Moottoripyörä?

Trumpan Speed Triple 1050
Aprilia Tuono
KTM SuperDuke
Monster S4R /S4RS

Tuossa nyt on meikäläisen kirjoissa semmoisia OK nakuja joissa on menopuoltakin mukavasti. Triple varmaan lähinnä teikäläisen makua näistä perushintaisista, jos Monsterin tyylinen hiukka perinteisempi muotoilu innostaa (tuplalamppujen tilalle saapi kyllä perinteistä lamppua kittinä, jos se rillipirukeula ahistaa: http://www.lsl-motorradtechnik.de/uploads/14773301034486870e845eb.jpg). S4R ja S4RS maksaa sitten jo taas hunajaa.

oi oi oi... Toi Trumpan speed triple kyllä on aika nätti.... Nyt kun vielä saa rahoituksen kuntoon niin sit pyörä kaupoille :) Tota trumpan konetta kehuivat ainakin jossain testeissä ja trumpan foorumeilla toi on saannut aika hyvää palautetta. Noh... pitää vielä jonkin aikaa odotella että pääsee koeistumaan ja ajamaan.

oi oi oi... Toi Trumpan speed triple kyllä on aika nätti.... Nyt kun vielä saa rahoituksen kuntoon niin sit pyörä kaupoille :) Tota trumpan konetta kehuivat ainakin jossain testeissä ja trumpan foorumeilla toi on saannut aika hyvää palautetta. Noh... pitää vielä jonkin aikaa odotella että pääsee koeistumaan ja ajamaan.

Uus triple on kyllä kiva laite (kuten edellinenkin malli), koneen ja ajo-ominaisuuksienkin puolesta. Ajoasento on melko tyköistuva, eli ajoasennon muutteleminen ei oikein onnistu, jos pituutta on siunaantunut enemmän. Itse päädyin edelliseen malliin uudemman sijasta juurikin em. syystä, lisäksi apukuskin olot on uudessa triplessä kohtuu askeettiset :)

Itse pidän myös edellisen mallin "perinteisestä" perästä, varsinkin sopivan sliparin kera uuden mallin nysää+ tuplaputkia enemmän, mutta makuasioitahan nämä ovat :)

Ajoasento on melko tyköistuva, eli ajoasennon muutteleminen ei oikein onnistu, jos pituutta on siunaantunut enemmän.

Kyyllä onnistuu. Stongaa raisereissa kääntämällä saa säädeltyä mukavasti etukenoa ja jos jalkatappipuoli ahdistaa niin noita aftermarket-kittejä saa 10+ valmistajalta.

En oo kyllä kahdessa kesässä 1050 puikoissa huomannut 192cm varrella mitään probleemaa.

Jos sitä meinasit että satula pakottaa käytännössä istumaan yhdessä kohtaa niin siinä olet kyllä oikeassa. Makuasia sitten onko hyvä vai huono asia että on jämäkästi kyydissä.

Itse päädyin edelliseen malliin uudemman sijasta juurikin em. syystä, lisäksi apukuskin olot on uudessa triplessä kohtuu askeettiset

Repsikan jalkatila hoituu muutamalla kympillä tilaamalla GSG Mototechnikiltä joko 3 tai 5 senttiä lisää tilaa:
vg_10.jpg

Penkkiä pitäisi olla aika lailla saman verran kuin 955:ssä, mutta se lisämuovilippa tietty puuttuu ja voi tuhdimpaa kyytiläistä hirvittää jos perse tippuu kiihdytyksessä yli laidan. Oma kyytiläinen on kyllä jalkatilan väljentämisen jälkeen istunut mukana ihan mielellään pidemmätkin kesälomareissut.

Itse pidän myös edellisen mallin "perinteisestä" perästä, varsinkin sopivan sliparin kera uuden mallin nysää+ tuplaputkia enemmän, mutta makuasioitahan nämä ovat :)

Jep. Täällä taas uppoaa nimenomaan tynkä paremmin + 955 hopeinen runko ja vanhahtavat kolmipuolavanteet ei oikein istu silmään mitenkään päin.

Kyllä toi uudempi malli näyttää mun mielestäni vähän paremmalta. Hienoja noi kyllä ovat molemmat.

Onkos kenelläkään tietoa mitenkä tuollaisen verot jos toisi saksasta? esim.http://www.mobile.de/SID9azTh3QqVmH...che=2&sr_qual=GN&top=16&id=11111111241021748&

Mitenkäs tuollaisen kilometrit tai pyörien kilometrit yleensä? Kuinka paljon pyörälle on esim. 30tkm tai 50tkm? Missä vaiheessa pyörä on ajettu loppuun? Huollosta ja pidosta tietysti riippuu moni asia, mutta kuitenkin yleisesti?

Pikainen soittokierron lopuksi totesin ettei kannata lähteä merta edemmäs kalaan. Omasta pankista lupasivat 4.7% korolla lainaa kämppää vastaan. Triple speediä tänne ja sassiin! :rock:

Siis onko toi nyt ihan koko korko ei mikään marginaali tms.? Eikös ne sido noi korot euriboriin ym.?

Siis onko toi nyt ihan koko korko ei mikään marginaali tms.? Eikös ne sido noi korot euriboriin ym.?

Eiköhän tossa ole pankin marginaali jo mukana, kun 6kk Euribori keikkuu jossain ~3,9% tienoilla. Näköjään jonkin verran korot nousseet. Pari vuotta sitten sai Nordeasta prätkälainan marginaaleineen ~4% korolla.

Joka tapauksessa GE Money, Nordean vakuudeton kulutusluotto jne. on melkolailla haistapaskatoimintaa 10% korkoineen, jos sitä ihmettelit. Ei noita kannata ottaa muuta kuin jos on todellakin aivan pakkorako ja ei mikään taho normilainaa myönnä.

Uuh, tuon takia kannattaa hommata se ohjausiskari, jos tuo etupää on useinkin kovin kevyt...

http://www.youtube.com/watch?v=YD6jruSIELA
Otti kyllä keulan niin vinossa ja epätasapainossa (helvetisti painoa stongalla) maahan ja suht. pitkän wheelien päälle vielä etunen ei varmaan kauhiasti pyörinyt eli tuossa ois voinu käydä tasan yhtä huonosti ohjausiskarin kanssakin. Älkää nyt vaan kuvitelko että se iskari noi slapperit täysin estää.

Siinä pari päivää sitten postatussa videossa jossa oli paha slapperi IOM TT:ssä mopossa oli pomminvarmasti ohjausiskari.

Miten helvetissä sitä aina osutaan siihen yhteen ja ainoaan esteeseen. Aivan varma kuoleman paikka on pistää yksi puu keskelle autiomaata, kyllä siihen joku jollain, vaikka sitten kamelilla, törmää ja kuolee. Useasti näkee autojakin tien reunustan ainoan puun ympärillä.

Ois tarkoitus hommata lähes uus tonninen ens kevääks, ongelma on vaan siinä kun on toi r6 itellä. Nettimotossa ois pari hyvää yksilöä nyt myynnis, pitäs vaan melkein rahoituksella (GE money?) ostaa ja laittaa toi oma myyntiin sit keväällä. Saas nähä mitä talous tykkäis maksella kahen pyörän vakuutuksia pari kuukautta:D

rahoituksella (GE money?)

Suosittelisin ottamaan rahoituksen pankista: Joustavampi ja halvempi. Mulla oli pyörän rahoitus GE Moneyssä enkä enää toista kertaa mene sen puljun asiakkaaksi.

Suosittelisin ottamaan rahoituksen pankista: Joustavampi ja halvempi. Mulla oli pyörän rahoitus GE Moneyssä enkä enää toista kertaa mene sen puljun asiakkaaksi.

Toi ajatus mullakin tuli mieleen ja laajentaa ostomahdollisuutta nettimotossa.
Pitää sit kärvistellä vähän aikaa kahen pyörän kanssa ja pitää täyskaskot senki takia kun keväällä myyn ton mun uuden kuussatkun, ni jos joku tulee sitä koeajaa niin ei käy vahinko mulle niin pahasti, jos kuski onki rahaton. Mites, onko jengillä kokemusta tosta koeajosta nimenomaan, että onko siinä mahdollista selvittää vähän henkilön taustaa (onko sillä ees rahaa) ennen koeajoa, hirvittää ajatus, että sieltä tulee joku keijo ajamaan koffin lippis päässä, joka on viimeks mopoa ajanu:( Tietysti, jos jonku kirjallisen sopimuksen tekee, vaikka ei sekään kaikkea takaa.

Mites, onko jengillä kokemusta tosta koeajosta nimenomaan, että onko siinä mahdollista selvittää vähän henkilön taustaa (onko sillä ees rahaa) ennen koeajoa, hirvittää ajatus, että sieltä tulee joku keijo ajamaan koffin lippis päässä, joka on viimeks mopoa ajanu:( Tietysti, jos jonku kirjallisen sopimuksen tekee, vaikka ei sekään kaikkea takaa.

Toihan toki riippuu susta ja siit ostajast kuin paljon sä uskallat sille ostajalle ruveta vittuilemaan.

Meinaan jos joku SAATANAN URPO TULIS MULLE KERTOMAAN et pitäs jotain papereita täytellä ennenku saan korttelinkiertää prätkällä jota oon ostamassa IHAN NIINKU MULLA EI OIS RAHAA niin vois käydä niin että SAA JÄTKÄ PITÄÄ PYÖRÄNSÄ.

:jahas: Rait?

R6 tapauksessa ostajaryhmänä on kuitenkin todennäkösesti nuorempaa porukkaa jotka ymmärtää et haluut vähän selvitellä sitä (iskän?) rahapussin tilannetta ennen ku päästät jonkun wannabiibomberin SUN pyöräs sarvii.

Toihan toki riippuu susta ja siit ostajast kuin paljon sä uskallat sille ostajalle ruveta vittuilemaan.

Meinaan jos joku SAATANAN URPO TULIS MULLE KERTOMAAN et pitäs jotain papereita täytellä ennenku saan korttelinkiertää prätkällä jota oon ostamassa IHAN NIINKU MULLA EI OIS RAHAA niin vois käydä niin että SAA JÄTKÄ PITÄÄ PYÖRÄNSÄ.

:jahas: Rait?

Tosiostaja on asia erikseen, mistä sellasen tunnistat loppujen lopuksi? Oon kuullu et tuolla on tyyppejä, joilla on pokkaa tulla ihan vaan kokeilemaan, vaikka oikeasti ei olis ees mahdollisuutta ostaa. Joo, toi r6han on ensipyöräksi hyvä, mutta kyllä sillä tosiaan keulii ympäri, jos ihan urpo on.

Tietysti, jos jonku kirjallisen sopimuksen tekee, vaikka ei sekään kaikkea takaa.

Tee samanlainen paperi minkä liikkeissäkin joutuu koeajopyörää lainaksi hakiessa täyttämään. Siis tyyliin, onnettomuuden sattuessa koeajaja pulittaa 1000 eur omavastuun tms. Saat ainakin omasi pois, eikä jää omavastuu sun omalle kontolle jos joku peruspentti pistää mopon lunariin.

Jos joku tuollaisen kokee vittuiluna niin ei sen oo pakko sulta pyörää ostaa. Samanlaisen lapun se ostajakandidaatti joutuu jokaikisessä prätkäkaupassakin ja useimmilla yksityisillä täyttämään.

Helpoimmalla tietty pääset jos viet vanhan liikkeeseen vaihdossa ja otat sieltä sen uuden ratsun. Yksityisten kanssa pyöräkauppojen tekeminen on aina vähän semmosta sun tämmöstä, jos ei oo luottomies ostamassa.

Tosiostaja on asia erikseen, mistä sellasen tunnistat loppujen lopuksi? Oon kuullu et tuolla on tyyppejä, joilla on pokkaa tulla ihan vaan kokeilemaan, vaikka oikeasti ei olis ees mahdollisuutta ostaa. Joo, toi r6han on ensipyöräksi hyvä, mutta kyllä sillä tosiaan keulii ympäri, jos ihan urpo on.

Mun pointti oli se, etten usko kovin monen tosiostajan välittävän siitä vaikka pyytäisit sen ruksin paperiin, juuri kuten IronMind sanoi.

Kun kevät koittaa niin kolmea pyörää pitäs päästä kokeilemaan. Jonkun niistä sitten ostan. Eli Z750, Z1000 ja FZ1-N.

Pikku-zetaa olen kokeillut, muista ei ole tietoa. Kuuntelisin mielellään kokemuksia kuitenkin kaikista?

Kun kevät koittaa niin kolmea pyörää pitäs päästä kokeilemaan. Jonkun niistä sitten ostan. Eli Z750, Z1000 ja FZ1-N.

Pikku-zetaa olen kokeillut, muista ei ole tietoa. Kuuntelisin mielellään kokemuksia kuitenkin kaikista?

Kolmas kesä lähtee Z750:sellä, jonka ostin vuoden ikäisenä toukokuussa 2005.

Omat kommenttini tähän pyörään, jotka ovat myös ainoat kokemukseni "isoista pyöristä":
- Sopii aloittelijalle mainiosti ja ilmeisesti myös joka isommille kavereille. Ajoasento on varsin hyvä ja luonteva, pyörän tehot/vääntö ja ajoasento sopii myös aloittelijoille. Z750:sellä ajaa kuitenkin myös ihan kokeneemmat kuskit
- Edullinen pyörä käytettynä
- .Org!:ssa on oma ketju Z750:sen lisäpalikoille, kannattaa tsekata Kawa Talk -alue sieltä! (www.moottoripyora.org)
- Matkustajalle "tilat" eivät ole omien kokemuksien mukaan ihan ykköset, eli polvet ovat varsin korkealla ja mitään kahvaa ei ole. Mutta hei, kahva olisi ruma! Matkustajan jalkatappeja saa laskettua lisäpalikoilla kuitenkin.
- Etupään jousitus on vähän löysä, mutta jollet käy radalla ajamassa ahkeraan niin toiminee kuten omassa käytössäni on toiminut - ihan hyvin. Jäykemmät jouset/öljyt eteen niin kuulemma auttaa
- Tyyppivikana takaiskarin hitsaussaumojen ruostuminen. Tilalle pystyy kuitenkin vaihtamaan parempaa palikkaa, joita saa käytettynä jos etsii.
- Hyvännäköinen pärrä, mukavasti vääntöä ja riittävästi tehoja.
- Suosittu pyörä, samanlaisia kavereita tulee vähän väliä vastaan. Miinus vai plussa? :rolleyes:

Z1000:selle voisi olla muitakin vaihtoehtoa, mutta budjetti vaikuttaa tietty. Triumphin Speed Triple (ne uudemmat) ovat makeita pelejä. Suosittelen, että suuntaat selaimesi .Org!:in foorumiin ja teet hakuja prätkien mallimerkinnöillä - löytää pirusti tietoa ja esiintulleita kysymyksiä.

Jos et ole kokenut ajaja, ehkä Z750 riittäisi pariksi kesäksi ja sen jälkeen voisit katsella uutta pyörää alle. Z750:sia saa varsin edullisesti käytettynä, varsinkin kun lisäpalikat kuten slipari tulee kuin hinnallisesti kuin "kaupan päälle".

//kosmis

Back
Ylös Bottom