Makeanhimo

Pyrin käymään salilla 4 krt viikossa ja pari kertaa jumpassa (rasvis, step, muokkaus, ym.) Yritän pysyä terveellisessä ruokavaliossa, mutta makean ym. himo on hirveä! Ja tahdonvoima olematon (ärsyttävää :wall: ) Millä siis hillitä tuota herkun himoa ja mitä voisi syödä turvallisin mielin kun himo yllättää? Kertokaa viisaammat...

Juo sokeritonta mehukeittoa! Kaloreita 9kcal/100gr.

edit: Makeannälän oppii hallitsemaan. Ota itseäsi niskasta kiinni ja älä syö karkkia pariin viikkon. Vähän ajan päästä huomaat että et samalla tavalla edes himoitse makeaa. Älä myöskään mene nälkäisenä kauppaan. Jos makeannälkä iskee pyri syömään jotain kunnon ruokaa, älä makeaa.

mä juon paljo lighttilimuja joka korvaa makeennälkää. Ittellä on toiminu seki että syö normaalia ruokaa makeennälkään, jollon maha täyttyy ja ei tee makeetakaan niin mieli enää.
Ja niinku ak8400 sano, ni ku en syöny yhtään karkkia, ja parin viikon päästä ei enää tehny läheskään samalla tasolla niitä mieli ku ennen (addikti-aikoinani:D)

Toi light-limu homma on toiminut itsellänikin hyvin. Karkkia yms. ei tule syötyä koskaan, mutta tosiaan cokis lightiä kuluu 4l per viikko...

Proteiinipatukka toimii mulla:kuola:

Mulla iskee makeanhimo aina ruokailun jälkeen (tähän on varmasti joku fysiologinen selitys, jonka vuoksi on keksitty makeat jälkiruoat), siihen auttaa kahvi. Tai rasvaton jogurtti. Tai hedelmä. Purkkipersikat sokeriliemessä on jo juhlaa :kuola:

Paheeni on suklaa ja siihen ainakin pätee se, että jos ottaa vähän niin retkahtaa täysin, jos taas ei ota lainkaan niin pystyy hyvin olemaan ilman. Kohtuukäyttäjäksi ei musta taida olla.. tosin karkkipäiväsysteemiä voi yrittää. Kaupassa pitää vaan kävellä karkkihyllyn ohi ja päättää ettei ota, sitten ei voi kotona syödä sitä mitä ei ole.

Suklaa kans täällä. Ei tuu juurikaan ite ostettua mitään karkkia tai herkkuja, mutta jos joku on ostanu nimenomaan suklaata ni ei voi mitään, kyllä sitä tulee syötyä. Sipseistä ja limsasta yms pysyn helposti erossa vaikka ois kaappi täynnä mutta jos suklaata on tarjolla ni pakkohan sitä on syödä. Hyvä ettei oo turhan usein tarjolla :)

vadelmat ja maitorahka=herkkua;)

Muistaakseni Timba suositteli turkinpippureita, jos ei pysty hillitsemään. Parilla lähtee jo makeanhimo. Jos ei, ei kannata ottaa ollenkaan.

Ukki sanoi:
Muistaakseni Timba suositteli turkinpippureita, jos ei pysty hillitsemään. Parilla lähtee jo makeanhimo. Jos ei, ei kannata ottaa ollenkaan.
No ei mul ainakaan toimi. Jos saa yhden ja on pussi vieressä, mene eloputkin:D eli parasta on kun ei osta mitään:D

Täälläpäin makeanhimo riivaa pahiten, kun on syönyt oikein hyvin ja ruuan päälle ottaa pienimuotoiset päikkärit (15-30 min).

Suklaanhimon saan taltutettua täältä kevytherkku-keskustelusta löytämälläni suklaakiisselireseptillä. Kiisseliin laitetaan vettä, perunajauhoja, tummaa kaakaota ja makeutusainetta.

Suosittelen :)

Paprika ja sisu salmiakki -pastillit ovat toimineet minulla.

Mulla paras keino makeannälkään on armoton absolutismi. Eli ei syödä mitään makeaa paskaa. (makean)himon hallintaan oppii. "karkkipäivän" pitämistä kokeilin joskus, mut siitä seuras se että mätti yhtenä päivänä ihan helvetillisen määrän makeeta ->karmea olo. Nykyisin kun alkaa tehdä mieli makeaa niin mietin sitä "vatsa täynnä kiviä ja vituttaa" -olotilaa... Ja teen jotain muuta.

Vahvat salmiakit ovat minulla toimineet; riittää pitkään ja "turruttaa" kielen. Tumman suklaan ystävänä tosin kieli pitkällä aina välillä, asiaan auttaa pihalle lähtö kauhian makean himon iskiessä.. :D

Kokeile ihmeessä Extran/Orbitin mansikanmakuista purkkaa!:hyper: Nam jees!

Itselläni toimii yleensä juuri hedelmäpurkat, Läkerol-pastillit tms sokerittomien pastillien pikkuaskit. Joskus riittää omena/appelsiini/porkkana. Light-limut on hyvä, etenkin Fanta Freen grapefruit (tjsp, se tosi kirkkaankeltainen litku), on sen verran makiaa, tai red berries.:kippis1:

Kuppi kahvia chilipippurilla ja iiihan pienellä tujauksella sokeritonta kaakaojauhetta ja pikkulorauksella maitoa toimii.

Ite oon päässy hyvin eroon tosta makeannälästä. Ajattelen vaan sitä, kuinka paha olo siitä tulee kun taas karkkia vetää naamaan.

Pari kertaa olen siis niin tehnyt, että syö oikein kunnolla karkkia kerrallaan ja kärsii sitten pahasta olosta, kun menee pakki aivan sekaisin.

Sahaaja sanoi:
Ite oon päässy hyvin eroon tosta makeannälästä. Ajattelen vaan sitä, kuinka paha olo siitä tulee kun taas karkkia vetää naamaan.

Pari kertaa olen siis niin tehnyt, että syö oikein kunnolla karkkia kerrallaan ja kärsii sitten pahasta olosta, kun menee pakki aivan sekaisin.
:anssi: Sahaaja syö noin 4krt viikossa karkkia ;)

Back
Ylös Bottom