YTHS - "ilmaista" hoitoa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fabien
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
No niin. YTHS:n lääkäri paiskasi lähetteen röngteniin ja siellä tuli käytyä. Vitutus muistutti taas olemassaolostaan, kun kyselin kuvien tuloksista:

"Joo, maanantaina saat tulokset ja sitten voit myös MAKSAA"

Mitä vittua? YTHS:n sivujen mukaan noiden tutkimusten tulisi olla maksuttomia, vai olenko ymmärtänyt seuraavan suoran lainauksen jotenkin väärin???

"Röntgen-tutkimukset säätiön lääkärin lähetteellä - maksuton" :wall:

En jaksa tähän threadiin enää kiroilla, joten kysynkin: mitä IHMETTÄ?

Ohhoh, mites se tuolla lailla?! Mä oon ollut YTHS:n lähetteellä pari kertaa röntgenissä ja kerran ultrassa eikä ole tarvinnut maksaa yhtään mitään.
YTHS on muutenkin aikamoinen puoskarilafka. Jyväskylässä ainakaan nuo lääkärit on niin tunareita, ettei saa ikinä diagnosoitua yhtään mitään. Tuolla voi käydä korkeintaan hakemassa lähetteen eteenpäin ja sitäkin joutuu ruinaamaan aina vartin verran.

Ohhoh, mites se tuolla lailla?! Mä oon ollut YTHS:n lähetteellä pari kertaa röntgenissä ja kerran ultrassa eikä ole tarvinnut maksaa yhtään mitään.
YTHS on muutenkin aikamoinen puoskarilafka. Jyväskylässä ainakaan nuo lääkärit on niin tunareita, ettei saa ikinä diagnosoitua yhtään mitään. Tuolla voi käydä korkeintaan hakemassa lähetteen eteenpäin ja sitäkin joutuu ruinaamaan aina vartin verran.

Aivan pakkohan tässä on uskoa siihen, että se tiskin 60-vuotias neitokainen ei muistanut, että olen YTHS:n lähetteellä liikkeellä? Muutenhan tästä kehkeytyy vallan mukava soppa. En aio nimittäin maksaa senttiäkään välilevyn pullistuman kannalta täysin turhista röngtenkuvista.

Upeissa merkeissä alkoi tämä viikonloppu. Kertakaikkiaan.

Aivan pakkohan tässä on uskoa siihen, että se tiskin 60-vuotias neitokainen ei muistanut, että olen YTHS:n lähetteellä liikkeellä? Muutenhan tästä kehkeytyy vallan mukava soppa. En aio nimittäin maksaa senttiäkään välilevyn pullistuman kannalta täysin turhista röngtenkuvista.

Upeissa merkeissä alkoi tämä viikonloppu. Kertakaikkiaan.

Otitko sinä sen lähetteen messiin kun menit kuviin? Sehän pitää antaa respaan niin ne tajuaa, että on yths:n asiakkaita.

YTHS on muutenkin aikamoinen puoskarilafka. Jyväskylässä ainakaan nuo lääkärit on niin tunareita, ettei saa ikinä diagnosoitua yhtään mitään.

Ei voi yleistää. Mä olen saanut erittäin pätevää ja asiantuntevaa hoitoa ja asiallisen diagnoosin olkapään suhteen YTHS:ltä, mutta myös muiden asioiden hoidossa (tosin jyskälän lääkäreillä en ole käynyt). Mun fysioterapeutin sanoin: se ja se on kaupungin paras kliinikko.. Ja mä allekirjoitan kyllä tämän vaikken ole kaikkia kaupungin lääkäreitä testannu, sillä erikoislääkäreiltäkään (vaikka parhaassa/pahimmassa tapauksessa käyntiveloitus on ollut ~150 euroa) en ole saanut parempaa palvelua.

Alkuperäiseen aiheeseen: mun käsityksen mukaan röntgentutkimukset ovat maksuttomia, jos ne tapahtuu YTHS:n lääkärin lähetteellä. Eiköhän tuossa ole joku väärinkäsitys tapahtunut. Ja jos maksua vaativat niin kerrot vaan olevasi YTHS:n lähetteellä ja rtg on sulle maksuton. Selvittäkööt sitten itse mistä kiikastaa.

Pitäisi olla ilmaista. Mutta oliko erikoislääkäri joka lähetti? Erikoislääkärikäynti maksaa?

Ehkä oli vaan väärinkäsitys?

Joo kuule kysy nyt oikeesti iteltäs että mitä halusit vastaukseksi tähän threadiis, eikö parasta ole kysyä sieltä YTHS:ltä, tuskin täällä kukaan sen paremmin tietää jos kerran niiden sivuillakin lukee että rtg on ilmanen. Mutta onhan se perin kamalaa että sua on kohdannu aivan hirveen törkee vääryys ja tokihan tää pakkis on hyvä tälläseen avautumiseen.

Mitähän jos sanois siellä YTHS:llä että miksi te aivo invaliidit otatte niitä röntgenkuvia kun niistä ei ole apua välilevyjutuissa.

Kirjoitin tuossa äsken vähän pitemmän jutun joka hävisi jonnekin joten laitan tähän saman typistetysti. Eli itse olen huomannut selälle hyväksi roikkumisen jaloilla tukien (jopa 5-10 minuuttia yhteen menoon vetoremmien avulla) ja vatsalihasten treenaamisen (esim. vastakkaisten raajojen nostaminen kontallaan on hyvä ja yksinkertainen liike).

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mitähän jos sanois siellä YTHS:llä että miksi te aivo invaliidit otatte niitä röntgenkuvia kun niistä ei ole apua välilevyjutuissa.

Epäselväksi jäi miten tuo välilevyongelma oli edeltävästi diagnosoitu? tottakai selkäongelmista otetaan normaali rtg kuvakin, näkeehän siitä onko kompressiomurtumaa tai nikamavälin kaventumista. Olishan se perkeleen mahtavaa ku kaikilta vois magneetin liipasta.

Ja mitä esimerkiksi Turun YTHS:n toimintaan/lääkäreihin tulee niin ihan hyvä tasoista toimintaa, erikoislääkärit pitää vastaanottoja eikä tarvi odotella aikaa erikoissairaanhoidosta. Lisäksi esimerkiksi ainakin muutava vuosi sitten konsultoiva radiologi oli TYKSin radiologian osastonylilääkäri eikä ole keikkalääkäreitä näkynyt sikäli kun nyt huonompia olisivatkaan. Ehkä se pienemmis kaupungeis on sitten paskempaa tms.

Mulla ei ainakaan Oulun YTHS:stä ole mitään pahaa sanottavaa. Kaiken tarvittavan hoidon oon saanut joko ilmaiseksi tai hyvin halvalla. Varsinkin hammashoito toimii todella hyvin.

Muutaman kerran kun kokeilee julkisia palveluita (jotka nekin Suomessa hyvin mallillaan!), niin YTHS tuntuu kyllä erittäin tehokkaalta. :)

Saattaisinpa kysyä, että mitä hyötyä magneetista olisi? Ei se magneettikuvakaan sitä selkää paranna. Vaikka täällä palstalla tuntuu olevan se käsitys, että kunhan magneettikuvan saa niin kaikki on hyvin.

edit: en ole YTHS:n palveluksessa, mutta jos tuota kysytään, niin vastauksen sisältö on tuo

Viitaten postaukseen, jossa puhuttiin YTHS:n "tunarilääkäreistä"
Oon tuolla turun YTHS:llä rampannut muutamaankin otteeseen eri syiden vuoksi ja ei kyllä ole mitään pahaa sanottavaa kyseisestä paikasta. Asiantuntevia lääkäreitä ja ongelmat on kyllä hoidettu hyvin. Yhdyn TJJ:n kommenttiin MRI:stä.

Back
Ylös Bottom