Young Sukin tapaaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja AndyS
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Status
Viestiketju on suljettu.
Katelkaas kamppailu netin puolelle. Siellä on parempi threadi aiheesta.

:D :wall: Nauran lyöden päätäni samalla seinään. Eipä ollut tuo keskustelu pistänyt silmääni kamppailu.netissä aikaisemmin. En sano aiheesta enää mitään, jään huvittuneena seuraamaan sivusta asettumatta kenenkään kannalle. En nimittäin ole koskaan tavannut Young Sukia ja siksi jätän tällaiset keskustelut netissä omaan arvoonsa, pitivätpä esitetyt väitteet paikkansa tai eivät. Luotan mieluiten siihen minkä itse näen ja koen.

:hyper: Enpä olis ikinä uskonut! Toi juttu oli oikeesti sitä luokkaa että oli pakko tarkastaa päivämäärä (ei ollut aprillipäivä)... :lol2:

:offtopic: Andy kävitkö viime kesänä Torniossa "äijäkerhon" "painitreeneissä"

Itsekkin joskus 90-luvun lopulla parisen vuotta han moo doota treenailleena ja useampiakin YS vetämiä treenejä+leirejä käyneenä, voisin todeta että laji oli mieleeni, mut itse YS on pelkkä rahastava P.... Esim. "ottelu-leiri" oli sama kuin olisi paritanssin peruskurssin käyny(ei sillä että tanssi kursseissa vikaa olisi, mutta), ei kontaktia, ei varsinaista opetusta, vain miehen itsensä pätemistä... prkl! Hinta 2*8h. leirillä 300mk. Mitä opin? En mitään!(siellä...)

Meillä taas se kävi vain silloin tällöin ja takahuoneessa kuitteja tarkastelemassa. Tottakai vaaleatukkasille naisille "opetettiin" venytyksiä ja samalla hiplailtiin hieman reittä ja persettä. :D
Minulle on tullut Jonsusta sellainen kuva, että hän olisi ammattitaidoton rahastaja. Tiedä sitten...

Olisi kyllä hienoa nähdä joku finfight, muutama helsinkiläinen nahkapää ja Jonsu..:evil:

Nipsu sanoi:
Hyvin laaja keskustelu Young Sukin uusimmista tempauksista ja harjoitteluhistoriasta..

Kaikille kiinnostuneille pakollinen treadi

http://kamppailu.net/keskustelu/viewtopic.php?t=477

Jos tuo asia nyt noin kovasti Andya kaivaan niin miksi et vain laita kukkiwoniin kyselyä ,kai ne osaa kertoa tarkemmin... Toisaalta Koreassa on myönnetty 3,641 6.asteen mustan vyön arvoa :eek:

Luulis että kaveri kertois vyöarvonsa mukisematta ja pääsisi eroon Andystä sen sijaan että panttaa tietoa ja kärsii jatkuvista kyselyistä...Jos ite olisin vastaavassa tilanteessa niin kertoisin mistä saa selville omat arvoni jos kiinostaa niin ota selvää kiitos ja näkemiin... ja pääsisin eroon kiusallisesta kaverista joka saa verenpaineeni nousemaan ;)

Edit: kukkiwon faq http://www.kukkiwon.or.kr/eng/faq/faq.asp sanoo näin:

I have a Dan certificate. How do make an inquiry of the Dan certificate?
- Telephone : We will let you know if you telephone us, and inform your personal information
- Fax : If you want to know the number of people's Dan certificate number, please fax us (+82-2-552-3025)

AndyS sanoi:
Kyllä kävin.
:offtopic: Pienet on foorumit. Olin se pienin, nuorin ja heikoin sieltä :whip:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Scandinaavi sanoi:
Eipä taida pojat taas provoja tunnistaa, täysin paskapuhetta kyseistä herrasta. En ole kertaakaan nähnyt hänen hiiltyvän minkäänlaisen tunaroinnin edessä. Luulettekos, että moisilla otteilla pääsisi kamppailulajin opettajana kovikaan pitkälle tässä maassa?

Luulisin, riittaa kun omaa aasialaisperaisin ulkomuodon ja on hyva kertomaan tarinoita. Ja ottelemaan ei suostu koska jokainen tekniikka on kamppailutilanteessa tappava. Tai sita oikeastaan tarvitse olla aasialainen, kunhan on hyva kertomaan tarinoita.

Scandinaavin on turha tulla höpisemään mistään provoista ja paskapuheista kun ei itse ollut paikalla.

Tarkemmin kuvattuna homma meni näin:

Tervehdin Sukia hallin aulassa, esittäydyin ja kerroin tulleeni kysymään mm. hänen taekwondosaavutuksistaan. Suk johdatti minut pukuhuoneeseen. Siellä kävi välillä väkeä ja sain vaikutelman, että hän halusi puhua vain tiettyjen henkilöiden kuullen. Heti alkoi tenttaus peruskoulun numeroistani aineista matematiikka, englanti, musiikki ja historia. Osa vastauksista saattoi mennä hieman pieleen, mutta enhän ole itsekään vaatinut graduointeja päivälleen. Yritin useita kertoja kysellä taekwondosta, mutta vastauksena tuli vain kysymyksiä. Välillä hän kyseli vyöarvositani kamppailulajeissa ja pyysi näyttämään tekniikkaa, jota hän haukkui monisanaisesti. Tässä vaiheessa tunnelma alkoi kiristyä, mutta Suk pysyi vielä normaalissa äänitasossa. Tämä kesti ehkä kymmenisen minuuttia.

Kun pukuhuoneeseen tuli porukkaa, siirryimme hallissa olevaan neuvotteluhuoneeseen. Kaksi tummavöistä hanmoodon harrastajaa tulivat pian huoneeseen. Sanoin tulleeni puhumaan kamppailulajeista enkä kouluarvosanoistani. Nyt alkoi paasaus siitä, kuinka kyselen hänen yksityisasioitaan ja että taekwondodanit eivät kuulu minulle, kun en treenaa taekwondoa. Huonoja tapojani Suk toisteli minulle kyllästymiseen asti, tunkien naamaansa eteeni ja läimien pöytää. Tässä vaiheessa alkoi ääni kohota. Saarna oli hyvin sekava ja käsitteli samat asiat läpi ainakin viisi kertaa. Esille tuli huono tekninen osaamiseni, jota hän pyysi minua demonstroimaan uudelleen voidaksen naureskella sille oppilaidensa kanssa. Hän tivasi minulta miksi kyselen asioita, muttei antanut minun puhua loppuun, kun aloin selittää hänen oppilaidensa kehottaneen minua kysymään häneltä. Loppuvaiheissa Suk myös käsitteli internetkeskusteluja kuvaten niitä loukkaavin elein, joiden oli kai tarkoitus kuvata juoruilua. Koetin selittää, että juuri epävarmojen kuulopuheiden takia olin tullut tapaamaan häntä, jotta saisin oikeaa tietoa, mutta Suk esti tämän huutamalla päälle. Keskustelun loppupuolella Suk alkoi tiukkailla minulta monisanaisesti siitä, miten voin tehdä tällaista ja että se on budohengen tjsp. vastaista jne. Vastasin, etten ole ikinä harjoitellut mitään budolajia ja ettei budo kiinnosta minua. Erikseen vielä mainitsin, että Hokutoryu ei ole budolaji. Suk tuntui ällistyvän tätä ja kommentoi oppilailleen tyyliin "Siinä näette!"

Ainakin kolmesti sanoin, että jos hän ei halua kertoa minulle kamppailutaidoistaan, se on ok, ja minä voin lähteä häntä häiritsemästä. Viimeisellä kerralla olin jo vakuuttunut, etten saa mitään hänestä irti ja nousin. Suk vaati minua istumaan ja sanoi useampaan kertaan, etten voi lähteä, koska se ei ole "tapojen" mukaista ja että minun on pakko noudattaa "tapoja". Hän alkoi komennella minua huutamalla istumaan kuin mitäkin koiraa. Kun suuntasin ovelle, hän tuli eteeni ja tarrasi takkini hihoihin. Sanoin, että jos hän ei päästä minua menemään, soitan poliisin. Suk sanoi jotain tyyliin "Soitat poliisin?" Kun otin kännykän esiin ja aloin näppäillä numeroita hän väistyi edestäni.

Ovelta sanoin, että oli hyvä, ettei poliisia tavittu ja "Good bye". Sitten poistuin kiroillen mennessäni. Koko juttu kesti vajaat puoli tuntia.

risumies sanoi:
Itsekkin joskus 90-luvun lopulla parisen vuotta han moo doota treenailleena ja useampiakin YS vetämiä treenejä+leirejä käyneenä, voisin todeta että laji oli mieleeni, mut itse YS on pelkkä rahastava P.... Esim. "ottelu-leiri" oli sama kuin olisi paritanssin peruskurssin käyny(ei sillä että tanssi kursseissa vikaa olisi, mutta), ei kontaktia, ei varsinaista opetusta, vain miehen itsensä pätemistä... prkl! Hinta 2*8h. leirillä 300mk. Mitä opin? En mitään!(siellä...)

Ota huomioon että kun käyt kerran leirin chi woo dossa niin saat käydä sen uudestaan ilmaiseksi vaikka kymmenen vuoden päästä eli kun kerran maksaa saa sen jälkeen kyseisen leirin suorittaa ilmaiseksi. Suki suki on suki ja koko laji on sama kun paritanssiaharjoittelis.

AndyS sanoi:
Tarkemmin kuvattuna homma meni näin:

Psykedeelistä... Eihän tossa tarinassa oo päätä eikä häntää! Miksi joku käyttäytyisi noin järjenvastaisesti? En väitä että olisit keksinyt koko jutun vaan että minulle ainakin jäi todella epätodellinen olo tuosta tekstistä.

Möttull sanoi:
Minä kun olen aina elänyt siinä uskossa että taistelulajien reenaaminen kehittää myös henkistä puolta ja parantaa itsehillintää.
Tyypillistä paskapuhetta ja jeesustelua, mitä kaikki vinosilmien kiu kiu -lajit levittää.

Minulle jäi myös hyvin epätodellinen olo Sukin käytöksestä. Etenkin se, kun hän huusi vasten naamaa : "You have no manner!" Myös se, kun hän moitti minua "budokehityksen" puuttumisesta pisti pahasti silmään. Jos hänen "budokehityksensä" johtaa tuollaiseen käyttäytymiseen, niin en totisesti haluakaan siitä osalliseksi.

Miks tää jätkä ei vaan voi näyttää niitä todistuksia suoritetuista daneista? A) Ei halua B) Niitä ei ole.

Tuntuu muutenkin että nuo HMD äijät luulee olevansa jotain tappokoneita tekniikoineen. Toivottavasti näkisin joku päivä HMD äijän vaikkapa K-1:ssä.

Ihmetteln itsekin Sukin käytöstä. Olen harrastanut Hanmoodoa 6vuotta, ja vyöni on 3.kup. En ole ikinä nähnyt hänen nauravan kenenkään "huonoudelle" saatika sitten huutanut. Toki Andyn jutun uskon. Vaikka itsekään en ole varma mitä usko näissä YS:n daneja, mutta en missään nimessä kiistä (ja tuskin Andykään) Sukin kamppailutaitoja, hän on joskus leireillä näyttänyt tekniikoitaan, ja hän tekee ne uskomattoma nopeasti, ja voimalla. Lisäksi hänen liikkuvuutensa on suorastaan ihailtavaa katseltavaa. En missään nimessä ole näitä YS:n palvojia, vaan arvostukseni miestä kohtaan laski kovasti tapauksen kuultuani.

Taas tämä Hanmoodon kritiikki on asia, mihin on pakko puuttua. On totta että Hanmoodossa, niinkuin kaikissa muissakin lajeissa on puutteita, mutta kaikki tuntuvat löytävän Hanmoodosta ainoastaan puutteita. Minusta laji on erittäin tehokas ja toimiva. Harrastan myös Kungfua, ja olen huomannut että pitkästä Hanmoodo taustastani on ilman muuta hyötyä.

Kun tuolla kamppailu.net:in puolella menee todellakin jo asiallisempi threadi aiheesta, niin en viitsi ihan samoja asioita täällä toistella. Sen verran kuitenkin mainitsen Young Sukista itsestään, että olen itse hänet tavannut kymmeniä kertoja vuosien varrella. *Kertaakaan* hän ei ole ollut minun nähteni epäkohtelias tai millään tavalla negatiivisesti käyttäytyvä - ketään kohtaan. Kevään leirien jälkeen hän yöpyi muutamien muiden harrastajien kanssa luonani ja vain vahvisti käsitystäni hänen leppoisasta ja rauhallisesti luonteestaan. Keskustelimme 4. asti yöllä kaikesta mahdollisesta, elokuvista (hän oli nähnyt lähes kaikki Jet Li:n elokuvat ja piti niistä, itse olen täysin fani ..) uskontoon. Hän kertoili perhetaustoistaan ja näkemyksestään itämaisten ja länsimaisen uskonnon (kristinusko) välillä. Keskustelimme eri kamppailulajeista ja niiden eroista. Hän tiedusteli mm. miksi en ole suorittanut vöitä juuri laisinkaan pitkästä harrastusajastani huolimatta. Sanoin suoraan, että HMD:ssä on paljon sellaisia piirteitä joista en pidä, enkä koe omakseni ja kerroin kiinnostuksestani muihin lajeihin ja erityisesti kiinalaisten lajien tekniikoihin. Suorasanaisen kritiikkini hän otti vastaan kuin minkä tahansa muunkin mielipiteeni, naurahti ja totesi, että toivottavasti opin ymmärtämään vielä HMD:n lähestymistavan ja jatkan myös sen harrastamista. Suk kertoi myös, että pitää myös kiinalaisten kamppailulajeista ja siksi katselee myös paljon alan elokuvia. Hän sanoi myös aloittaneensa Tai Chi:n harrastamisen ja kertoi sen vaikutuksista ja filosofiasta lyhykäisesti - Jet Li:hin liittyen :D Keskustelimme musiikista ja pianon soittamisesta (kun sitä itse sattumoisin soittelen..) ja siitä, mitä samankaltaisuuksia musiikilla ja soittamisella on kamppailulajeihin. Kaikkinensa hän on antanut aina vaikutelman erittäin rauhallisesta, _sivistyneestä_ ja mukavasta ihmisestä.

Andyn mainitsemasta tapauksesta en voi mitään sanoa, enhän tapahtumaa päässyt todistamaan - vaikka käytännössä paikalla olinkin ja molemmat osapuolet näinkin useaan kertaan. Tämä vastineeksi niille, joilla täysin päinvastainen kuva kuin minulla Sukista ihmisenä ja opettajana tuntuu olevan. Ja mitä rahastamiseen tulee, niin siitäkin voidaan olla montaa mieltä. Sen näkökulman haluaisin kuitenkin antaa, että niillä 'valtavilla rahasummilla' joita Suk opetuksellaan ansaitsee, hän ei tiettävästi makaa Karibian auringon alla nauttimassa, vaan kiertää valtaosan vuodesta päivittäin paikkakunnalta toiseen, pitämässä leirejä ja vyökokeita - mukanaan ylempiä (mustia) vöitä, joita hän opettaa samalla..

<whine>

Ja mitä tulee noihin kommentteihin meistä HanMooDo:n(kin) harrastajista (esim. Charter) niin tekisipä mieleni sanoa, että hankkikaa hyvät ihmiset elämä, aivot tai käyttöohjeet, jos ne aivot sattuu jo omistamaan. Itse myönnän olevani satunnaisesti ylimielinen paska ja pätemisenhaluinen, mutta tätä yleispiirrettä en ole HMD-harrastajissa huomannut. Harrastajia alkaa olemaan aikamoinen liuta, eikä ole mitään faktaa siitä, että meidän piireissä käyttäydyttäisiin huonommin kuin muissakaan tai asennoiduttaisiin jotenkin paskamaisesti muihin lajeihin - tai ihmisiin. Niitä 'tappokoneita' löytyy jokseenkin saman verran suhteessa varmaan kuin sieltä paikallisen nakkarin kulmilta muutenkin, oli sitten ammareita, hippejä, hoppareita tai marttakerhon transuryhmän tukijoukkoja. Jos olet tavannut toistakymmentä harrastajaa ja kaikissa on jotain vikaa, niin sulla on kyllä vielä paskempi mäihä kavereiden ja tuttavuuksien suhteen kuin minulla. Olen varsinainen idiootti-magneetti, mutta tasaiseen tahtiin niitä idiootteja virtaa joka paikasta - mitä nyt teinejä vähän enemmän ..

</whine>

Herra Sariolalle: En olisi välttämättä kommentoinut yhtä rajusti jos olisin tiennyt kuka nimimerkin takana todella on, ensimmäisissä viesteissä ei mielestäni ollut oikeaa nimeäsi. Joten vedetään paskapuhekommentit takaisin kunnes toisin todistetaan...

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom