Ympärysten mittaaminen?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olen tässä koittanut etsiä miten mitataan :

- hauiksen ympärys
- rinnanympärys
- kyynärvarren ympärys
- hartialeveys

Mutta mistään en ole löytänyt kunnollisia ohjeita...

Voisko joku siis jelppiä asiassa - kiitos!

Hauiksen ympärysmitan mittaat näit: Aseta mittanauha hauksen ympäri ja katso lukema. Voit halutessasi jännittää hauista jolloin saat hieman suuremman lukeman.
Muihin ruumiinosiin voit soveltaa äskeistä menetelmää.

Joo, hauiksen mittasin kylmänä ja jännitettynä ja sain 36,5. Mitataanko kyynärvarren paksuus käsi suorana ja vaikka nyrkkiin puristaen?
Rinnanympärykseen löysin hyvät ohjeet ja sain vaivaiset 104, mutta kotona kun treenaa niin...hyvä penkki tosin on tulossa tällä viikolla kotiin.
Hartialeveys 117cm. Eli tuo kyynärvarsi jäi arvoitukseksi...

Jep, no pääasia kaiketi että mittaa aina samalla tavalla - uskon mitanneeni sen verran oikein kun mahdollista...tai vaimo otti mitat :)

Kiitos!

Käsi suorana ja jännitettynä sain kyynärvarrelle 33cm.

Siis jännitetynä tarkoittaa koukussa, eli ns. haban ympyrys. Olettaisin että mitä enemmän käsi kasvaa jännitettynä sitä enemmän siinä lihasta. Itselläni tulee lisää mittaa n. 6 cm jännitettynä. Pienellä varauksella sanoisin että jos jännittämättömänä on saman verran kuin jännitettynä niin suurin osa on kyllä läskiä.

Ympärysmitat mitataan tietysti niin suuressa lihas jännityksessä kun irtoaa, mutta mitta kireelle!

Kannattaa kattoo tuolta "Ilmoitukset" -osiosta ympärysmittaketju. Jumalattoman pitkä. Ja vastauksia:

Haukkari nyt leveimmästä kohtaa jännitettynä, ei voi epäonnistua.
Kyynervarsi käsivarsi suorana, ranne koukistettuna ja lihat jännitettyinä.
Rinnanympärys nännien korkeudelta uloshengityksen jälkeen lihat rentoina.
Hartioiden ympärys deltsien leveimmästä kohtaa, kai lihat rentoina. Hartioiden LEVEYDEN voi myös mitata, eli linnuntietä matka deltsin kärjestä deltsin kärkeen. Voi mitata kaverin ja kirjan avustuksella seinää vasten. Kämmenet lepää reisillä. Miesten keskimääräinen hartioiden leveys Jenkeissä 47,2 cm muistaakseni.

Mulla on toi kyynärvarsi suhteettoman suuri habaan nähden. Jännitettynä tulee mittaa heti lisää ja viimeksi Elixiassa mitattiin rasvat, oli tosi alhaalla.
Pituutta mulla on 181cm ja painoa 72kg. Suurin osa rasvasta palaa pitkillä lenkeillä. Samaten vyötärö on aika kapee kun on melko tasan 70cm.

Nää oli hyvät neuvot ja kyynärvarsi tuli mitattua noin, ehkei ranne ihan koukussa.
Rinnanympäryskin meni sitten oikein kun muutaman mittauksen lukemat väliin 103-105.
Hartioita ei selkä suorana oikein osannut jännittääkään, joten otin vain kunnon ryhdin ja mittaus siitä leveimmästä kohtaa.

Kiitos!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mulla on toi kyynärvarsi suhteettoman suuri habaan nähden. Jännitettynä tulee mittaa heti lisää ja viimeksi Elixiassa mitattiin rasvat, oli tosi alhaalla.
Pituutta mulla on 181cm ja painoa 72kg. Suurin osa rasvasta palaa pitkillä lenkeillä. Samaten vyötärö on aika kapee kun on melko tasan 70cm.

70 cm... RENTONA?!? :kuvia:

No joo, ei täysin rentona - koitin olla äsken mahdollisimman kaljamahanen ja tuli 76cm. Mutta 31" farkut on ihan liian löysät, mut mistä ostat esim. 30/34 farkkuja ja nekin vaatis vielä vyön.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom