Asiakaspalvelua Citymarketin malliin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jamo
  • Aloitettu Aloitettu
Ei mua olis ainakaan moinen postaus hetkauttanut mihkään suuntaan. En varmaankaan ensimmäisenä soittaisi lehdelle että sain tämmöstä vastausta. Tyhmyyttä molempiin suuntiin ainakin mun mielestä.

Ei mua olis ainakaan moinen postaus hetkauttanut mihkään suuntaan. En varmaankaan ensimmäisenä soittaisi lehdelle että sain tämmöstä vastausta. Tyhmyyttä molempiin suuntiin ainakin mun mielestä.

Kyllä mä olisin tuon myös kuitannut läppänä. Pahimmassa tapauksessa meni duunipaikka alta.

Empä usko että työpaikka lähtee :D Tuskin kyllä asiakastakaan näkyy patteri siis paristohyllyn edessäkään :D

"mikään ei ole niin viisas kuin asiakas, paitsi ehkä peltohiiri"

Kyllä ainakin täällä meillä on puhuttu, että duuni lähti. Tää on sen verran pieni paikka, että uskaltaisin pitää tietoa oikeana.

Mahtava ratkaisu! :D

Ensin lähetetään "muka" vahingossa se huumorivastaus. Sen jälkeen asialllinen vastaus ja "pahoittelut" perään.

Asiakas on ollut tuossa tapauksessa täysi pelle ja saanut aluksi pienen näpäyksen, ehkä jopa tajunnut miten urpo onkaan itse ollut. Vaikka luonnollisesti meidän yhteiskunnassa isot kauppaketjut toki hyväksyy jo palvelutason puolestakin moisetkin tuotteiden palautukset.

Muistaakseni lehdessä luki, että kyseinen henkilö on itse irtisanoutunut tehtävistään.

Mulle tuli mieleen, että oliko tämä myyjä kyllästynyt työhönsä ja ns. hihat paloi ja antoi kerrankin tulla suoraa sydämestä vähän palautetta asiakkaalle, kun tiesi että duunit citymarketissa saa nyt riittää. Voihan toki olla ihan hyvin mahdollista, että kyseessä oli osaston sisäiseksi vitsiksi tarkoitettu kirjoituskin.

On kaverrilla ainakin kynä pysynyt hanskassa :D

Itse olen joskus jotain tuollaista kirjoitellut, tosin firmani palveluiden osalta ja lähettänyt työkaverille. Olen kyllä tarkkaan katsonut kelle menee.

Joskus on jotain gollegalle tarkoitettua arkaluontoisempaa asiakasta koskevaa tietoa kyllä meinannut mennä asiakkaalle, mutta sähköpostin oikolukuvaihe on pelastanut ;)

Voi hitto mikä moka. Tuli tunne, että tuo olisi voinut käydä itselle. Olen varma, että jokainen meistä kuluttajamarkkinoilla työskennelleistä asiakaspalvelijoista on murjonut joskus vitsiä asiakkaiden kustannuksella. Se on hemmetin hauskaa sekä myös kohottaa työpaikalla me-henkeä. Välistä leikinlaskenta on kesyä, välistä tosi rankkaa, mutta aina on pidetty huoli että huumori ei kantaudu asiakkaan kuultavaksi.

Ravintolamaailmassa niille vakkariasiakkaiden omituisuuksille ja tyhmyyksille vasta nauretaankin. Ja silti ne on usein työntekijöille rakkaita ihmisiä.

Sääli, jos kyseinen cittarin hemmo joutui irtisanoutumaan. Itse "tyhmänä paristonostajana" en olisi sitä todellakaan vaatinut.

Jos on semmonen ihminen että jaksaa jo jostain yhdestä paristosta valittaa, niin ei ihme jos tosta sähköpostista oli noussu hirvee älämölö.

Aika monet asettuu tuon myyjän taakse. Kannattaa kuitenkin muistaa että kyseessä on palveluammatti jossa asiakkailla on myyjän käytöksen perusteella valta päättää mihin rahansa kohdistaa. Jos tällaisia asiakkaita on tarpeeksi niin myyjä voi tuollaisella käyttäytymisellään vaikuttaa suorasti kaupan kokemiin myyntuottoihin.

Jos ei ärsyttäviä asiakkaita kestä niin ei tuolle alalle sovi. Vaikka tuo viesti olisikin jäänyt talon sisäiseksi vitsiksi, kertoo se jo jotain myyjän asenteesta omaa työtänsä ja työnantajaansa kohtaan.

Nuista hermonmenetyksistä...
Eräs matkailuvirakailija on ainakin uhannut toteuttaa uhkauksensa ikivanhasta vitsistä todellisuudessa.Sehän menee näin:

M:myyjä
A: asiakas (mieshenkilö ikä n.45v)

M: kuinka voin auttaa?
A: tahtoisin sellasen kivan matkan

M: Ahaa, onko jotain erikoista mielessä?
A: eipä varsinaisesti, mitä suosittelette?

M: Noh, jos lämpimään haluaa, niin Brasilia on juuri nyt tosi jees
A: Äh, ei semmosta rantalomaa

M: no entäs Islanti?
A: Äh, en tiedä ei ehkä mun makuun

Tämän jälkeen samaa jaarittelua n.30min, jonka jälkeen:

M: Meillä on toki myös sellaisia ns. yhdistelmä lomia, miltä kuullostaa?
A: ai on?minkälaisia?

M: miltä kuullostaa yhdistetty erotiikka ja urheiluloma?
A: Mahtavaa, justiinsa sitä mitä olen hakenut!

M: Hienoa, tässäpä teille ohjeet tuolle matkalle: SUKSIKAA VITTUUN.
A: :eek:
:lol2: tai sitten :itku: riippuen huumorintajusta...

Eräs asiakas oli tullut hienot vaatteet päällä tiskille ja kysynyt:
"haluaisin lentoliput Ruotsiin"
M: selvä ja mikä olis teille sopiva lento?
A: No ylihuomenna joskus klo.15 jos lähtis niin olisi ok
M: selvä
A: niin siis sellaisella Concordellahan sinne lennetään?
:itku:

Esimerkkejä on lukemattomia, matkatoimiston tädit on aivan rikki...ainakin ne jotka minä tunnen.

Jotkut kysyy mm. seuraavia:
"saako sieltä lihapullia?"
"onko hotellissa suihku?"

Yksi peräkammari poika oli kerran odottanut muiden asiakkaiden lähtöä, ja hiipinyt sitten tiskille kysymään pokerina:
"Onko se Thaimaa, vai Tallinna, jossa saa halvemmalla naista?Minun pitää vähän tuota budjettia miettiä".

Pidä siinä pokka sitten ja sano, ettei horatsujen hintavertailut varsinaisesti kuulu toimenkuvaan.

Jos ei ärsyttäviä asiakkaita kestä niin ei tuolle alalle sovi. Vaikka tuo viesti olisikin jäänyt talon sisäiseksi vitsiksi, kertoo se jo jotain myyjän asenteesta omaa työtänsä ja työnantajaansa kohtaan.
Jos vain ne, jotka kestävät mulkkuja ja idiootteja naama peruslukemilla vuodesta toiseen olisivat asiakaspalvelualalla, voisi täällä olla melko paha pula palvelusta... :)

Tuollainen sisäinen huumori mahdollistaa jaksamisen ja etenkin omanarvontunnon säilymisen totaalisen idiotismin edessä nöyristelyn vastapainona. Se voi olla helpompi ymmärtää, jos on ollut sopivissa asiakaspalvelutehtävissä.

Tietenkin huumoria pitää harrastaa niin, ettei siitä jää ikinä missään tapauksessa todisteita. Ja rajankin voisi vetää vähän kevyempään vittuiluun, itseironiaa unohtamatta (kyllä omakin paska haisee joskus).

Kannattaa aika varauksella suhtautua tuon "alkuperäisen" mailin aitouteen. Oli nimittäin sillon pari viikkoa sitten nuo näkemäni versiot tuosta mailista sensuroituja.

Kyllähän se on niin että asiakasta mielistellään vaan rahan takia eikä minkään muun. Ite ainakaan tiiä yhtään ihmistä joka tieten tahtoen ilman maksua alkas nuoleskelemaan asiakkaan persettä. Tuo että asiakaspalvelu on joku "kutsumus" ammatti ja joille ei oo ei pitäs alalle hakea on kyllä koomista. On kyllä monta kertaa tehny itelläki mieli sanoa vaikka ja mitä takas mutta ei sitä työaikana viitti koska siitä maksetaan ja se kuuluu työhön että pitää hymyilemällä kuunnella myös niitä harvoja idiootteja mitä joskus sattuu kohtaamaan.

Ilman tuota asiakkaista vitsailua mitä tulee harrastettua joka työpäivä ois kyllä työ vähän raskaampaa.

Joskus tälläinen tuli vastaan:
ASIAKASPALVELIJA
Olen asiakaspalvelija - minulla on vähintään korkeakoulutasoinen tutkinto kirjanpidossa, suhdetoiminnassa, markkinoinnissa, liiketoiminnassa, atk:ssa ja swahilin kielessä.
Olen asiakaspalvelija - tietenkin muistan kuusi vuotta sitten tekemäsi tilauksen, vaikkakin sinulla ei ole tilausnumeroa ja
muistelet, että se on tehty nimellä, jonka ensimmäinen kirjain on "T" tai "A".
Olen asiakaspalvelija - puhun kaikkia mahdollisia kieliä, olen vieraillut kaikissa mahdollisissa paikoissa ja tavannut kaikki
mahdolliset ihmiset.
Olen asiakaspalvelija - minulle on päivänselvää, että kun puhut perjantaista, tarkoitat tietenkin tiistaita. Minulla on kalenteri täydellisesti hallussa, kun määrittelet ajankohdaksi "ei siitä kauaa ole".
Olen asiakaspalvelija - totta kai, minähän valehtelen, kun sanon ettei haluamaanne tuotetta ole enää jäljellä erikoishinnalla.
Olen asiakaspalvelija - ei tietenkään ole mitään vaivaa järjestää nopeasti 125 lisätuotetta haluamallasi erikoishinnalla. Ja totta kai minulla on oikeus poistaa alv:t hinnastasi ja antaa -50% alennuksia.
Olen asiakaspalvelija - pystyn katsomaan 10
asiakasrekisteriä, Hoitamaan 5 tilausta sekä vastaamaan 15 puheluun - kaikki yhtäaikaisesti.
Olen asiakaspalvelija - tiedän tarkalleen, mitä tehdä missäkin tilanteessa käyttämättä ollenkaan rahaa tai sekuntiakaan aikaa.
Olen asiakaspalvelija - olen vastuussa ruokatarjoilusta, liikenneruuhkista, säästä, henkilökohtaisista ongelmistanne ja
kansallisesta taloudesta.
Olen asiakaspalvelija - en koskaan loukkaannu, kun olen tehnyt 10 tunnin etsintätyön vain kuullakseni sinun kertovan "ostaneesi sen itse internetistä ja säästäneesi 25 euroa".
Olen asiakaspalvelija - minusta on ihanaa, kun ihmiset tulevat luokseni ja yhtäkkiä olettavat minun tietävän kaikki puhelinnumerot Helsingistä Ivaloon ihan vain päästäni. Tiedän myös kaikkien kilpailijoiden hinnat ja aukioloajat ja muistan ne kaikki, sehän on itsestään selvää.
Olen asiakaspalvelija - sinun ei tarvitse kertoa minulle mitään tuotteita tai nimiä, sillä olen ajatustenlukija ja minulla on jo tilaus valmiina kristallipallossani ennen kuin kerrot minulle mitään.
Minä hymyilen, olen empaattinen, sympaattinen, pahoittelen, mairittelen, hinnoittelen, esiinnyn, laulan, tanssin, steppaan, korjaan printterin ja tietokoneen sekä saan aikaan maailmanrauhan - KOSKA OLEN
ASIAKASPALVELIJA

Tässä threadissa on jo ainekset samaan väittelyyn kuin eräässä aikaisemmassakin threadissa jossa oli käsiteltiin asiakaspalvelua:)

Ps. kuinka moni ihminen sanoo itsensä irti esim. paperitehtaasta sen takia kun eteen tulee huonopäivä tai muuten vaan vituttaa? Ei varmaan kukaan mutta asiakaspalvelijaa aina siinnä tapauksessa kehotetaan lopettamaan hommat:david:

Kyllähän se on ihan fakta et asiakaspalvelijat keskustelevat asiakkaista. Syynä voi olla millon mikäkin. Kuuma kissa, ylimielinen minkkimummo tai vaikkapa täysin uuno asiakas. En kyl tiiä mitä ite olis tullu tehtyä jos ois joku tullu ihan konkreettisesti vaihtamaan noita pattereita. Siis jos se asiakas kävelis se avattu paketti kädessä ja vaatis niiden vaihtoa. Kyl sitä kaiken maailman hulluja pyörii.

Mulle tuli mieleen, että oliko tämä myyjä kyllästynyt työhönsä ja ns. hihat paloi ja antoi kerrankin tulla suoraa sydämestä vähän palautetta asiakkaalle, kun tiesi että duunit citymarketissa saa nyt riittää.
Mulle tuli myös mieleen, että kaveri oli suunnilleen viimeistä päivää töissä, ja ajatteli kerrankin, että sanoo suoraan. Paskanko väliä sillä on, kun ei voi hävitä mitään? Näin mä ainakin olisin tehnyt. Ja jos nyt oikein luin, niin se pahoittelu taisi tulla joltakin muulta henkilöltä kuin siltä joka vittuiluviestin lähetti. Tääkin tukee tota teoriaa.

No, oli miten oli, niin en kyllä itse ainakaan kehtaisi mennä edes yrittämään väärien paristojen vaihtamista. Kyllä niitä aina johonkin tarvitaan, vaikka tämän hetkiseen tarpeeseen väärät olisivatkin.

Back
Ylös Bottom