YO-kirjoitukset Kevät/05

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Arsi
  • Aloitettu Aloitettu
Eli avataampa YO-kirjoituksille oma topic, eihän tällaista vielä ole, eihän?

Ruotsin(B) kuuntelusta jäi aika vaikeahko kuva, monivalinnoista suurin osa meni hieman arpapelillä, mutta avot meni paremmin kuin osasin edes odottaa. Avoissa pari kohtaa meni päättelemällä/tuurilla oikein (=samalla tavalla kuin "tähtioppilailla") :hyper:

Huomenna Englanti, tänään tehtiin syksyn 99 kuuntelu harjoituksena, ja siitä napsahti 87/90 pistettä :eek: . Huomenna sitten tietysti menee täysin penkin alle :curs:

Mitä siinä Ruotsin avossa kysyttyjä esineitä se tyyppi keräsi? Jotain "Kryssösösösö" -mukeja?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nojuu, meni ruotsin kuuntelu vähän niin ja näin :D Ensimmäinen osio täysin ohi kun jännitin niin paljon, muihin sitten pääsi jo paremmin mukaan.
Tosi vaikea sanoa miten meni kun ei ole oikeita vastauksia tiedossa, mutta toivotaan parasta :) Vaikka monet kyllä sanoivat että oli aika vaikea.

Se taisi kerätä possumukeja :D tai ainakin jotain sinnepäin....avot oli kyllä yllättävän kivat, vaikka vikaan en oikein mitään saanut laitettua. Jostain hevosista siinä taidettiin puhua??
Muuten olen ihan tyytyväinen. Oli elämäni ensimmäinen oikea yo-kuuntelu :)

Perkeleen hankala tuo b-ruotsin kuuntelu oli, olin tehnyt puolet helpompia a-ruotsin kuunteluja ruotsin kertauskurssilla, siltä pohjalta pisteitä odottelemaan.

Monivalinnat oli kyllä aika vaikeita, jos vertaa aikasempiin kuunteluihin. Varsinkin se juttu, missä lätistiin jotain benettonista.

Avokysymykset vaikutti muuten aika helpolta mut toi muki-juttu meni mullaki vähän ohi. Laitoin siihen vaan et se keräilee mukeja ja mistä se niitä hankkii.

F.F.O.S. sanoi:
Monivalinnat oli kyllä aika vaikeita, jos vertaa aikasempiin kuunteluihin. Varsinkin se juttu, missä lätistiin jotain benettonista.

Avokysymykset vaikutti muuten aika helpolta mut toi muki-juttu meni mullaki vähän ohi. Laitoin siihen vaan et se keräilee mukeja ja mistä se niitä hankkii.
Siihen vipoon kuulin, että hevosia olisi päässyt juoksentelemaan tielle ja keksin aivan omasta päästä, että autoilija olisi ajanut ojaan väistäessään hevosta. Ainakin 2 muulla oppilaalla oli samalla tavalla :hyper:

AVOT (siis jtn tällaista itse sävelsin):

"Tykkää laulamisesta ja yhdessätekemisestä?"

"Työkoneen (metsäkone?) lähelle ei saa mennä?"

"Keräilee jtn. mukeja, saa kavereiltaan ja itse matkustaessaan"

"Hevosia juoksentelee tiellä, auto ajanut ojaan väistäessään?"

Mikä se puuttuva kysymys oli?

Huomenna enkku :wall: vituiksi se kuitenki menee, mutta ei väliä. Kunhan läpi pääsee enkusta niin hyvä, ylimääränen on plussaa.

Ei huolta kaverit, ei paineita kaverit siitä enkusta. Mulle rapsahti syksyllä siitä L :)

Ruotsista paha sanoa ennenku kuulee todellisuudessa mitä saa.

Timustaja sanoi:
Ei huolta kaverit, ei paineita kaverit siitä enkusta. Mulle rapsahti syksyllä siitä L :)

Helvettiin siitä retostelemasta! ;) Huomenna on kuumat paikat.

Ruåtsin kuuntelu oli kyllä melkoista tuubaa. Tehtiin viimeisellä kurssilla varmaan miljoona noita ja lähes aina tuntui menevän suht koht hyvin, tämä sitten oli hepreaa. Ei nyt täysin katastrofi, muttei paljoa puutu.

Nimim. "Keräili eläinten ääniä nauhalle, sai niitä farmeilta" :lol2: :kippis1:

Buuffitus sanoi:
Arsi: siinä kolmannessa avossa puhuttiin kai suunnistuskilpailuista ja poika uskoi pärjäävänsä hyvin.

Jaahasta mä laitoin notta juoksukilpailu... :wall:

Ainakin siinä puhuttiin orienteringista, metsästä ja kartasta... kuulostaa epäilyttävästi suunnistukselta, tai sitten kuulin täysin väärin. :D

Kirjotin vapaaehtosen ruottin eli oli ihan sama miten se meni :) meni muuten huonosti, eli heittelin pallotehtävät sillä periaattella mikä näytti rivinä hyvältä (no ei nyt ihan noin, mutta..) Monivalinnoista ei ollu mitää hajua, mutta kyllä mä jotain mukeja sinne pistin itekki viimeseen :D
Enkun kuuntelu huomenna, onneks sitä ei tarvi ressata. Yleensä vetelen paria pistettä vaille täydet. Koputan puuta...

Hoku sanoi:
Nimim. "Keräili eläinten ääniä nauhalle, sai niitä farmeilta" :lol2: :kippis1:

:lol2: :lol2: Viimeiseen avokysymykseen tiesin kyllä sanoa että oli hevosia liikenteessä, mutta meni sitte vähän ohi että mitä ne siellä sai aikaan... Onnea vaan kaikille jotka sitä tarvitsevat sen enkun kuuntelun kanssa. Ittellä meni toi ruotti aivan päin :david: :n pehkoa...

Buuffitus sanoi:
Ainakin siinä puhuttiin orienteringista, metsästä ja kartasta... kuulostaa epäilyttävästi suunnistukselta, tai sitten kuulin täysin väärin. :D

Joo, suunnistus se oli ja kaveri uskoi pääsevänsä palkintopallille. (Toivottavasti... :) )

Mitäs mitäs? Ruåttin kuuntele vaikea?
Ja ulosteenmarjat sanon ma. Verrattuna viimesyksyiseen tämä oli ihan älyttömän helppo. :whip:

Pforce sanoi:
Kirjotin vapaaehtosen ruottin eli oli ihan sama miten se meni :)

Nojoo, on mullakin se vapaaehtoisena, mutta ei ole kiva katsella jotain A:ta tai B:tä siellä paperissa kuitenkaan, saatikka jos tuo ei nyt mene läpi ollenkaan! Tuskin ihan niin huonosti käy, luotetaan helppoon rakenneosaan...

Itse kirjoitin jo syksyllä B-ruotsin Magnaksi ja Englanti sitten tipahti just C:ksi.

Huomenna A-saksan kuuntelu, joka menee melkoisella veikkauksella. :) C:tä lähtään hakemaan, vaikka periaatteessa kuuntelun mennessä hyvin M ei ole mahdoton saavutus.

Pitkästä matikasta lähdetään hakemaan M:ää, joka voi tipahtaa kyllä C:hen. Äidinkielestä ja reaalista E olis kiva, mutta siihen on vielä pitkä aika.

Liian paskat paperit jokatapauksessa, että pääsisin suoraan Ouluun Tutalle. :david:

Arsi sanoi:
Mitä siinä Ruotsin avossa kysyttyjä esineitä se tyyppi keräsi? Jotain "Kryssösösösö" -mukeja?

Tosiaan, ne oli jotain possuaiheisia mukeja mitä se keräili.
Oli kyllä vaikeempi ku harjottelukuuntelu mikä tehtiin tuossa torstaina(en nyt muista mikä vuosi). Muutama kohta aivan totaalisesti kyllä ohi, mutta pidetään peukkuja pystyssä että onnekkaasti tuli veikattua :thumbs:

Voiskai tänne jonkulaiset tavoitteet pistää, niin voi sitte keväämmällä kattoa miten onnistu.

pitkä matematiikka E
englanti C
reaali E
äidinkieli E

Tollanen rivi tulis, jos kaikki kokeet onnistuis täydellisesti. Todellisuudessa noista kaikistu kun pudottaa 1 pykälän niin ollaan lähempänä todellisuutta.

ps. Pitkästä ruotsista A jo plakkarissa :rock:

Feikkiedit: kai sitä täytyy tästä kuunteluun lähteä :curs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom