Pitkähihainen vs. t-paita?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Syntax
  • Aloitettu Aloitettu
En löytänyt tästä juttua hakemalla mutta linkittäkää jos on :wanha:

Itse en koskaan ole pitänyt pitkähihasta salilla. Ehkä järki sanoo että siellä hikoilee muutenkin kuin sika.

Yleensä isommilla karjuilla noita vaatekerrastoja näkee. Onks tässä se salaisuus miks en oo saanu lihaa kerättyy? Hulkkikin blogissaan aina pitkähihanen päällä.

Luulis että täs olis takana että lihat pysyis lämpimänä mutta onko jengil sitte liian hyvin ilmastoituja saleja vai?
Onkohan tää joku kikka vaan olla lannistamatta meitä kynäniskoja isoilla lihaksilla.:eek:

Yleensä isommilla karjuilla noita vaatekerrastoja näkee. Onks tässä se salaisuus miks en oo saanu lihaa kerättyy? Hulkkikin blogissaan aina pitkähihanen päällä.

Luulis että täs olis takana että lihat pysyis lämpimänä mutta onko jengil sitte liian hyvin ilmastoituja saleja vai?
Onkohan tää joku kikka vaan olla lannistamatta meitä kynäniskoja isoilla lihaksilla.:eek:
Treeni yksinkertaisesti kulkee paremmin, kun on kunnolla vaatetta päällä, hiki virtaa, pumppi pysyy yllä eikä lämpö pääse karkaamaan. Sitäpaitsi sali on treenaamista eikä pullistelua varten. Tänäänkin yritin tehdä muutaman sarjan käsiä ilman pitkähihaista ja kylmähän siinä tuli, parempi vain pitää se pitkähihainen koko ajan päällä eikä edes harkita tuollaista pullistelutreeniä.

En löytänyt tästä juttua hakemalla mutta linkittäkää jos on :wanha:

Itse en koskaan ole pitänyt pitkähihasta salilla. Ehkä järki sanoo että siellä hikoilee muutenkin kuin sika.

Hulkki sanoi:
Treeni yksinkertaisesti kulkee paremmin, kun on kunnolla vaatetta päällä, hiki virtaa, pumppi pysyy yllä eikä lämpö pääse karkaamaan. Sitäpaitsi sali on treenaamista eikä pullistelua varten. Tänäänkin yritin tehdä muutaman sarjan käsiä ilman pitkähihaista ja kylmähän siinä tuli, parempi vain pitää se pitkähihainen koko ajan päällä eikä edes harkita tuollaista pullistelutreeniä.

Eiks me odotettu jonkun ison karjun vastausta:D
Sitäpaitsi ainahan sä posettelet kun paikka tulee..

Mä kyllä sanoisin että järkeä kannattaa käyttää. Jossain jalkatreeniissä tai mulla esim. rita-selkätreenissä on järkyttävän kuuma talvellakin.. ei tod. tuu kylmä kuin vasta treenin jälkeen. Ja kesällähän pitkähihaisen käyttäminen aiheuttas mulla lämpöhalvauksen.. ei se ruumiinlämmön liika nousu paranna suorituskykyä, päinvastoin.

Pitänee pistää itekki testiin ja vetää muutamat treenit paidan kaa... varmaa vettä menee sitte tuplasti enempi näis treeneis.

Itselläni on ollut lähemmäs vuoden joka reenissä päällä alussa jonkinlainen huppari/pusakka joka sitten pääliikkeen jälkeen lähtee yleensä pois. Kyykyssäkin tuntuu olo paremmalta pusakka päällä.:D
Nykyään oon alkan pitää silloin tällöin vielä yhtä ohutta pitkähihaista paksumman pusakan alla reeneissä joissa tulee punnerrusliikkeitä. Ei siinnä ihme kyllä kuuma pahemmin edes tule ja mulla ainakin on 100xparempi pumppi oikeassa osoitteessa heti.;)

Eli nykyjään reenatessa huppari/tms, ohut pitkähihainen ja t-paita/hihaton, jossain välissä varustus vähenee t-paitaan asti ja joissain liikkeissä tulee sitten helposti vedettyä takaisin tuo pitkähihainen kun ei enään hiki virtaa. Tai sitten tosiaan vaan pusakka pois ja t-paidassa loppu reeni.

Mäki nauroin kaverille kun sillä oli(on) aina 3 kerrastoa päällä kunnes kokeilin itse.:D

itse tykkään juNpatessa pitää alla jotain hengittävää t-paitaa ja päällä hupparia.
vetoketjullinen huppari on siitä hyvä, jos meinaa pukata liian kuumaa, niin aukoo sopivasti vetokejtua, niin lämpö kropassa kuitenkin pysyy.

Joo nykyän pidän salilla kunnon housuja ja pitkähihaista. Treenaaminen on jotenkin mukavempaa, kun koko ajan on lämmin/kuuma. Hikoilu mitään haittaa kuitenkaan, mä käyn suihkussa treenin jälkeen :)

Mulla tulee yleensä aika kova hiki jo pelkällä t-paidalla niin ei paljon kiinnosta alkaa saunomaan salilla kollege päällä:jahas:

Treeni yksinkertaisesti kulkee paremmin, kun on kunnolla vaatetta päällä, hiki virtaa, pumppi pysyy yllä eikä lämpö pääse karkaamaan.

Samoilla linjoilla Hulkin kanssa. Ajattelin vielä lisätä pipon treenivarusteisiin :D .

Mulla on salilla aina t-paita + huppari/college. Raskaimmissa liikkeissä pidän enemmän vaatetta päällä niin pysyy lämpö päällä ja luistaa sarjat paremmin. Sitten kun alkaa tulla liian kuuma niin huppari lähtee pois.
Pipo päässäkin on tullut joskus reenailtua:D

Tavan etelän miehii sanon minä. T-paidan kanssa tässä tullu nää vähät ajat käytyy ja kyll o nimittäin kuuma, mutta kai sitä pitkähihastaki vois joskus testaa.

Olkapääkipujen vuoksi aloin pitämään pitkähihaista paitaa treenatessa ja sitten kun siihen tottui, niin ei oikein osaa olla ilmankaan. Varsinkin talvella treenatessa pelkällä t-paidalla voi kyllä saada hien pintaan, mutta kuitenkin tuntuu, etteivät paikat ole kunnolla lämpimät. Ja kyse ei ole siitä, ettenkö tekisi alkulämmittelyjä, se lämpö vaan voi kadota kesken treenin, varsinkin pienempiä lihaksia treenatessa.

Treeni yksinkertaisesti kulkee paremmin, kun on kunnolla vaatetta päällä, hiki virtaa, pumppi pysyy yllä eikä lämpö pääse karkaamaan.

Mulla sama. Porukka joskus ihmettelee et miten mä pystyn treenaa huppari pääl kun muilla on hirveen kuuma jo pelkässä hihattomassa. Joskus yrittänyt treenaa t-paidassa mut siinä ei se hyvä lämpö oikein pysy, esim. ojentajat ei oikein tykkää jos kylmänä treenaa. Jos alkaa oikein ahistamaan kuuma ja hiki niin hupparin vetoketjua vähän enemmän auki:D .

T-paidalla oon yleensä pärjänny, joskus treenaan jopa HIHATTOMASSA paidassa. :eek: (nyt joku nirhaa mut selkeesti). Joskus aikoja sitten piti yks reeni kokeilla leikkiä oikeen isoa poikaa ja treenata se huppari päällä, mutta enpä saanut mitään ahaa-elämystä.

Mä oon yrittäny treenaa muutaman kerran huppari/college-paita päällä.
Tulee kuumempi ku saunassa..ei hyvä. Ei jaksa sitäkään vähää, mitä t-paidan kera.
Tosin tuo meitin sali on muutenkin aikasta lämmin.
Joku pitkähihanen t-paita ois vissii paras vaihtoehto.

Ite tykkään vetää aina löysä huppari ja löysät gollege housut jalassa reenit läpitte. Jotenki mukavampi ku saa pidettyä kovan lämmön päällä, eikä niin pelota sillon se et paikat kylmenis.

Olisi kyllä meikäläisen epäinhimillistä reenata paksussa paidassa. Hiki valuu virtanaan, kokoajan saa olla otsaa pyyhkimässä ja selkä aivan läpimärkä joka kerta. Epämukava olotila jo pelkässä t-paidassakin. Kylmä ole tullut ikinä.

Juu kyllä siitä t-paidastakin saa hikeä vääntää pois treenin jälkeen. Kerran pari oon koittanu löysää collegea ja hupparia, molemmissa tuli helvetin kuuma. Ei siinä muuten mitään, muttakun treenin jälkeen saisi vääntää siitä collegestakin hiet pois... eikä opiskelijana innosta pestä collegea joka treenin päälle. T-paitoja on paljon ja ne on halpoja, joka treeniin saa puhdasta päälle.

Kylmä ei oo ikinä ollu treenatessa. Ennemmin päin vastoin, jopa talvella aamutuimaan yksin salilla äheltäessä.

Kokeiltu on muutamaan otteeseen collegeilla ja huppareilla: hiki virtaa siihen tahtiin että haittaa joten t-paita ja hihattomat on parhaita. Mulla tulee kuuma kyllä hihattomassa talvellakin.

Back
Ylös Bottom