Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Suomalaisuutta on monenlaista.
Suomalaisen kansalaisuuden saa toki mutta millä nyt tätä "alkuperäistä" suomalaisuutta alkaisi määrittelemään?
Yksi olisi varmasti kristinusko, mikä on edelleenkin taustalla vaikka suurin osa hyödyntää kirkkoa vain naimisiin mennessä tai sukulaistensa hautajaisissa tai omissa hautajaisissaan...

Minen kyllä allekirjoita näitä uskontoidentiteettejä alkuunkaan, kun määritellään suomalaista. Minä ja noin 6 läheisintä ystävääni (kaikki supisuomalaisia niinpitkälle kuin sukujuuret on tiedossa) olemme kaikki ateisteja ja kirkkoon kuulumattomia. En kokisi sen tekevän meistä yhtään vähempää kunnollisia suomalaisia. Kaikki rehellisiä ja suht puhtoisia työtätekeviä kansalaisia.

Uih serbi, oikein Reino kommentoi mun juttuja. Tämä on suuri kunnia.
Ollos kunnioitettu, oi suuri Marx! :worship: ;)
Olen silti edelleen sitä mieltä, että Suomen kansalaisuuden saaneen maahanmuuttajan tahi maahanmuuttajan vesan taustaa ei tarvitse lehteen painaa rikostapauksissa, sillä olemme tämän yksilön hyväksyneet yhdeksi meistä, suomalaiseksi.
Mekö olemme, olemmeko me? Nyt kun on käynyt ilmi, että ainakaan mää ja jantunen ei hyväksytä ketään, niin tämä teoriahan kyseenalaistuu vallan.

Vakavastikin: jos meillä olisi sama systeemi kuin Sveitsissä, jossa koko kylä tai kaupunki pitää kansanäänestyksen jo kymmenisen vuotta kylässä asuneen ulkkarin hyväksymisestä (suunnilleen noin se systeemi menee), niin silloin voisi sanoa, että me olemme todellakin hyväksyneet tämän tyypin yhdeksi meistä.

Suomessa voimme sanoa korkeintaan, että tavjat ovat ottaneet tämän tyypin riesaksemme.

Ehkä vielä tärkeämpi pointti on maahanmuuttajan vesan tapaus. Lapsethan saavat kansalaisuuden automaattisesti, kaikkine siihen kuuluvine etuineen. Siitä huolimatta esim. Ranskassa ja Saksassa toisen ja kolmannen polven maahanmuuttajat ovat lähes yhtä vähän sopeutuneita kuin vanhempansa ja aiheuttavat huomattavasti enemmän ongelmia yhteiskunnalle.

Minulla ei ole tähän syytä tai tilastoa esittää, mutta varmaan kaikkien mielestä olisi hyvä, että Suomessa ei kävisi samalla tavalla. Sen takia minun mielestäni joissakin tapauksissa on hyvä tilastoida toiseen tai kolmanteen sukupolveen asti, jotta nähdään, meneekö jollakin maahanmuuttajaryhmällä muita huonommin sukupolvi toisensa jälkeen. Jos tätä ei haluta nähdä tai tunnustaa, niin sille asialle ei myöskään voida tehdä mitään.

EDIT:
Kaapeli, ne luterilaiset elämänarvot ja asenteet vaikuttavat silti yllättävän paljon jokaisen Suomessa kasvaneen kirkosta eronneen tai kuulumattoman elämään silti. Ja se on minun mielestäni ihan positiivista vaikutusta. Suomalainen yhteiskunta on pitkälti rakennettu kristillisten arvojen ja "luterilaisen työmoraalin" jne. pohjalle. Ja se toimii ihan hyvin. Vaikka et itse kirkkoon kuuluisikaan. Enpä minäkään.

No mutta! Halla-Ahon sivuilla seuraavaa:

24-25.1.2007, klo 01.30
Olen yhdessä Teemu Lahtisen kanssa nelosen Talk-ohjelmassa keskustelemassa maahanmuutosta ja rasismista.

Ja Talktv.fi:

24.1. Aiheena suomalaisten suhtautuminen ulkomaalaisiin. Tulisiko Suomessa olla enemmän maahanmuuttajia? Ovatko suomalaiset rasisteja? Ohjelmassa vieraana Suomen Sisu ry:n puheenjohtaja Teemu Lahtinen sekä Jussi Halla-aho.

Ovathan kellonaikaan laittaneet ohjelman! :wall: Ei ihan praimtaimia

http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/6268615.stm

'Suicide note' read to plot trial

The July 21 bomb plot trial has heard the contents of what the prosecution says is a suicide note written by the one of the defendants.

'For Allah'

The note, allegedly signed by Mr Mohammed and found in his friend's flat, begins with a quote from the Koran.

"Verily he [Allah] grants martyrdom, whomever he wishes," it continues.

"Secondly, my family don't cry for. But instead rejoice in happiness and love.

"What I have done [is] for the sake of Allah for he loves those who fight in his sake."

Mr Sweeney told the jury how Mr Mohammed urged his family to "hold tight for the rope of Allah and don't let go" and to pray "five daily prayers so that you may be saved from hell".

Mr Mohammed also called on his two sons to "be good Muslims... and you shall see me again in paradise, God willing," Mr Sweeney added.

Laitoin aiemmin uutisartikkelin tästä. Tekee aika eri vaikutuksen nähdä omin silmin nämä sekopäät. BNP valtaan yhdeksi kaudeksi ja koko remmi Saudeihin. =Ongelma ratkaistu.

Tiäräksää, työkaverini pisti taannoin minulle aika hyvän pointin (tässä sama omine sanoineni):
On täysin ymmärrettävää ja jopa ihailtavaa kansalaisaktivismia ja feminismiä ja suvaitsevaisuuden eteen päin viemistä ja vaikka mitä kun arvostelet naisen asemaa esim Saudi-Arabiassa, tai muussa selkeesti islamia tunnustavassa maassa.

Niinikään on suvaitsevaista ja hienoa arvostella vaikkapa homojen oikeuksia samassa paikassa, tai siis sitä että homoilla ei ole muita oikeuksia Saudi-Arabiassa, kuin kuolla.

Sitten kun joku hardcore-musulmaani astuu Suomen rajojen yli maahan sisälle, kyseiset, vielä hetki sitten ihailtavat arvostelut ja kritiikit ja kysymyksenasettelut muuttuvatkin samantien rasistisiksi, xenofobisiksi ja kerrassaan ahdasmielisiksi kommenteiksi, joita kaikki oikein ajattelevat ihmiset puolestasi häpeävät.

Mitä hardcore-musulmaanille tapahtuu, kun hän astuu Suomen rajojen sisäpuolelle?
Miksi kaverin edustamat arvot ovatkin ihanan eksoottisia sillä hetkellä kun kaveri astuu maahan?
Tietääkö kukaan?

Tiäräksää, työkaverini pisti taannoin minulle aika hyvän pointin (tässä sama omine sanoineni):
On täysin ymmärrettävää ja jopa ihailtavaa kansalaisaktivismia ja feminismiä ja suvaitsevaisuuden eteen päin viemistä ja vaikka mitä kun arvostelet naisen asemaa esim Saudi-Arabiassa, tai muussa selkeesti islamia tunnustavassa maassa.

Niinikään on suvaitsevaista ja hienoa arvostella vaikkapa homojen oikeuksia samassa paikassa, tai siis sitä että homoilla ei ole muita oikeuksia Saudi-Arabiassa, kuin kuolla.

Sitten kun joku hardcore-musulmaani astuu Suomen rajojen yli maahan sisälle, kyseiset, vielä hetki sitten ihailtavat arvostelut ja kritiikit ja kysymyksenasettelut muuttuvatkin samantien rasistisiksi, xenofobisiksi ja kerrassaan ahdasmielisiksi kommenteiksi, joita kaikki oikein ajattelevat ihmiset puolestasi häpeävät.

Mitä hardcore-musulmaanille tapahtuu, kun hän astuu Suomen rajojen sisäpuolelle?
Miksi kaverin edustamat arvot ovatkin ihanan eksoottisia sillä hetkellä kun kaveri astuu maahan?
Tietääkö kukaan?

Tuohon on helppo vastata. TIETENKÄÄN se henkilö ei edusta mitään tällaista uskomusta vaan on ihan pelkkä uhri joka on joutunut jättämään kotinsa.

Ne jotka ovat pakottaneet tämän ystävän (joka siis voi hyvin olla myös vastapuolen taistelija joka on vuosia tappanut ihmisiä, niin siviilejä kuin sotilaita ja raiskannut ihmisiä, niin lapsia kuin sotilaita) jättämään kotinsa ja isänmaansa ovat niitä tuomittavia ja vain he väheksyvät naista tai vihaavat homoa.

Kysyikö kukaan muuten tämän meidän ystävän mielipidettä asiasta? Ei kysynyt, sillä jokainen tietystä maasta tuleva on Tavjan hyväksymä eikä täten joudu antamaan kuin suuren rikkautensa meidän käyttöömme.

Hmm... Oikein tässä mietein kun vielä lapseton olen, että pitäisiköhän minunkin liittyä muslimien riveihin. Katsokaas kun nykyään vanhemmat joutuvat elättämään lapsiaan helposti noin 20-vuotiaiksi tai vanhemmaksikin. Muslimina ollessani voisin antaa poikani sotilaaksi jihadia varten ja tyttäreni jonkun vanhemman miehen vaimoksi ja tällöin pääsisin molemmista eroon ennen kuin ne on edes kymmentä. Olisi vaan niin helppoa ja paljon halvempaa. Ja siinä kohtaa vittuakaan kiinnosta länsimaisen yhteiskunnan hyväksyntä kunhan olen omieni parissa suosiossa.

Ps. Sais vielä vetää akkaakin nekkuun jos se ei pukeudu kuten sanon tai jos on poistunut kotoa multa kysymättä. Juu alkaa hahmottumaan valintani. (Oli näköjään väärä valinta tämä ateismi).

-EDIT- Siis tuo ystävä oli pakolainen. Mutta keksikää oma tarina tavallisen maahanmuuttajan kohdalle.

Tuohon on helppo vastata. TIETENKÄÄN se henkilö ei edusta mitään tällaista uskomusta vaan on ihan pelkkä uhri joka on joutunut jättämään kotinsa.

Ne jotka ovat pakottaneet tämän ystävän (joka siis voi hyvin olla myös vastapuolen taistelija joka on vuosia tappanut ihmisiä, niin siviilejä kuin sotilaita ja raiskannut ihmisiä, niin lapsia kuin sotilaita) jättämään kotinsa ja isänmaansa ovat niitä tuomittavia ja vain he väheksyvät naista tai vihaavat homoa.

Mun mielestä kyse on enemmänkin ihan perus-kulttuurirelativismista eli vieraista kulttuureista tuleville sallitaan eri asiat kuin tavan suomalaisille. Ei mun mielestä nämä monikulttuurisuuden puolustajat välttämättä edes yritä selittää, että maahanmuuttajat olisivat jotenkin puhtoisempia kuin ne, jotka ovat kotimaahansa jääneet. Esim. naisvihaa ja homovastaisuutta pidetään ikään kuin lähtömaan (tai uskonnon, vrt. islam) kulttuuriin kuuluvana ominaisuutena, joka nyt vain on heillä geeneissä ja asiaan on turha puuttua tai oikeastaan siitä ei kannata edes puhua.

Tästä esimerkkinä esim. se, että jos julkaistaan uutinen, jossa kerrotaan, että mies pahoinpiteli ja raiskasi naisen, niin johan muka-tiedostavilla keskustelupalstoilla heretään ihmettelemään suomalaisen miehen järkyttävää toimintaa. Ihmetellään, että mikä tekee suomalaisista miehistä moisia hirviöitä. Sitten kun myöhemmin selviää, että tekijä olikin ulkomaalaistaustainen henkilö niin kriittiset äänet muuttuvat ymmärtäviksi ja sympatiseeraaviksi. "Mikähän sen raukan oli moiseen tekoon ajanut. Varmaan se nainen itse aiheutti koko tilanteen."

Tämä sama asenne on nähtävissä päättäjiä myöten. Se on oikeasti huolestuttavaa. Jos edes suostuttaisiin myöntämään, että eivät ne maahanmuuttajatkaan mitään tiedottomia objekteja ole, vaan että heidänkin täytyy kantaa tekojensa seuraukset niin ehkä silloin päästään puhumaan oikeista asioista tämän nykyisen puhumattomuuslinjan asemesta, jossa kaikki vaietaan virallisen median ja päättäjien toimesta kuoliaaksi.

Mun mielestä kyse on enemmänkin ihan perus-kulttuurirelativismista eli vieraista kulttuureista tuleville sallitaan eri asiat kuin tavan suomalaisille.
......
Tämä sama asenne on nähtävissä päättäjiä myöten. Se on oikeasti huolestuttavaa. Jos edes suostuttaisiin myöntämään, että eivät ne maahanmuuttajatkaan mitään tiedottomia objekteja ole, vaan että heidänkin täytyy kantaa tekojensa seuraukset niin ehkä silloin päästään puhumaan oikeista asioista tämän nykyisen puhumattomuuslinjan asemesta, jossa kaikki vaietaan virallisen median ja päättäjien toimesta kuoliaaksi.

Damn, tuo kulttuurirelativismi kuulostaa pahemmalta kirosanalta kuin monikulttuuri! :eek:

Minusta tuohon yhtälöön voi vielä laskea jonkin verran kansallista itseinhoa mukaan, ja soppa alkaa olla valmis.
Kun esim suomalaisten ja brittien käytös ei hirveästi eroa jossain etelän tusinalomakohteessa, mutta tiedostavat ihmiset ovat aika kärkkäitä haukkumaan suomalaiset (ei siis huonosti käyttäytyvät vaan kaikki) alimpaan hemmettiin, kun taas muiden kansallisuuksien vastaava käytös...sitä ei mainita sanallakaan.

Minusta tuohon yhtälöön voi vielä laskea jonkin verran kansallista itseinhoa mukaan, ja soppa alkaa olla valmis.
Kun esim suomalaisten ja brittien käytös ei hirveästi eroa jossain etelän tusinalomakohteessa, mutta tiedostavat ihmiset ovat aika kärkkäitä haukkumaan suomalaiset (ei siis huonosti käyttäytyvät vaan kaikki) alimpaan hemmettiin, kun taas muiden kansallisuuksien vastaava käytös...sitä ei mainita sanallakaan.

Tarkoitat tiedostavilla ihmisillä siis suomalaisia, kansallisesta itseinhosta kun mainitsit? Sinänsä suomalaiset ovat kyllä melko itsekriittisiä, mutta omasta kokemuksesta sanoisin, että nykyään kuitenkin kuulee enemmän valituksia muista kuin suomalaisista (turisteista siis). En tiedä sitten, riippuu pitkälti kohteesta. Sanotaan että paikoissa tyyliin Teneriffa yms. varmaankin suomalaiset sikailevat jossain määrin reippaasti, ovathan Kanariansaaret Suomen siirtokuntia, mutta esim. Turkissa on monesti ollut suht rauhallisia suomalaisia, kun taas vastaavasti samaan aikaan, samassa paikassa
ollut esim. vittumaisia brittejä, joilla on tasan yksi periaate, eli "minä olen maksanut matkastani, joten teen mitä lystään" (perustuu omaan kokemukseen).
Mutta tosiaan riippuu paikasta, sillä Virossa suomalaiset sikailevat lukemani ja kuulemani mukaan aika perkeleesti (ei nyt tietenkään yleistetä, mutta esim. suhtautuvat alentavasti virolaisiin).

Tiivistelmän lähteet:

-wikipetia
-oma mielikuvitus
-oon jostain kuullu

PS. Tässä pieni mielipide, eli ei kiinteää faktaa eikä tippaakaan argumentaatiota :piis:, mut kertokaa vaikka omista matkakokemuksista...

Mun mielestä kyse on enemmänkin ihan perus-kulttuurirelativismista eli vieraista kulttuureista tuleville sallitaan eri asiat kuin tavan suomalaisille. Ei mun mielestä nämä monikulttuurisuuden puolustajat välttämättä edes yritä selittää, että maahanmuuttajat olisivat jotenkin puhtoisempia kuin ne, jotka ovat kotimaahansa jääneet. Esim. naisvihaa ja homovastaisuutta pidetään ikään kuin lähtömaan (tai uskonnon, vrt. islam) kulttuuriin kuuluvana ominaisuutena, joka nyt vain on heillä geeneissä ja asiaan on turha puuttua tai oikeastaan siitä ei kannata edes puhua.

Tästä esimerkkinä esim. se, että jos julkaistaan uutinen, jossa kerrotaan, että mies pahoinpiteli ja raiskasi naisen, niin johan muka-tiedostavilla keskustelupalstoilla heretään ihmettelemään suomalaisen miehen järkyttävää toimintaa. Ihmetellään, että mikä tekee suomalaisista miehistä moisia hirviöitä. Sitten kun myöhemmin selviää, että tekijä olikin ulkomaalaistaustainen henkilö niin kriittiset äänet muuttuvat ymmärtäviksi ja sympatiseeraaviksi. "Mikähän sen raukan oli moiseen tekoon ajanut. Varmaan se nainen itse aiheutti koko tilanteen."

Tämä on kyllä täyttä asiaa. Juuri näin hommelit meni esim. tuolla Hesarin keskustelupalstalla, kun uutisoitiin Oulun joukkoraiskauksesta. Aluksi oli tiukkoja mielipiteitä, esim. kuinka armeijan pitäisi harrastaa enemmän asennekasvatusta. Kun kävi ilmi, ettei kaverit olleetkaan perussuomalaisia nazzeja, alkoi erikoinen joukkoraiskauksen vakavuuden väheksyminen. Pikku hiljaa keskustelu tuntui siirtyvän siihen, että suomalaiset miehet asenteineen ja lyhyissä hameissa kulkevine naisineen olivatkin loppujen lopuksi syyllisiä.
Tämäkö on sitä suvaitsevaisuutta?
Kai se on sitä monikulttuurisuutta. Kaikkien kukkien täytyy saada kukkia. Oli se sitten vaikka lihansyöjäkasvi.

Minen kyllä allekirjoita näitä uskontoidentiteettejä alkuunkaan, kun määritellään suomalaista. Minä ja noin 6 läheisintä ystävääni (kaikki supisuomalaisia niinpitkälle kuin sukujuuret on tiedossa) olemme kaikki ateisteja ja kirkkoon kuulumattomia. En kokisi sen tekevän meistä yhtään vähempää kunnollisia suomalaisia. Kaikki rehellisiä ja suht puhtoisia työtätekeviä kansalaisia.

Ei tarvitse allekirjoittaa, kun muut allekirjoittavat puolestasi.
Reino sen sanoi tuossa jo.

P.S. En minäkään kirkkoon kuulu :D.

Voi imaamiparkoja

Tämä päivä alkoi masentavasti, kun kuulin ja katselin YLE:n aamu-uutisista kuinka Hollannissa kyyement imaamit lähtevät veke, jättäen moskeijat ilman kaitsijaa.

He lähtevät Hollannin muslimivastaisuuden vuoksi, joka kuulemma on lisääntynyt runsaasti 9/11:n jälkeen. Mää melkeen itkisin heidän puolest.

Theo van Goghin murhan, Ayaan Hirsi Alin tappouhkausten, Pariisin mellakoiden, Pariisin lähiöiden joukkoraiskaus-tournamenttien ja muun sellaisen ei mainittu vaikuttaneen asiaan. Niistä ei itse asiassa mainittu ensinkään.

Sanottiin että Hollannin 16 miljoonasta asukkaasta 1 miljoona on muslimeita.

Luulis siinä saavan kohdata toiseutta niin paljon että näkee kuinka ihanaa se on...

Kävin tänään kirjakaupassa kysymässä sitä "romahdus":sta. 47€ tsk tsk. Jäi hyllyyn toistaiseksi.
Kyllähän tuo monista kirjastoista löytyy. Englanniksi löytyy vielä paremmin.

Kyllähän tuo monista kirjastoista löytyy. Englanniksi löytyy vielä paremmin.

Minulla kun ei tuota kirjastokorttia ole. Oon kummallinen keräilijäluonne, kaikki täytyy omistaa itse. Kirjoja 2 hyllyllistä (~22m), muttei ikinä aikaa lukea kaikkea hankkimaansa. Materialismi ja persaukisuus ei ole hyvä yhdistelmä, usko pois.

Back
Ylös Bottom