen, kun muut yrittävät vielä myydä 12 tuhannella. Erotuksena siis se, ettei kukaan noita 12 tonnin pelejä osta.

Pitäsköhän listailla vähän noita lafkoja?
Ite tiedän kolme:

EE-speed (Rajamäki)
Kumitassu (HKI)
Motoxi (Pori)

No niin ja nyt tuli jo ensimmäinen sakko. Pikkasen keula nousi kiihdytyksessä (kaksi kertaa) ja dadaa punavalo kehotti pysähtymään.

TJJ!! Onko sinun busassasi kaasua avatessa tyhjäkäynniltä hieman nykäisevä vastaus? Tuokin luultavasti korjautuisi power commanderilla.
Eikös toi johdu ihan ruiskusta, koska kaasunläpän ollessa kiinni, niin polttoainesyöttö on poikki kokonaan. Kaasarivehkeissä ei ole tuota. Elikkäs pitää olla tasainen kaasun avaus. Jos ajaa niinkuin mopolla, niin on kyllä aika nykivää menoa. Itselläkin nykii jos tekee äkkiliikkeitä, mut äkkiä ainakin itse totuin tuohon..

Eikös toi johdu ihan ruiskusta, koska kaasunläpän ollessa kiinni, niin polttoainesyöttö on poikki kokonaan. Kaasarivehkeissä ei ole tuota. Elikkäs pitää olla tasainen kaasun avaus. Jos ajaa niinkuin mopolla, niin on kyllä aika nykivää menoa. Itselläkin nykii jos tekee äkkiliikkeitä, mut äkkiä ainakin itse totuin tuohon..

Nimenomaan.. siitähän se juuri johtuu. Siksihän heitinkin tuon kommentin power commanderista joka varmasti korjaisi asiaa.

Kyllä tuota saa pehmennettyä ruiskukoneissa myös tuota miten off-on tilanteissa se ruisku ruikkii. Ei oo automaattisesti niin että ruiskukone nylpyttää aina oli pyörä mikä hyvänsä.

Toinen mistä tuota vittumaista kaasun käytöstä tulee kanssa on jos on kaasuvaijereissa liikaa klappia. Tuota kun vähän viilailee tuota vaijereiden tiukkuutta niin helpottuu kahvakäden työskentely kummasti. Ja liian löysät ketjut on yksi kanssa mistä tulee vedon alkuun ärsyttävää nykäisyä.

Jos lyö pyörään virrat päälle, kuuluuko silloin öljyvalon palaa? Sammuu kyllä heti jos käynnistää.

Jos lyö pyörään virrat päälle, kuuluuko silloin öljyvalon palaa? Sammuu kyllä heti jos käynnistää.

Juu, niinkuin Dymond tuossa jo sanoikin. Valo on yleensä naimisissa suoraan yksinkertaisen öljykierrossa olevan maadoittavan paineanturin kanssa -> kone ei käy -> öljypumppu ei pyöri -> öljykierrossa ei ole painetta -> hälyvalo palaa. Valo ei siis ole samanlainen nesteen määrää mittaava systeemi kuin vaikka bensatankista löytyvä, öljynpaineanturi ei tiedä öljyn määrästä mitään (paitti tietty sitten kun ölyä on jo raakasti liian vähän kierrossa ja pumppu horii tyhjää).

Kevarikorttia oon alotellu suoritteleen kun kelitkin näyttää saapuvan. Lumi sade nyt vähän iski takasin, mutta torstaille luvattu +10 joten se siitä.
Pyörää kävin kattomassa eilen ja vaikutti hyvältä peliltä -05 Cagiva Mito 125cc, käsiraha maksettu ja noudan kotio ensi viikonloppuna. Polttelee niin perkeleesti päästä näpräämään, tosin ennen ajoa vaihtuu mäntä, vilkut, kilpiteline ja ainakin änkkä alkaa kiiltämään, riippuu vähän miten kerkee ennenkun saa kortin.

Sen verran loistavalta näyttää viikonlopun ennuste, että taitaa sunnuntaina lähteä Honda ulkoilemaan ensimmäisen kerran tänä vuonna. Jos nyt vaan saan sen jotenkin olohuoneesta hangen poikki aina tielle asti. Ja sen lisäksi vielä poljettua käyntiin.
Tuntuu että tämä talvi meni jotenkin poikkeuksellisen nopeasti. Juurihan mä vasta ajoin pyörän talvisäilöön :)

Juu, niinkuin Dymond tuossa jo sanoikin. Valo on yleensä naimisissa suoraan yksinkertaisen öljykierrossa olevan maadoittavan paineanturin kanssa -> kone ei käy -> öljypumppu ei pyöri -> öljykierrossa ei ole painetta -> hälyvalo palaa. Valo ei siis ole samanlainen nesteen määrää mittaava systeemi kuin vaikka bensatankista löytyvä, öljynpaineanturi ei tiedä öljyn määrästä mitään (paitti tietty sitten kun ölyä on jo raakasti liian vähän kierrossa ja pumppu horii tyhjää).

Paitsi toiset yamahat käytti ainakin -90luvulla öljyn määrän varoitusvaloa.
ei öljynpaineen varoitusvaloa.
Mistä seuraa se jos pyörää pitää sivutuella ja laittaa pyörän käyntiin niin valo ei välttämättä sammu vaikka öljyä ja painetta olisi tarpeeksi.

Jahas kelit on niin upeet,että pakko oli kausi avata tänään. 30km takana ja eiköhän tänään yli 100 tule. Nyt vielä ketjuihin pistää kunnon rasvat ja sit baanalle :rock:

hakusessa edullisin autokoulu tampereelta, nekalan autokoulussa maksoi pärräkortti 580e, mikä on kyllä suolanen hinta.Muistanko väärin vai nostivatko noi autokoulut ajokertoja tota pärräkorttia ajettaessa, ennen oli alle 5 ajokertaa ja nyt on kymmenen.

anyway,edullinen autokoulu haussa

Kausi avattu täälläkin 40km.

Back
Ylös Bottom