Mun mielestä kyse on enemmänkin ihan perus-kulttuurirelativismista eli vieraista kulttuureista tuleville sallitaan eri asiat kuin tavan suomalaisille. Ei mun mielestä nämä monikulttuurisuuden puolustajat välttämättä edes yritä selittää, että maahanmuuttajat olisivat jotenkin puhtoisempia kuin ne, jotka ovat kotimaahansa jääneet. Esim. naisvihaa ja homovastaisuutta pidetään ikään kuin lähtömaan (tai uskonnon, vrt. islam) kulttuuriin kuuluvana ominaisuutena, joka nyt vain on heillä geeneissä ja asiaan on turha puuttua tai oikeastaan siitä ei kannata edes puhua.
Tästä esimerkkinä esim. se, että jos julkaistaan uutinen, jossa kerrotaan, että mies pahoinpiteli ja raiskasi naisen, niin johan muka-tiedostavilla keskustelupalstoilla heretään ihmettelemään suomalaisen miehen järkyttävää toimintaa. Ihmetellään, että mikä tekee suomalaisista miehistä moisia hirviöitä. Sitten kun myöhemmin selviää, että tekijä olikin ulkomaalaistaustainen henkilö niin kriittiset äänet muuttuvat ymmärtäviksi ja sympatiseeraaviksi. "Mikähän sen raukan oli moiseen tekoon ajanut. Varmaan se nainen itse aiheutti koko tilanteen."
Tämä sama asenne on nähtävissä päättäjiä myöten. Se on oikeasti huolestuttavaa. Jos edes suostuttaisiin myöntämään, että eivät ne maahanmuuttajatkaan mitään tiedottomia objekteja ole, vaan että heidänkin täytyy kantaa tekojensa seuraukset niin ehkä silloin päästään puhumaan oikeista asioista tämän nykyisen puhumattomuuslinjan asemesta, jossa kaikki vaietaan virallisen median ja päättäjien toimesta kuoliaaksi.