Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Mitäpä mieltä olette Tortillojen soveltumisesta diettiruoaksi? Väliin kasviksia ja ehkä kanaa.

Tortillan ravintoarvot per 100 g:

300 kCal
Proteiinia 8.5 g
Hiilarit 54 g
Rasvat 4.5 g

hiilarit on nopeaa hiilaria - ei siis voi suositella

kyllä sitä massaa tulee vielä 5 toiston sarjoillakin IMO.8 toistoa menee kyllä vielä sinne "massan puolelle".itse en esimerkiksi yli kymmentä toistoa tee kuin poikkeustapauksissa,yleensä se toistoalue mulla on siinä 6-8.mutta mä olenkin pieni ja heikko.voisin mutuilla tässä paljonkin mutta pitää mennä nukkumaan :D mutta vaihtele vaan niitä toistomääriä,ja muista treenipainojen progressiivinen kasvattaminen niin hyvä tulee :D
korjatkaa joku jos puhun paskaa :)

joo kiitos... kuulosti tarpeeks pätevältä! :D rupeenpa siis tekemään joka toinen viikko 3x12 sarjoja ja joka toinen viikko 3x8... :piis:

Saattaa olla ehkä vähän ot, mutta oon tässä pari kuukautta käyny salilla aktiivisesti ja tehny ohjelmia ja tulosta on tullut hyvää vauhtia :)
Ihmettelen vaan sitä että onko creatiinilla vai jollain vaikutusta kun oon vähä maistilla et kilahtaa toi alkomahooli kuuppaan aika paljon vahvemmin ja aamulla on hirveät krapulat. Eikös creatiini kuitenki sido sitä nestettä lihaksiin. Ennen tuli nautittua aina se 15-20 olutta illassa ja vähän kestettyä rapulaa aamulla. Nykysin joku 8-12 ja iha hirveessä tuutissa aina. Rapulakin on jotain aika kauheeta.:kippis1:

Onkos teillä paukahdellu verisuonia silmästä? Mulla on 2 kertaa maksimikyykyn jälkee ollu toinen silmä ihan punane. Toisel kerral meni ohi muutamas päiväs mut nyt on jatkunu jo pari viikkoo. Pitäiskö sitä mennä näyttämää jonnekki?

Onkos teillä paukahdellu verisuonia silmästä? Mulla on 2 kertaa maksimikyykyn jälkee ollu toinen silmä ihan punane. Toisel kerral meni ohi muutamas päiväs mut nyt on jatkunu jo pari viikkoo. Pitäiskö sitä mennä näyttämää jonnekki?

Jalkaprässin jälkeen on ollut koko yläkroppa punaisia pilkkua täynnä ja silmät kuin draculalla. Kaverilla meni kerran tuo pari viikkoa mutta se silmä olikin kauttaaltaan verenpunainen.

Mun käsityksen mukaan sille ei voi lääkäri mitään, mutta jos silmä ei ole kipeä eikä muitakaan oireita ole niin en huolestuisi vaan odottaisin vielä.

Tiiä pyöriikö samat mykät pillunaamat täällä mutta kysytääs:
Mielestänne paras kreatiini -merkki? Kun itellä ois harkinnassa mutta mietin mitä ite käytätte.

Saattaa olla ehkä vähän ot, mutta oon tässä pari kuukautta käyny salilla aktiivisesti ja tehny ohjelmia ja tulosta on tullut hyvää vauhtia :)
Ihmettelen vaan sitä että onko creatiinilla vai jollain vaikutusta kun oon vähä maistilla et kilahtaa toi alkomahooli kuuppaan aika paljon vahvemmin ja aamulla on hirveät krapulat. Eikös creatiini kuitenki sido sitä nestettä lihaksiin. Ennen tuli nautittua aina se 15-20 olutta illassa ja vähän kestettyä rapulaa aamulla. Nykysin joku 8-12 ja iha hirveessä tuutissa aina. Rapulakin on jotain aika kauheeta.:kippis1:

Aika kummaa:eek: Ketääntyneen nesteen pitäis vaan vähentää krapulaa. Jospa oot vaan sillon ennen juonu niin usein, että tottumus ollut ihan eri luokkaa. Ootko nykyään vähentäny juomista kun oot salilla käyny?

Tiiä pyöriikö samat mykät pillunaamat täällä mutta kysytääs:

Hieno aloitus tämäkin. Välitunnillako opit :zzzz:

Mielestänne paras kreatiini -merkki? Kun itellä ois harkinnassa mutta mietin mitä ite käytätte.

Montaa käyttänyt, ei mitään eroa. Monohydraateista siis puhun. Ei se sisältö siitä nimestä muutu.

Täältä pärähtää shokkikysymys, johon on aivan pakko vastata:

Paino on tällä hetkellä siinä 66 kg: (hyvää vauhtia 67 kg:n) kieppeillä ja rasvat varmaan siinä 10-15 % tienoilla (en ole varma, pitäiskö mittauttaa). Tarkoitus olisi vetää itseni 70 kiloiseksi ja ihan kireäksi (rasvat lähemmäs nollaan), joten paljon veikkaatte näiden tietojen perusteella meikäläisen tarvivan painomääräksi ennen dieettiä ja kuivakalleksi muuttumista?

En ole näihin järin perehtynyt, koska nyt vasta rupesi kiinnostamaan. En ole lähdössä mihinkään kisoihin, mutta aattelin tuon 70 kiloopelkkäälihasta-rungon sopivan minulle. Erityisesti kun aion pitää opiskeluista välivuoden, jolloin aikaa hiomiseen ja intensiiviseen treenaamiseen on enemmän kuin tarpeeksi.

Edit. Ja kysymys on osoitettu niille, jotka osaavat vastata, ei 15-18 v. viisastelijoille (kyllä te tiedätte...)

Weiland:

Todella vaikea arvioida näkemättä kuvia. Ja muutenkin mahdoton kysymys koska voithan sä bulkata pikavauhtia vaikka 90 kiloon mutta silti et ole "kisakireä" dietin jälkeen 70 kiloisena koska lähtöpainosta on niin iso osa rasvaa. Toisinsanoen olet ymmärtänyt bulkin väärin jos meinaat että siinä haetana vain korkea lähtöpaino ja dietin jälkeen ollaan sitten automaattisesti siinä missä halutaan.

Ennemminkin arvioi paljonko joutuisit nyt pudottamaan painoa ollaksesi riittävän kireä ja sitten lisäät siihen tarvittavan kilomäärän lihasta ollaksesi tavoitepainossasi.

Jos vaikkapa nyt olisit riittävän kireä tiputtaessasi painoa 60 kiloon, niin puuttuva lihasmassa olisi 9kg (rasvaa 1kg jos kehonpainon lisäys noudattaisi rasvaprosenttia 10%). Parin vuoden urakka siis dietteineen jos kaikki mene hyvin. Suosittelen syklitystä sen yhtäjaksoisen 25 kilon bulkin, ja 15 kilon dietin sijaan...

Tuli vedettyä toissapäivänä suhteellisen kova treeni ja nyt on kyllä semmonen olo että ei maita ruoka oikein millään. Ylitreenamisen merkkejä? Tänään olisi pitänny olla treenipäivä mutta onkohan se parasta nyt jättää väliin? Entä mitäs ton ruuan kanssa pitäisi tehdä, lapioida sitä väkisin suuhun vaikka ei tekisikään mieli?

Weiland:

Todella vaikea arvioida näkemättä kuvia. Ja muutenkin mahdoton kysymys koska voithan sä bulkata pikavauhtia vaikka 90 kiloon mutta silti et ole "kisakireä" dietin jälkeen 70 kiloisena koska lähtöpainosta on niin iso osa rasvaa. Toisinsanoen olet ymmärtänyt bulkin väärin jos meinaat että siinä haetana vain korkea lähtöpaino ja dietin jälkeen ollaan sitten automaattisesti siinä missä halutaan.

Ennemminkin arvioi paljonko joutuisit nyt pudottamaan painoa ollaksesi riittävän kireä ja sitten lisäät siihen tarvittavan kilomäärän lihasta ollaksesi tavoitepainossasi.

Jos vaikkapa nyt olisit riittävän kireä tiputtaessasi painoa 60 kiloon, niin puuttuva lihasmassa olisi 9kg (rasvaa 1kg jos kehonpainon lisäys noudattaisi rasvaprosenttia 10%). Parin vuoden urakka siis dietteineen jos kaikki mene hyvin. Suosittelen syklitystä sen yhtäjaksoisen 25 kilon bulkin, ja 15 kilon dietin sijaan...

Thanks. Eli pikkuhiljaa mennään sitten mieluummin. Ei kyllä suurin piirtein tuon bulkin olin tajunnut, mutta aattelinkin vaan kysellä sen enempää miettimättä :nolo:

Voisin aavistuksen lisätä päivättäistä syömistä (minkä olen jo aloittanut) ja tähdätä tuonne n. 75 kg vaikka alkuun ja kattella sitten miten lähtee vetämään itseään kireäksi. Vie tietty aikaa, mutta kun tuota rasvaa on niin vähän jo ennestään, jolloin bulkki on kyllä eittämättä turhaa, kun matka on niin lyhyt ja aikaa riittää :D

Juu Pyra anteeksi tosta, vähän vaa pistää kiehuu kun viittitä noinkaan yksinkertaseen kysymykseen vastata vaikka uskon todella monen käyttävän täällä kreaa ja välillä kattelevan kysymyspalstojakin.

1 vai 2 jakoinen

Moi
Rupesin kyseleen Että mitä kannattaisi tehdä kun tällä hetkellä treenaan 2 jakoisella joka toinen päivä.Mutta työ tilanteeni muuttu siten että jos treenaan maanantaina pääsen seuraavaksi keskiviikkona ja sen jälkeen vasta lauantaina salille.joten treenejä tulee 3 viikossa elikkä kannattaako jatkaa 2 jakoisella vai siirrynkö 1 jakoiseen jossa treenais koko kropan 3 viikossa.

Kysyisin nyt että sellasta asioo notta tuota, aattelin jättää tän viikon reenit pois koska olis helvetisti metsästykseen liittyvää tekemistä ja nyt kaks viimestä päivää rämpiny metässä reppu selässä ja hauliheitin kourissa ja tuli nosteltua ratapölkkyjä tuossa lauantaina jotenka ei siitä nyt hirveästi haittaa ole?

Sittenpähän sen huomaat :D

Kysyisin nyt että sellasta asioo notta tuota, aattelin jättää tän viikon reenit pois koska olis helvetisti metsästykseen liittyvää tekemistä ja nyt kaks viimestä päivää rämpiny metässä reppu selässä ja hauliheitin kourissa ja tuli nosteltua ratapölkkyjä tuossa lauantaina jotenka ei siitä nyt hirveästi haittaa ole?

Ei ole haittaa.

Ok.

Hyvä juttu. =)

Ja tuolla missä meidän rivitalojen asukkaiden fillarit yms jutskat säilytetään on penkki ja monitoimihöskä (sisältää ylätaljan yms) ja käsipainojakin on joten siellä vois käydä ehkä pumppailemassa siinä ohessa. =)

Riittääkö jos ottaa treenin jälkeen fast whey heraproteiinia ja fast soija proteiinia?Onko hiilihydraattien saanti välttämätöntä?

Back
Ylös Bottom