CBB Utti Hulkki Hietala

Meta title: 🔥 Utti Hietala – suomen kovin treenimetodien räjäyttäjä 🔥

Meta description: Räjähtävä katsaus Utti Hietalan treenifilosofiaan, metodeihin, kehonrakennukseen ja suorituskyvyn optimointiin. Maksimaalista rautatietoa...

Nätisti meneee offiksi kyllä. Sitä samaa touhua jatkuu kyllä vanhemmissakin ikäryhmissä kuin 16-vuotiaissa. Se on ihan mitä elämältään haluaa. Haluaako olla salilla reenaamassa klo. 10.00 rankkaa selkäreeniä vai lumihangessa ja sen jälkeen tiputuksessa keskussairaalassa. Valintoja valintoja.
Näin. Jos NGV on oman valintansa tehnyt, niin mikä siitä siis silloin tekee niin väärää?

Sun kannattais NGV tutustuu jonkun verran muihinki lajeihin, nii vähän käsitys tosta HC:sta saatais muuttua. Ite jonkun aikaa harrastin vapaaottelua, nii aika nopeesti alko arvostaa sitäkin lajia. Mutta eiköhän sunkin jutut ja ajatukset iän myötä muutu.

Ennen ku tredi menee ihan överiks, nii täytyy sanoa, et innolla ja mielenkiinnolla tulee luettua Hulkin juttuja ja monesti tulee omaankin treeniin sovellettua Hulkin höpinöitä.

Nätisti meneee offiksi kyllä. Sitä samaa touhua jatkuu kyllä vanhemmissakin ikäryhmissä kuin 16-vuotiaissa. Se on ihan mitä elämältään haluaa. Haluaako olla salilla reenaamassa klo. 10.00 rankkaa selkäreeniä vai lumihangessa ja sen jälkeen tiputuksessa keskussairaalassa. Valintoja valintoja. Kunhan pitää elämänsä järjissään, ettei välttämättä keskitä koko elämää yhteen asiaan vain, mutta jos tykkää niin mikäs siinä.
Off-topikki jatkuu. Niin sehän on tietenkin joko tai. Mitää tuolta väliltä ei ole olemassakaan. Yrittäkää nyt jo tajuta, että niitä vaihtoehtoja on helvetin paljon enemmän kuin vaan nuo kaksi.

Nää ylimääräiset jututhan voisi siirtää jonnekin puhu NGV:lle järkeä päähän.

Ennen ku tredi menee ihan överiks, nii täytyy sanoa, et innolla ja mielenkiinnolla tulee luettua Hulkin juttuja ja monesti tulee omaankin treeniin sovellettua Hulkin höpinöitä.

Sama juttu. Itsekin olen ammentanut oppia hulkilta vaikka on useita treenivuosia takana, ei tietenkään yhtä menestyksekkäitä.

Off-topikki jatkuu. Niin sehän on tietenkin joko tai. Mitää tuolta väliltä ei ole olemassakaan. Yrittäkää nyt jo tajuta, että niitä vaihtoehtoja on helvetin paljon enemmän kuin vaan nuo kaksi.

Nää ylimääräiset jututhan voisi siirtää jonnekin puhu NGV:lle järkeä päähän.

Ahh. On todellakin mutta erittäin kärjistettyjä vaihtoehtoja kirjoitin, koska näitäkin on. Koko litanniaa kirjan verran en jaksanut alkaa kirjoittaa eri vaihtoehdoista. Idea oli HAVAINNOLLISTAA, jos joku ymmärsi...

Ps. Perjantai-iltana jengi pahalla päällä kun kättä väännetään täällä ja asenteella;)

No aika turhaa. Luuletko oikeesti, että voi kulkea, kun kaveri painaa yli 90 kg ja ei ole juossut vuosiin. Niin ja sekin vielä, ettei kiinnosta ja paikat vaan hajois.

En tainnut kysyä sinulta Hulkin mielipidettä. Sinustako ei voi vain käydä testaamassa mihin sitä monen vuoden jälkeen pystyy tämän hetkisellä kunnollaan? Ja ei voisi mennä juoksemaan jos ei ole ennätyskunnossa. Ja on se hyvä, että sinä sentään tiedät Hulkin kiinnostuksen tason :rolleyes:

En tainnut kysyä sinulta Hulkin mielipidettä. Sinustako ei voi vain käydä testaamassa mihin sitä monen vuoden jälkeen pystyy tämän hetkisellä kunnollaan? Ja ei voisi mennä juoksemaan jos ei ole ennätyskunnossa. Ja on se hyvä, että sinä sentään tiedät Hulkin kiinnostuksen tason :rolleyes:

No olen aika varma, että tiedän Hulkin kiinnostuksen tason :rolleyes:

Voihan sitä hypätä vaikka jyrkänteeltä, mutta onko siitä mitään hyötyä, kun hyppääjä ei edes itse haluaisi hypätä?

No olen aika varma, että tiedän Hulkin kiinnostuksen tason :rolleyes:

Voihan sitä hypätä vaikka jyrkänteeltä, mutta onko siitä mitään hyötyä, kun hyppääjä ei edes itse haluaisi hypätä?

No siksihän sanoin, että hyvä, että sinä tiedät :D Nyt tiedän minäkin

Ootko ajatellu käydä huvikseen juoksemassa jossain YU-kisoissa ja testaamassa mitä kulkisi nykyään?
Ei kiinnostaisi pätkääkään, ja meno olisi todennäköisesti aika järkyttävän jäykkää. Ainoa juttu mikä tuon tiimoilta on joskus käynyt mielessä, on spurttien vetäminen intervallitreenin muotona dieetillä. Tuokin lähinnä siksi, että joidenkin lähteiden mukaan maksimisprintit voivat hyödyttää lihaskasvua eri tavalla kuin punttitreeni.
Nyt syykin selviää miksi lihasmassa ei tartu, kun Hulkki on nylkky. :D
Kummasti vain sitä kestävyyttä ei ole paskaakaan, ja kaikki sarjat tyssäävät kuin seinään 4-8 toiston jälkeen. :rolleyes:
Hulkki olis muutamassa vuodessa Suomen eliittiä pikajuoksussa jos alkaisi sitä treenaamaan samalla sykkeellä.
Lol, tai sitten en. :lol2:
täytyy sanoa, et innolla ja mielenkiinnolla tulee luettua Hulkin juttuja ja monesti tulee omaankin treeniin sovellettua Hulkin höpinöitä.
Sama juttu. Itsekin olen ammentanut oppia hulkilta vaikka on useita treenivuosia takana, ei tietenkään yhtä menestyksekkäitä.
Ohoh, mielenkiintoista. Hyvä jos joku on voinut hyötyä meikäläisen virheistä ja kokemuksista; luulisi että näillä meikäläisen jorinoilla on korkeintaan jotain ironista huumoriarvoa jengille :D

Kummasti vain sitä kestävyyttä ei ole paskaakaan, ja kaikki sarjat tyssäävät kuin seinään 4-8 toiston jälkeen.

Meitsillä taas tyssää 3 toiston jälkeen (tai joskus aikaisemmin). :lol2:

No ihannoit vähän vääriä kavereita ja pidät roolimallina jotain Cutleria.
Ai jaa? Eiks Hulkki ookaan hyvä roolimalli? Noh kuka ois parempi ja mitä vikaa Cutlerissa on? Toki en pidä miestä mitenkään realistisena idolina kuten CBB idoleitani, mutta silti arvostan miestä kun monet vuodet hänelle sanottiin, että turhaan yrität ei susta mitään tule. Mies kumminkin tuli aina joka vuosi Olympiaan takas aina pikkasen edellis kertaa parempana ja juuri tuon yrittämisen, päättäväisyyden ja kovan työn ansiosta mies meni mooilmon ykköseksi.

Pakko vielä pistää offtopikkia: Oon TÄYSIN samaa mieltä NGV:n kanssa tosta bilettämisestä. Nykynuoriso alkaa olla aika pahasti rappeutunutta, jos joka viikonloppu juodaan sammumiseen asti tämän ikäisenä, niin jossain on mennyt pieleen - pahasti. Ja mitä näihin nykyiisiin ''seurustelusuhteisiin'' tulee, niin yleensä ne on kaikilla jotain toivottomia yrityksiä, joista ei tule kummallekkaan kuin paha mieli.
Kyllä tuo ihan tosi on. Eli toisin sanoen on HC:ta olla erilainen kun 90% jengistä. Tosin ainahan erilaisuutta dissataan minkä keritään, mutta erilaisuus on yksiä elämän rikkauksia.

Näin. Jos NGV on oman valintansa tehnyt, niin mikä siitä siis silloin tekee niin väärää?
Joo kaikki mun valitsevani jutut on jumalattoman väärin vaikka valitsisin minkä tien, niin kyllä täältä aina joku on huutamassa, Änkkärin tie on menossa tuonelaan ei hyvää päivää, etc.

Sun kannattais NGV tutustuu jonkun verran muihinki lajeihin, nii vähän käsitys tosta HC:sta saatais muuttua. Ite jonkun aikaa harrastin vapaaottelua, nii aika nopeesti alko arvostaa sitäkin lajia. Mutta eiköhän sunkin jutut ja ajatukset iän myötä muutu.
Joo noh jos olisin vähän nuorempi vielä tästä, niin lätkää olisin mennyt kaukaloon pelaamaan, mutta ei parane enää tässä iässä mennä kun pääsisin ehkä hyvällä tuurilla ja suurella korruptiolla pelaamaan 5 kentässä 6-vuotiaiden sarjaan. :D

Ja nyt sitten offtopic loppu, en viitsi pilata Hulkin threadia.

Edit: Sen verran munkin pitää sanoa, että toi blogi monesti pelastaa päivän ja aina suurella mielenkiinnolla odotan mitä seuraavana päivänä tulee.

Niin herkullista kuin tämän "NGV:n maailmankatsomus" -keskustelun seuraaminen onkin, otan tietoisen riskin ja palaan Hulkin treeneihin ;):

Katselin tuolta blogista, että teet tällä palauttavalla jaksolla leuanvetoa myötäotteella. Minkälainen merkitys leuoilla on yleensä (esim. massakaudella) selkätreenissäsi ja minkälaisia sarjoja/lisäpainoja käytät?

Juu näinhän se menee. Kun vedät pään täyteen joka viikonloppu, niin oot normaali nuori. Kun et vedä päätäs täyteen ja vähän arvostelet muita niin oot outo ja rajoittunut. Miten se Hulkki sen sanoikaan: muut heiluu kaupungilla perjantai-lauantai välisen yön, minä käyn aikaisin nukkumaan. lauantai aamuna on vuorossa jalkatreenit. :rock:

Oon samaa mieltä, että jätetään tämä threadi Hulkille. Annetaan NGV:n treenata miten huvittaa ja ottaa inspiraationsa sieltä mistä hän sen parhaiten saa irti. Pääasia että mies treenaa...

Minkälainen merkitys leuoilla on yleensä (esim. massakaudella) selkätreenissäsi ja minkälaisia sarjoja/lisäpainoja käytät?
Leuanveto on se yksi asia, joka on jo vuosien ajan pysynyt vakiona selkätreenissäni. Eli muita liikkeitä on vaihdeltu, ja silloin tällöin ohjelmassa ei ole selälle mitään muuta liikettä kuin leuanveto.

Liikkeenähän leuat on maastavedon ja raskaiden soutujen ohella kaiken tuloksekkaan selkätreenin pohja ja perusta. Talja(pelleily)liikkeitä kuten ylä- tai alataljaa en tee selälle lähes koskaan, korkeintaan joskus pumppiliikkeenä.

Sinänsä huvittavaa tuossa leuanvedossa meikäläisen kohdalla on se, että olen aivan paska vetämään leukoja. En ole ikinä tehnyt sarjaa yli 35 kilon lisäpainoilla, ja pelkällä kehonpainollakin selkä hyytyy noin 10 toiston jälkeen, mutta silti leuanveto toimii minulla selkätreenin pääliikkeenä. On tosiaan ollut aikoja, jolloin en ole tehnyt selälle mitään muuta kuin leukoja, ja silti selkä on kehittynyt. Toisaalta selkä on meikäläisellä ehkä perseen ja takareisien ohella se ainoa lihasryhmä, joka ottaa treeniä hyvin vastaan.

minkä takia alatalja on jotenkin huonompi kuin mikä tahansa muu soutuliike.
En ole väittänyt taljapelleilyjen olevan yleisesti vapaapainosoutuja huonompia liikkeitä, ne nyt vain eivät meikäläisellä ole ikinä tuntuneet kunnon treeniliikkeiltä. Aivan sama kuinka paljon tai vähän johonkin ala- tai ylätaljaan on laittanut painoa, ei loppuun asti tehdyn sarjankaan jälkeen vain tunne oikein tehneensä mitään. Ihan hyvinhän taljoilla saa tuntumaa selkään, mutta ainoastaan raskaiden selkäliikkeiden (leuat lisäpainoilla, maastavedot, ja kulmasoudut tangolla, t-tangolla, käsipainoilla) jälkeen on sellainen tunne että on oikeasti tehtykin jotain.
ite en tajua kyllä ollenkaan miten ylätalja on yhtään sen huonompi kuin leuatkaan.
Aivan erilaisia liikkeitä; ylätaljaa ei voi edes hyvällä tahdolla verrata leuanvetoon.

sanoo mies joka tekee sitten vinopenkin smithissä :).melkoista pelleilyä sanoisin ;).

no se naljailusta, onhan se tosi että ne on erillaisia liikkeitä. itse olen ainakin kautta aikan saanut taljalla selän siihen kuntoon että se tuntuu myös reenatulta. leuat on brutaalimpi liike siitä ei pääse mihinkään, mutta myös riski altis IMO. sen kehittävämpi se tuskin on kuin taljakaan.

Back
Ylös Bottom