Ysikytluku

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tpt
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
mountainer sanoi:
mulle on jäänyt mieleen tämä "yläaste-bläckmetal"-meininki, kun joka toisella jätkällä (no ei nyt ihan mut monella) meidän koulussa oli joku cradle of filthin tai dimmu borgirin bändipaita ja mustat vaatteet ja pitkät hiukset. olin yläasteella 95-98. tais olla Dimmujen Enthrone darkness triumphant ainakin kova levy sillon.

täällä nuita puolentoistametrin hevinassikoita painaa pellolla tämäntästä!!
tukkapitkällä,hillittömät niittivehkeet niskassa ja ihan häiriintyneen näköisiä,saattavat käyttää huumeitaki:D

(kuulostan omalta isältä 10v.sitten)

ja muistan vielä ensimmäisen panon -90 luvulta,lenkkipolulla,rappukäytävissä,pyykkituvalla ja kokoajan panetti,nyt vähemmän..paneminen on yliarvostettua!

Dj bobo, U96, Basic element, Dr alban, Movetron, Solid base, Cappella, ICE MC, Haddaway, Robert miles, Culture beat, Pandora, Centory, Masterboy, Apollo 440, Paradisio, 2 maanantai, La bouche, Pharao, MAXX, Aikakone, Princessa, Captain jack, Captain hollywood, Modern talking, :lol2: :lol2: ensimmäiset jotka tuli mieleen .95 musiikkia ja soi muuten vieläki:rock:

En voi uskoo ettei kukaan oo viel sanonu Spaissareita.

(Olin hirvee fani :nolo: )

Liitteet

• all15.jpg
    all15.jpg
    45,5 KB · Katsottu: 321
Salomaa sanoi:
Oot Halo vieläki :jahas:

:eek:
En oo en oo!

Olin sillon kyl ihan hirvee Bäkkärifanikin. Sit inhosin All Saintsia ja 'N Synciä kun ne kilpaili Spaissareitten ja Bäkkärien kanssa. Sit tykkäsin kans mm. Captain Jackista, Pandorasta, Rednexistä Aquasta ja Hansonista :nolo:

E: Mun sanottakoon mun puolustukseksi et mä olin sillon tosissaan ~10 vuotta.

E2: Sit muistan kun yhen kaverin kaa katottiin kaikkii Spaissarien musavideoita VHSillä uudestaan ja uudestaan kun me opeteltiin niit tansseja.

E3: Nyt myöhemmin kun kuuntelin jotain vanhaa Rednexin biisiä niin tajusin sen nimessä piilevän jujun ja muutenkin et koko bändi oli pelkkä VITSI. Olin tosi pettyny :(

Mulle 90-luvusta tulee mieleen NKOTB, jota diggailin yläaste-iässä hulluna :rolleyes: sekä tytöillä otsatukasta väkerretty "juppikukkula": mitä korkeampi, sen parempi...

Juu mutta minäpä olin ensimmäisten joukossa (kaveripiiri) jolla oli oma "kännykkä". NMT900, Spetronic, painoa sen verran että heikkopäiseltä olisi henki lähtenyt. Isukin vanha, tekstiviestit taisi olla tuntematon käsite? Reppuun mahtui, käsilaukkuun ei oikein ;)

Kamalinta oli silloin ihan alkuvuosina salihousut ja vyölaukku. Unohtamatta niitä lepakkohihaisia paitoja, pyöreitä rillejä ja flanellipaitoja. Niin ja ne helvetin neonvärit. Spaissarit, Teemu Selänne jne.

Rita sanoi:
Kamalinta oli silloin ihan alkuvuosina salihousut ja vyölaukku. Unohtamatta niitä lepakkohihaisia paitoja, pyöreitä rillejä ja flanellipaitoja. Niin ja ne helvetin neonvärit. Spaissarit, Teemu Selänne jne.

Flanellipaidat, napapaidat, raitaverkkarit ja Spice Girlsien lanseeraamat paksupohjaiset lenkkarit oli meidän koulussa suurta muotia. Onneksi musta ei ole siltä ajalta paljoa kuvia :lol2:

- Salovaaran Pertti Radio mafialla, härdelli tms.
- Ensin kulki mopot lujaa --> sitten 125...
- Neitsyys meni
- 501, nahkarotsit ja bootsit oli kova sana.
- Irakin sota vol. 1
- mutkatonta nuoruutta :D

Tietokonepuolelta Amiga 500 oli kova sana. Fillarilla taskut (kirjaimellisesti) täynnä levykkeitä kaverin luo ja pelejä kopsailemaan. Loppuaikoina yksikin peli (muistaakseni "Willy Beamish" tms.) meni kätevästi 21 levykkeelle, joita vaihdeltiin valehtelematta kerran viidessä minuutissa. Kellään ei ollu lisävarusteena kovalevyä, joillakin oli "lisälevyasema". :D

Sitten kaverille hankittiin 286 PC ja mä että "voi helvetti miten huono grafiikka ja PC-speaker -äänet eikä edes joystickiä?!!! Nyt on menty pahasti takapakkia!".

90-luvun alussa suosittuja bändejä oli edellämainittujen lisäksi mm. New Kids on the Block ja MC Hammer.

Telkkarista tuli No-TV (mm. Frank Pappa ja Munsters) ja Simpsonit alkoi.

90-luvun alusta: lama (täytyy olla kultalusikka perseessä jos ei tätä muista), grunge, NL:n kaatuminen, Nokia, Nirvana, NoTV, Army of Lovers, Frank Pappa, Toni :) . Loppupuolisko onkin jo niin tätä päivää, ettei mikään ole muuttunut.

Meillä oli yläasteella joka jätkällä joku NHL lätkäjoukkueen lippis ja tietenkin niin ihanat flanellipaidat sekä pojilla että tytöillä :urjo:

Edittiä: Niin ja tietysti 0,33l salmiakkikossupullo oli hitti nuorena ryypätessä ja omatekonen viini, heheh....

Kuningasankka sanoi:
omatekonen viini, heheh....
Meilläpäin tuota sanottiin esanssikiljuksi. Ai, että kun se appelsiinin / greipin vivahde hävisi hetkessä ja tilalle tuli hiivan suloinen ja pyöreä maku :urjo: . Appelsiini ja greippi viiniä?! Joo'o.

Grunge tuli ja tappoi todellisen rockin. Jälkiseurauksista kärsitään vieläkin...

Nitsku sanoi:
Grunge tuli ja tappoi todellisen rockin. Jälkiseurauksista kärsitään vieläkin...

En oikein usko, että Nirvana, Soundgarden, Alice in Chains, L7, Mudhoney, Pearl Jam tms. muut vastaavat "grungeksi" leimatut, tosiasiassa varsin erilaiset bändit, olisivat rokkia tappaneet. Päinvastoin, helvetin hyvä että kitaroista ja punkhenkisestä menosta tuli taas suosittua. Ja hyvää musiikkiahan nuo kaikki esittivät.

Vasta se 1990-luvun puolivälin jälkeinen grunge-lite -ilmiö kaikenmaailman Nickelbackeineen, Mudwayneineen sun muine jätekasoineen melkein tappoi rokin. Kunnes swedupetterit ja norskit tulivat Scandinavian action rockeineen apuun. :)

NoPain sanoi:
Meilläpäin tuota sanottiin esanssikiljuksi. Ai, että kun se appelsiinin / greipin vivahde hävisi hetkessä ja tilalle tuli hiivan suloinen ja pyöreä maku :urjo: . Appelsiini ja greippi viiniä?! Joo'o.

Ei vaan karahvia ja muuta kivaa. Kuten kuuluisaa punaista kirkkoviiniä, tuli muuten hyvä hinta/laatu suhde pöhnään :hyper:

8 raitaa lippiksessä oli aitouden merkki

Potta-tyylinen letti oli kova sana joskus ala-asteella

McGyver ja RitariÄssä olivat äijiä

Ala-asteen diset jossa soi E-erotic, Mr President ja Bon Jovi, sekä jengi tanssi sitä helevetin hölmöä hoppi tanssia

Kesät olivat aina aurinkoisia ja kuumia, ja talvet lumisia ja kylmiä

Jokasella oli se maailman harvinaisin lätkäkortti ketä kellään muulla ei ollu

Katusählyä tuli pelattua noin 5h/päivä

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom