Ysikytluku

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tpt
  • Aloitettu Aloitettu
mountainer sanoi:
mulle on jäänyt mieleen tämä "yläaste-bläckmetal"-meininki, kun joka toisella jätkällä (no ei nyt ihan mut monella) meidän koulussa oli joku cradle of filthin tai dimmu borgirin bändipaita ja mustat vaatteet ja pitkät hiukset. olin yläasteella 95-98. tais olla Dimmujen Enthrone darkness triumphant ainakin kova levy sillon. En tiedä miten laajalle suomenmaahan tämä ilmiö levisi ja kuinka moni muu tällaista muistaa. itse vietin nuoruuteni pienessä kaupungissa. nykyisin sielläkin on tämä skeittityyli nuorilla...
Mulle on taas jääny mieleen että yläasteaikoina oli saatanan palvonta jotenkin pinnalla...katteltiin ussan tunnilla aiheesta joku valistusvideokin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
number_one sanoi:
8 raitaa lippiksessä oli aitouden merkki
Eiks se ollukkaan seitsemän hmmm... No Los Angeles Kingsin lippis ja kynäpenaali löytyi. Ja jääkiekkokorteja kerättiin ja vaihdettiin koulussa. Koulussa opettajat uskalsi vielä jättää porukkaa armotta luokalleen. Nykyään mulla on semmonen käsitys, että opettajat ei uskalla kun pelkäävät vanhempia tai jotain...

Lama jäi siten mieleen, että ala-asteiden välisissä yleisurheilukisoissa ei jaettu mitaleja laman takia. Nirvana tuli ja flanellipaitaa piti itsekin pitää:)

Teknoa ja eurohumppaa tuli kuunneltua ahkerasti. Siitä muistona joku Techno&Dance c-kasetti ja Mega Dance -94 -cd. Jyrki ohjelma laajensi musiikkitietämystä ja makua.

Isot pojat piti revittyjä farkkuja, farkkutakkeja ja lippistä väärinpäin. Sitten tuli ekat hopparit, jotka piti muutamaa numeroa liian isoja tavallisia farkkuja.

Räikeän värisiä hiihtoasuja. Baseball takkeja (olisin halunnut semmosen)... nämä tuli äkkiseltään mieleen.

Mr. President, Aqua, E-Rotic, Dr.Alban, kaikki muu vastaava (osaa tulee kuunneltua nykyäänkin, eikä edes hävetä)

Lätkäkortit (nyt kun katsoo montaa kansiollista niin miettii että miten on kehdannut edes porukoilta pyytää tommosia), pleikkari ja tekken, monen monituiset tv ohjelmat ja elokuvat joiden parissa tuli vietettyä suurin osa ajasta :wall:

Hurja sarja 3kg käsipainoilla Rocky III katsomisen jälkeen ja suunnaton pettyminen ja koko harrastuksen alimpaan helvettiin kiroaminen kun ei stallone katsonutkaan peilistä takas seuraavana aamuna.

Rantarock '97, Jyrki

Kummeli :rock:

Jääkiekkokorttien kerääminen ala-aste aikoina... Ovat vieläkin tallessa, onkohan niillä vielä arvoa paljonkin.

Pilottitakki, nappiverkkarit ja maiharit oli silloin amiksen uniformu :D

Lippiksen aitous 8 raitaa, lipan alapuoli vihreä, virallinen logo, käyrä lippa

Radiosta kuunneltiin Salovaaran Pertin Härdelliä ja televisiosta katseltiin Hyviä, pahoja ja rumia. Kuin myös Kauniit ja rohkeat tulivat ihastuttamaan ja vihastuttamaan suomalaisten alkuiltaa.

Legendaarisen urheiluselostajan kestorusketuksestaan ja koruistaan tunnetun Juha Jokisen poistuminen ruudusta muistaakseni vuonna -93.

Siinäpä niitä muistoja...

-Pilotti
-Persianlahden sota
-Lätkäkortit ja niiden arvon tuijottaminen siitä lontoonkielisestä lehdestä, Beckett tai jotain sinnepäin?
-Salmiakkikossun katoaminen kaupoista liiallisen myynnin takia?
-Appelsiini?Lonkero
-Ensimmäinen känni
-Pussikalja
-Oluen piilottelu omaan huoneeseen alaikäsenä
-Se miten helppoa elämä oli nuorempana

- Ysäripoppi isosiskon hienosta mankasta
- Spice Girls :lol2: ja niiden korttien keräily
- Nastaverkkarit
- Neonvärit vaatteissa

- Lätkän mm 95
- Captain Jack ,Scooter :hyper: , fire oli kova sana joskus aikoinaan.
- super nintendo, mario kart ja Nhl 95:rock:
- pihasähly
- Hervoton kasa lätkäkortteja jotka myöhemmi tais vaihtuu pokemon korteiks
-futis mm 98 ja joka vuotiset hesacupit yms.

Tähän voisi luetella liudan helmiä artisteja, mutta koska niitä on jo listattu kasapäin ylempänä, tyydyn vain toteamaan: Ysärihitit on parhaita, ja tulee niitä vieläkin harva se päivä luukutettua.
*huokaus*:)

Tytteli sanoi:
Mulle on taas jääny mieleen että yläasteaikoina oli saatanan palvonta jotenkin pinnalla...katteltiin ussan tunnilla aiheesta joku valistusvideokin.

Me katottiin kans joku video. Opettajalla oli tunnille tultaessa ilme kuin joku olis kuollu ja kun kerto mistä seuraava video kertoo, kuulosti kuin sitä olis hävettänyt tai inhottanut sanoa "saatananpalvonta". Tunnin jälkeen lapset oli taas peloteltu ruotuun. :)

Hei eikös tässä kysytty -90 luvun jutuista eikä -00 luvun alun jutuista. Kaikki (melkein) jotka tänne on kirjoittanut on ollut suurinpiirtein 6-vuotiaita 90-luvun puolivälissä :D

älä ny.. mää olin -91 10vuotias.. eli -95 olin jo täydet 14vee.. olihan se ysikutluk u ihmeellistä. ensinmäinen tietokone oli olivetti 120mhz, 16mb muistia ja 800mb kovalevyy... nyt on 2,1Ghz, 1,5Gt ja 400Gigaa kovoa..

Mr.Referee sanoi:
älä ny.. mää olin -91 10vuotias.. eli -95 olin jo täydet 14vee.. olihan se ysikutluk u ihmeellistä. ensinmäinen tietokone oli olivetti 120mhz, 16mb muistia ja 800mb kovalevyy... nyt on 2,1Ghz, 1,5Gt ja 400Gigaa kovoa..
Kymmenen vuoden kuluttua nauretaan näille nykyisille koneille.:)

Tuommoista asioista kuten lama tai persialahden sota en muista mitään. Olin silloin alle 10-vuotiaana aika hyvin uutispimennossa.

Muistan 90-luvulta:
- 8 raitaiset NHL-lippikset
- converse kengät
- 90-luvun diskomusa (Haddaway, La Bouche, DJ Bobo, Captain Jack, Rednex jne.)
- ala-asteen limudiskot joihin tuo diskomusa liittyi.

- Turtlesit, Rescue Rangers, Gummibears, Ankronikka, Spider Man ja muut mahtavat lastenohjelmat.
- Elokuvat: Terminator 2. Tämä oli jotain ihan uskomatonta, kun sen ekaa kertaa näki. 90-luvun aikana tämä elokuva tuli katsottua suunnilleen joka kuukausi.
- 90-luvun lopulla alkoi hillitön rapin kuuntelu. Silloin huudatettiin 2pacia pitkin koulun käytäviä ja musiikkiluokassa. Olimme koulun ensimmäisiä tyyppejä, jotka ostivat baseball lippikset ja löysät farkut. Kohtahan noita oli sitten suunnilleen jokaisella.
- Joulut: Silloin ala-asteella uskottiin oikeasti joulupukkiin. Joulut oli silloin ihania, kun näin jälkeenpäin muistelee.

- Amiga 500: Settlers, Cannon Fodder, Monkey Island, Lotus Esprit Turbo Challenge, Street Fighter 2, Giana Sisters jne.

- Legot. Kaverilla oli varmaan 3 isoa laatikkoa legoja. Ne laatikot olivat todellakin isoja. Noista rakennettiin viikkoja kaupunkeja, merirosvojuttuja, avaruusjuttuja ja vaikka mitä. Kaikkea rakennettiin, mikä vaikutti sillä hetkellä mielenkiintoiselta. Loppujen lopuksi ne löytiin mäsäksi parissa minuutissa.

Muistikuvia: 90-luvun alussa olin lukiossa. Se oli hurjaa biletysaikaa. Ykköspaikkoja stadissa oli Arkadia ja KY, joissa on eräskin baari-ilta vietetty. Pikkuparlamentissa meillä oli lakkiaisillan jatkot, nyt sitäkään ei enää edes ole vaan tilalla eduskunnan lisärakennus! Mimmeillä oli kaikilla "heitot" ylöspäin tai sivulle otsahiuksista. Farkkuina oli vielä silloin 501 tai sitten leveetä hiphop tyylistä farkkua, johon olis mahtunut toinenkin ihminen sisään. . :rock: Onneks muoti muuttui jo fiksumpaan suuntaan 90-luvun loppua kohti. Heitot jäi pois, samoin leveet lahkeet. Muutenkin kaikki Levis merkkikamat jäi unholaan.. Telkkarista tuli kummelit ja radiosta soi Dr.Alban, ainakin jossain vaiheessa 90-lukua.

Mä olen jo niin fossiili,:itku: mut hei perästä tuutte!;)

-Gunnarit
-MM95
-Hienot kesät
-Kauheet jump jump biisit syntyi tuona aikana
-Masa aloitti itse tuhon tien

Mr.Referee sanoi:
ensinmäinen tietokone oli olivetti 120mhz, 16mb muistia ja 800mb kovalevyy...

Vertailun vuoksi, N-Gagessa (onkos se nyt jo pari vuotta vanha laite?) on 104 Mhz prossu, ja uusissa puhelimissa on jo kymmeniä megoja sisäistä muistia. :)

Itellä mieleen on jääny mm.
-Public Enemy
-Los Angeles Raidersin lippis,
-raidat kulmakarvoissa :D :rolleyes: :eek: samalla tavalla mutta ei ihan niinku Vanilla Icella
f84973gux2w.jpg

-eurodance (hirveetä p***aa, edelleen ;)
-pari HIENOA kesää, ajalta ennen ku kaikki oli kesätöissä
-joka viikonloppuinen viinan kanssa läträäminen :hyper: :rolleyes: :(
-takaveto DX Corollat, jotka huudatti DJ Boboa niin, että koko auto rämisi ja aina sateella suditteli pitkin.

Ayrton Sennan kuolema Imolassa -94, vieläkin jotenki epätodellinen olo kun muistelee sitä fiilistä mikä siitä onnettomuudesta mulle tuli.. :itku:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom