CBB Utti Hulkki Hietala

Meta title: 🔥 Utti Hietala – suomen kovin treenimetodien räjäyttäjä 🔥

Meta description: Räjähtävä katsaus Utti Hietalan treenifilosofiaan, metodeihin, kehonrakennukseen ja suorituskyvyn optimointiin. Maksimaalista rautatietoa...

Jos todellisia prioriteetteja mieheltä itseltään kysyy, niin veikkaampa opiskelun asettuvan treenin edelle.
Niin, miten tuon nyt ottaa. Treeni on se asia, joka pitää meikäläisen tyytyväisenä - ei koulu. Jos en voisi syystä tai toisesta treenata, olisin totaalisen surkeana koko ajan. Tämän olen huomannut erityisen hyvin parin viimeisen vuoden aikana ja mm. viime syksyn sairaasta opiskelutahdista hajonneena päätinkin että en lähde omistamaan elämääni loputtomalle työnteolle, sillä mikään rahamäärä ei voi kompensoida sitä fyysistä ja psyykkistä pahaa oloa mikä seuraa kun hommia on niin paljon, että usean kuukauden ajan viikkoisin ei ehdi nukkua kuin korkeintaan muutaman tunnin yössä. Mieluummin tyydyn johonkin huomattavasti heikommin palkattuun, mutta vaatimustasoltaan inhimilliseen työhön, jonka ohella voin myös treenata rauhassa ja tehdä jotakin muutakin kuin vain töitä.

Treenistä en siis pahemmin tingi, ja koulua käyn sitten sen verran kuin treeni sallii (onneksi tämä on käytännössä kohtalaisen löyhä rajoite, enkä joudu tinkimään opiskeluistakaan sen kummemmin).

Niin, kannattaa lukea myös tuo osuus:
koulua käyn sitten sen verran kuin treeni sallii (onneksi tämä on käytännössä kohtalaisen löyhä rajoite, enkä joudu tinkimään opiskeluistakaan sen kummemmin).
Eli vaikka periaatetasolla järjestän asiani niin että voin treenata ainakin sen 4 kertaa viikossa kunnolla, en käytännössä ole joutunut pahemmin mistään koulujutuista tuon eteen joustamaan.

Eiks toi avatar jo kerro vastauksen? Hulkki meni aikakoneella tulevaisuuteen ja nappasi itsestään kuvan Ding-dong-fitness centerissä. Normaalisti ei oltu jatkettu, lopetettu ei ainakaan joten jotain muuta oltiin tehty.:david:

Jos Hulkki on alkanut treeneemaan sun kanssa, ja rupeskin kauheella vauhdilla kehittymään;) . Pituuseroakaan ei teillä ois yhtään:D

sillä mikään rahamäärä ei voi kompensoida sitä fyysistä ja psyykkistä pahaa oloa mikä seuraa kun hommia on niin paljon, että usean kuukauden ajan viikkoisin ei ehdi nukkua kuin korkeintaan muutaman tunnin yössä.
Joskus sitten isona poikana kun pääset oikeisiin töihin, niin ehkäpä silloin huomaat että ei missään työssä TARVITSE toimia mainitsemallasi tavalla pärjätäkseen siinä. -eikä myöskään opiskelun saralla. -eikä noin kukaan pystyisikään toimimaan, ellei sitten ole efedriinin suurkuluttaja...

PS: ;)

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Kumman hyvin tuo aikataulu onnistui ilman efeä 28-viikkoisen dieetin 20 ekaa viikkoa viime syksynä. Hyvä yritys kuitenkin, karma. :rolleyes:

:anssi: Eli väität että vedit 20 viikkoa koulua ja reenejä ja nukuit 2-3h joka yö.... niinpä niin.
Toi nyt on taas ihan turhaa yritystä nostaa ittensä jollekkin helvetin supermies jalustalle. Luulis että noilla treenimäärillä ja tuolla nukkumisella + kovalla dietillä kyllä olis pumppu leiponut jo moneen kertaan kiinni.

Eli väität että vedit 20 viikkoa koulua ja reenejä ja nukuit 2-3h joka yö.... niinpä niin.
Hmmm, taisi kirjoitusasu olla hieman epäselvä. En tehnyt noin 20 viikon ajan, vaan viime syksynä sattui olemaan syyslukukauden aikana meneillään yhteensä 28-viikkoinen dieetti, ja syyslukukausi loppui siinä 20.-21. dieettiviikon kohdalla. Syyslukukauden viimeiset kuukaudet väänsin tuota mainitsemaani koulutahtia.

Ja tuosta 2-3 tunnin nukkumisesta muka joka yö: opettele nyt oikeasti lukemaan jos kerran tapasi mukaan yrität päteä. Sanoin nukkuneeni viikolla tuon verran, viikonloppuisin saatoin kyllä sitten vetää unta palloon vaikka 12-14 tuntia yössä.
Toi nyt on taas ihan turhaa yritystä nostaa ittensä jollekkin helvetin supermies jalustalle.
Edelleen hyvä yritys parahin karmaseni, mutta nimenomaanhan olen sanonut että olin totaalisen paskana tuon syksyn jälkeen. Kyllä tuo aikataulu onnistui, mutta en ikinä lähtisi samanlaiseen rumbaan uudelleen, ei vain riitä sisu. Ja osoitapa yksikin postaus, jossa sanon itsestäni jotain (korostavan) positiivista kun kerran väität minun yrittävän nostaa itseäni "jollekkin helvetin supermies jalustalle". :rolleyes:

Hulkki nostaa iteään muka "jalustalle" vaikka jokainen viesti on uber negatiivinen todellisuuteen nähden. Eli teki mitä tahansa niin ei kelpaa osalle porukasta.:rolleyes: Kova on kyllä ollut tuo setti dieetti mukaan luettuna. :rock:

Hulkki nostaa iteään muka "jalustalle" vaikka jokainen viesti on uber negatiivinen todellisuuteen nähden. Eli teki mitä tahansa niin ei kelpaa osalle porukasta.:rolleyes: Kova on kyllä ollut tuo setti dieetti mukaan luettuna. :rock:
Kateellisia kusipäitä ne vaan on :) .

Nyt täytyy kysyä, että miten käytännössä ne remmit laitetaan tuohon tankoon, kun teit etukyykkyä? Saattaisi olla kokeilemisen arvoinen, tosin se normi "faarao" otekin sopii hyvin, mutta ainahan sitä kai vissiin voi kokeilla.

Nyt täytyy kysyä, että miten käytännössä ne remmit laitetaan tuohon tankoon, kun teit etukyykkyä? Saattaisi olla kokeilemisen arvoinen, tosin se normi "faarao" otekin sopii hyvin, mutta ainahan sitä kai vissiin voi kokeilla.
Jos normaali faarao-ote onnistuu hyvin, on aika turhaa ruveta kikkailemaan noiden remmien kanssa kun itsekin käytän niitä vain kipeiden solisluiden takia.

Itse ihastuin tuollaiseen "Conaninpyörä"-otteeseen, kun laitoin kunnon vaahtomuovit tuohon tankoon. Näin siis kun treenaan kyykkyä aloittaen pohjasta, tosin vasta muutama treeni takana.

Perusetukyykyssä olen tehnyt ns. peukalo-otteella, eli kämmenet yhteen, kädet nyrkkiin ja peukalot vain puristuu tangon yli (pientä pehmustetta tarvii tankoon)..kuulostaa varmaan aika hauskalta :)

Jos normaali faarao-ote onnistuu hyvin, on aika turhaa ruveta kikkailemaan noiden remmien kanssa kun itsekin käytän niitä vain kipeiden solisluiden takia.
Hmm, joo kyllähän se faara-ote menee ihan hyvin, mutta käytän vähän raskaimissa seteissä rannesiteitä ihan ranteiden takia, en tiiä sitten onko haittaa vai hyötyä.

Hmm, joo kyllähän se faara-ote menee ihan hyvin, mutta käytän vähän raskaimissa seteissä rannesiteitä ihan ranteiden takia, en tiiä sitten onko haittaa vai hyötyä.
Ite en pysty käsittää, miten joillain pysyy ranteet kunnossa sillä faarao-otteella, vaikka olisi siteet! Itse kokeilin ja melkoista tuskaa, tosin tekniikka oli niin hakusessa, että tulin vihaseksi ja tein sitten takakyykkyä. NGV saat opettaa mulle kunnon etukyykyn.

etukyykyssä ei tarvi edes koskettaa kämmenilla/sormilla tankoo jos osaa kyykätä. Keskityt siihen että lähet laskemaan persettä suoraan alaspäin lähtöasennosta, työnnät polvia sivuille ja pidät selän suorassa. Etukyykkyä pitää tehdä keskikropan ehoilla

Ite en pysty käsittää, miten joillain pysyy ranteet kunnossa sillä faarao-otteella, vaikka olisi siteet! Itse kokeilin ja melkoista tuskaa, tosin tekniikka oli niin hakusessa, että tulin vihaseksi ja tein sitten takakyykkyä. NGV saat opettaa mulle kunnon etukyykyn.

Luultavimmin erehdyt otteesta nyt, faarao-ote on se, jossa kädet on ristissä, eli ristiote ja sitten on erikseen painonnosto-ote, joka ainakin mulla ottaa ranteisiin.

Jos ristiotteella sattuu ranteisiin, on jotain pahasti vituillaan.

Kaiken järjen mukaan ranteet vahvistuvat, kun painonnosto-otteella harjoittelee ja venyttelee ranteita.

Painonnosto-ote mahdollistaa yläselän lihakset/latsit paremmin tukemaan nostoasentoa.

Faarao-otteella, kun on melkein pakko antaa olkapäiden mennä eteenpäin/lapaluiden pyöristyä eteenpäin, mikä heikentää yläselän vakautusta melkolailla.

Back
Ylös Bottom