Gallup: Tv-lupa (maksatko?)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
En maksa, enkä itse asiassa katso juuri lainkaan telkkaria, vaikka sellainen onkin. Ehkä kerran parissa viikossa tulee katsottua joku sarja. Lähinnä katselen dvd:ltä sarjoja/leffoja.

On tullu aika tunnollisesti maksettua vaikka vituttaa joka kerta ku kyseinen lasku tipahtaa postiluukusta.

Mitenkähän muuten on sit siinä vaiheessa kun televisiolähetykset muuttuu täysin digimuotoon.. Jostain kuulin että se pystyttäisiin jotain kautta tarkistamaan tuleeko tiettyyn asuntoon digitaalinen tv-signaali ja ottaako sen jokin vastaanotin vastaan. Voi tietysti olla aika :anssi: tämä kyseinen juttu, mutta jos tosiaan näin on niin saattaa tapahtua et lupatarkastajilta loppuu hommat, alkaa digiboxin omistajille tipahdella laskuja, köyhiltä loppuu Lostin kattominen..

En maksa. Kannattaisi kyllä sillä Yle maksaa toiseksi kovimmat palkat Suomessa. Keskiansio reilut 59000 euroa vuoteen yleläisillä ja palkankorotuksia (tv-lupaan korotuksia) luvassa. :D

On tullu aika tunnollisesti maksettua vaikka vituttaa joka kerta ku kyseinen lasku tipahtaa postiluukusta.

Mitenkähän muuten on sit siinä vaiheessa kun televisiolähetykset muuttuu täysin digimuotoon.. Jostain kuulin että se pystyttäisiin jotain kautta tarkistamaan tuleeko tiettyyn asuntoon digitaalinen tv-signaali ja ottaako sen jokin vastaanotin vastaan. Voi tietysti olla aika tämä kyseinen juttu, mutta jos tosiaan näin on niin saattaa tapahtua et lupatarkastajilta loppuu hommat, alkaa digiboxin omistajille tipahdella laskuja, köyhiltä loppuu Lostin kattominen..

Kyllä se digisignaali tulee kaikkialle sen kantavuusalueelle oli vastaanotin tai ei. Tuo on melkein yhtä hyvä kusetus kuin 70-luvulla televisiossa sanottiin ,että kaikki jotka eivät maksa tv-lupamaksua lähetys katkeaa tänään muutamaksi sekunniksi klo: (joku tietty kellon aika). Ja katkaisivat tietysti lähetyksen kaikilta. Se aiheutti tietysti väestönrynnistyksen maksamaan tv-lupamaksuja. :D

Itse olen 2 viikkoa maksanut, kun tarkastaja kävi kylässä ja sovittiin että otan luvat niin ei tartte maksaa sakkoja. (Näki ikkunasta kun uutiset pyöri:) ). Nyt mulla ei oo tietty koko televisiota kun peruin luvan...

Tv:tä ei ole eikä tule, mutta olen tv-luvasta sitä mieltä, että se on huijausta. Jos laitteesta olet jo maksanut niin millä perusteella olet velvollinen maksamaan sen käytöstä? Ei kahvinkeittimestäkään makseta mitään keittomaksuja...

Lisäksi ylen kanavat joiden takia tv-lupa on olemassa näyttävät surkeita ohjelmia ja ohjelma tarjonta on hyvin suppeaa. Jotain typeriä dokumenttejä ja eläkeläisille suunnattuja saippuasarjoja + uusintoja vuosien takaa. Uutisetkin ovat kuivemmat kuin 3 ja 4 kanavilla.

Koko televisio kulttuuri suomessa tukee amerikkalaista elämäntyyliä ja ihannoin väkivaltaa + muuta sairasta toimintaa. :down:

Maksan, koska se on mielestäni oikein ja en kuole nälkään, vaikka sen maksankin. Opiskelijalle tuo 200 euroa on kova summa, mutta on siitä tähän asti selvitty. Elämä on. Se kyllä vituttaa, että tässä tulee maksettua kaikkien muidenkin maksuja, joilla siihen olisi varmasti enemmän varaa kuin allekirjoittaneella. Ja tuo asenne, että ei se ole keltään pois jos ei maksa on perseestä. On se pois, niiltä jotka maksaa.
Tv:tä ei ole eikä tule, mutta olen tv-luvasta sitä mieltä, että se on huijausta. Jos laitteesta olet jo maksanut niin millä perusteella olet velvollinen maksamaan sen käytöstä? Ei kahvinkeittimestäkään makseta mitään keittomaksuja...
Ilmeisesti sinulla on myös ilmainen internet, koska olet laitteet ostanut. Ja aikanaan ajat autolla ilmaiseksi. Sähkökin ja vesikin on sinulle ilmaista. Ilmeisesti myös verojen maksaminen on sinusta täysin turhaa.

Maksan, koska se on mielestäni oikein ja en kuole nälkään, vaikka sen maksankin. Opiskelijalle tuo 200 euroa on kova summa, mutta on siitä tähän asti selvitty. Elämä on. Se kyllä vituttaa, että tässä tulee maksettua kaikkien muidenkin maksuja, joilla siihen olisi varmasti enemmän varaa kuin allekirjoittaneella. Ja tuo asenne, että ei se ole keltään pois jos ei maksa on perseestä. On se pois, niiltä jotka maksaa.

Ilmeisesti sinulla on myös ilmainen internet, koska olet laitteet ostanut. Ja aikanaan ajat autolla ilmaiseksi. Sähkökin ja vesikin on sinulle ilmaista. Ilmeisesti myös verojen maksaminen on sinusta täysin turhaa.

Ei voi verrata sillä tietokone+ laitteita saa säilyttää ja käyttää ilman käyttömaksuja ja maksan netistä vain jos itse haluan ja silloinkin saan valita kuinka paljon maksan mistäkin yhteydestä.

Autoa ei ole, mutta jos olisi niin sitäkin saa tankata silloin kun itse haluaa eikä kukaan tule tarkastamaan koska olet viimeksi tankannut.

Sähköstä maksan juuri sen verran mitä käytänkin ja veden kanssa samoin. Teeveetä et saa edes pitää kotonasi jos et ole lupaa maksanut. Jos minulla olisi telkkari niin käyttäisin sitä vain dvd-elokuvien katseluun eli en katsoisi tv-lähetyksiä ja siltikin minun pitäisi maksaa lupa. Ei mene läpi mun oikeuskäsityksen.

Lisäksi, että tv-lupa on tyhjästä maksamista on summat järkyttäviä. 200 euroa ja nousee! :eek:

Ei voi verrata sillä tietokone+ laitteita saa säilyttää ja käyttää ilman käyttömaksuja ja maksan netistä vain jos itse haluan ja silloinkin saan valita kuinka paljon maksan mistäkin yhteydestä. Teeveetä et saa edes pitää kotonasi jos et ole lupaa maksanut.
Voit pitää myös TV:tä jos voit todistaa, että et käytä sitä TV:n katseluun. Esim. Virittimen poisto.
Autoa ei ole, mutta jos olisi niin sitäkin saa tankata silloin kun itse haluaa eikä kukaan tule tarkastamaan koska olet viimeksi tankannut.
Käyttömaksu se on autossakin.
Lisäksi, että tv-lupa on tyhjästä maksamista on summat järkyttäviä.
Jostain ne rahat on saatava kun mainostuloja ei ole. Vai ajetaanko koko yle alas. Radiotkin vaan hiljaseksi kerralla. Niin, no ainahan voi kuunnella novaa...
200 euroa ja nousee! :eek:
Nousee, koska porukka ei sitä maksa.

Voit pitää myös TV:tä jos voit todistaa, että et käytä sitä TV:n katseluun. Esim. Virittimen poisto.

Käyttömaksu se on autossakin.

Nousee, koska porukka ei sitä maksa.

Jos ostaisin television niin viimeisenä rupean siitä jotain purkamaan jonkun mielivaltaisen maksun takia.

Auton "käyttömaksu" on kyllä ihan yhtä mielivaltainen. :offtopic:

Maalaisjärjellä varustettu ihminen tajuaa kyllä, että ei saa rahoilleen vastinetta moisesta maksusta. Tässä syy miksi maksamatta jätetään ja oikeus siinä vain tapahtuu. Jos tulot ovat luokkaa 3000 euroa kuukaudessa niin saattaisin harkita tv:n ostamista ja lupa maksun maksamista, mutta en sitä pienemmillä tuloilla. Sitten lisäksi siihen kyllä tarvittaisiin yhtenäinen verolinja ja palkkatasojen tasoittuminen + yle voisi miettiä mihin rahoja yleisesti käytetään. Loppuun voisin ihmetellä, että eikö mobiilipelit ym roska tuota jo tarpeeksi tai miksi yle ei rupea rahoittamaan toimintaansa markkinoinnilla?

Nyt olisi aika vetää se kello oikeaan aikaan sillä emme elä enää pimeällä keskiajalla jolloin ihmisiä verotettiin milloin mistäkin mielivaltaisista syistä.

Nyt olisi aika vetää se kello oikeaan aikaan sillä emme elä enää pimeällä keskiajalla jolloin ihmisiä verotettiin milloin mistäkin mielivaltaisista syistä.
Suomessa verotetaan, ja jotain niitä rahoilla tehdäänkin. Verotuksen keinoja ja kohteita voisi kyllä miettiä uudestaan, mutta itsellä on ollut tapana kuuliaasti maksaa kaikki laskuni ja noudattaa lakia, vaikka sen kiertäminen joskus onkin helppoa. Jostain se on pois sitten kuitenkin. Tässä asiassa pääasiassa niiltä, jotka maksun maksaa.
Maalaisjärjellä varustettu ihminen tajuaa kyllä, että ei saa rahoilleen vastinetta moisesta maksusta.
Tämähän nyt on ihan mielipide kysymys. Jos vastinetta ei tule, niin eihän sitä TV:tä ole pakko hommata.

Suomessa verotetaan, ja jotain niitä rahoilla tehdäänkin. Verotuksen keinoja ja kohteita voisi kyllä miettiä uudestaan, mutta itsellä on ollut tapana kuuliaasti maksaa kaikki laskuni ja noudattaa lakia, vaikka sen kiertäminen joskus onkin helppoa. Jostain se on pois sitten kuitenkin. Tässä asiassa pääasiassa niiltä, jotka maksun maksaa.

Tämähän nyt on ihan mielipide kysymys. Jos vastinetta ei tule, niin eihän sitä TV:tä ole pakko hommata.

Lakien noudattamisesta ei ole kysymys sillä kaikki rikkovat lakeja valtion virkamiehiä ja kansanedustusta myöten. On tekopyhää väittää, että tv-lupa maksetaan siksi, että halutaan noudattaa lakeja.

Onko sinulla käsitystä mihin verorahat menevät käytännössä. Toki niitä käytetään hyvin esim terveydenhuolto,eläkkeet,tuet ja avustukset (väliaikaiseksi avuksi), mutta vähintään yhtä paljon rahaa menee kaiken maailman pitojen ja juhlien pitämiseen sekä virkamiesten ylisuurten palkkojen maksamiseen. Köyhiä tässä vaan kyykytetään aseena myös tv-luvat.

Mielipide asioita nämä ovat kaikki, mutta itse en lähtenytkään kommentoimaan muiden mielipiteitä alunperin. ;)

Lakien noudattamisesta ei ole kysymys sillä kaikki rikkovat lakeja valtion virkamiehiä ja kansanedustusta myöten.
Tekeekö se laista jotenkin vähemmän merkittävän jos sitä rikotaan? Eli tappaakin saa kun muutkin tappaa?
Onko sinulla käsitystä mihin verorahat menevät käytännössä. Toki niitä käytetään hyvin esim terveydenhuolto,eläkkeet,tuet ja avustukset (väliaikaiseksi avuksi), mutta vähintään yhtä paljon rahaa menee kaiken maailman pitojen ja juhlien pitämiseen sekä virkamiesten ylisuurten palkkojen maksamiseen. Köyhiä tässä vaan kyykytetään aseena myös tv-luvat.
On käsitystä. Ja ei varmasti mene yhtä paljon mihinkään pitoihin ja juhliin yms. Tottakai niihinkin sitä kuluu. Mutta toisilla on vaan parempi asema kuin toisilla.

Köyhänä en voi itseäni pitää, vaikka opintotuella ja kesähommilla tässä eletäänkin. Televisio on ei välttämätön "luksustuote", jos siihen ei ole varaa, niin ei sitten hankita sitä.

Tekeekö se laista jotenkin vähemmän merkittävän jos sitä rikotaan? Eli tappaakin saa kun muutkin tappaa?

On käsitystä. Ja ei varmasti mene yhtä paljon mihinkään pitoihin ja juhliin yms. Tottakai niihinkin sitä kuluu. Mutta toisilla on vaan parempi asema kuin toisilla.

Köyhänä en voi itseäni pitää, vaikka opintotuella ja kesähommilla tässä eletäänkin. Televisio on ei välttämätön "luksustuote", jos siihen ei ole varaa, niin ei sitten hankita sitä.

Laki on laki, mutta jos se on yleistä oikeuskäsitystä vastaan niin sitä ei kunnioiteta eikä myöskään noudateta. Tappaminen on asia erikseen eikä voida puhua siitä ja tv-luvan maksamatta jättämisestä samassa lauseessa.

Et ole ilmeisesti koskaan ollut/nähnyt minkälaisia juhlia pidetään esimerkiksi korkeasta kaupungin/kunnan virasta eläkkeelle lähtevän henkilön läksiäisiin. Luvut ovat valtavia. Olen itse henkilökohtaisesti nähnyt erään korkeassa asemassa työskentelevän henkilön läksiäisjuhlan järjestelyt ja siitä aiheutuneet kulut jotka menivät veronmaksajille ja voin kertoa, että sillä summalla olisi maksettu monen kymmenen ihmisen eläkkeet lopun iäksi. Onko olemassa mitään turhempaa kuin jotkun henkilön läksiäiset!

Palatakseni aiheeseen eli televisioon ja sen lupaan mielestäni televisio ei ole mikään luksustuote 2000 luvun suomessa vaan perustarve sekä oikeus jokaiselle ihmiselle + tv-lupa on kusetusta sanot sinä mitä hyvänsä.

Laki on laki, mutta jos se on yleistä oikeuskäsitystä vastaan niin sitä ei kunnioiteta eikä myöskään noudateta.
Kyllä tuo monelle on yleisen oikeuskäsityksen mukainen. Monihan tälläkin palstalla on sanonut, että jos rahaa tulisi sen ja sen verran kuussa, niin tuon maksaisi.
Et ole ilmeisesti koskaan ollut/nähnyt minkälaisia juhlia pidetään esimerkiksi korkeasta kaupungin/kunnan virasta eläkkeelle lähtevän henkilön läksiäisiin. Luvut ovat valtavia. Olen itse henkilökohtaisesti nähnyt erään korkeassa asemassa työskentelevän henkilön läksiäisjuhlan järjestelyt ja siitä aiheutuneet kulut jotka menivät veronmaksajille ja voin kertoa, että sillä summalla olisi maksettu monen kymmenen ihmisen eläkkeet lopun iäksi. Onko olemassa mitään turhempaa kuin jotkun henkilön läksiäiset!
Monen kymmenen ihmisen eläkkeet loppuiäksi? Tuskimpa vaan, koska tämä vaatisi jo satojen tuhansien kekkerit, joihin en nyt ihan heti uskoisi. Lisäksi ei noita läksiäisjuhlia ihan joka vuosi pidetään. Ja vaikka tuo pitäisi paikkansakin niin summa on mitätön kärpäsen paska siinä rahassa mitä me kaikki yhteensä veroja maksetaan. Palkathan on yleisesti kunnalla/kaupungilla ihan surkeita, ehkä mies oli läksiäisensä ansainnut. Osalla meistä on vaan parempi asema työelämässä kuin toisilla, tämähän nyt on ihan normaalia. Turha se on osaansa kenenkään itkeä, suomessa lähes jokaisella on samat mahdollisuudet elämässä.

Palatakseni aiheeseen eli televisioon ja sen lupaan mielestäni televisio ei ole mikään luksustuote 2000 luvun suomessa vaan perustarve sekä oikeus jokaiselle ihmiselle + tv-lupa on kusetusta sanot sinä mitä hyvänsä.
TV ei millään tapaa ole välttämätön perustarve kenellekään. Jos joku olisi syytä olla ilmainen kaikille, se olisi nimenomaan internet, ei TV.

Kyllä se TV lupa minullakin tililtä ikävästi puraisee ja se vituttaa, mutta maksan sen kuitenkin, koska sitä töllöä katson. Ikävän kova hinta se on, mutta ei se tuosta ainakaan laske jos sen useampi jättää maksamatta.

Tässä tapauksessa eläkkeelle lähtevällä miehellä oli monen tonnin kuukausipalkka, että se siitä aiheesta. :D

Mitä harvempi maksaa sitä parempi IMO.
Tässä on jo sen verran eksytty aiheesta, että jätetään asian käsittely tähän. :haart:

Jostain ne rahat on saatava kun mainostuloja ei ole. Vai ajetaanko koko yle alas. Radiotkin vaan hiljaseksi kerralla. Niin, no ainahan voi kuunnella novaa...
Kyllä toi mulle vaan sopisi. En ainakaan minä menettäisi mitäään, tai ei ainakaan tule heti mieleen.

Back
Ylös Bottom