Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Olen tekemässä just tota 5x5sen single factoria.Tänään tein kyykky,penkki,kulmasoutu,Apuliikkeinä dippi,Scot haukkari,ojentajanaru,forkut,Leg extision,haukkari kääntö sekä ristikkäis naruilla joku rintalihas liike..Eli onko teidän mielestä tossa noi apuliikkeet jotenkin perseellään?Kiitos.Tuntuu vaan että treenit veny liian pitkäksi abot 2h.

Olen tekemässä just tota 5x5sen single factoria.Tänään tein kyykky,penkki,kulmasoutu,Apuliikkeinä dippi,Scot haukkari,ojentajanaru,forkut,Leg extision,haukkari kääntö sekä ristikkäis naruilla joku rintalihas liike..Eli onko teidän mielestä tossa noi apuliikkeet jotenkin perseellään?Kiitos.Tuntuu vaan että treenit veny liian pitkäksi abot 2h.
En ole perehtynyt tuohon Single Factoryyn, mutta sen voin sanoa että 2H on aivan liian pitkä aika reenata. Noin 1 tunti on maksimissaan hyvä.

mä mietin, et siis miten ammatti bodarit tai siis kisaajat niinkun alotti sen salillakäynnin...ekaks lihas massaa tms?:O paripäivää per viikko vai miten? kiitos jo etukäteen...

Tosta 2x6 vielä. Eli siinähän tehään penkki kerran viikossa ja kapee kerran viikossa ni haittaako jos tekee tavallisen penkin 2 kertaa viikossa vai onko se pakko tehä vaan yks penkki kerta viikkoon ku tähän asti oon treenannu penkkii 2 kertaa viikossa? Ja sit vielä et millasilla painoilla kannattas lämmitellä ennen tota 2x6:ta?? Oon tehny sillein et eka pelkäl tangolla ja sit 40kg muutama toisto ja sit se varsinainen 2x6.

Olen aika paljon hukassa tin single Facotyn kanssa kun monet on sanoneet että apuliikkeet pitää ottaa mukaan ja nytten kun tein pe reenin se meni liianpitkäksi.Voisko joku kertoa tarkemmin että mitä pitää tehä nytten?Ilman apuliikkeitä vai niitten kanssa?

mä mietin, et siis miten ammatti bodarit tai siis kisaajat niinkun alotti sen salillakäynnin...ekaks lihas massaa tms?:O paripäivää per viikko vai miten? kiitos jo etukäteen...

Ammattikehonrakentajilla on treenitaustoja varmaan yhtä monta kun on kilpailijoitakin... joten tuskin mitään yleispätevää vastausta tohon löytyy. Markus Rühl ainakin sanoo videollaan alottaneen salilla käymisen, koska nuorempana jalkapalloa pelanneena joutu menemään salille kuntouttamaan polvea lääkärin määräyksestä.

Olen tainnut tehä ihan vituilleen tota single factoria.Voisko joku jeesata mua??
Olen tällä hetkellä tehnyt apuliikkeitä kaikin puolin joka kohtaan eli joka päivä tehnyt apuliikkeiten kanssa,Tänään tein perjantain treenin ja se veny 2h.Eli mikä treenin pituus sais olla.Entäs missä kohtaa pitäis tehä olkapäät ja ylätaljaa veivata?

Tällänen tällä kertaa,vatsoja on enimmillään 600 sen takia että on sitä saatanan rasvaakin niin perkeleesti.

Maanantai
Rinta / vatsa

Etunojapunnerrus 2 x 20-30
Ristitalja 2 x 20-30
Dippi 2 x 10-15
Penkki kp 2 x 15-30
Vinopenkki kp 2 x 15-30
Vatsalauta 3 x 100-200
Vatsakone 2 x 20-30
Jalkojen nosto telineessä 3 x 100-200

Keskiviikko
Selkä / olkapäät / epäkkäät / kädet

Ylätalja leveä 2 x 15-30
Leuanveto vastaotteella 3 x 5-10
Kulmasoutu kp 3 x 15-20
Alatalja 3 x 5-10
Kiertäjäkalvosimet kp 2 x 20-40
Hammer kp 3 x 5-10
Scott-hauis kulmatangolla 2 x 12-15
Taljapunnerrus 2 x 20-30
Selänojennus selkäpenkissä 2 x 30-75
Olankohautus laitteessa 2 x 10-20
Pystypunnerrus laitteessa 2 x 10-20
Reverse pystypunnerrus laitteessa 2 x 10-20

Perjantai
Jalat

Hack-kyykky 2 x 15-30
Reisiojennus istuen 2 x 15-30
Reisikoukistus maaten 2 x 15-30
Pohjeprässi istuen 2 x 20-30

Juuh Archer, ei niitä vatsoja TODELLAKAAN kannata kuuttasataa hinkata :eek:.
Rohkeesti vaan lisäpainoja kehiin (niskan taakse tai rinnan päälle). Ja sitten joskus, jos on tarvis, niin diettaat sitä ylimääräistä pois.

IMO 13 -vuotiaana ei todellakaan kannata diettejä vielä miettiä. Sulla kuitenkin palaa energiaa kasvamiseseenkin ihan perkeleesti, näin suomeksi sanottuna ;)

Tää voi nyt olla OT mut menköön tänne ku muutakaan en keksi.
Oon käyny salilla sellasen 7kk ja lihakset tosiaan kasvanu ihan silmissä siitä kun aloitin mutta käsivarteen "haukkarin sisäpintaan" ja osaks hauiksen päälle on nyt viimisen parin viikon aikana ilmaantunu törkeesti "raskausarpia", johtuen tietty haban kasvamisesta mut onks toi nyt iha normaalia?? kokemuksia? Kohtalaisen törkeen näkösiä ainakin.:hyper:

kehoton sanoi:
onks toi nyt iha normaalia?? kokemuksia?
Ihan normaalia on, itsellä on mm. juuri kuvailemissasi paikoissa. Tosin nykyään ne ovat jo "haalistuneet" eikä niitä oikeastaan enää huomaa.

Joillekin niitä tulee - joillekin ei. Eli älä jännitä vaan salille takaisin!

Ok,onhan se kylä ihan kiva kun olen jo laihtunut parin vuoden aika 77 kg:stä 62 kg tosin nyt paino on noussut 2 kg eli nykyinen paino on 64,4 kg.

Back
Ylös Bottom