Scandinaavin on turha tulla höpisemään mistään provoista ja paskapuheista kun ei itse ollut paikalla.
Tarkemmin kuvattuna homma meni näin:
Tervehdin Sukia hallin aulassa, esittäydyin ja kerroin tulleeni kysymään mm. hänen taekwondosaavutuksistaan. Suk johdatti minut pukuhuoneeseen. Siellä kävi välillä väkeä ja sain vaikutelman, että hän halusi puhua vain tiettyjen henkilöiden kuullen. Heti alkoi tenttaus peruskoulun numeroistani aineista matematiikka, englanti, musiikki ja historia. Osa vastauksista saattoi mennä hieman pieleen, mutta enhän ole itsekään vaatinut graduointeja päivälleen. Yritin useita kertoja kysellä taekwondosta, mutta vastauksena tuli vain kysymyksiä. Välillä hän kyseli vyöarvositani kamppailulajeissa ja pyysi näyttämään tekniikkaa, jota hän haukkui monisanaisesti. Tässä vaiheessa tunnelma alkoi kiristyä, mutta Suk pysyi vielä normaalissa äänitasossa. Tämä kesti ehkä kymmenisen minuuttia.
Kun pukuhuoneeseen tuli porukkaa, siirryimme hallissa olevaan neuvotteluhuoneeseen. Kaksi tummavöistä hanmoodon harrastajaa tulivat pian huoneeseen. Sanoin tulleeni puhumaan kamppailulajeista enkä kouluarvosanoistani. Nyt alkoi paasaus siitä, kuinka kyselen hänen yksityisasioitaan ja että taekwondodanit eivät kuulu minulle, kun en treenaa taekwondoa. Huonoja tapojani Suk toisteli minulle kyllästymiseen asti, tunkien naamaansa eteeni ja läimien pöytää. Tässä vaiheessa alkoi ääni kohota. Saarna oli hyvin sekava ja käsitteli samat asiat läpi ainakin viisi kertaa. Esille tuli huono tekninen osaamiseni, jota hän pyysi minua demonstroimaan uudelleen voidaksen naureskella sille oppilaidensa kanssa. Hän tivasi minulta miksi kyselen asioita, muttei antanut minun puhua loppuun, kun aloin selittää hänen oppilaidensa kehottaneen minua kysymään häneltä. Loppuvaiheissa Suk myös käsitteli internetkeskusteluja kuvaten niitä loukkaavin elein, joiden oli kai tarkoitus kuvata juoruilua. Koetin selittää, että juuri epävarmojen kuulopuheiden takia olin tullut tapaamaan häntä, jotta saisin oikeaa tietoa, mutta Suk esti tämän huutamalla päälle. Keskustelun loppupuolella Suk alkoi tiukkailla minulta monisanaisesti siitä, miten voin tehdä tällaista ja että se on budohengen tjsp. vastaista jne. Vastasin, etten ole ikinä harjoitellut mitään budolajia ja ettei budo kiinnosta minua. Erikseen vielä mainitsin, että Hokutoryu ei ole budolaji. Suk tuntui ällistyvän tätä ja kommentoi oppilailleen tyyliin "Siinä näette!"
Ainakin kolmesti sanoin, että jos hän ei halua kertoa minulle kamppailutaidoistaan, se on ok, ja minä voin lähteä häntä häiritsemästä. Viimeisellä kerralla olin jo vakuuttunut, etten saa mitään hänestä irti ja nousin. Suk vaati minua istumaan ja sanoi useampaan kertaan, etten voi lähteä, koska se ei ole "tapojen" mukaista ja että minun on pakko noudattaa "tapoja". Hän alkoi komennella minua huutamalla istumaan kuin mitäkin koiraa. Kun suuntasin ovelle, hän tuli eteeni ja tarrasi takkini hihoihin. Sanoin, että jos hän ei päästä minua menemään, soitan poliisin. Suk sanoi jotain tyyliin "Soitat poliisin?" Kun otin kännykän esiin ja aloin näppäillä numeroita hän väistyi edestäni.
Ovelta sanoin, että oli hyvä, ettei poliisia tavittu ja "Good bye". Sitten poistuin kiroillen mennessäni. Koko juttu kesti vajaat puoli tuntia.