Moottoripyörä?

Ihan omasta kaasukädestä kiinni. Itse ajanut vuosia sitten kevarilla. Ensimmäinen oikea pyörä on Hondan Super Blackbird tehoputkella, power commanderilla ja muilla hiluilla. Hyvin olen toistaiseksi hengissä pysynyt. Voi sitä isommankin pyörän laittaa kunhan pitää semmoisen terveen kunnioituksen mukana siihen laitteeseen.

Juu tottakai on päästä kiinni. Pääsee noilla pyörillä hiljempaakin :)
Hyvin mullakin pysyi gixu käsissä, kun en sen kanssa leikkinyt, vaan normi ajoa. Tosin välillä ei ihan niin normia :nolo:

Mitenköhän virkavalta mahtaa suhtautua siihen jos prätkällä ajelee ruuhkassa jonojen välissä?

Tsägästä ja tilanteesta kiinni, itelle pamahti viimevuonna. Kyseessä oli tosin dösäkaistan käyttöä kyttäävä ratsia, joten se varmaan edesautti sakon saamista.

Noniin, nyt mullakin pärähti eilen käyntiin mp-kurssi. Oli 3 tuntii teoriaa, enää toiset 3 jäljellä. Ja tietenkin ajotunnit. Ne voi vissiin suorittaa aika nopee alta pois vissiin? Sitten vaan teoriakoe joka on kuulemma läpihuutojuttu ja ajokoe.
Onko näin?
Ai joo, miten ihmeessä saan itselle loppukesäksi tosi halvan ja päräyttävän kokonaisuuden kun nyt näin ekaks pyöräks ei tarvitse välttämättä kaikkein hienointa laitetta hankkia?
Ja nää kaikki sit oli kysymyksiä, arvostaisin jos joku vastaa tms.
pakollinen hymiö :)

Noniin, nyt mullakin pärähti eilen käyntiin mp-kurssi. Oli 3 tuntii teoriaa, enää toiset 3 jäljellä. Ja tietenkin ajotunnit. Ne voi vissiin suorittaa aika nopee alta pois vissiin? Sitten vaan teoriakoe joka on kuulemma läpihuutojuttu ja ajokoe.
Onko näin?
Ai joo, miten ihmeessä saan itselle loppukesäksi tosi halvan ja päräyttävän kokonaisuuden kun nyt näin ekaks pyöräks ei tarvitse välttämättä kaikkein hienointa laitetta hankkia?
Ja nää kaikki sit oli kysymyksiä, arvostaisin jos joku vastaa tms.
pakollinen hymiö :)

No siis eihän se kirjallinen koe vaikea ole, jos mitään tietää liikenteestä :) . Käsittelykoe ei myöskään mikään mahdoton ole, jotain jarruttamista jne. On ne helppoja, kun vähän edes harjoittelee.

Sulla on siinä mielessä paska tilanne, että saat kortin vasta loppukesästä, jolloin ajoaikaa ei enään paljoa ole, mutta se hyvä puoli, että jengi tiputtelee hintojaan aika hyvin syksyllä, saa aika hyvällä hinnalla pyöriä.
Ei muuta kuin merkki ja malli yms päätökset ensin ja sitten esim. nettimotosta etsimään vaihtoehtoja :)

Sitten vaan teoriakoe joka on kuulemma läpihuutojuttu ja ajokoe.
Onko näin?
Näin se on. Teoriakoe on helppo, pelkät kirjalliset kysymykset jos on B kortti alla. Ajokokeen käsittelytehtäviä on 6, itsellä ne meni siinä loppuvaiheessa aivan helposti, jotain pujotteluakin pystyi kieputtamaan rataa ympäri ihan mielinmäärin. Inssiajoa pidin itse vaikeampana etukäteen, mutta eipä siinäkään sitten mitään ihmeempää kun vaan ajelee rauhassa ja sääntöjen mukaan.

Mitenköhän virkavalta mahtaa suhtautua siihen jos prätkällä ajelee ruuhkassa jonojen välissä?

Ite samaa miettinyt. Muutaman kerran oon välistä tullut ja tuntuu että autoilijat ei kovasti tuota aina arvosta. Yks jamppa lähti heti valoista HD:n takarenkaaseen kiinni, tais vituttaa. :D

Tällä hetkellä kai vallitseva laki on että noista on sakotettava. Ja käsittääkseni aika usein poliisi noista sakottaa. Mutta jos nyt ihan väärin muista niin taisin jostain lukea että tuokin on muuttumassa, että jatkossa saisi tietyin rajoituksin(en muista tarkemmin) olla vierekkäin auton kanssa.

Tällä hetkellä kai vallitseva laki on että noista on sakotettava.
Sitä vähän meinasinkin. Eri asia sitten jaksaako poliisi lähteä ruuhkassa tuollaisen rikollisen perään ellei sattumalta sitten ole suoraan pelipaikalla pysäyttämässä/joku kaveri siellä seuraavassa risteyksessä passissa.

Täytyy kuitenkin sanoa, että aika mulkkua tää suomalainen autokansa. Prätkällä pujottelijaa (tai rivien välissä ajajaa) todellakin katsotaan saatanan kieroon ja kun huomataan peilistä että prätkä lähestyy niin ajetaan auto tahallaan siihen kaistan keskelle ettei varmasti pääse menemään jonojen välistä :curs:

Ite samaa miettinyt. Muutaman kerran oon välistä tullut ja tuntuu että autoilijat ei kovasti tuota aina arvosta. Yks jamppa lähti heti valoista HD:n takarenkaaseen kiinni, tais vituttaa. :D

:D :D :D

sehän se ton HDn huono puoli on, et ne autot pääsee siihen takarenkaaseen kiinni. :whip: :piis:

Mites muuten noi moottoripyörien vaihdelaatikot tykkää semmosesta, että ohitetaan vaihteita, esim. kiihdytetään kakkosella sataan ja sitten kahlataan kutoselle. Onko siitä jotain haittaa.

kannattaa aina muistaa,että kaikki autoilijat ei välttämättä huomaa prätkää joka tulee ajokaistojen välistä.nimimerkillä monta kertaa ollut lähellä.

Tällä hetkellä kai vallitseva laki on että noista on sakotettava. Ja käsittääkseni aika usein poliisi noista sakottaa. Mutta jos nyt ihan väärin muista niin taisin jostain lukea että tuokin on muuttumassa, että jatkossa saisi tietyin rajoituksin(en muista tarkemmin) olla vierekkäin auton kanssa.

Kysyin tuosta asiasta moottoripyöräpoliisilta MP-messuilla, hän sanoi että autojen välissä saa ajaa jos siinä on riittävästi tilaa kunhan autot ovat pysähdyksissä. Mikä on riittävästi on kuulemma poliisin tulkintakysymys.

Autojen liikkuessa edes kävelyvauhtia jonojen välissä ei saa kuulemma ajaa missään tapauksessa.

Mikä vitun naula/lasi/kivi/whatever magneetti mun pyörä on? Olen kyllä kuullut, että busa on kova syömään takarenkaita, mutta ei tähän tyyliin.. Vittu, toinen takakumi tälle kesälle, viimeksi joku saatanan pop-niitin jämä, nyt lasinsiru ja takakumi littana.. vittu. :curs: :curs: :curs:

Noista renkaista olis vähän kysyttävää, tai oikeastaan renkaiden kulumisesta. Eturengas oli kulunut ns. "kulmikkaaksi". Elikkäs kuviosta siis joka toinen oli kulunut matalammaksi, ja vain kummaltakin sivulta, ei keskeltä. Kysyin huoltoon viedessä, että mistä johtuu, niin asentaja sanoi että jos etupumppuja ei ole huollettu, niin se alkaa aiheuttaa pientä "nypytystä". Siis rengas kuluu päin vittua! No nyt on uudet renkaat alla, iskareiden öljyt vaihdettu ja eturenkaassa näkyy taas pientä "päinvittuakuluneisuutta"!! Mikä on? Onkohan edellinen omistaja keulinu etupumput paskaks vai mikä on? Prkl jos ne on sökönä..

Elikkäs kuviosta siis joka toinen oli kulunut matalammaksi, ja vain kummaltakin sivulta, ei keskeltä. Kysyin huoltoon viedessä, että mistä johtuu, niin asentaja sanoi että jos etupumppuja ei ole huollettu, niin se alkaa aiheuttaa pientä "nypytystä". Siis rengas kuluu päin vittua!

No kyllä tuo minusta kuulostaa ihan normaalilta kulumiselta, jos sulla on sellainen kätevä aaltokuvio renkaassa ja kilometrejä yli 4000.

Yks neuvo tohon eturenkaan Aaltoiluun on korkeammat paineet. Ei kulu aalloille niin helposti. Eturengas kuluu toiselta puolelta enemmän.. aina.

Noista renkaista olis vähän kysyttävää, tai oikeastaan renkaiden kulumisesta. Eturengas oli kulunut ns. "kulmikkaaksi". Elikkäs kuviosta siis joka toinen oli kulunut matalammaksi

...

Mikä on? Onkohan edellinen omistaja keulinu etupumput paskaks vai mikä on?

Väärät rengaspaineet, Michelin Macadam tai Bridgestone BT40/BT45 kumit (kuuluisia hyppyreille kulumistaipumuksestaan), etupyörän laakerissa klappia, ohjauslaakerissa klappia, etupumpuissa säädöt ruuvannut joku sykerö perseelleen, etupumput vaativat perushuollon.

Eiköhän se syypää noista löydy. Ite aloittelisin ihmettelyn tuolta alkupäästä ja välttäisin paskion maineessa olevia kumeja.

Mites muuten noi moottoripyörien vaihdelaatikot tykkää semmosesta, että ohitetaan vaihteita, esim. kiihdytetään kakkosella sataan ja sitten kahlataan kutoselle. Onko siitä jotain haittaa.

Eipä siitä haittaa pitäisi olla, siitä vaan, jos siltä tuntuu. Itse yleensä kiihdytän siten, että "käytän vetoa päällä" joka vaihteella, vaikka se tavoitenopeus saavutettaisiinkin jo kakkosvaihteella. Jotenkin helpompaa ja kevyempää selata sitä laatikkoa niin. Tai ehkä se on vaan tuo Triumphin laatikko ;)

"Olemme saaneet valituksia koskien moottoripyörien pysäköintiä.
Kiinteistön asukkaat ovat häiriintyneet pyörien liikkeelle lähtö- ja paluumetelistä. Monet ovat olleet lisäksi huolissaan pyörien säilymisestä ehjänä lapsien leikkiessä piha-alueilla. Kysymyksiä on herännyt myös paloturvallisuudesta, varsinkin viimekesäisen Tilketori 2:n huoneistopalon jälkeen.

Näistä syistä johtuen olemme päättäneet kieltää moottoripyörien säilyttämisen nykyisessä sijainnissaan."

Voi vitun saatana mä sanon! Oon JOKA vitun kerta TYÖNTÄNYT prätkän parkkipaikalle ennen käynnistystä. Samoin sammuttanut moottorin ajoissa ennen sisäpihalle ajoa. Vitun hienoo viedä se HD avoimelle parkkikselle kaikkien vitun spurgujen potkittavaksi. Siinä sisäpihalla se on katoksen alla ja sen saa kettingillä tolppaan kiinni.

Ja ovat huolissaan lapsiensa leikeistä? Voi herran jumala sentään jos eivät vanhemmat osaa paskanokka kakaroitaan kaitsia sen vertaa etteivät hajota pihalle parkkeerattuja moottoripyöriä ni on kyllä vittu hienosti asiat. Tekis mieli potkia niitä vitun mammoja päähän ja lujaa! :curs: Vittuako hankkii niitä lapsia ku ei osaa pitää niitä aisoissa, vitun saatana!

Se on varma että huomenna aamulla seitsemän jälkeen jokainen sen talon paskanokka asukki tietää että mä olen lähdössä töihin. Käynnistelen harrikkaa ihan rauhassa vähintään 10 minuuttia. Better yet, JOKA aamu. Onhan tässä ajokautta vielä.

EDIT: tää oisko voinu olla tuolla vituttaa tredissä, no ihan sama.

Back
Ylös Bottom