Moottoripyörä?

Ite en morjesta helvetinperkeleitä. Tulee vaan vitun tyhmä olo, kun ite morjestaa ja ne ei tee elettäkään. Mulkut!!

Viime kesänä tultiin jenkkiautotapahtumasta faijan kans, se puolkate hondalla ja mä hurlidurlilla, faija edellä väliä ehkä 20 metriä, vastaan tulee tapahtumaan menos oleva letka ehkä 20 harrikka-simoa, joista jokasella kädet nousee heti kuhan faija on ajanu ohi :rolleyes:

MÄ moikkaan kaikkia ellei mun järjettömät 35 heppaa oo just repimäs mun käsiä irti.

Pelles: Viime syksynä maksoi meikällä kaikkineen ~700e. Nyt pitäis viel nostaa pikku-A isoksi ja siihen menee meikällä viel joku satanen. Ei tarvii sitten kyttiä pelätä..

Ei oo ensipyörä, kuussatkulla ( :zzzz: ) tullu pörrättyä pari kesää...

Edit: lähinnä meinasin et onko ollu mtn teknisiä murheita..

Juu siis mulla tuo on ensipyörä. Mitään teknisiä murheita ei ole ollut, tosin en ole ajanutkaan tuolla kuin 9000km. Venttiilit säädettiin viime talvena kotikonstein ja kun säätöpaloja ostettiin niin myyjä ihmetteli että miksi Hondaan tarvii niitä ostaa, kun yleensä eivät Hondissa niinkään kulu. Ehkä siitä voi päätellä ettei matkamittarissa oleva 44 000km ihan pidä paikkaansa.

Kartoitetaans pakkiksen mopoilijoiden ajokalustoa ja menohaluja parilla kysymyksellä.

1. Mikä menopeli alla?

2. Milloin alkaa ajokausi ja missäpäin suomea?
1. ZX-6R 636 2006
2. 1.4 tod.näk.
Pelles sanoi:
Paljon A kortti maksaa?
700€ tais olla kaikkinensa mulla viime kesänä, ehkä vähän reilu.

Oli tänään muutamia mopoja Kotkassakin liikkeellä. Tuli ajeltua vaatimattomat 35 km mut viikonloppuna jos on kelejä niin...

On se vaan hauskaa:D

Kävin tänään ostaa pitkien tinkausten jälkeen alpinestarssin supertechit,kuulemma parhaat:) Vähän lieventää kuumetta, kun kuun lopussa vasta otan pyörän käyttöön..

Viikonloppuna olis tarkotus kaivaa tallista esiin Jammun XV-535 ja käydä pöräyttämäs kevään ensimmäinen lenkki....

Koko viikon oon nähny jo moottoripyörä-unia!!! :D

Jaa ei vai? En usko että maltat ajaa rajotusten mukaan..
Mitä nyt yleensä tulee autettua rullatuolissa istuvaa kaveria, niin ajattelin ajaa. Yksi parhaista kevereista mitä miulla on. Kun se viikate sivaltaa tarpeeksi läheltä, niin osaa itsekkin katsoa tätä maailmaa toisenlaisesta vinkkelistä. En tykkää enää ajaa kovaa, mutta kiihdyttely on mukavaa. Ja kun se reikä päähän syntyy, niin sitten se on menoa, siinä ei auta mikään. Yli 200km/h mittarissa sen tietää, et jos jotain käy, niin tästä ei selvitä. Kummasti sitä vain tulee aina kokeiltua.. Lopullisesti sen oppii vasta kun sattuu kohdalle!

Mitä nyt yleensä tulee autettua rullatuolissa istuvaa kaveria, niin ajattelin ajaa. Yksi parhaista kevereista mitä miulla on. Kun se viikate sivaltaa tarpeeksi läheltä, niin osaa itsekkin katsoa tätä maailmaa toisenlaisesta vinkkelistä. En tykkää enää ajaa kovaa, mutta kiihdyttely on mukavaa.

Loistava ajattelutapa nuorelle miehelle (ja vanhemmallekin). Juurikin tuosta syystä vaihdoin itse asfaltilta soralle. Ei ole kavereita yllyttämässä. Viime kesänä tuli vielä kyykyllä käytyä pari kertaa radalla, mutta enpä sielläkään suorilla täysiä paahtanut. Mutkat oli paljon mukavempia. Tosin nykypärrällä ei hirmuisia ylinopeuksia edes saavuteta kun huippunopeus taitaa olla 130km/h.

Mutta eiköhän myö saada joku Lpr:n porukoiden ajelukin kasaan? Ja saa muutenkin tulla heippaamaan. Naamanhan sä jo tunnetkin ja pyörä on rumin mitä kylästä löytyy (ei tasan ole muilla naikkosilla tohon suuntaakaan olevaa mopedia tässä kylässä).

Heh, prätkien myynti-ilmoja alkaa ilmestymään mm. nettimotoon ku sieniä sateella paremman hinnan toivossa.

Sääliks käy noita, jotka pyytää esim. 2006:sesta 600cc K6 gixeristä 12 tonnia. Uuden saa rinnakkaistuojilta joko samaan tai peräti alempaan hintaan! En tiedä kuka sitten arvostaa sitä virallista maahantuojaa niin paljon, että on valmis maksamaan 2 tonnia tai enemmän siitä pyörästä, kuin mitä muilla tuojilla kustantaa? En minä ainakaan.

EDIT: paras minkä näin oli ylivuotinen kusiainen, 1000 km mittarissa ja hinta 14200 euroa... Tollahan sais jo tonnisen jumalauta! :D

Heh, prätkien myynti-ilmoja alkaa ilmestymään mm. nettimotoon ku sieniä sateella paremman hinnan toivossa.

Sääliks käy noita, jotka pyytää esim. 2006:sesta 600cc K6 gixeristä 12 tonnia. Uuden saa rinnakkaistuojilta joko samaan tai peräti alempaan hintaan! En tiedä kuka sitten arvostaa sitä virallista maahantuojaa niin paljon, että on valmis maksamaan 2 tonnia tai enemmän siitä pyörästä, kuin mitä muilla tuojilla kustantaa? En minä ainakaan.

EDIT: paras minkä näin oli ylivuotinen kusiainen, 1000 km mittarissa ja hinta 14200 euroa... Tollahan sais jo tonnisen jumalauta! :D

Jos kahden pyörän välillä joutuisi valita: Virallisen maahantuojan vai rinnakkaistuojan tuoman pyörän, niin valitsen kyllä epäilemättä tuon ensimmäisen. En ehkä itsekään tuon 2000e verran sitä arvosta, mutta esimerkkitapauksena oma pyöräni on -06 hayabussi jolla ajettu 7000km, virallisen tahon tuoma ja hinta 16900e. Maksoin siitä itse tänä keväänä 13500e, vaikka täysin uuden busan saa jo (LUE: harmaatuontina) 13900e. En ole kyllä katunut hetkeäkään, sillä takuu pelaa kaikkialla ja jälleenmyyntikin on helpompaa. Mitäs teet jos harmaatuontipyörä hajoaa Inarissa ja pyörän (mahdollisesti ainoa) huoltopaikka, jossa takuu pelaa on helsingissä. Puhumattakaan siitä miten kauan huolto/korjaushommissa menee noissa yhden/kahden miehen firmoissa.

:rock: :hyper: :D :evil: :rock:

Jestas että oli hauskaa taas. Mutta perkeleen paskaset ja liukkaat tiet. Ensimmäisessä kunnon kiihdytyksessä moottori vain vingahti melkein rajottajalle asti, kun takarenkaan pito lähti samantien. Oli rengaskin kyllä paskanen..

Mutta kausi avattu, vanha peli, talven aikana kaikkea pientä enemmän ja vähemmän turhaa viritelty.. :D Vielä pitäs vähän putken vaihtoa yms tehä, kuhan lompakko toipuu edellisistä. :whip:

Liitteet

• bussi.webp
    bussi.webp
    48,8 KB · Katsottu: 220
  • pera.webp
    pera.webp
    35,8 KB · Katsottu: 183
..oma pyöräni on -06 hayabussi jolla ajettu 7000km.. Mitäs teet jos harmaatuontipyörä hajoaa Inarissa ja pyörän (mahdollisesti ainoa) huoltopaikka, jossa takuu pelaa on helsingissä..
Luin ekana, että "hajoaa iranissa" WTF?!:D Niinhän se on että noilla kilometreillä pyörä alkaa vasta olemaan parhaimmillaan, kunhan vain sisäänajo on kunnolla tehty! Työkaveri vaihtoi aina uuteen pyörään keväisin ja sano, et harmi luopua kun alkaa olemaan vasta herkimmillään, mut uusi oli vain saatava..

Luin ekana, että "hajoaa iranissa" WTF?!:D Niinhän se on että noilla kilometreillä pyörä alkaa vasta olemaan parhaimmillaan, kunhan vain sisäänajo on kunnolla tehty! Työkaveri vaihtoi aina uuteen pyörään keväisin ja sano, et harmi luopua kun alkaa olemaan vasta herkimmillään, mut uusi oli vain saatava..

Oot tainnu vetää liikaa niitä proteiinihormooneja...:)

Itse en ihan heti tuosta busasta luovu, mahtava peli ajella. Tosin turboo saattaa joutuu kylkeen kattelee ens kesänä.

TJJ!! Onko sinun busassasi kaasua avatessa tyhjäkäynniltä hieman nykäisevä vastaus? Tuokin luultavasti korjautuisi power commanderilla.

TJJ!! Onko sinun busassasi kaasua avatessa tyhjäkäynniltä hieman nykäisevä vastaus? Tuokin luultavasti korjautuisi power commanderilla.

Onhan tuo aika herkkä nykäsemään, TRE vaikutti jonkin verran alakierrosten ajettavuuteen pikkuvaihteilla (sen laittamisesta on sen verran aikaa, että en muista kuinka paljon se vaikutti ja mihin suuntaan :D). Mutta en tiiä sitten kummasta on enemmän kiinni, kassun toiminnasta vai siihen kaasuun tottumisesta, niin eipä siitäkään valittamista ole.

Back
Ylös Bottom