Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

eikö pakkotoiston kaupassa myydä nostovöitä?

ite oon suunnitellu vyön hankkimista, mutta en tiedä oikein pitäskö ottaa tollanen fastin paksu ja levee vai sit vähän pienempi versio

Hieman alkoholista ja treenaamisesta. Olisi tuossa torstaina tarkoitus polkaista oikein kunnon pikkujoulut pystyyn. Nyt mietin pitäisikö salille mennä torstaina vai perjantaina. Krapulassa en mielelläni sinne menisi (perjantaina), koska ei se terveyttä ainakaan edistä ja tehot jää väkisin heikoksi. Joten jos menen torstaina salille ja lähden illalla viihtelle, niin jääkö treenistä mitään käteen? Onko jotain kikkoja (palautusjuoman vedän), jolla saisi tuosta edes jotain hyötyä, vai kannaattaako jättää sali suosiolla väliin noina kahtena päivänä?

Hieman alkoholista ja treenaamisesta. Olisi tuossa torstaina tarkoitus polkaista oikein kunnon pikkujoulut pystyyn. Nyt mietin pitäisikö salille mennä torstaina vai perjantaina. Krapulassa en mielelläni sinne menisi (perjantaina), koska ei se terveyttä ainakaan edistä ja tehot jää väkisin heikoksi. Joten jos menen torstaina salille ja lähden illalla viihtelle, niin jääkö treenistä mitään käteen? Onko jotain kikkoja (palautusjuoman vedän), jolla saisi tuosta edes jotain hyötyä, vai kannaattaako jättää sali suosiolla väliin noina kahtena päivänä?

Niinhän ne isot poijjaat sanoopi, että ei kannata mennä salille sinä päivänä, kun aikoo ryypätä. Koska kehityshän tapahtuu nukkuessa ja ryyppypäivänä nukkumaanmenoaikana virtaakin kaljaa suonissa niin ei hyvä, ei :D

Onko nesteestä saadut ravintoaineet yhtä imeytyviä ja vaikuttavia kun kiinteän ruoan? Eli saako esim. jo pelkästään maitoa pari litraa päivässä juomalla 66,6g proteiinia (1dl=3,3g) ja 660kcal (1dl=33kcal) ? Tai vaikka vetäsemällä yhen tölkin appelssiinimehua illassa saa melkein 500kcal kaloreita? Jos näin, niin ei mulle ainakaan toi tarvittavien kalorien saanti oo enää ongelma. :)

Hyvin voit käydä sillon tostaina salilla. Krapulassa ei kuitenkaan kannata treenata.

Onko nesteestä saadut ravintoaineet yhtä imeytyviä ja vaikuttavia kun kiinteän ruoan? Eli saako esim. jo pelkästään maitoa pari litraa päivässä juomalla 66,6g proteiinia (1dl=3,3g) ja 660kcal (1dl=33kcal) ? Tai vaikka vetäsemällä yhen tölkin appelssiinimehua illassa saa melkein 500kcal kaloreita? Jos näin, niin ei mulle ainakaan toi tarvittavien kalorien saanti oo enää ongelma. :)

Jep, samoja kaloreita niissä nesteissäkin on ku kiinteässä ruoassa. Maito on hyvä proteiininlähde, mutta esim. appelsiinimehusta en hirveesti kaloreita ottais, koska sen ravintoarvot ei oo sieltä parhaasta päästä. Syö mielummin vaikka ruisleipää jos hiilaria haluat.

En löytänyt muuta threadia näin äkkiseltään, niin kysyn:
Miten saada motivaatio ja jaksaminen ylös ja korkealle päivästä toiseen koskien saliharjoittelua? Ja miten yleensäkin te kaikki muut saatte?

En löytänyt muuta threadia näin äkkiseltään, niin kysyn:
Miten saada motivaatio ja jaksaminen ylös ja korkealle päivästä toiseen koskien saliharjoittelua? Ja miten yleensäkin te kaikki muut saatte?

Harva siellä varmaan väkisin käy, luulisin että porukka menee salille koska tykkää siitä. Ei tätä pakko ole harrastaa.

Speku sanoi:
Voiko scott-hauiskääntöä tehdä tällaisella tangolla? Vai onko tuossa käsien asento väärä ja rasitus ei kohdistu hauiksiin?

Toki voi tehdä, rasitus vain jakautuu hieman eri tavalla (menee aika paljon forkuille ja brachialikseen). Tuo lähinnä vastaa hammerkääntöjä käsipainoilla.

Mikä tää "smith" on ja mitä se tarkottaa? Siihen törmää täällä aika usein.

Smith on laite salilla. Sellanen missä normaalin näkönen tanko kulkee kiskoilla ja siihen voi ladata painolevyjä. Eli periaatteessa tolla härvelillä onnistuu kaikki perusliikkeet, mutta liikerata on sillon ohjattu.

Tehdäänkö nopeuspenkki niinkuin tätä tahtia --->http://youtube.com/watch?v=pWMkZbaZktg?

No jos tehdään niin sitten mun nopeuspenkin on tehty täysin päin vittua. Eli sanoisin että ei tehdä. Itse teen nopeuspenkin niin, että negatiivinen on rauhallinen, rinnalla pysäytys ja sitten räjähtävästi ylös. Teen 2-3 toiston sarjoja ja senverran pienillä painoilla että tuo räjähtävyys onnistuu. Eli puhutaan maksimia n. 50 kg pienemmistä painosta mun kohdalla.

Kuinka helposti sulta lähtee lihas/voima tasot painonlaskun mukana?

EDIT.Yksi vielä.

Eikös volyymilla tarkoiteta tätä.Pitää vielä kerta tarkistaa.

50x10
45x10
40x10

=1300 <-------------

Kumpi on tärkeämpää: se että keskittyy perusliikkeisiin vai se että ottaa mukaan myös vähän erikoisempiakin liikkeitä vaihtelun vuoksi. Itse treenaan kotona eikä mulla ole paljoakaan laitteita joten olis pakko ottaa mukaan näitä vähemmän käytettyjäkin liikkeitä että liikkeisiin sais vaihtelua. Toisaalta taas suositellaan pelkkiin perusliikkesiin keskittymistä. Kuinka siis kannattais tehdä?

Back
Ylös Bottom