Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Intuitiivisesti ajateltuna: eikö se lampun himmeneminen tarkoita nimenomaan tehon pienenemistä, eli lampun säteilemä valo indikoi fotoneiksi palavaa sähköenergiaa? Ja näinollen energiankulutuskin on pienempi himmeällä.

Ja jos vertaa 40W ja 60W lamppuja, niin noista kirkkaammin palaa 60W ja kuluttaa energiaakin enemmän.
Ei sitä voi oikein tuolla tavalla ajatella. Ikivanhat himmennettävät lamput toimivat vastusperiaatteella. Eli saadusta tehosta kulutetaan osa lämmöksi, jolloin lampun kirkkaus laskee. Lopputulos on se, että maksetaan joka tapauksessa samasta energiamäärästä rippumatta lampun kirkkaudesta.

Mitenkä nykyisin?

Naapuri onnistu polttamaan kämppänsä viikonloppuna. Siinä samassa tuli hiukkasen savua munkin asuntoon. Muualta, paitsi makkarista lähi savun haju tuulettamalla. Mikäs on paras tapa saada haju pois...kaikkien tekstiilien pesun lisäksi?

Naapuri onnistu polttamaan kämppänsä viikonloppuna. Siinä samassa tuli hiukkasen savua munkin asuntoon. Muualta, paitsi makkarista lähi savun haju tuulettamalla. Mikäs on paras tapa saada haju pois...kaikkien tekstiilien pesun lisäksi?

Yritä saada otsonaattori jostain lainaksi, sillä pitäisi lähteä.

Nimim. Kissanpissan hajun keittiön seinistä sillä hävittänyt.

Ei sitä voi oikein tuolla tavalla ajatella. Ikivanhat himmennettävät lamput toimivat vastusperiaatteella. Eli saadusta tehosta kulutetaan osa lämmöksi, jolloin lampun kirkkaus laskee. Lopputulos on se, että maksetaan joka tapauksessa samasta energiamäärästä rippumatta lampun kirkkaudesta.

Mitenkä nykyisin?

Hyvä pointti. Googlesta hakusana himmennyskytkin osoittaa energiansäästösivulle jossa väitetään, että sellainen kytkin kylläkin pienentää energiankulutusta. Mulla ei toimi nyt sanakirja, mutta englanninkielisellä vastineella löytynee varmasti enemmän tietoa.

Miksi jollain ihmisillä on aivan käsittämättömän löysä kädenpuristus? Ei voi käsittää.. Mitä se kertoo ihmisestä teidän mielestänne? Varsinkin kun itsellä on aina ollut sellainen reipas, kunnollinen puristus, niin se on kiva ylläri kun kättelee sellasta löysää joka vaan tyyliin ojentaa sen kätensä eikä purista ollenkaan. :curs:

Miksi jollain ihmisillä on aivan käsittämättömän löysä kädenpuristus? Ei voi käsittää.. Mitä se kertoo ihmisestä teidän mielestänne? Varsinkin kun itsellä on aina ollut sellainen reipas, kunnollinen puristus, niin se on kiva ylläri kun kättelee sellasta löysää joka vaan tyyliin ojentaa sen kätensä eikä purista ollenkaan. :curs:

Niinpä ja varsinkin ja mies antaa löysän käden :urjo: .... aina mukava yllätys kun nainen kättelee kunnolla

Edit: ainakin ujoilla on löysä

Niinpä ja varsinkin ja mies antaa löysän käden :urjo: .... aina mukava yllätys kun nainen kättelee kunnolla

Edit: ainakin ujoilla on löysä

Ihan sama. Mäkin oon ollut joskus ujo eikä mun kädenpuristus ole IKINÄ ollut löysä. Oikeesti, mikä voisi olla hirveämpää kun ojentaa reippaasti kätensä ja vastassa on ..ruumis? ..zombie?:eek:

Ihan sama. Mäkin oon ollut joskus ujo eikä mun kädenpuristus ole IKINÄ ollut löysä. Oikeesti, mikä voisi olla hirveämpää kun ojentaa reippaasti kätensä ja vastassa on ..ruumis? ..zombie?:eek:

Tuntuu aina sen jälkeen, että pitää mennä peseen käsi nurkan taakse tai vähintään oksentamaan :D

Edit: kättelyn jälkeen siis

Oikeesti, mikä voisi olla hirveämpää kun ojentaa reippaasti kätensä ja vastassa on ..ruumis? ..zombie?:eek:

Öö.. syöpä?:)

Lidlissä kun tulee asioitua ja appelisiinit sieltä hankittua.. Mistä johtuu, että nyt vaikka Lidlin appelsiineissa on välillä hirveä kasa siemeniä, siis niin että rupee jo vituttamaan, ja välillä ne ovat täysin siemenettömiä? Samaa lajiketta luulisi ainakin olevan, kun kerran samaa merkkiä aina ovat?

Mun mielestäni se kertoo siitä ihmisestä vaan että sillä on löysä kädenpuristus :D

Ihan oikeastikko te teette jotain luonneanalyysiä ihmisen kädenpuristuksen perusteella? Ehkä jotkut vaan kohteliaisuuttaan puristaa kevyesti. Tai sitten niille ei ole kerrottu että on nössö jos puristaa löysästi. Kyllä ne ihmiset varmasti haluaisivat tehdä hyvän vaikutelman, mutta jostain syystä eivät purista kovaa.

Eiköhän ihmisestä voi päätellä paljon enemmän muiden eleiden perusteella kuin kädenpuristuksen? Esim. miten ja mitä ihminen puhuu, katsooko silmiin, seisooko ryhdikkäästi... Kädenpuristus on vaan kulttuurillinen ele, ja tavallaan sitä samaa pelaamista mitä tuolla parisuhdethreadissa puidaan monen sivun verran. Tottakai esimerkiksi joissakin bisnespiireissä pitää puristaa lujaa, mutta jos kaikki tekevät niin automaattisesti jonkun pelisäännön perusteella, niin eikö se ele menetä merkityksensä? Senhän voisi ohittaa toteamalla heti alkuun että "voimmeko olettaa että puristin kättäsi lujaa, ja mennä suoraan asiaan?".

Mun mielestäni se kertoo siitä ihmisestä vaan että sillä on löysä kädenpuristus :D

Ihan oikeastikko te teette jotain luonneanalyysiä ihmisen kädenpuristuksen perusteella? Ehkä jotkut vaan kohteliaisuuttaan puristaa kevyesti. Tai sitten niille ei ole kerrottu että on nössö jos puristaa löysästi. Kyllä ne ihmiset varmasti haluaisivat tehdä hyvän vaikutelman, mutta jostain syystä eivät purista kovaa.

Eiköhän ihmisestä voi päätellä paljon enemmän muiden eleiden perusteella kuin kädenpuristuksen? Esim. miten ja mitä ihminen puhuu, katsooko silmiin, seisooko ryhdikkäästi... Kädenpuristus on vaan kulttuurillinen ele, ja tavallaan sitä samaa pelaamista mitä tuolla parisuhdethreadissa puidaan monen sivun verran. Tottakai esimerkiksi joissakin bisnespiireissä pitää puristaa lujaa, mutta jos kaikki tekevät niin automaattisesti jonkun pelisäännön perusteella, niin eikö se ele menetä merkityksensä? Senhän voisi ohittaa toteamalla heti alkuun että "voimmeko olettaa että puristin kättäsi lujaa, ja mennä suoraan asiaan?".

Mä en oikeesti palkkais ihmistä töihin, joka ei osaa kätellä. Se kertoo mun mielestä kyllä todella paljon. Ei siis tarvitse puristaa lujaa
, siis niin että ihan sattuu, vaan normaali reipas kädenpuristus. Tää mistä nyt puhun on sellanen jota ei voi kättelyksi sanoa. Sellanen "pyyhkäisy", hyi helvetti.

Anteeksi, että analysoin ihmistä kädenpuristuksen perusteella. Opetelkaa kättelemään!:curs:

Kädenpuristus on usein se ensimmäinen ele, joka tehdään tavatessaan uusi ihminen. Kädenpuristus kertoo toki ihmisestä mutta vielä enemmän se kertoo siitä, miten hän suhtautuu kädenpuristuksen vastapuoleen ja koko tähän tilanteeseen. Löysä käsi on sama kuin sanoisi päin naamaa, että "vittu kun ei kiinnosta". Kädenpuristuksen on oltava reipas, otteen pitävä ja aina on katsottava silmiin. Ihminen muodostaa mielipiteensä uudesta ihmisestä 30 sekunnissa ja tämä ensivaikutelma ei useimmiten helposti muutu. Minä en koskaan unohda jos minua kätellään löysästi ja katsellaan seiniä. Jos minua ei kunnioiteta, minäkään en kunniota.

edittiä

Tuntuu aina sen jälkeen, että pitää mennä peseen käsi nurkan taakse tai vähintään oksentamaan :D

Edit: kättelyn jälkeen siis

Tuo on niin totta, tulee olo kuin sä lääppisit sitä kättä vastoin sen toisen tahtoa :urjo:

Itse otan näistäkin joskus reippaalla ottella kiinni ja ravistan oikein kunnolla, notta TERVE MITÄ KUULUU. :lol2:
Ilmeestä näkee etteivät nämä löysän käden ojentelijat siitä pidä :evil:

Ostin eilen viimeinkin digiboksin kaapeliverkkoon. Ikäväkseni huomasin, ettei Eurosport enää näykkään, vaan digiboksi ilmoittaa, vaan $$ kuvaa kanavan kohdalla, eli ilmeisesti tuosta jotakin pitäisi maksaa. Eikö Eurosport enää sitten näy digiaikaan siirryttäessä ilmaiseksi?

Digiboksin ohihan tuota saa katteltua, mutta olisihan tuo ollut mukava nauhoitella myöhään tulevat matsit ym. Tuonne kovalevylle....

Ostin eilen viimeinkin digiboksin kaapeliverkkoon. Ikäväkseni huomasin, ettei Eurosport enää näykkään, vaan digiboksi ilmoittaa, vaan $$ kuvaa kanavan kohdalla, eli ilmeisesti tuosta jotakin pitäisi maksaa. Eikö Eurosport enää sitten näy digiaikaan siirryttäessä ilmaiseksi?

Digiboksin ohihan tuota saa katteltua, mutta olisihan tuo ollut mukava nauhoitella myöhään tulevat matsit ym. Tuonne kovalevylle....

Itsellä oli sama tilanne Oulussa ja se selvisi sillä kun soitti palveluntarjoajalle ja ne lisäsivät EuroSportin minun kaapelikortin kanavavalikoimaan. Miten lie sitten sun kohdalla, mutta suosittelen tosiaankin soittamaan asiakaspalveluun.

Jos vuokrasopimuksen irtisanoo kuun 1.päivä alkaen, niin pitääkö tuolta 1 päivältä maksaa vuokra? Ja avaimet pitää palauttaa kyllä jo tuon 1. päivän aikana, mutta miten on vuokran kanssa.

Jos vuokrasopimuksen irtisanoo kuun 1.päivä alkaen, niin pitääkö tuolta 1 päivältä maksaa vuokra? Ja avaimet pitää palauttaa kyllä jo tuon 1. päivän aikana, mutta miten on vuokran kanssa.

Yleensä vuokrakämpissä irtisanomisaika on SEURAAVAN kuun loppuun asti. Eli, vaikka irtisanoisit 1pv, niin silti asumisoikeutta/vuokranmaksuvelvollisuutta olisi seuraavan kuun viimeiseen päivään asti.

Riippuu tietenkin siitä mitä vuokrasopparissa lukee.

Yleensä vuokrakämpissä irtisanomisaika on SEURAAVAN kuun loppuun asti. Eli, vaikka irtisanoisit 1pv, niin silti asumisoikeutta/vuokranmaksuvelvollisuutta olisi seuraavan kuun viimeiseen päivään asti.

Riippuu tietenkin siitä mitä vuokrasopparissa lukee.

Mutta jos vaikka nyt irtisanoisin kämpän ja laittaisin irtisanomispäiväksi 1.11.2006, niin pitäisisikö maksaa vuokra tuolta marraskuun ekalta päivältä?

Back
Ylös Bottom